Petter Tusvik i Alfred Berg.
Inkassoaksjer faller tungt på børs etter forslag om ny lov. Men Petter Tusvik, porteføljeforvalter i Alfred Berg Kapitalforvaltning, mener Axactor-aksjen er gunstig priset og beholder den i porteføljen.
«En gunstig priset aksje»
– Vi synes det er en gunstig priset aksje. Virksomheten har levert gode tall både i Spania og i Norden, og har på en måte kuttet prisene litt. At John Fredriksen er storeier gir også ro, sier Tusvik.
Porteføljeforvalteren mener det ikke ennå er grunn til stor bekymring for aksjen, til tross for fallet mandag morgen. Tusvik kaller bevegelsene på starten av uken en klassisk reaksjon på dårlige nyheter.
– Jeg ser ikke på sikt at det skal få noen voldsomme konsekvenser, i og med at hovedvirksomheten ikke er i Norge. Mindre investorer vil kanskje bli mer påvirket, det er mange som kaster ut en slik aksje når det kommer dårlige nyheter. Men det er helt normalt.
«En gunstig priset aksje»
– Vi synes det er en gunstig priset aksje. Virksomheten har levert gode tall både i Spania og i Norden, og har på en måte kuttet prisene litt. At John Fredriksen er storeier gir også ro, sier Tusvik.
Porteføljeforvalteren mener det ikke ennå er grunn til stor bekymring for aksjen, til tross for fallet mandag morgen. Tusvik kaller bevegelsene på starten av uken en klassisk reaksjon på dårlige nyheter.
– Jeg ser ikke på sikt at det skal få noen voldsomme konsekvenser, i og med at hovedvirksomheten ikke er i Norge. Mindre investorer vil kanskje bli mer påvirket, det er mange som kaster ut en slik aksje når det kommer dårlige nyheter. Men det er helt normalt.
Redigert 19.01.2021 kl 07:26
Du må logge inn for å svare
Konsekvensen av forslaget blir vel ikke annet enn at inkassoselskapene er villige til å betale mindre for å overta fordringene. Altså mindre til opprinnelig fordringshaver. Så tapet for bransjen blir nok langt fra de estimerte milliarder.
thief
28.01.2020 kl 08:44
2249
Axa får seg vel et pent løft de neste dagene frem mot q4,burde jo bli et meget godt resultat 🙂Ser det vel ut til at børsene begynner å stige igjen også,er jo rimelig overdrevet dette fallet.100 døde og i Norge dør 1000 av influensa hvert år!!Sars tok 800 liv.Hvorfor dette hysteriet ?Er vel en god kjøpsmulighet,som mange ganger før,ved slike overdrevne fall.
Heilt utruleg denne flonsehysteriet.
For det fyste, so dauer folk som var alvorleg sjuk og allereie hadde en fot i kista.
Dessutan har sikkert 100.000 mennesje worldwide i samme periode daua tå vanlig influensa.
Storm i vatnglas.
SS
For det fyste, so dauer folk som var alvorleg sjuk og allereie hadde en fot i kista.
Dessutan har sikkert 100.000 mennesje worldwide i samme periode daua tå vanlig influensa.
Storm i vatnglas.
SS
Fine muligheter. Her kan det straks plukkes nede på 16 tallet :)
Slettet brukerskrev Ligger på 17 og 16,80 SS
Var en bra inngang på 18,90- 18,80
Kjempetrade ?
Huff, huff.
Kjempetrade ?
Huff, huff.
😂😂😂
Snittet mitt er meget lavt, det vet du. Jeg solgte 19,10 og kjøpte som du vet IKKE før mandag da fallet var godt i gang.
Du derimot sitter bitter med en post fra 28 kr, mens ss i samme periode som du har sotte i minus har trada inn netto 28 kr eller mer akkumulert i axa.
Mitt snitt i axa er nå lave 17 kr. 🍾🍾🍾🍾
Skal bli meget fin gevinst frem mot Q4. Du har neppe mer å handle for når mulighetene dukker opp.
Kanskje du skal spørre «pappa»
SS
Snittet mitt er meget lavt, det vet du. Jeg solgte 19,10 og kjøpte som du vet IKKE før mandag da fallet var godt i gang.
Du derimot sitter bitter med en post fra 28 kr, mens ss i samme periode som du har sotte i minus har trada inn netto 28 kr eller mer akkumulert i axa.
Mitt snitt i axa er nå lave 17 kr. 🍾🍾🍾🍾
Skal bli meget fin gevinst frem mot Q4. Du har neppe mer å handle for når mulighetene dukker opp.
Kanskje du skal spørre «pappa»
SS
Redigert 28.01.2020 kl 10:20
Tror ikke jeg vet om en mer ynkelig og bitter kar på Shareville og Hegnar Forum enn denne Huffa.
Skulle likt å få innsyn i en dag av jentas liv.
SS
Skulle likt å få innsyn i en dag av jentas liv.
SS
Svanseløs
28.01.2020 kl 10:51
1789
Vi vet at Axactors engasjement i Norge ikke utgjør mer enn under 10 % av totale oms. Ny inkassolov i Norge burde derfor ikke gi noen søvnløse netter.
En ting jeg luer på i den forbindelse: "Inkassoselskapene skal ikke lenger få kreve fete gebyrer ved ubetalte bompenger, telefon- eller legeregninger. Det betyr milliardbesparelser for forbrukerne – og trolig kroken på døren for en rekke inkassoselskaper."
Hvor mye har Axactor i nevnte segmenter; bompengeselskap, telefon eller lege?
Jeg mener: Ingen ting!
Noen som har utfyllende kommentar?
En ting jeg luer på i den forbindelse: "Inkassoselskapene skal ikke lenger få kreve fete gebyrer ved ubetalte bompenger, telefon- eller legeregninger. Det betyr milliardbesparelser for forbrukerne – og trolig kroken på døren for en rekke inkassoselskaper."
Hvor mye har Axactor i nevnte segmenter; bompengeselskap, telefon eller lege?
Jeg mener: Ingen ting!
Noen som har utfyllende kommentar?
Stemmer. Dette vil ikke påvirke axa.
20,- før Q4
SS
20,- før Q4
SS
Dine konklusjoner er helt rett, gidder ikke fylle på med komentarer her nå, siden jeg ønsker å fylle på med mest mulig billige aksjer framover
Redigert 28.01.2020 kl 10:57
thief
28.01.2020 kl 11:08
1727
Komisk at aksjen faller og folk selger i "panikk " før man vet om det vil ha noen påvirkning!Med så liten del av omsetningen i Norge,og muligens ikke noe i disse segmentene som nevnes i loven,er det flott å ha kjøpt på 16 og 17 tallet🙂Snart q4 og resultatene blir bedre og bedre!
Men det gir vann på. Mølla hos shortnerne, utrolig at finnes så. Mange korka småsparere, går fem på,selger på ultra lave nivåer.mistenker kommer et nytt innside kjøp snart. Møkka irritert hvordan denne aksje manipuleres , en eller annen gang må dette svinneri ta slutt
Jeg legger merke til hvordan bevist det presser på meg aksjer fra salgs siden. Her ligger gribbene, shorternes og venter på nedfall fruktene fra nervøse småsparere, som ikke vet sitt eget beste, Axactor vil svært liten grad bli påvirket av ny inkasso lov.
Jeg legger merke til hvordan bevist det presser på meg aksjer fra salgs siden. Her ligger gribbene, shorternes og venter på nedfall fruktene fra nervøse småsparere, som ikke vet sitt eget beste, Axactor vil svært liten grad bli påvirket av ny inkasso lov.
Redigert 28.01.2020 kl 13:14
Geveran har 45mill aksjer, sikkert enda flere, det er lenge siden det ble meldt om nytt innside kjøp fra Gevran, DnB akumulerer i det stille, sikker kjøpt masse aksjer for co investoren som ikke er blitt meldt over børs. . Laveste kjøp ever for Fredriksen 16.50 . Skjønner virkelig ikke tankegangen til de som selger, for noen elendige investorer.
Redigert 28.01.2020 kl 13:21
Var nok bra kjøp rundt 17 tidligere i dag
thief
28.01.2020 kl 14:00
1523
Er fortsatt bra kjøp, 17-tallet er meget bra🙂Gått fra 18.5-19 pga virus og muligens en ny lov(som er bekreftet å ha minimal effekt på axa)Og et meget godt q4 er 2 uker unna.Burde være rigget for oppgang.Kanskje vi ser 20 tallet igjen på q4-dagen💰
Stemmer. 20,- før tall er nærmest garantert.
SS
SS
DU, HUFFA, lurte du på noe mer eller?
Lurer på om 16,80 og 17,00 var bra kjøp i dag jeg?
Bare til info, så stiger SS sin VPS nå med 15.000 KR pr 10 øre opp.. Just saying. Hvor mange aksjer har SS da mon tro ?
Klarer du den før børsen stenger ?
SS
Lurer på om 16,80 og 17,00 var bra kjøp i dag jeg?
Bare til info, så stiger SS sin VPS nå med 15.000 KR pr 10 øre opp.. Just saying. Hvor mange aksjer har SS da mon tro ?
Klarer du den før børsen stenger ?
SS
Bullsignaler i dag:
Market Outlook With the bullish pattern detected today candlesticks warned short sellers to be on alert. Market sentiment may be changing in the direction of the bulls.
Market Outlook With the bullish pattern detected today candlesticks warned short sellers to be on alert. Market sentiment may be changing in the direction of the bulls.