Syk prising

FAR100
ELE 23.07.2018 kl 12:44 19241

Følger dere med i timen?

MCAP under 200 millioner???

Verdier på over 2 milliarder. Helt syk

Redigert 21.01.2021 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
24.07.2018 kl 10:10 7274

ja det snur nedover. snart har kursen etablert seg under 2,15 og da er det strake veien til kursen under lr 2
rischioso
24.07.2018 kl 10:12 7260

nopetter,

hva mener du med nå står 2,20 for tur - den er jo passert...??...

Det vil nok fortsette å være press inntil melding foreligger så lenge noen er villige til å selge - slik er det bare, tilbud og etterspørsel gjelder her som alle andre plasser og er det ubalanse så flukterer kursen enten den ene eller andre veien - så får vi håpe at ting blir meldt om ikke alt for lenge.
rischioso
24.07.2018 kl 10:19 7225

Det er en grei støtte på 2 så det er nok en god sjanse for at det kan bli et vendepunkt om nyhetsbildet ikke drøyer.
Warom
24.07.2018 kl 10:26 7193

"....grei støtte på 2", den var god ;)

http://goi.nf/?ysulfybzhmci
rischioso
24.07.2018 kl 10:36 7159

Warom,

det er en "grei" støtte rundt 2 - nå er det kanskje slik at du og jeg ikke leser dette likt noe du sikkert oppdaget (litt sent) i APCL...;)
Warom
24.07.2018 kl 10:41 7136

rischioso;
Takk for bekymringen din, den setter jeg pris på ;)
Hvis den er "grei" på 2,-...hvordan ser den ut under 2,- ;)
rischioso
24.07.2018 kl 10:43 7122

Warom,

er det noe jeg bryr meg mindre om så er det akkurat det. Jeg sitter her for hva som er planlagt å skje den nærmeste tiden. Skjer det ikke så er ikke jeg med lengre og da betyr det som er under 2 tallet nada - skjer det så betyr det også nada...;)

Det blir her som i APCL - enten går det eller så går det ikke - mellomtingen finnes, men jeg ser ikke på den som et alternativ for å være med videre...
Redigert 24.07.2018 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Warom
24.07.2018 kl 10:47 7103

rischioso;
Den ser jeg(og respekterer)
Har av alle ting kjøpt noen aksjer i ELE(ikke mange men nok til å ville følge med;))
rischioso
24.07.2018 kl 10:48 7088

Absolutt verdt å ta et bet - alt avhenger av at ting skjer den nærmeste tiden så får vi ta en oppsummering om ikke lenge - lykke til..:)
tuja
24.07.2018 kl 10:49 7079

warom

Det tekniske kartet ditt viser at ELE er i bunn av trendkanalen.
Det er da positivt? Men det er nyheter som snur kursen opp igjen vi venter på. Om ELE melder ett ok pre-salg av IRON-TGE, da blir det full fres opp igjen.
Lisens og oppstart prøveproduksjon Ambershaw er også noe som vil gi ett godt løft. Og Mindoro ligger der i vannskorpa. Gruveindustrien på Filipinene er i ferd med å snu i positiv retning, og da er Mindoro ett godt jokerkort i ELE.

:)
Slettet bruker
24.07.2018 kl 10:51 7328

hyggelig at apcl-ekspertene skal advare om farene mens de selv er stuck fra 10+ kr i apcl...

like festlig hver eneste gang man blir advart av slike..
Warom
24.07.2018 kl 10:54 7301

tuja;
Ja, det kan det (sannsynligvis)være og er nettopp grunnen for at jeg kjøpte noen aksjer.
Ser man det i ett litt kortere chart, så ser det litt annerledes ut, men nok til å ta en sjanse(rent teknisk;))

http://goi.nf/?nnmthzyrqeem

EDIT;
verbatim, jeg har ingen kunnskap om det fundamentale i ELE og jeg prøver ikke å overbevise verken meg selv eller andre om å kjøpe eller selge.
Regner også med at det er meg du henviser til som "apcl-ekspertene skal advare om farene mens de selv er stuck fra 10+ kr i apcl..."

