HUNT: Da har jeg fått noen

Slettet bruker
HUNT 28.01.2020 kl 11:34 24732

Min SL strategi som har fått slik enorm medfart her på forumet gjør at jeg med 1/2 av det jeg solgte for har fått omtrent 1/5 del mer aksjer
Regner med å være ferdig handlet i løpet av dagen her og da sitte med 20% flere aksjer
I FRO har jeg kjøpt ferdig alt og har da nå 17-18% mer aksjer enn første gang jeg gikk inn og det med samme pengene jeg satset 1. gang
Er svært overrasket over den medfart og kritikk min strategi har ført til
Kommer å følge samme strategi videre med å dra med meg SL opp og selge når og hvis det krakker igjen
Grunnen til jeg kjøper nå er USA futtene er godt i pluss og dette virus hysteriet er så oppblåst og ute av proporsjon at det ligner ingen ting .

Værsågod alle surpomper fyr løs igjen
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Onkelskrue
07.02.2020 kl 09:32 2979

Hva mener du med dette? Regner med dette var på den ironiske siden?
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
habbiten
07.02.2020 kl 09:17 3062

HAHAHAHAHA, dagens!
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
07.02.2020 kl 09:12 3091

Hvis dette viruset blir stoppet vil det bety ekstremt høye rater en periode. Når hele kina skal ha olje igjen fort kommer sannsynlig båtene til å bli etterspurt så det holder.. det er bare å vente å se her hva som skjer fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2020 kl 09:03 3136

Noen tenker mer langsiktig enn andre :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
07.02.2020 kl 08:56 3167

Hvorfor utsette levering når ratene er over break even?
Utsatte båter pga nedstengte verft ville jo vært krise tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
07.02.2020 kl 08:30 3279

Re levering.
Kan hende Huntet ønsker å utsette levering til ratene har normalisert seg?.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
06.02.2020 kl 23:16 3550

FRA DHT RAPPORTEN I DAG:Whilst the non-eco, non-scrubber ship will make about $16,500 a day in the current market, a scrubber fitted eco ship will make more than twice that, namely about $35,400 per day. You can also see that the scrubber premium base and current bunker prices are about $13,700 a day for non-eco ships and $9,400 per day for eco ships. It is lower for the eco ships because of lower consumption, of course. The eco premium is about $9,500 a day for non-scrubber ship, while it drops to $5,200 a day for scrubber fitted
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
06.02.2020 kl 22:58 3621

Når Kina stenger sier det seg selv. Dette viruset har bare reversert tank oppgangen. Kortsiktig ratefall blir utnyttet av short selgere og flokken følger etter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
d12m
06.02.2020 kl 22:44 3675

Jeg tenker at fallet er overdrevent og at det er penger å tjene. Om jeg har rett, vil tiden vise.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
fleken
06.02.2020 kl 22:29 3725

Er det noen som har oversikt over hvor hunter sine båter er. Mener att den ene snart må være ferdig med turen sin, kansje den er ferdige. Noen som vet om det er ny tur på gang og eventuelt rate.?
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
06.02.2020 kl 22:29 3726

Når selskapet faller 40% på 30 dager så bør det få folk til å begynne å tenke selv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
d12m
06.02.2020 kl 22:23 3760

Okeanis sin Nissos Keros er på subs idag på 42k dagen så markedet er nå ikke helt natten. Vest-afrika til Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
zrythar
06.02.2020 kl 20:25 4037

Regner med at det kommer til å bli svært ruglete fremover, men ratene er nå på 14000 dollar pr dag, Hunters båter har scrubber noe som gir 15000 dollar til pr dag altså tilsammen 29000 dollar. Blir jo penger av det også?:) Ved lave rater kan en ikke forvente at redere innstalerer scrubbere på gamle skip og man kan dermed forvente økt skraping? dette kombinert med lav grad av nybygg så vil jeg tro at når stormen har lagt seg så kan en forvente mange gode år fremover? Tenker jeg starter en månendtlig spareavtale i hunter aksjer jeg, vanskelig å vite når bunnen er så like greit å stay calm og plukke aksjer jevt og trutt:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
06.02.2020 kl 19:57 4130

Det kan nok bli verre. Jeg er selv inne i tank og tåler tap, men det er aldeles ikke alle som gjør det. Noen har lånt penger for å gå inn i tank, for at noen har sagt det var lurt, uten å ta hensyn til syklusen i bransjen, og uten å vite at badekarene til kinamannen blir satt på vannet, og oppå alt dette et kinavirus som setter verdens største marked delvis ut av spill. De som plukker opp tank nå, og framover vil nok gjøre det ganske greit. Fra April kan det hende vi skal opp. Det er fort gjort å bli en fattig stakkar av å være i tank.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
kelle
06.02.2020 kl 18:46 4306

Er det ikke snart nok nå? Eller er det rom for mer nedtur til under 4
Er det noen her som har en formening om når denne kan være tilbake til 5 kroner, eller er tankfarten et tilbakelagt stadium. Hvor det til stadighet blir overkapasitet i markedet og dertil lave rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
kelle
06.02.2020 kl 18:44 4322

