Øystein Stray Spetalen har kjøpt 74.647 aksjer via Tycoon Indus.

Opticom2000
PHO 27.01.2020 kl 09:55 17097

Øystein Stray Spetalen har kjøpt 74.647 aksjer via Tycoon Industrier AS, nummer 44 på aksjonærlisten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
29.01.2020 kl 09:37 3391

https://www.dn.no/bestevennenes-milliardeventyr/1-1-852868

han har gjort det før og gjør det igjen..........NEL,SOLON,osv,osv,sov



En investor sier etter Arctics optimistiske NEL-analyse at “Jeg var sikker på at det var Øystein Stray Spetalen som skulle selge”. Arctic solgte derimot 22 millioner aksjer for Jan Haudemann-Andersen få dager etter. Arctic Funds solgte også 2 millioner aksjer etter analysen. Arctic viste i analysen til at NEL ble handlet som en konseptaksje. (FA)
Redigert 29.01.2020 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.01.2020 kl 09:45 3362

Veldig usannsynlig at ØSS har solgt seg ut.
Holder det for 90% sikkert at han tenker å selge tidligst etter Q4-resultatet er kommet ut 25. februar, men trolig langt senere.

PHO er det jo stort sett bare menigheten som følger så bare positivt at Spetalen-brødrene er inne å skaper litt medieomtale rundt det "bortgjemte" selskapet Photocure!
canarias
29.01.2020 kl 09:48 3356

Spettet er en ulv i fåreklær, kun interessert i å berike seg selv på bekostning av saueflokken
heilo888
29.01.2020 kl 09:55 3318

Har ikke sett mye til fåreklærne?
Han har aldi i sin histore lagt sjul på at han er en rå spekulant på godt og vondt.
rischioso
29.01.2020 kl 10:06 3261


RE - Derfor gir det ingen mening at han solgt nå.

* Veldig logisk at han dumper etter knappe 3 dager:

rischioso
I går kl 09:56 1665

focuss skrev
Bravi En ting skal du ha. En mer de motiverende fyr har jeg aldri vært borti

Ja - et STORT no-no ...

Hva gjør ikke storebror for at lillebror skal kunne komme seg ut med æren i behold ...

De fleste skjønner vel hva som vil skje når det nå blir en dobbel exit effekt om ikke lenge ... ;)
Redigert 29.01.2020 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
29.01.2020 kl 10:16 3216

Hva har i ettertid skjedd med Nel etter at ØS hauste for så å selge seg ut. Opp ca 300 %
Slettet bruker
29.01.2020 kl 10:18 3205

Ja det er vel ikke bare Spettet, som kjør i vanlig stil. Vi har jo våre skribenter som ser kjempeinvestorer rundt var hjørne. Det var amerikaner fra London og Voldberg og nu stor og lill spettet. Pluss en og annen partner som knakker på døren. Men vi kommer som regel tilbake til utgangspunkten. Det er nok han med alle de store orden (Schneider) som må prestere, det nytter ikke om det sår tvivel om att de ikke skall nå en pytteliten guiding på 20 mil usd i USA. Nær de bruker nesten like mye på att få det til.

Men vi får jo ett bidrag fra Cevira på 36 mil i Q4, og med all sikkerhet en del informasjon om cevira resultater så langt i fase 3 studien i presentasjonen Q4. Så må vi bare håpe det er nok til att søke en CTA i Kina. De som behandler sånt må vel ha noe att gjøre even om fokus ligger en annen plats.
Og med en CTA på plats, så kommer nok interessen fra nok av investorer som vil sitte long.
Slettet bruker
29.01.2020 kl 10:22 3298

At smånissene løper etter denne karen som har ropt ulv ulv mange ganger er for meg uforståelig.
Men han hadde kanskje ikke brukt kalkulatoren likevel for da hadde han jo ikke solgt? Eller blir det motsatt?

Hehe. Dette forumet leverer så til de grader.
Medisinmannen
29.01.2020 kl 10:26 3294

De aller fleste aksjonærene i Photocure har kjøpt ut fra egne vurderinger og ikke fulgt noen bjellesau.

Neste Q rapport er viktig og gir ekte substans til verdien på selskapet.
Mental Mania
29.01.2020 kl 10:52 3208

Vi kan vel takke Spettet for å skape oppmerksomhet om PHO.
Sannsynligvis kan investorer som benytter litt mer dyptgående analyser enn baksiden av en konvolutt få øynene opp for selskapet.
Kursen ligger nå 6 kr høyere en det den gjorde da ØS sin inngang ble kjent.
Ypperlig
29.01.2020 kl 11:03 3166

Hvorfor i all verden skulle lillebror solgt sine 191.087 aksjer på dette tidspunktet? Tviler sterkt på at han har gått inn med så mange aksjer kun for å ta en kortsiktig gevinst, i hvertfall ikke i selskaper med lite volum i omløp. Og om han selger når kursen får en ny topp er jo bare bra, er jo det som får markedet til å bevege seg. Kanskje det ligger noe mer bak salget til storebror? Eller kanskje lillebror har kjøpt mer? Hva vet vi. En ting er sikkert, og det er at PHO sitter med store verdier og mange triggere.
Scoopfinder
29.01.2020 kl 11:16 3112

"Spettet er en ulv i fåreklær, kun interessert i å berike seg selv på bekostning av saueflokken"

Jeg tror det er relativt vanlig at aksjonærer ønsker å berike seg selv :-)
En aksje vet ikke om den eies av Ola, Øystein eller Kari. Eneste forskjellen er at Øystein får hjelp av mediahorene (journalistene).
Derfor solgte han kanskje litt i går da media skrev om hans kjøp, og kjøper i dag når media skriver om hans salg.
Spiller det noen rolle ?
Jeg kjøper PHO pga Cysview og Cevira. Ikke pga Øystein.
Men det er bare bra om folk kan skape blest om PHO, uansett hva de heter
rischioso
29.01.2020 kl 11:35 3055

RE - De aller fleste aksjonærene i Photocure har kjøpt ut fra egne vurderinger og ikke fulgt noen bjellesau.

* Vel, hadde det vært tilfellet så hadde nok kursen blitt værende nede på 70 tallet eller lavere hvor den i realiteten hører hjemme på basis av hva selskapet har levert frem til i dag og akkurat det vil nok balansere seg ut om ikke lenge når rikets tilstand blir avkledd gjennom Q4 talla om knappe 20 børsdager den 27.02 ... ;)
Scoopfinder
29.01.2020 kl 11:39 3042

"kursen blitt værende nede på 70 tallet eller lavere hvor den i realiteten hører hjemme"

Vi er dritheldige som har et finansgeni som vet hva kursen skal være her på forumet :-)
Takk Risch
rischioso
29.01.2020 kl 11:43 3020

Rett skal være rett - det er fllere enn meg som mener hva kursen burde være, men den største forskjellen ligger i at mitt kursmål ikke inkluderer drømmer, men forholder seg til fundamentale realiteter. og det kan nok være en kamel å svelge om man tilhører den andre skansen.. ;)
Scoopfinder
29.01.2020 kl 11:45 3008

"den største forskjellen ligger i at mitt kursmål ikke inkluderer drømmer"

FEIL !
Den største forskjellen er at du er dum nok til å tro at din mening er viktigere enn alle andres meninger i markedet.
Slettet bruker
29.01.2020 kl 11:53 2993

Scoopfinder

Så sant som det er skrevet!
Redigert 29.01.2020 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.01.2020 kl 12:32 2911

re Stinke

så du hadde quotet mitt innlegg så unblocket deg for å se hva det var nå. Innlegget mitt var på to linjer, du evner tydeligvis ikke å lese så langt. Anbefaler å ta deg god tid å stave deg gjennom hele innlegget.
Slettet bruker
29.01.2020 kl 12:35 2895

Leser av historikken din at du sverger til Nano, spørs om du ikke bare skal holde fokuset ditt der.
Husk kalkulatoren.
focuss
29.01.2020 kl 12:37 2887

Etter mange år i aksjemarkedet så tilbyr PHO noe helt uvanlig for meg. Jeg vil gjerne ha flere aksjer men det er også helt ok men antallet jeg har. Om kursen går opp så er det ok. Om kursen går ned så er det også helt ok. Skulle gjerne sett kursen ned på 60 tallet, men dessverre tror jeg det er ønsketenkning.
rischioso
29.01.2020 kl 12:51 2841

RE - Om kursen går ned så er det også helt ok. Skulle gjerne sett kursen ned på 60 tallet, men dessverre tror jeg det er ønsketenkning.

* Risken er stor for at Q4 vil resultere i det du pr nå kaller ønsketenkning (med god hjelp av brødrene Spetalen sin doble exit) - om knappe 20 dager så har vi fasit ... ;)

https://photocure.com/investor/calendar/
Redigert 29.01.2020 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 13:04 2800

focuss skrev Innlegget er slettet
Ok, skal være forsiktig med han/hun.

Rischioso virker å være i form på sitt sedvanlige vis. Men bommer gjør han stadig vekk. Aksjen var nedom 70-tallet, det er riktig, men han mente også den skulle til 60-tallet. Ligger pt endel over og vil trolig fortsette med det.
Nytt byks oppover når pho legger fram overskudd på 35-45 mill i q4.
rischioso
29.01.2020 kl 14:16 2683

Rett skal være rett - jeg sa når kursen snudde ved 100nok at den skulle ned på 70 tallet (noe som har skjedd ved flere anledninger) og kanskje også lavere om Q4 skuffet - som kjent så var det et kanskje og Q4 har som kjent ikke blitt presentert ennå. Kan da ikke være så vanskelig å skulle forholde seg til hva som faktisk ble sagt .....

Det er også viktig å få med seg at det ligger innbakt en del forventninger til Q4 i dagens kurs og dermed er risken også større for at det blir en skuffelse - om knappe 20 børsdager vet vi mer ... ;)
Redigert 29.01.2020 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 14:27 2652

focuss skrev Innlegget er slettet
Hehe, nettrollene slår aldri feil, Hauser den ene dagen og fullroser spettet. Dagen etter da de kjøpte som gale så selger han.
Et større rookie-mistake er det faktisk ikke mulig å gjøre, men taxisjåførene her inne forstår jo bæra. Og mange av dere drevne burde være smartere enn å hause en aksje spettet går inn i.

Uansett, dere bør lære dere oppførsel. Se hvordan dere svarer voksne folk her inne, at dere ikke skammer dere. Fokuss er antagelig den her inne med flest diagnoser der han sitter hele julen og alle helligdager og hauser Pho. Det tyder mer på nervøsitet for egne investeringer enn det motsatte.

På tide kanskje å være saklige, dere tjener null og niks på å fyre av med personangrep på Risch med flere. Skjerp dere, ellers så vil ingen ta dere seriøst. Akkurat nå blir dere oppfattet som amatørmessige konfirmanter. Reine barnehagen blitt her inne.

PS. Jeg har PHO-aksjer, men ikke like mange som før. Hvor mange jeg skal fortsette å ha beror på Q4 samt ny guiding. Om Q4 skuffer kan vi fort se 50.-
Redigert 29.01.2020 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 14:28 2663

"Det er også viktig å få med seg at det ligger innbakt en del forventninger til Q4 i dagens kurs og dermed er risken også større for at det blir en skuffelse - om knappe 20 børsdager vet vi mer ... ;)"

Kan umulige ligge forventninger i dagens kurs, resultatet har jo du og flere varslet at blir svakt og skuffende.
Slettet bruker
29.01.2020 kl 14:34 2658

Guiding for 2020 ligger fast.
Schneider uttalte at det var mulig de ville guide fra 2021 og framover, håper han lar være.
Focuss framstår uansett hva du måtte mene som en med stor viten og kunnskap om Photocure og i motsetning til mange andre har han stått fast på sitt syn hele veien uten unntak.
Mange har noe å lære av det. At han skriver positivt om Photocure er ikke vanskelig å forstå.
ØSS kjøper sikkert jevnt og trutt idag, mens de usikre i flokken selger. Blir spennende å se aksjonærlistene i neste uke.
rischioso
29.01.2020 kl 14:42 2629

Dagens kurs gjenspeiler forventninger - alt over høy 60/lav 70 betyr forventninger av betydning sammenlignet med kvartalet før og av samme grunn er risken stor for at det ender opp med skuffelse som så mange ganger før.

Når det kommer til scope så vil utsettingstakten bli mindre og mindre nettopp fordi man allerede har satt ut en del og fordi salgsorg er blitt redusert.

Da sitter man igjen med brukerfrekvensen og den har som kjent vært alt for lav siden første scope ble satt ut og når scopene ikke blir brukt mer enn de gjør på tross av diverse refusjonsordninger så hjelper det jo heller ikke at det blir pøset ut flere noe selskapet har skjønt og dermed reduserte salgsorganisasjon.

Mao, det meste tyder på at det ikke blir det helt store - ikke denne gangen heller ...

Men for all del - det er jo ikke ulovlig å håpe selv om oddsa er svake, men det ender gjerne opp med en kostnad - det også ... ;)
Redigert 29.01.2020 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2020 kl 14:45 2618

Schneider har varslet ny guiding, blir denne dårligere, hva mente han med dette?
Pho, må snart vise inntjening ex Cevira, klarer de ikke det så regn med ny nedtur. Jeg forholder meg til relativt kortsiktige spørsmål da jeg ikke gidder å være med på et nytt 30 kroners fall som vi hadde i pho fra over 100 til 70ish.
Jeg bryr meg ikke om hvordan dere disponerer deres aksjer, det jeg synes er betimelig et hvor mange av dere som syntes det var en god nyhet at spettet gikk inn i går, mens i dag er tonen en helt annen. Flere advarte også om at spettet er kortvarig, men for døve ører.

Sitat Focuss: "Vær snill med stinke. Han er syk."
Er det slike folk du vil forsvare og som vi skal ta seriøst? Da må jeg bare si lykke til med videre investeringer.
Redigert 29.01.2020 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.01.2020 kl 14:54 2586

Stinke,

nå diskuterte vi dette mye tidligere. Jeg mente at dine innlegg tydelig viste at du er en backtrader, du var ikke enig. Den biten får vi la ligge.

Fundamentalt var jeg positiv til kursen, du var på motsatt side. Du gikk så langt å nesten hevde at jeg måtte ta ansvar for om noen kjøpte og kursen ville falle. Nå har kursen steget kraftig. Tar du ansvar for om noen solgte på dine negative innlegg?
Slettet bruker
29.01.2020 kl 14:57 2565

Til din informasjon har ikke Schneider varslet ny guiding, dette er hva han har varslet:
"Right. Right. So it still remains today at USD 20 million to USD 25 million for next year 2020. It's still a significant growth rate for the U.S., but we believe it's an achievable growth rate. So if we decide to make a future prediction, it'll come probably first quarter next year of guidance going out further than that, but we're looking at the numbers very closely. Yes?"

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-215314830.html

Når det gjelder Spetalen tror jeg at du er en av dem som lar seg lure og på bakgrunn av dagens oppslag tror at han selger seg ut, jeg har en annen oppfattelse av artikkelen idag. Noen vil sikkert oppfatte dette som et stygt spill, men jeg er ganske overbevist om at han plukker enda mer billigere idag.

Når det gjelder focuss, så forholder jeg meg til hvordan han har stått i krigen ift PHO og sine meninger om caset. Svært få om noen kan bestride hans innlegg angående caset. Når det kommer til personangrep er vel han blant de som har blitt utsatt for flest, ikke rart at begeret flyter over innimellom.
Enkelte skribenter er på et slikt lavmål at en skulle ikke tro dem hadde fullført barnehagen engang.
EmmieSi
29.01.2020 kl 15:05 2538

Fy faen hvor mye dumt man skal lese på disse trådene. Vært stille en stund her nå, med en gang kursen begynner å bevege seg kryper søpla uten skam frem... Begynte å lese idiotien til rischioso når kursen lå på 30 tallet. Glad jeg ikke hørte på han den gangen. Mannen har ikke hatt hell med sine spådommer i dette caset.
Slettet bruker
29.01.2020 kl 15:05 2539

ja ja, du ljuger igen, intet nytt under solen. Nå har jeg backtradet også :-) Hva du klarer å lire av deg.
Er personangrep det eneste du har for å forsvare Pho-kursen? Bare fortsett, slikt biter ikke på meg uansett.

Jeg håper virkelig folk hørte på meg, da kunne de kjøpt på lav 70 før den gikk til 90.-
Men dere som roper bull på 89-90 pga at spettet har kjøpt bør være flaue i dag. Alle vet hvordan han holder på.

Poenget er det samme som før , Pho må snart levere overskudd. Det går rimelig sakte med brukshyppigheten og det må drastiske tiltak til for å endre dette.
Skuffer de på Q4 blir det nytt krakk. (dette gjelder forøvrig de fleste selskaper) Dårlige tall og guiding= Kurs ned
focuss
29.01.2020 kl 15:08 2527

Heysveis
Takk for at du støtter meg på en hyggelig måte. Til gjengjeld skal jeg avsløre at jeg tror PHO blir blant topp 5 børsvinnere i 2020 og med god sannsynlighet for å bli Nr.1
Slettet bruker
29.01.2020 kl 15:08 2527

Må man diskutere det åpenbare? Som du selv skriver: So if we decide to make a future prediction, it'll come probably first quarter next year.
Vi er nå I first quarter next year.

Kall det "varslet", "antydet" "sagt" whatever, men skal man kverulerer over alt så blir det et lite leseverdig forum,.
Redigert 29.01.2020 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.01.2020 kl 15:13 2505

Kursen var på lave 70 tallet da du advarte mot PHO så det er et merkelig argument.

For øvrig om backtrading så kan alle lese hvorfor jeg mente du ble avslørt i den tidligere tråden. Dette er ikke løgn. Mine argument ble tydelig presentert der og enhver får vurdere hva de mener er riktig.
ruda
29.01.2020 kl 15:14 2502

Han solgte halvparten igjen og sopte inn noen tusenlapper etter at bjellesauene økte kursen med 10 kr
HrDuck
29.01.2020 kl 15:24 2470

For ordens skyld, her er tråden hvor jeg hevder at du backtrader stinke.

https://finansavisen.no/forum/thread/71538/view/0/0?page=3

Du hevder at du ikke gjør det og at du alltid snakker sant. Nå hevder du at de som hørte på dine råd ville kjøpt på lave 70 tallet. Vel, det er svært vanskelig å forstå hva du mener med det når man leser gjennom den gamle tråden.

Jeg synes det er svært vanskelig å forholde seg til folk som lyver og fortsetter å lyve på tross av at det enkelt blir dokumentert at det er nettopp løgn.