....i så fall, du kunne ikke tatt mere feil ;)
Redigert 24.07.2018 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.07.2018 kl 10:56 7294

tuja,

slik ser jeg det også. Men igjen det er helt avhengig av nyhetsbildet. Selv BO er nærmest fraværende på dette nivået i påvente av et løft og det meste av det de små lemper ut slukes av TOP20.

Med så mange triggere estimert å komme den nærmeste tiden så er sannsynligheten størst for at det vil bli treff og det skal ikke mer enn kun ett eneste treff for å sette fyr på raketten...:)
rischioso
24.07.2018 kl 11:01 7249

Verbatim,

er det noen jeg unner en oppgang så er det Warom - han er ikke representativ for APCL klanen selv om han har vært en av de med mest tålmodighet så er han også en av få som har forholdt seg mest til rikets faktiske tilstand (med unntak av noen få afrikanske blogger artikler)...:)
Tmb
24.07.2018 kl 11:02 7200

Oppsiden her er mye større enn bedsiden! Kan fort tredobles igjenn, og vel som det!
Element bør vel først og fremst prises i forhold til NAV på Canada gruven. Ved 51% av 499M USD så snakker vi en markedsverdi på ca 254,49M USD. Trekk i fra 7M USD i kostnader i forbindelse med investeringen så snakker vi 247,49M USD.

Det gir ca 5 USD per aksje i potensielle verdier. Noe som igjen er over 40 kroner per aksje.

Dagens kurs gjenspeiler med andre ord ikke engang 10% av Ambershaw gruven og Mindoro er ikke i nærheten av å være priset inn.
Slettet bruker
24.07.2018 kl 11:04 7175

Gikk all inn i dag
rischioso
24.07.2018 kl 11:05 7157

Tmb,

jokerne er i hovedsak Prod Lisens Ambershaw og TGE. Begge er rett rundt hjørnet og kan bli meldt hvilken dag som helst.

Det er disse 2 som vil være helt avgjørende for utviklingen videre.

I tillegg så har vi som kjent en del andre triggere, men det er først og fremst disse 2 som vil endre kursbildet og legge grunnlaget for den første reprisingen.
Redigert 24.07.2018 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Warom
24.07.2018 kl 11:06 7082

rischioso;
Den kommentaren satte jeg faktisk pris på(tro det eller ikke;))
Nok om det, dere diskuterer ELE og akkurat nå er jeg faktisk med(selv om det er teknisk;))
rischioso
24.07.2018 kl 11:14 6864

Warom,

rett skal være rett for selv om man til tider kan være uenige så kan jo uenigheten bygge på ulike interesser så den reelle uenigheten behøver jo ikke alltid å være så himla forskjellig.

Uavhengig av uenighet så endrer jo ikke det casets realiteter det være seg i APCL, her eller andre case og av samme grunn er det faktisk viktig å kunne diskutere de forskjellige syn hvor vi legger den enkeltes posisjonering til side og kun diskuterer caset.

Hadde man alltid kunne gjort det så ville også muligheten for treff blitt større for det vil alltid være noen andre som ser ting man selv ikke ser - en vinn/vinn situasjon...:)
Redigert 24.07.2018 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Tmb
24.07.2018 kl 11:18 6804

Jepp! Ser ingen grunn til at det ikke skal komme. Bare synd at så mangen tror sånne ting et gjort på en dag.det fine her er at bår kursen passerer 10, så er det mangedobling fra dagens kurs. Så billig denne er idag, er det bare og handle. Noen selger, mens andre kjøper?
Slettet bruker
24.07.2018 kl 11:25 6770

ja jeg vet warom er en av de mer dyktige...men det er flere som har baissa ele samtidig som de har hyllet apcl siden 10+ og prate om fleregangen av det igjen. det er litt vel mye prat om lånevilkår at det mildt sagt grenser til det kjedsommelige. det hadde vært ett helsikkes leven i månedsvis om de hadde tatt en emisjon på flere hundre mill kroner og..

fokuser heller på det som ligger i bakken og de spennende mulighetene fremover enn å diskutere det møkk-kjedelige diskusjonstemaet som låneopplegget er. lånene er innvilget for å skape vekst og nye muligheter, før eller siden blir de ferdige og alle blir glade igjen.

men å prøve å komme med noe som helst fundamentalt iforhold til drt som ligger i bakken og mulighetene som ligger der fremme er dødfødt siden låneopplegget til ele blir dratt frem som argument mot ett eller annet i annahver kommentar...
Warom
24.07.2018 kl 11:31 6741

rischioso;
På generelt grunnlag kunne jeg egentlig ikke vært mer enig.
Som oftest "krangler" man om trivialiteter og ofte fører ikke det til så mye av interesse for andre(enn en selv kanskje;))

Liker man tekniske signaler(kombinert med sterke fundamentale forhold), så er det mye å se på. Jeg er selv ikke spesielt interessert(blir snarere litt irritert) når andre legger ut "anbefalinger" på andre aksjer i "andre tråder", men for de som måtte være interessert så er det vel spesielt en aksje jeg kjenner bedre enn "de fleste". Det er jo lov å ta en titt(så får tiden som kommer være "fasiten")

http://goi.nf/?vpwhbiwvgdcu

http://goi.nf/?ekzdgsytyuax

....igjen, beklager, det blir med denne gangen :)

Triggly
24.07.2018 kl 11:36 6719

RT 2,09 (-5,00%)
Da er vi snart under 2-tallet!
Kjennes ut som en evighet siden den sto på 3 og folk sa 2,80 var bunnen :)
Er vi på 1,5 før Juli er over?
nopetter
24.07.2018 kl 11:39 6694

Trenger ingen fasit aksjen vil duppe til 1,80
Triggly
24.07.2018 kl 11:47 6654

Hehe
Husker at jeg kjøpte mine første element aksjer rundt 1,80. Tiden flyr :)
Trodde ikke aksjen skulle ned hit igjen, men det er slik som skjer når man går til sengs med storeulv BO, og går helt bort fra det som skulle gjøre IRON token til neste steg i krypto.
Når BO begynner å konvertere millioner av aksjer under 2-tallet, så tviler jeg på at 1,8 holder. Da har nok de fleste skjønt at de bor i en dødsspiral :)
rischioso
24.07.2018 kl 12:15 6599

Triggly,

denne kan som de fleste andre aksjer gå 2 veier - enten opp eller ned.

Det vil alltid være usikkerhetsmomenter knyttet til et case og derfor får man muligheten til å kjøpe billig eller dyrt avhengig av timingen.

Sett i forhold til alt som er planlagt å komme den nærmeste tiden så anser jeg denne som billig pr nå noe de fleste bør kunne være enig i. Kommer den riktige meldingen etter stengetid så snakker vi om en økning på 1 krone eller 2 ved åpning neste dag.

Det er derfor jeg sitter i denne og det er derfor du mfl sirkler rundt og ikke helt vet når dere skal ta en inngang.

De færreste treffer den optimale bunnen og/eller den optimale toppen, men i mellom der finnes det mye god profit hvor forsøk på å skulle treffe det optimale ofte ender med å gå glipp av mye og det er der de fleste bommer.

Lykke til med å skulle finne den optimale bunnen og/eller toppen - jeg for min del tar til takke med noe mindre og det langt oftere - du vet, alle bekker små....:)
Redigert 24.07.2018 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.07.2018 kl 17:03 6473

Risotto.
Er det ikke ganske så uansvarlig av deg å sitte her og nærmest lokke med 50-100% over natta......."hvis".

Ser ellers at du nevner Storvestre som en av de store aksjonærene. Ja, mannen liker jo å spille med usikre kort!
Det siste kjente oppholdsstedet JEG visste om (før ELE) var da han satt rundt Svarte-Per bordet i NSG.
Til slutt kastet han kortene der......etter hvert som han skjønte hvor dette bar hen!
Nå kan man jo snart begynne å lure på når han skjønner i ELE.

Kursen stanset i dag ved min nevnte støtte i går kveld - ca 2 kr. For deres del bør denne holde en periode.
Brytes den raskt (som sluttkurs) er det i hvert fall bare å pelle seg ut (dere skulle aldri vært inne - og i hvert fall ute på 4,50).
Hvis ikke blir dere andre med Risotto til bunns.......og husk; det er BEGRENSET med plass i den masta han delvis har reservert for seg selv.

Hilsen Hammers.......som legger til at det er LANGT større krefter enn Risotto's som også har aksjer i selskapet.
DE er visst ikke så interessert i noen undervannssafari!
Slettet bruker
24.07.2018 kl 17:47 6370

Helt rett Hammers og de sterke kreftene er synonymt med BO og alle transene med aksjer/warrants BO har fått (3-10 transer). Jo lavere kurs jo flere aksjer får BO ved hver konvertering og jo mer utvannes dagens aksjonærer. Så enkelt er det?
Tror ELE slutter uken mellom 1.70-1.85!
Redigert 24.07.2018 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 17:53 6347

her kommer det nye moroklumper med advarsler...hyggelig at så mange bryr seg om pengene våre. nydelig å være vitne til?
milk
24.07.2018 kl 18:16 6289

Er det fremdeles noen som tror på eventyret ELE.... Religion er lett å forstå i enkeltstående gammel historikk,Jesus var en god kar med mange aksjonærer... Hvor nedsyltet og sveisblind går det an å bli ???
tuja
24.07.2018 kl 18:20 6274

Du får vente og se til lisens Ambeshaw blir meldt, etterfølgt av prøveproduksjon, eller ok pre-salg av IRON-TGE.
Da får vi se hvor blind man er/har vært.

:)
Hammers
24.07.2018 kl 20:12 6117

I dag tidlig så jeg Haugen hadde lagt en TA-vurdering av selskapet her på nyhetssiden. Kan ikke finne det nå.
Tror tittelen var "Hvor skal dette ende?"......eller noe slikt.

Hans beskrivelse var i all hovedtrekk som min - som om han var litt mer diplomatisk i sine uttalelser.
Det morsomme med vurderingen var det illustrasjonsbildet som var valgt.
Der så man noen "Hottentotter".....eller hva det var......som bar noe utstyr over en elv.
Om utstyret var til denne "forgylte" Ambeshaw vet ikke jeg, men logistikken så ikke ut til å gå på skinner - akkurat!

Hilsen Hammers
oivindl
24.07.2018 kl 20:28 6089

Verbatim, kanskje det av og til kunne lønnet seg å lytte til moroklumpene. Kan jo tenkes de har fornuftige motforestillinger. Men de fleste søker desverre kun å få forsterket egne synspunkter, kalles gjerne confirmation bias.
Kan umulig være gunstig om man handler aksjer.
tuja
24.07.2018 kl 20:36 6059

Du skal ikke kimse av verdiene i AMI, Hammers.
Når lisensen blir meldt sammens med oppstart prøveproduksjon(forventet inneværende kvartal), vil kursen, og prisingen av ELE overstige dagens mcap
med god margin.


05/02-2018 09:05:01: (ELE) Verdihopp for Ambershaw som følge av prisoppgang på Super Premium DR Grade Pellets

Element ASA ('Element' eller 'Selskapet') har som annonsert i dag inngått en
investerings og aksjonæravtale med Legacy Hill Resouces Ltd. ('LHR') som gir
Element rett til å bli eier av 51 prosent av aksjene i Amershaw Metallics Inc
('AMI'), på fullt utvannet basis, gjennom en kombinasjon av aksjer og
konvertible obligasjoner. Se børsmelding 5 Februar 2018.

Prisene på Super Premium DR-graderte pellets steg mot slutten av 2017 og har
fortsatt å stige inn i 2018.

«Pelletmarkedet er et premiumpriset marked med begrenset tilbud hvor kontrakter
skreddersys for hver enkelt stålprodusent og prisene er derfor ikke identiske
over alt. Det har imidlertid blitt gjennomført transaksjoner av DR-graderte
pellets til priser så høyt som 300 USD/dmt (transport ekskludert) i 2018», sier
styreleder D Saradhi Rajan i AMI.

AMI kommuniserte i første halvdel av 2017 at de var komfortable med at prisene
på «premium pellets» ville fortsette å handles rundt de 10 siste års
gjennomsnittspris på 130 USD/dmt. På grunn av dette justerte Ambershaw i fjor
sitt prisestimat for interne budsjettformål fra historisk lave 95 USD/dmt til
130 USD/dmt, noe som ga en netto nåverdi (NPV) på USD 499 millioner.

Basert på utsiktene og handel i den øvre enden av et gjennomsnittlig
prisintervall på 240-280 USD/dmt, er NPV nå potensielt tre ganger høyere, med
forbehold om endelig gjennomgang av investeringsbudsjettet, som skal godkjennes
innen 1. mars 2018.

«Vi forventer å se høy etterspørsel i overskuelige fremtid som et resultat av
den strukturelle tilbudsmangelen på DR-graderte pellets», sier Rajan.

«Våre kunder vil trenge betydelig råvaretilgang av DR-graderte pellets. Vi
forventer sterk etterspørsel av våre produkter når vi kommer til produksjon; med
sterk etterspørsel etter DR-graderte produkter og med en høyere
fortjenestemargin er det naturlig for AMI å fortsette utviklingen av DR-graderte
pellet-strategien med forventet produksjonsstart av DR-graderte pellets i Q3
2018», sier Rajan.


Om AMI
AMI er eneeier av Bending Lakes-ressursen i Ontario, Canada og forbereder seg på
å produsere Super Premium DR-graderte pellets for levering til stålprodusenter i
Nord-Amerika fra Q3-2018.

For ytterligere informasjon vennligst se vedlagte nyhetsbrev fra AMI eller last
det ned det fra følgende link http://ambershaw.ca/201801-ami-update.

Oslo, 5 februar 2018
tuja
24.07.2018 kl 20:38 6046

ELE har i tillegg fremførbart underskudd som kan brukes til fråtrekk ved framtidig inntjening:

Fra årsrapport 2017 side 36. "At 31 December 2017, the parent company and the Norwegian subsidiaries had unutilized tax losses carried forward of USD 36.0 million (2016: USD 31.7 million) that can be offset by future profits. These losses can be carried forward indefinitely. In addition, the subsidiaries in the Philippines have tax losses carried forward of USD 2,7 million (2016: USD 4,5 million). The losses in the Philippines can be carried forward for three years...."
tuja
24.07.2018 kl 20:43 6024

Så kommer IRON-TGE, og hva det vil bringe til bords, og Mindoro kan bli spennende iht
utviklingen i regelverket på Filipinene, der det er positive signaler for gruveindustrien.
Plutselig kan Mindoro bli ett salgsobjekt i nær framtid. Og Mindoro er også endret til å bli
ett datterselskap for ELE. Skal tro om dette har en sammenheng i at ledelsen skal til Filipinene
nå i august?
Nei, her kan det komme nyheter som julekvelden på kjerringa. Er det av positiv karakter,
vil shorten bli rimelig kjapt lukket. Men til hvilken pris?

:)
Slettet bruker
24.07.2018 kl 20:49 6003

Dette selskapet kommer til å ende med tårer og tenners gnissel, og innehar bare grunner til å ikke investere i det. Det er egentlig helt absurd at folk "investerer" i ett selskap der ledelsen omtrent ikke selv vet hva de holder på med.

De har ikke tjent en krone på bunnlinjen på 10 år. Det er seriøst større sannsynlighet for å komme ut med større gevinst på å levere lottokuponger for 100k.

Ellers kan dere følge aksjefokus.no som er en skilpadde å betrakte i investeringsjungelen. Der er skilpadden den som vinner, til slutt.
Redigert 24.07.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.07.2018 kl 20:59 5974

Takk, Firfisle.
Latteren sitter med ett løst her - når jeg nå ser bildet igjen. Herlige saker......!

Dere andre som har så mange positive triggere;
Jeg lurer på alle disse selgerne - tror dere ikke at også DE kjenner til disse positive argumentene dere kommer med?

Hilsen Hammers
tuja
24.07.2018 kl 21:13 5933

Aksjen shortes, noe du sikkert er klar over, Hammers. Og jo, mange vet nok om
triggerne. Spørsmålet er hvilken posisjon man har dersom de er av positiv art.
Og i tillegg er aksjen i solid oversolgt modus, med 14 dagers rsi på 17. 70% ned på ett par mnd uten substans i nedgangen
i forhold til hvor kursen låg, bortsett fra ramaskrik hver dag fra enkelte ang finansieringsmodellen, er helt absurd. Er langt fra tilhenger
av den type finansiering, men det burde ikke sende aksjekursen rett i grøfta av den grunn.
Triggerlista som mange har sett er høgaktuell. Og når de enkelte blir børsmeldt gjenstår å se. Men pre salg Token bør kun være dager unna, likeens produksjonslisensen til AMI.

Ha en fin aften

:)