Er det ikke snart nok nå? Eller er det rom for mer nedtur til under 4
Er det noen her som har en formening om når denne kan være tilbake til 5 kroner, eller er tankfarten et tilbakelagt stadium. Hvor det til stadighet blir overkapasitet i markedet og dertil lave rater.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2020 kl 01:28 4837

De har fått nesten USD 25 mill pr skip i verdistigning:
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
05.02.2020 kl 22:27 5047

Tar vi utgangspunktet i at eco båter med scrubbere går for usd 110 pr båt betyr det at Hunter har fått 20mill usd pr skip i verdistigning. Delt på antall aksjer betyr det ca pluss kr 2 pr aksje siden bestillingen av båtene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
05.02.2020 kl 20:31 5278

Det er bare å lå traderene gjøre seg ferdig med å bytte aksjer med hverandre. Ned 35% på noen uker sier jo sitt om den hodeløse spekulasjonen. Sikkert en god del short sellere som skremmer andre day tradere til å selge videre ned.
Når Hunter melder matching halt og Frontline kjøper Hunter tankers med alle båtene får vi se hva selskapet egentlig er verd-;) Vi ser hvordan en liten % av alle aksjene i selskapet som trades mellom kortsiktige casino gamblere kan gi utrolige muligheter for slike som meg som kan kjøpe til slike priser.. Det er lykkens tid og tusen takk
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
ruda
05.02.2020 kl 19:55 5376

Overreaksjon ned, men en viss optimisme råder nå i shipping, så vi vil nok se en stigning fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
05.02.2020 kl 11:37 5743

Jeg tror du bommet matmons på din inngang, men er vi heldig har vi nå lagt det verste bak oss, men ingen vet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2020 kl 09:34 5953

Robotene herjer i dag og..
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
05.02.2020 kl 07:52 6178

Jeg gjør en kvalifiseret gjetning på kr 0.20 i utbytte for Q4.
3 skip i 90 dager til 75k.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
05.02.2020 kl 07:24 6255

Usd72k i snitt for Januar uten scrubbere. Dvs Hunter bør da ha seilt inn godt over 100k.
Q4 må bli ekstremt bra for alle tank selskaper.
Dagens rater som er mye høyere enn på samme tid i fjor gir ekstremt gode overskudd. Det settes vel heller ikke i gang noe nybygg nå i disse virus tider. Dette vil nok forlenge de gode tidene i tank og båt verdier vil stige videre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2020 kl 00:55 6434

Utdrag fra en artikkel i gårsdagens FA (04.02.2020):
http://vxz.eu/2020-02-04__FA_16-17__Bratt-fall-i-tankaksjer
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
04.02.2020 kl 22:38 6676

Ser det er en del forskjellige estimater ute og går (naturlig nok), Kepler Cheuvreux var ute i Finansavisen med et snitt estimat på $72k for 2020 og $92k for 2021. Hunter ligger gjerne godt over snittet, så hvis disse estimatene slår til så vil det vanke saftige utbytter i de neste par årene...
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
M-invest
04.02.2020 kl 21:47 6829

Huff da, tror i så fall den spekulanten har vært litt ustø på kalkulatoren når han regnet seg frem til denne "casen"...
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
04.02.2020 kl 21:47 6837

Ser veldig bra ut
I rapporten er anslaget for VLCC-ratene på i gjennomsnitt 97.000 dollar per dag i fjerde kvartal. Estimatet for 2020 blir jekket opp til et gjennomsnitt på 50.475 dollar om dagen fra meglerhusets tidligere anslag på 46.033 dollar per dag.
Vi er pt litt over snittratene som er forventet for 2020. Hunter får 15K ekstra på dette...
Dvs at vi er på normalen og det som et forventet. Så caset er likevel inntakt-:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
04.02.2020 kl 21:31 6931

Haha, lurer på om spekulantene har drukket for mye møllers tran 😂
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2020 kl 21:19 6989

Hehe da må jeg selge vowloddene mine, og kjøpe Hunt,før der er jeg litt uenig!🤑
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
04.02.2020 kl 16:46 7426

i følge spekulantene på Ose så har Fredlys tank case kollapset!!
De har regnet seg frem til at hvis Hunter nå selger alle båtene så får de usd 39m pr båt, halvparten av hva Hunter betalte og ikke noe cash igjen på driften av alle båtene.
Total kollaps og en stor emisjon må til for å dekke dette enorme verdifallet i båt verdier og negative kontant strøm.
Dette har spekulantene på Ose sett skje nå på 1 mnd.
Her er det snart konkurs sier spekulantene

Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2020 kl 12:15 7688

Kan se ut til at det store fallet,har bremset litt opp?
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om seks VLCC-slutninger mandag.
Det fremgår av en slutningsliste fra Fearnleys.

Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå på om lag 53 worldscalepoeng mandag, tilsvarende en nedgang på omtrent 2,9 prosent fra foregående handelsdag, ifølge data fra Infront.

