DOF - Frustrasjon men håp. DOF kommer..

Slettet bruker
DOF 23.07.2018 kl 11:29 35844

Tar meg den frihet og starte en ny tråd da den gamle begynner bli lang. Det oppleves mye frustrasjon rundt DOF`en nå. Dagevis med sig nedover kan "tøye tålmodigheten" til mange av oss men slik er nå aksjemarkedet. Trøsten vil være at DOF kommer og nr det skjer vil første legg opp skje raskt. Som nevnt tidligere er dagens aksjemarked mer eller mindre overtatt av algoritmer og disse er i "all hovedsak" programmert etter tekniske matematiske fenomener med innslag av vektlegging mot ulike typer indekser som sprer seg over alt fra olje, index, total, frykt, etc etc..

Det tekniske bilde i DOF er nå i ferd med å stadfeste en gryende oppadgående trend. (Selv om man ikke skulle tro det etter siste tids "endeløse" fall.) Selv tror jeg at vi nå fundamenterer markant bunn i en bred positiv kanal som vil ta DOF opp mot NOK 9,- innen midt september med brudd og videre oppgang til NOK 12,- relativt raskt etter det.

Om man leser dagens kommentar fra BørsXtra skriver de som følger:

BRED INNHENTING FOR E&P: CEO Paal Kibsgaard i Schlumberger sier at en bred innhenting internasjonalt innen både leting og dypvannsaktivitet har startet. De forventer 10%+ vekst i 2018 med akselererende aktivitet inn i 2019. Kibsgaard peker på at etter underinvesteringer innen leting og produksjon i 3-4 år opplever 15 av verdens oljeproduserende land nå produksjonsfall og mener at nye prosjekter som kommer i produksjon de neste årene sannsynligvis ikke vil dekke økt etterspørsel. Schlumberger har ikke sett nevneverdig prisoppgang for leverandørtjenester ennå, men er oppmuntret av prisdiskusjoner med kundene og forventer oppgang inn i 2019.

Om dette medfører riktighet, noe alt tilsier at det gjør, er DOF nå billigsalg. Vi vil "garantert" få en "flerdobbling" av kursen fra dagens nivå. Se å PLCS som ligger noe lengre fremme i syklusen og "ta lærdom" av det. Selv er mine to førstevalg i offshore PLCS og DOF. Begge vil gå "ekstremt mye" i tiden fremover.

Lykke til alle DOFère
PU
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
redfive
01.08.2018 kl 15:33 6605

Enig i dette GamlePu. Vi har vel også bunnen i den brede lengre trend kanalen fra i fjor desember med bunn ca.7,75. Blir nok bra dette.
5198
02.08.2018 kl 10:03 6377

Nå må DOF snart komme på banen med noen kontrakter, dette blir for dumt. Tilsvarende selskaper har fått flust med kontrakter siste 4 uker mens det ikke har vært meldt noe fra DOF.

Selskapet kan ikke vente til Q2 med å melde siste kontraktene de har fått, slik oppførsel vil ødelegge aksjonærverdiene over tid.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 10:25 6326

Tja... 7,77 er "innafor". Blir "gjøken" som ligger med 163K på 7,90 spist er mye gjort.
Kontur
02.08.2018 kl 11:06 6265

Hallo konsernledelse er dere på jobb, hva skjer? DOF det beste selskapet i sin bransje er stille og forlatt. Blir det noe mer i Brasil eller?
5198
02.08.2018 kl 12:16 6190

Litt rart hele opplegget egentlig, et firma på DOF sin størrelse bør ikke bare stenge ned i fire uker. Hjelper jo ikke om denne går 50øre-1kr på nyheter når den har detti tilsvarende i perioden tidligere pga dårlig kommunikasjon med markedet.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 12:18 6194

Tipper vi ser 5,80-6 kr om vi får knekk i olja, og heftig børskorreksjon som E24 snakket om for 2 dager siden.

Kontur
02.08.2018 kl 12:34 6182

Nei, det tror jeg ikke skjer.
Men uten noe nytt vil vi bli liggende å vake rundt 7,80. Aksjen har nå gang på gang visst at støtten ligger der og det er liten eller ingen interesse for salg på lavere nivåer enn dette.
Spørsmålet er hva som skjer når og om der kommer triggere. Tenker da på spørsmålet rundt nedskrivinger, fremtidsutsikter, flåteutnyttelse, likviditetssituasjon, reduksjon av gjeld osv.
Så har vi de rent strukturelle tingene som jeg synes er svært spennende, skal der f.eks gjøres noe med Subseabiten eller ikke, eventuelt når.

For meg som sitter long i aksjen (2-4 år) så er det forsåvidt greit, jeg har stor tro på at vi skal opp på de nivåene ledende analytikere mener DOF bør verdesettes til i dagens marked (19 NOK ref CF analyse)
Men det som selvsagt frustrerer meg og sikkert andre investorer er alle andre gode case vi kunne ha vært inne i i steden for å sitte dørgende i ro i DOF i flere mnd. Men slik er det å spekulere i aksjer.
Jeg har tillit til at ledelsen ser dette og tar tak i DOF og nå raskt informerer markedet om status. Noe må der jo ha skjedd på 2 mnd. Håper på en god 1/2 årsrapportering med gode tall og optimistiske fremtidsutsikter.
Noen innsidekjøp på dagens lave kurser hadde og gitt et viktig signal om at der er tro i selskapet på bedre tider.
5198
02.08.2018 kl 12:55 6144

Det triste er at Subsea delen av selskapet ikke skal gjøres noe med på kort sikt, dette nevnte ledelsen for ikke lenge siden.
Ja vi kommer til å få litt info på Q2 men dette er fremdeles lenge til, har helt sikkert skjedd mye i selskapet de siste 6-7 ukene. Men så lenge selskapet velger å ikke informere markedet vil denne usikkerheten påvirke kursen.
Men sitter også long i denne, vi får nok et løft men når er vanskelig å si.
ØrsteinStraitB
02.08.2018 kl 12:59 6132

Jeg er enig i dette. På sikt er dette en vinner. "Garantert"! Ledelsen har vært eksponert i stor grad siden hovedrestruktureringen for en stund siden. Ved emisjonen i høst tok man ytterligere høyde, noe man rett og slett ikke ville gjort dersom det var sannsynlig med noe annet enn oppgang. Solide storaksjonærer, som, uten å spille bjellesaukortet, ikke hadde tatt en så vidt solid posisjon som de har her med høy risiko for tap. Det skjer bare ikke. (bank i bordet). Fredrik Mohn snudde Songa til milliardbutikk ved oppkjøpet. Jeg tror dette blir hans neste suksess. DOF Subsea, som DOF ASA eier 65 % av ble vurdert børsnotert for om lag 6 mrd(?). Subsea har på sin side nedbetalt gjeld med nesten 4 mrd de siste 2,5 år. Nøktern guiding fra ledelsen er et sunnhetstegn. Det fundamentale vil her etter hvert snakke for seg. Man trenger ikke store ord fra en ledelse som rent faktisk bygger en solid maskin. Det er bare å være med på reisen.
ØrsteinStraitB
02.08.2018 kl 13:00 6146

Jeg er enig i dette. På sikt er dette en vinner. "Garantert"! Ledelsen har vært eksponert i stor grad siden hovedrestruktureringen for en stund siden. Ved emisjonen i høst tok man ytterligere høyde, noe man rett og slett ikke ville gjort dersom det var sannsynlig med noe annet enn oppgang. Solide storaksjonærer, som, uten å spille bjellesaukortet, ikke hadde tatt en så vidt solid posisjon som de har her med høy risiko for tap. Det skjer bare ikke. (bank i bordet). Fredrik Mohn snudde Songa til milliardbutikk ved oppkjøpet. Jeg tror dette blir hans neste suksess. DOF Subsea, som DOF ASA eier 65 % av ble vurdert børsnotert for om lag 6 mrd(?). Subsea har på sin side nedbetalt gjeld med nesten 4 mrd de siste 2,5 år. Nøktern guiding fra ledelsen er et sunnhetstegn. Det fundamentale vil her etter hvert snakke for seg. Man trenger ikke store ord fra en ledelse som rent faktisk bygger en solid maskin. Det er bare å være med på reisen.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 14:22 6062

Da har vi 7,75 inne. DOFèn bør vende opp fra disse nivåer. Om ikke er faren på nedsiden ny lavere bunn i negativ sekundærtrend. Om så skulle skje vil vi få et brudd ut av positiv primærtrend. Ikke bra. Dog.. Tiden får vise. Satser på det første og har kjøpt mer på 7,75.
Kontur
02.08.2018 kl 15:31 5976

Spekulerer faktisk på det samme. Vi er nå så lavt at det smarte er kanskje å selge alt annet og gå all in i DOF. Det må da skje noe snart. Stilt som i graven
5198
02.08.2018 kl 15:38 5959

Det vi nå ser er jo en kollaps?
JALLA
02.08.2018 kl 15:38 5958

Jeg har solgt alt annet og ligger med kjøp på 7,65 og tur at det går veien over tid.
redfive
02.08.2018 kl 15:43 5936

Er det siste flush out vi får i dag før oppgang. Bunnen i hoved trenden ligger her 7.70ish Vi var nede og testet støtte på 7,57 for 2 uker siden. Vi får vel også en dobbel bunn her nå. Alle streker på chartet sier at dette burde holde for videre oppgang. Det fundamentale er vel kke så galt heller.
Redigert 02.08.2018 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 15:45 5934

Samme her satser nå ALT på DOF og PLCS All inn...
JALLA
02.08.2018 kl 15:59 6355

Solgte all PLCS på 2,19 og 2,20 i dag og har fått DOF for alt i dag :)
Er jo en mulighet for vi kan slutte på 2,75 :) og kanskje enda bedre 2,80.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 16:10 6328

He he og lykke til. Selv har jeg fylt på i begge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
redfive
02.08.2018 kl 16:27 6285

Da landa vi ganske så nøyaktig på bunnen i trendkanalen. Da blir det spennende å se i morgen om den holder eller ei
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.08.2018 kl 16:31 6268

Oljen opp igjen.
DOF vil ikke løfte seg før der kommer nytt fra Austevoll.
Helge og Fredrik bør ta seg en alvorsprat med Mons slik at vi får verdien på selskapet opp dit det hører hjemme pr i dag.
Dagens børskurs er skammelig lav og jeg mener den er direkte feil, nesten uansett regnemåte.
KJØP DOF, jeg håper og tror dette er bunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 16:41 9844

Jeg kjøper på 6 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
5198
02.08.2018 kl 18:03 9742

Tragisk dag for DOF, men noe positivt er det jo å spore i nyhetene

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Seabrokers-ser-hoeyere-verdier-for-offshoreskip
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.08.2018 kl 20:08 9618

Oljekrisen som inntraff for alvor i 2014, gjorde at markedet for offshore serviceskip gikk på en kraftig smell.
Aktivitetsreduksjonen som fulgte, førte til at skipsmeglere startet å senke verdianslagene sine for en rekke offshoreskip.
Et av de første skipsmeglerhusene til å kvotere lavere skipsverdier var Stavanger-baserte Seabrokers.
I lys av høyere oljepriser og økt anbudsaktivitet for rigger og dertil skip, mener imidlertid skipsmeglerhuset nå at bunnen er passert.
Ifølge sin ferske markedsrapport for juli, har meglerhuset faktisk begynte å høyne verdianslagene for stor og moderne tonnasje.
Økningen skjer riktignok i svært små steg, opplyses det.
- Vi har definitivt sluttet å senke verdsettelsene for moderne fartøy, og ser nå nord i stedet for sør, sier Seabrokers’ ledende verdsettelsesanalytiker Tord Stemland.
- Så langt vi kan se, så vil det være retningen i overskuelig fremtid, med mindre de kommende restruktureringene mellom redere og långivere, medfører et signifikant antall strandede eiendeler, legger han til.
Seabrokers forklarer at metodologien for charter-fri verdsettelse mellom en villig kjøper og en villig selger er basert på tre fundamentale pilarer:
- Nybyggpriser for tilsvarende tonnasje (alderjustert).
- Annenhåndstransaksjoner for tilsvarende tonnasje (aldersjustert hvis nødvendig).
- Seabrokers’ syn på chartermarked for tilsvarende tonnasje 6 måneder frem i tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.08.2018 kl 20:11 9608

Dette er svært positivt og vel noe vi som "bor nær sjøen" har sett og forstått lenge.
Klart at tonnasjen har større verdi enn verdsettelsen på dagens børs. Dilemmaet var overkontrahering og for mye båt, kombinert med fallende oljepris og for høye kostnader. Nå har det gått 4 år siden krakket og verdiene er på vei tilbake. Den oppturen må tålmodige oss få med.
Dette kan bety at tiden for nedskriving forhåpentligvis er forbi.
KJØP DOF nå på latterlig lav kurs, vi skal opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 20:22 9583

I finansavisen står det at sommeren ikke slo til med de ratene man håpte på, hverken suply, eller AHTS.
Det står at de spår en knallhard vinter innen samme bransje.

Lykke til, tenker vi ser 5-6 kr som laveste kurser neste 9 mnd, hvor jeg tror at dette skjer innen 0-3 mnd.

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.08.2018 kl 20:26 9565

Håper du blir skikkelig skuffet. Jeg har liten tro på at kursen skal noe ned. Var jeg deg ville jeg kjøpt nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 20:50 9516

BT kjøper ikke dyre DOF aksjer pt.
Denne skal langt ned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:31 9460

Få deg er liv SS, du blir mer og mer psyko. Pengene du fikk av broren din krymper kraftig da axa tryner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:40 9437

Trond har mye penger.
Noen har teft og kan trade AXA, og utnytte Q + svingninger, andre sitter last og bram, som i DOF skuta som man snart ser akterenden fra på vei ned i dypet ute ved Marsteinbåane.

EDIT: Men dere trodde jo ikke på mine advarsler da DOF vær nær 9 tallet, eller 8 tallet, og nå danser DOF på knivseggen av trenden.
Hvorfor rakke ned på de som gir gode råd her gratis? Dere burde lytte, istedenfor å slenge med leppa.
Gode råd er normalt ikke gratis, men BT gir disse åpent her for alle.

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:47 9417

https://sysla.no/maritim/cirka-40-bater-ma-ut-av-markedet-til-vinteren-om-vi-skal-fa-balanse/

----

– Cirka 40 båter må ut av markedet til vinteren om vi skal få balanse

På tross av at det bare er ett par ledige fartøy i spot-markedet for offshoreskip, klarer ikke rederne å presse opp prisene.
De siste to dagene åtte ankerhåndteringsfartøy fått oppdrag i spot-markedet, forteller megler Gøran Røstad i Westshore.

Olje- og gassoperatørene henvender seg til spot-markedet for korte kontrakter, som supplement til skipene de har på lengre kontrakter.

Ankerhåndteringsskip hentes nesten utelukkende fra spot-markedet, og brukes blant annet til å flytte rigger fra felt til felt.

– Nå er det en del riggflytt som er kommet samtidig, sier Røstad som forklaring på hvorfor det tetner seg til nå.

– Lav selvtillit

Det trengs typisk mellom 2 og 4 ankerskip for å flytte en rigg, så når flere slike inntreffer samtidig blir det fort tomt ved kaiene.

På norsk side av Nordsjøen er det kun et par ledige fartøy.

Likevel er ikke ratene mye å skryte av.

Ankerhåndteringsfartøyene ligger på mellom 130.000 og 150.000 kroner dagen. Forsyningsskipene har inngått kontrakter på mellom 100.000 og 135.000 kroner dagen.
Skaper nye allianser gjennom oljekunnskap

Det er bare litt mer enn det koster å drifte disse skipene.

– Det viser vel at det er litt lav selvtillit blant rederne, sier Røstad.
114 båter i opplag

Mange hadde store forventninger til denne sommeren, etter at flere tusen har mistet jobben og milliarder er gått tapt. En drøss med båter er tatt ut av opplag for å kjempe om jobbene i sommermånedene, som typisk er de travleste for disse skipene.

Slik ble det ikke.

– Juli ble veldig skuffende aktivitetsmessig. Det ble stikk motsatt av hva rederiene hadde sett for seg.

Det ligger fortsatt 114 norskkontrolerte offshorefartøy i opplag, men ingen flere blir reaktivert i år, mener Røstad.



40 til må ut

Han er helt klar på at det fortsatt er for mye båter i markedet.

– Det er nok heller noen som vil bli lagt i opplag.


– Hvor mange båter må ut før det blir balanse?

– Det blir bare kvalifisert gjetning, men jeg vil tippe at det er cirka 40 båter som må legges i opplag før det er samsvar mellom tilbud og etterspørsel, fordelt på cirka 15 AHTS og 25 PSV, sier Røstad.
– Blir ikke bedring før om ett år

På tross av overkapasitet, kan ratene dra seg til når det skjer mye i Nordsjøen på en gang. En megler Sysla har snakket med antyder minst fem riggflytt til uken, noe som vil presse ratene oppover dersom rederne klarer å være disiplinerte til å holde igjen fremfor å slå til på første og beste tilbud.

Røstad sier han også forventer høyere aktivitet i august og september.

– Kommer det flere riggflytt nå vil naturlig nok ratene gå opp, siden det nærmer seg utsolgt.

Så går det ned igjen.

– I forhold til den aktiviteten vi forventer i markedet i vinter, er det alt for mye båter i markedet. Vi forventer ikke bedring i markedet igjen før våren/sommeren 2019, sier Røstad.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:41 9338

Les 2.linja en gang til.
Med vedvarende høy oljepris er det nå vi skal inn SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:48 9322

Satser heller mine kroner på Subc enn DOF.
Maling som tørker, særlig linoljemaling, kan andre få ta seg av.

DOF kommer nok en gang, men ikke i 2018.
Spørsmålene jeg stiller meg er;

1. Hva vil hende om børsene virkelig tryner (handelskrig, høye renter, ATH, oljepris faller, geopolitisk uro, og generelle korreksjoner) ? DOF vil jo gå 3-5 gangen av det OSE tryner ned i prosenter.

2. Vil DOF klare seg uten restrukturering V.2 ?

DOF er nok et av de beste kortene i sin næring, men skyhøy gjeld, og mye usikkerhet gjør at denne neppe vil gå oppover der deres våte drømmer er.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
5198
03.08.2018 kl 00:14 9240

Kan mene mye om DOF men vi har hatt en lang nedtur nå etter oppgangen tidligere i år. Trist at aksjonærer som har kommet inn i emisjonen og etter dette skal få oppleve en ledelse som 5-6 uker midt på sommeren er totalt fraværende.

DOF er et solid selskap som nå har kontroll på finansene, de vil ikke komme i en likviditetskvis når de skal betale de neste to ballongene men det er riktig som noen nevner at dette vil tære på kassa i DOF. Leste senest i dag at skipsverdiene på typiske skip som DOF har ( avanserte, store og ganske nye) er på vei opp. Tror vi vil se dette allerede i Q2 resultatet. De tre neste kvartalene nå vil hele tiden bli bedre en det forrige dette må hjelpe på kursen. Men en skikkelig tolmodighetsprøve det er det helt sikkert at DOF har vært.

Som langsiktig aksjonær er det to ting jeg kunne ønske meg.

1. At noe skjedde med DOF Subsea, dette ville fått frem verdiene i selskapet. Det er sløvt av ledelsen å ikke gjøre noe med denne muligheten.

2. En form for restrukturering (ikke emisjon bare restrukturering av gjeld) som innebar mindre avdrag de neste 6 årene. Hadde DOF fått til dette ville de sikret mer penger i kassa, vært mer solide. En finanskrise eller hvilken som helst krise ville da ikke kunne velte selskapet.

Det positive er at nedgangen siste 4-5 ukene har kommet på lavt volum, vi kan for gå mye om det er noen litt større som skal inn i denne.


Hvor er DOF? Ser at Subsea 7 drar i land ennå en stor kontrakt


Subsea 7 tildelt kontrakt på mellom 411 mill. kroner og 1,2 mrd. kroner
Undervannsentreprenøren Subsea 7 er tildelt en kontrakt av betydelig størrelse av oljeselskapet Nexen offshore Storbritannia i forbindelse med fase to av Buzzard-prosjektet, ifølge en melding.

Kontrakten innebærer blant annet prosjektledelse, engineering, anskaffelse, bygging og installasjon av en fem kilometer rørledning.

Subsea 7 definerer kontrakt av betydelig størrelse til mellom 50 og 150 millioner dollar. Det betyr en kontrakt på mellom 411 millioner kroner og 1,2 milliarder kroner.





DOF Subsea klarer ikke å få frem verdiene i selskapet, bare tenker høyt nå men ville det ikke være like grit å selge selskapet for DOF ASA og få oppgjør i aksjer i det nye selskapet. Ser ikke helt hva som er forskjellen på å eie 60-70% av DOF Subsea kontra det å eie x antall % i et selskap som Subsea 7.

Ledelsen skal hele tiden jobbe for å få frem verdiene til aksjonærene, her syns jeg de gjør en dårlig jobb.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
JALLA
03.08.2018 kl 08:57 9038

5198
Enig med deg i dette, synes at de kunne vært mere på "ballen" og guidet markedet bedre. Vet du noe om de to, 8 års kontrakter i Brazil som ikke er avgjort enda?
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
bellakatt
03.08.2018 kl 08:58 9027

Seabrokers ser høyere verdier for offshoreskip
Ledende analytiker mener verdiene skal videre opp i overskuelig fremtid, så lenge man unngår én ting.Oljekrisen som inntraff for alvor i 2014, gjorde at markedet for offshore serviceskip gikk på en kraftig smell.
Aktivitetsreduksjonen som fulgte, førte til at skipsmeglere startet å senke verdianslagene sine for en rekke offshoreskip.
Et av de første skipsmeglerhusene til å kvotere lavere skipsverdier var Stavanger-baserte Seabrokers.
I lys av høyere oljepriser og økt anbudsaktivitet for rigger og dertil skip, mener imidlertid skipsmeglerhuset nå at bunnen er passert.
Ifølge sin ferske markedsrapport for juli, har meglerhuset faktisk begynte å høyne verdianslagene for stor og moderne tonnasje.
Økningen skjer riktignok i svært små steg, opplyses det.
- Vi har definitivt sluttet å senke verdsettelsene for moderne fartøy, og ser nå nord i stedet for sør, sier Seabrokers’ ledende verdsettelsesanalytiker Tord Stemland.
- Så langt vi kan se, så vil det være retningen i overskuelig fremtid, med mindre de kommende restruktureringene mellom redere og långivere, medfører et signifikant antall strandede eiendeler, legger han til.
Seabrokers forklarer at metodologien for charter-fri verdsettelse mellom en villig kjøper og en villig selger er basert på tre fundamentale pilarer:
- Nybyggpriser for tilsvarende tonnasje (alderjustert).
- Annenhåndstransaksjoner for tilsvarende tonnasje (aldersjustert hvis nødvendig).
- Seabrokers’ syn på chartermarked for tilsvarende tonnasje 6 måneder frem i tid.


Børs & finans seabrokersskipsmeglerhusoffshoremarkedetoffshorerederiverdsettelseoffshoreskip
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
5198
03.08.2018 kl 09:05 9000

Jalla



Brazil ble det bare helt stille rundt, husker Mons nevnte noe om dette men det var vel under Q1 presentasjonen. Da fleiper han med at det sikkert ble litt mere fart i Brazil nå når karnevalet var over. Karnevalet i Brazil var vel i februar :(
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
5198
03.08.2018 kl 09:08 8975

Ballekatt

Fundamentalt sier jo dette det meste, flere og flere som mener bunnen for supply er nådd. Meglerne pleier å være ganske forsiktige i sine utalelser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
JALLA
03.08.2018 kl 09:16 8945

5198

Om ikke DOF skjerper seg så kan det bli en lang seigpining om ikke det kommer mere info. Synes at det er alt for dårlig om info bare skal være på Q rapporter... Man kan jo spørre seg om hvorfor det ikke meldes?
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare