Bygger vi mur rundt oslo kan folk få betalt for å ta ferge

Slettet bruker
FERGE 27.01.2020 kl 13:30 484

Landet vil flyte over av melk og honning dersom vi stopper at verdiskapningen blir sugd inn i det svarte kloakkhølet som Oslo er.
Slettet bruker
27.01.2020 kl 14:39 467

Ikke noe problem, oslobærmen overlever ved å klippe håret på hverandre.
CapitaL
27.01.2020 kl 14:51 455

Hehe, må bare le litt.. Istedenfor å ta diskusjonen på tråden om fergepriser, så starter du en tråd med drittslenging om Oslo..som et svar på mitt innlegg.. Innlegget mitt var jo selvfølgelig for å løfte på stener og se hva som krøp frem;)
Litt skuffende at dagens tema har tapt seg så mye de senere årene. Mer morsomt den gangen Haggbart australieren var her...
Slettet bruker
27.01.2020 kl 18:52 432

Hegnar sitt forum var bra lenge, men så kunne man ikke poste anonymt, bare prat ble fjernet osv osv.

Ytringsfrihet og alt det der..
Slettet bruker
27.01.2020 kl 20:57 422

Dette er det nye vi. Slapp av. Vi skal integrere deg.
kokkohill
27.01.2020 kl 23:05 407

Muren bør bygges og sørg for at all ulv er på innsiden. Og Statsbygg vil sørge for alle....

Statsbygg and AF Gruppen are working with blowjobs under Akershus fortress. An alarm warning is issued before each blow. The blows can be heard and felt. If you have questions about the blowjobs, call [xxx] at [xxx]».

Redigert 27.01.2020 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.01.2020 kl 11:19 380

Og dette med verdiskapning er en myte:

«Mytene om Oslos verdiskapning
Oslo er trendy, produktiv, lønnsom og attraktiv. Selv er jeg innflytter til hovedstaden, og angrer ikke.»

https://www.dagbladet.no/kultur/mytene-om-oslos-verdiskapning/66905582

«Økonomi:
Nei, Mímir Kristjánsson. Verdiskapingen i Oslo er høyere enn på Vestlandet
Mytene om Oslos manglende verdiskaping blir gjentatt av Rødts nye ordførerkandidat i Stavanger.»


«At lokalpolitikere trekker frem verdiskapning i egen kommune og lokalsamfunn, er som forventet, men Kristjánsson tar grunnleggende feil om verdiskapning på flere områder.

Verdiene skapes faktisk ikke (bare) på Vestlandet og langs kysten. Og alt tyder på at de «nye industrieventyrene» mest sannsynlig kommer i Oslo, fremfor i Stavanger og på Vestlandet.»

https://www.dagbladet.no/kultur/nei-mmir-kristjnsson-verdiskapingen-i-oslo-er-hoyere-enn-pa-vestlandet/70716538

‘Han viste i den forbindelse til at offisiell norsk statistikk viser at bruttonasjonalproduktet (BNP) per sysselsatt er høyere i Oslo enn i andre fylker. Oslo stikker seg ut i forhold til de andre fylkene, noe som kan ha sammenheng med at det der er mange hovedkontorfunksjoner. Ser vi bort fra Oslo, varierte BNP per sysselsatt i 2017 mellom 760.000 (Nord-Trøndelag) og 923.000 (Hordaland). De tre nordligste fylkene hadde en BNP per sysselsatt på mellom 810.000 og 850.000. Det er ikke store forskjeller fylkene i mellom, noe som er en kvalitet ved det norske samfunnet.«

https://www.civita.no/2019/02/16/verdiskapning-her-og-der


Dette med at det ikke er noen verdiskapning i Oslo er altså direkte feil. Det skapes verdistigning i hele landet, men altså mest pr. innbygger i Oslo. Det er blitt hevdet det motsatt av så mange over så lang tid at det er tydelig at mange tror på denne løgnen. For uansett hvor ofte det hevdes er det en løgn.

Hva kommer det av at befolkningen øker i Oslo hvis det er et svart kloakkhøl? Oslo er en flott by. Vi ha marka mærme og Oslofjorden med alle sine øyer. Selv i Sentrum kan man bade i skøen. Oslo har en meget høy tetthet av restaurater, barer og kaffebarer. Også et meget rikt kulturliv.

OK. Dette passer jo ikke alle. Noen liker å mekke bil i haven og møte gutta over en øl i den lokale kafeteriaen. Damene derimot drar til Oslo for å oppleve noe mer enn det. De tar utdannelse og treffer kanskje en mann fra Oslo. Det er nok en misunnelse mot de som bor i Oslo. Den stikker meget dypt. Jeg liker ikke de som til en hver tid skal skape skiller og hat mellom befolningsgrupper. MERLOT er helt ekstrem. Hver del av landet har sin sjarm, og hvorfor ikke heller være stolt av det så slipper vi dette mindreverdighetskomplekset.

Oslo er en flott pulserende by som samtidig har friluftsområder rett i nærheten. Sånn er det med den saken.
Redigert 28.01.2020 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2020 kl 11:23 373

"og treffer kanskje en mann fra Oslo" Ekte mannfolk er mangelvare i Oslo, det vises tydelig ved stemmegivning.
Redigert 28.01.2020 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.01.2020 kl 11:37 360

Tror du damene foretrekker øldrikkende menn som spiser Pizza Grandiosa fire ganger i uka, og som raper og fiser uavlatelig? Vi ser at det først og fremst er jente som drar til Oslo.
Fluefiskeren
28.01.2020 kl 11:38 358

Det er jo helt latterlig. Turister elsker byen viser undersøkelser.


Og hadde du giddet å sett på hele videoen din så hadde du sett at disse to turistene faktisk likte Oslo. Kan jeg spørre deg hvor du kommer fra, MERLOT.
Redigert 28.01.2020 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2020 kl 12:46 342

Ja, så la oss bygge muren da, så kan Oslo ha disse fantastiske verdiene for seg selv, mens vi andre får klare oss med det vi har. Som tidligere påpekt i tråden går det fint å overleve ved å klippe håret på hverandre.
Fluefiskeren
28.01.2020 kl 12:49 336

Skal regjering og storting sitte utenfor eller innenfor denne muren din?

Det er ellers på tide at du vokser opp. Innleggende dine er pinlige.
Slettet bruker
28.01.2020 kl 13:53 322

Vi har lenge forstått at du er byhømo som kjører Tesla og torturerer fisk i dyre elver med penger stjålet fra kysten gett.
Fluefiskeren
28.01.2020 kl 14:41 313

Tre påstander du kommer mot meg der. Alle var feil.

Grow up!!!!!!!!!!!
CapitaL
28.01.2020 kl 20:16 285

Jeg er enig i det meste fluefiskeren skriver på tråden..
Er jeg integrert da?
Fluefiskeren
29.01.2020 kl 18:25 257

Northug flytter fra Trondheim til Oslo. Rart han vil flytte til en by som visstnok skal være veldig fæl.

https://www.dagbladet.no/kjendis/selger-huset-i-trondheim/72083271