Det ble sluttet to reiser fra Vest-Afrika, der begge går til India.

Videre ble det sluttet to reiser fra USA-gulfen, der begge går til Singapore-Kina. Det ble også sluttet en reise fra Panama til Kina.

Ellers ble det sluttet en reise der detaljene ikke er kjent for markedet.

==============================================================

Størrelse Strekning WS-rate TCE($)

280 AG/USG 35 20.500

270 AG/Korea 52 25.500

260 V-Afr/Kina 55 29.000

==============================================================

Bunkerspris ($/MT 380 CST) VLSFO

==============================================================

Fujairah - 294 561

Singapore - 339 573

Rotterdam - 293 473

==============================================================

Slutningstelling AG:
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
03.02.2020 kl 23:06 4635

Mye av nedgangen i shipping tilskrives viruset, og det er utvilsomt en faktor. Men samtidig må vi ikke glemme at shipping er ekstremt syklisk, og historisk så har sektoren nådd bunnen i slutten av februar. Nå kan selvsagt virusfrykten forskyve noe på denne tidslinjen, og særlig hvis det tar lang tid å få Kina’s etterspørsel etter olje opp til normale nivåer igjen (har vel blitt redusert med ca 20% pga viruset).

Det som er gulroten er at oppgangen etter bunnen har de siste årene vært på nesten 100% inn mot høstsesongen. Så her er det egentlig bare å vekte seg opp gjennom måneden, og lene seg tilbake og ta imot saftige utbytter og avkastning på økte kurser de neste månedene. Om man ikke treffer bunnen 100%, så tror jeg ikke det vil ha så mye og si:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
mariner
03.02.2020 kl 21:16 4845

Satser på at dette var en grei inngang idag. Sitter rolig for jeg selv har en inngangs verdi på kr. 3,71

Idag handlet jeg for mitt barnebarn på 1,5 år. Tok hans utbytte fra Selvåg Bolig og handlet i Hunter . Denne lille karen har det neppe travelt
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Null
03.02.2020 kl 21:02 4893

Det er stor nedgang i ratene
men når går de ut de som båtene går på nå, det er vel slik at de seiler på +101k USD nå og gjør det noen dager til
neste sluting blir vesentlig dårligere
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2020 kl 20:42 4954

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ni VLCC-slutninger fredag.
Det fremgår av en slutningsliste fra Fearnleys.

Fraktraten fra Midtøsten til Singapore lå på om lag 55 worldscalepoeng fredag, tilsvarende en nedgang på omtrent 8,6 prosent fra foregående handelsdag, ifølge data fra Infront.

Det ble sluttet tre reiser fra AG, der en går til Vietnam, en går til Japan og en går til Taiwan.

Videre ble det sluttet to reiser fra USA-gulfen, der begge går til Singapore.

Ellers ble det sluttet fire reiser der detaljene ikke er kjent for markedet.

==============================================================

Størrelse Strekning WS-rate TCE($)

280 AG/USG 38 23.500

270 AG/Korea 53 26.400

260 V-Afr/Kina 58 32.100

==============================================================

Bunkerspris ($/MT 380 CST) VLSFO

==============================================================

Fujairah - 300 573

Singapore - 347 583

Rotterdam - 295 476

==============================================================

Slutningstelling AG:

==============================================================

Feb'19 - 68

Jan'19 - 144

Des'19 - 136
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
03.02.2020 kl 20:17 5021

Hunter vil være best i et svakt marked pga at alle båtene har scrubbere og lave admin kostnader. Når det er sakt så er markedet ekstremt sterkt og vil bli enda sterkere ettersom imo2020 biter og for lite båter med scrubbere i markedet
De 2 - 3 millioner aksjer som bytter hender mellom kortsiktige spekulanter vil aldri være representativ for verdien på Hunter. Ingen kan kjøpe hele Hunter for kr 4.40....
99% av aksjene vil selvsagt ikke gidde å bry seg om et slikt bud dukket opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Null
03.02.2020 kl 20:16 5022

HUNT
Det er tre båter som seiler, en som kommer
De tre seilende går på kontrakt nå, hvor lange?
DE går vel på turer til litt over 100 000 USD dag, når ender turene er det noen som kan si det.
Har sett på hjemmesiden fant ikke noe der.
Har båt nr 4 også last når den er klar for seiling i mars.
Om den eller alle ikke har det vil det bli til litt andre dagrater når de kommer under ny kontrakt nå er vi nede på 40 + scrubber tilegg ? eller

Null
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
03.02.2020 kl 13:16 5432

Det er vel så enkelt at man bør vurdere om man skal være i tank eller ikke. Om noen går rundt å tror at verden går under, og at dommedag er nært forestående. Selg alt du har og bruk pengene på deg selv. For egen del blir jeg ikke overrasket om vi skrapet bunnen i dag, og enkelte gjorde svært gode kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Manor
03.02.2020 kl 13:09 5467

Ikke umulig om kursen går under 4. Venter i spenning, med begge hender klar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare