Strongpoint nr 1 - 2020. Blir det sjampis den 12/2?

tunktee
STRONG 28.01.2020 kl 20:18 20806

Ja godtfolk, nytt år og nye muligheter!?
Det var kanskje litt tidlig å ønske god påske, så jeg får hedre PSI-I og lage en ny tråd. (Selv om det egentlig ikke er min jobb, agg agg)

Tenkte å skrive ned noen synsinger. Eller kanskje det bare blir ren statistikk…
Jeg gjør aldri dette uten å drikke noen øl. For det skal jo være kjekt! Nå er det lenge siden jeg drakk øl alene, så fikk ikke respondert på oppfordringen i desember.
I dag er det hyttekos, og lurer meg på om jeg ikke så solen så vidt tidligere. (Kan være jeg dagdrømte)

Veldig stille her siste måneden, eller hva?
Men har lagt merke til at andre enn veteranene har pratet. Veldig kjekt!!

Jeg er forresten overasket over at kursen har falt litt i det siste. Kjøpte selv noen aksje på rundt 11,50 for et par uker siden. Hovedindeksen har falt en del, men kan det også være at markedet tolket siste børsmelding fra selskapet negativt?

I første omgang en ren statistisk utvikling QonQ. (Tror ikke dette har blitt skrevet om siden forkant av Q2-tall)

Kort fortalt for de som ikke kan sin Strong-historie, eller først har blitt interessert i selskapet etter 2017.
Vi leverte en fantastisk utvikling fra 2012 til 2016. Nevner i den sammenheng at omsetningen steg med 92% på tre år (!) fra 2012 (595) til 2015 (1146), og en enda mer imponerende bunnlinje i 2016 selv om omsetningen ikke steg det året.

I 2017 var det bom stop, og omsetningen sank fra 1120 mill i 2016 til 951 mill i 2017 med tilhørende dårlig bunnlinje. Kursen sank med over 50% fra en topp rundt 17 kroner vinteren 2017, til like over 8 kroner i høst. Jeg antar at en del folk gikk ut av selskapet i denne perioden; Enten for å redde gevinst eller stoppe tapet.
Bunnen i omsetningen ble nådd i 3. kvartal 2017 med bare 205 mill.

Interessant er det likevel at selskapet leverte positiv bunnlinje i 2017, og selv Q317 hadde et resultat etter skatt på 2,3 mill. Totalt ble det 23 øre EPS i 2017, og selskapet valgte å opprettholde den stigende utbyttetrenden.
Årsaken til nedgangen i omsetning er sammensatt, men skyldes i stor grad at Sverige og Norge fikk nye sedler i perioden frem til 2016, med tilhørende oppgradering av alle Cashguard.

Den gamle sjefen i Strongpoint valgte våren 2018 å finne ny skipper for skuten. Jeg syns måten dette skjedde på er litt interessant, for den avviker fra de fleste lederbytter man hører om:
Ved Q1-presentasjonen 2018 kom det som for flere av var en stor overraskelse; Etter å ha presentert tallene osv fortalte Jørgen Waaler at hans tid gikk mot slutten.
Samtidig presenterte han nåværende sjef, Jacob Tveraabak. (Om Waaler likte den doble aa-en vites ikke)
J.W. og J.T. jobbet så sammen frem til august samme året, når Jørgen gikk videre og Jacob overtok hjørnekontoret. (Jørgen gikk etter hvert til Hiddn Solutions; En stor utfordring med å snu det selskapet.)
Årsaken til at J.W. ønsket å gå videre vil jeg ikke spekulere i, men jeg har registrert at han ikke har solgt sin meget store aksjepost på rundt 2,3% av selskapet.
Dette, sammen med tiden han valgt å bli værende etter varslet avgang, gir tydelige positive signaler.

Omsetningsutvikling senere tid.
Bunnen ble altså nådd i Q317 med den største nedgangen QonQ, mens Q417 også viste en nedgang fra samme kvartal fra året før. Trenden snudde vinteren 2018, og jeg lager her en kort oversikt over kvartalene fra 1. kvartal det året kvartal på kvartal.

Kvartal Omset prosent Bunnlinje prosent
Q118 249,9 0.1% 5,4 309%
Q218 276,4 16,2% 7,0 460%
Q318 233,2 13,9% 3,3 40,3%
Q418 307,9 18,9% -2,2 -127%
Q119 288,2 15,3% 13,3 144,2%
Q219 287,0 3,9% 7,1 2,4%
Q319 237,5 1,8% 2,9 -13,0%

Det ble nok detaljer for i dag!
Jeg har troen på en pen økning på bunnlinjen fra 4. kvartal i fjor.
Som dere ser var omsetningen den gangen fin, men der var diverse kostnader som ødela, som jeg tror blir lavere i år.
Skrev om blant annet reduksjon av antall ansatte i forrige uke.
Kommer tilbake med spådommer hvis jeg tørr 😉

Håper noen vil kommentere innlegget, og takker også de som stadig holder liv i tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 08:40 4217

https://newsweb.oslobors.no/message/494909

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Casiasia
10.02.2020 kl 08:54 4162

usikker på om det blir kursdrivende, men det legges sten på sten i selskapet. Kommernok an på hva som kommuniseres på onsdag.
Plutselig er Strongpoint blitt eCommerce, IoT, BigData, etc. Kurs 100 gir market cap på 4.4 mrd. Er vel omtrent på linje med dette
SMS selskapet som ble kjøpt opp, mener de hadde ca. 100 M EUR i obligasjonslån:

https://newsweb.oslobors.no/message/460887

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Norviking
10.02.2020 kl 09:00 4162

Må nok levere noe nå snart så kommer nok reprisingen
Markedet bør begynne å våkne snart , Ikke bare tenke Cashguard
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 09:06 4138

Sjekk siste mld som kom nå!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
10.02.2020 kl 09:33 4092

Det blir spennende å høre mer på presentasjonen. Personlig hadde jeg nok foretrukket om det også var slik at Strongs produkter skulle markedsføres av disse siden de åpenbart har veldig store kunder, men det ser jo ut til at det ensidig er Strong som skal selge deres produkter?
Uansett veldig positivt, håper det fører til etterlengtet økt omsetning med gode marginer!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Rosenthal
10.02.2020 kl 09:47 4062

Fremtiden ligger bare der og venter, her skal det jobbes og utviklingen skapes med Strongpoint i posisjon...Bare sjekk den ut...https://sunrisetechnology.com/
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Grantchester
10.02.2020 kl 09:47 4699

STRONGS prioriteter bør være 1) å øke salg av eksisterende produkter, 2) produktutvikling, 3) oppkjøp av relevante selskaper og 4) selge videre 3. part produkter. I denne rekkefølgen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Rosenthal
10.02.2020 kl 09:59 4681

Eller, Strongpoint fikk være med i våre hjemmemarkeder.... For en tillitserklæring det er fra disse gutta.. Ingen smågutter dette her folkens...Det sier det meste om hvor vi står, så blir det jo meget spennende å se hva de store kjedene i våre markeder gjør med dette...
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Casiasia
10.02.2020 kl 11:06 4614

ITAB ute med dårlige tall. Norge utgjør 11% av omsetningen. Påstår de er først i verden med Click & Collect for dagligvarehandelen dvs kjøl og frys.

https://www.introduce.se/contentassets/b3a450c69ecb4c478026e10c8e288339/pdf/q4-below-expectations-new-strategy-in-2020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Casiasia
10.02.2020 kl 11:06 4614

ITAB ute med dårlige tall. Norge utgjør 11% av omsetningen. Påstår de er først i verden med Click & Collect for dagligvarehandelen dvs kjøl og frys.

https://www.introduce.se/contentassets/b3a450c69ecb4c478026e10c8e288339/pdf/q4-below-expectations-new-strategy-in-2020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
globalsparer
10.02.2020 kl 18:46 4279

Det skal endel til for at denne skal gå litt. ;D vil snart alle disse partneravtalene settes skikkelig igang, akkurat som bullion. Krysse fingrenen for at de begynner å selge skikkelig nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Grantchester
10.02.2020 kl 22:23 4179

Her en oppdatert liste over inngåtte partneravtaler det siste året;

* 09.02.2020: Partneravtale med Sunrise Technology (videresalg digitale hyllekantløsninger bla)
* 23.10.2019: Avtale med Pricer for salg av ESL til apotekmarkedet i Spania
* 26.07.2019: Partneravtale med emmasbox GmbH (distribusjon C&C Tyskland og Sveits)
* 04.07.2019: Partneravtale med Exclusivas Iglesias (distribusjon CG apotekmarkedet i Portugal)
* 05.06.2019: Partneravtale med Optical Phusion (OPI), USA (distributør E20 USA og Canada)
* 13.05.2019: Partneravtale med Reflexis, USA (videresalg bemanningssoftware)
* 15.03.2019: Partneravtale med Radiant Globaltech, Malaysia (distribusjon CG)
* 15.02.2019: Partneravtale med Harting Systems, Tyskland (integrering og salg av SCO i Tyskland)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
globalsparer
10.02.2020 kl 22:30 4171

Store sjansen at det kan smeller fra noen av de. Krysser fingrene. :D
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 22:33 4169

Din nisse
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
10.02.2020 kl 22:53 4148

Har tatt en titt på dagens liste presentert på hjemmesiden til Strongpoint, og funnet følgende endringer siden forrige måned:

Verdadero AS har økt med 30 000 aksjer
Tor Colka Evensen har økt med 20 000
Morgan Stanley & Co International har økt med 12 685
Bernhard Næss har økt med 5 000
Fana Elektrikeren har økt med 5 000
Skandinaviska Enskilda Banken AB har økt med 4 364
Per Einar Ugelstad har økt med 2 100
Daniel Bjørnstad har økt med 700


Nordnet Livsforsikring AS har redusert med 60 965 aksjer
Odd Roar Gresslien har redusert med 19 000
Nordnet Bank AB har redusert med 16 989
Flaskamp Invest S.A har redusert med 16 008
Avanza Bank AB har redusert med 14 404
Strongpoint ASA har redusert med 11 217
Næringslivets Hovedorganisasjon har redusert med 8 986
Petter Haavard Farstad har redusert med 8 000
Swedbank AB har redusert med 943
Svenska Handelsbanken har redusert med 582
Nordea Bank ABP har redusert med 184

Ut av lista forsvant Tore Leknesund (143 185)
Inn på lista kom en gammel kjenning, John Inge Panduro Skogen med 143 917

Antall aksjonærer økte med 10 siden forrige måned, og totalt reduserte topp 50 med 76 697 aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Norviking
11.02.2020 kl 07:09 4058

Nesten utrolig at det ikke børsmeldes noen ordre av betydning all den tid det er inngått så mange partneravtaler der man skulle tro at de fleste partnerne kjenner sitt hjemmemarked svært godt.
Å skaffe seg haugevis med partnere som skal opplæres , pleies og vedlikeholdes er heller ikke gratis så det bør jaggu materialisere seg noe i form av børsmeldte ordre snart.
Nå kan det vel fort hende at det er mange små ordre som har ramlet inn , men det er sagt fra Strong-ledelsen at de vil børsmelde strategisk viktige hendelser og dem har det jaggu ikke vært for mange av de siste 2 årene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
nima
11.02.2020 kl 10:27 3991

Fasiten kommer i morgen !
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Norviking
11.02.2020 kl 12:00 3930

Jepp
Satser på at det kommer skikkelige positive tall og nyheter
:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
globalsparer
11.02.2020 kl 13:22 3895

Rart om han ber såpass mange for Q4 tallene, om de ikke har noe bra å fortelle. Mine forventinger er lave, for ellers blir man sikkert skuffet. Det er nok en pen kontrakt rett rundt hjørne føler jeg, kommer fra et sted der ingen kunne tru. :D CG på mars eller noe sånt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
JosMag
11.02.2020 kl 15:58 3779

Spennende å se og høre hva som presenteres i morgen 👍. Har vært med såpass lenge at jeg prøver å ha så lave forventninger som mulig...
Prøver meg på et tips likevel. 270 mill i omsetning og ebida på ca 20 mill + litt gode framtidsutsikter..
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 16:23 3748

Nå er det bare minutter til å komme seg ut før sjokket i morgen ;)
Men er bare 48124 som har valgt å gå ut i dag. Har vært litt svak omsetning siste tiden....

Eg kommer meg ikkje til Oslo denne gangen heller, sløvheten selv...
Hvis det var én gang man burde være til stede, så er det kanskje i morgen.
Har vært så travel siste uken med å få meg kjæreste å greier. (Tror eg da, har ikkje spurt ham ennå om eg får lov til å bli det hehe)

Gjenntar spådommene som jeg fant i en glasskule for et par uker siden:

Omsetning 280
Varekost 146
Lønn og sos 80
ADK 31

EBITDA 23 mill

EBIT 11 mill
EBT 9,5 mill

Bunnlinje (EBT minus skatt)
7,4 mill
EPS 17 øre

Ønsker lykke til til alle nære og fjerne Strongere og nettvenner, og en spesielt trivelig morgenkvist til de som skal på presentasjon.
Håper noen av dere vil gi meg (eller forumet hvis det passser seg slik) en liten rapport på de signalene man plukker opp i morgen som ikke kan sees på webcasten.

😃😃🤞🤞✌✌😘😘
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 16:54 3714

Du er veldig forsiktig denne gangen JosMag!?
Husker jeg helt feil; var ikkje du ganske optimistisk forran forrige kvartal?
Noen grunn til at du sikter såpass lavt denne gangen mht. omsetning?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Traderèn
11.02.2020 kl 17:14 3704

Hei. Tror også noenlunde dette, men husk at dersom det selger (leies ut) mange CG i Spania så drar det ned marginen.. Jaja. Slapp av, dette ordner seg i leieperioden
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 17:26 3682

Nja, gjør det det?
Er ikke ekspert på regnskap, men mener at utleie ikke skal ramme marginene negativt. (Utstyret blir vel balanseført, og løpende inntektsført)
Men det kan kanskje medføre lønns/monteringskostnader som man ikke får umiddelbar uttelling for!?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
JosMag
11.02.2020 kl 17:29 3680

Stemmer det... klok av skade rett og slett 👍
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 17:36 3676

😄🤗
Ikke noe galt i det, denne gangen er vi ganske nær hverandre da.
Tror de fleste mener at både du og meg sikter for lavt :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Traderèn
11.02.2020 kl 17:53 3665

Q3 presentasjon
Capex and change in debtis influenced by RentalSolution Cash Management Spain
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Traderèn
11.02.2020 kl 17:53 3677

😇
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 17:56 3676

👍
Bra at noen følger med, takk Trader! :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Traderèn
11.02.2020 kl 17:59 3666

5.6 mill solgt (rented) så marginen EBITDA er høyere enn tallene som blir presentert

Edit. Roadrunners reduserer kontantstrøm på kort sikt men i det lange bildet er det helt konge...
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.02.2020 kl 18:33 3631

Ja.
Men til tross for mange maskiner utlevert til leie i 2. og 3. kvartal (Var det ikkje rundt 5-6 mill i verdi per kvartal?), så var kontantstrømmen meget god.
Som nevnt i tidligere innlegg har selskapet mye likvider. Det er et argument for at utbytte kan bli høyt.
Samtidig så bør de kanskje være litt forsiktig, ettersom et høyt utbytte legger en list for fremtiden.
I slutten av 2016 valgte de å melde et ekstrordinært utbytte, fremfor å vente til Q4presentasjonen og melde et høyt ordinært utbytte....
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Traderèn
11.02.2020 kl 18:36 3625

YES.. kunne ikke sagt (edit. Skrevet🙃) det bedre selv
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
HitIT
11.02.2020 kl 22:37 3508

Link til morgendagens webcast:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200212_6

Forøvrig:
"...
BOPIS (buy online, pickup in store)—There were several BOPIS click-and-collect storage solutions at NRF 2020, underscoring the rising interest in these solutions. StrongPoint was in Zebra’s booth showcasing its refrigerated click-and-collect lockers for groceries. Shoppers are sent a PIN code which, when entered on the locker’s touch screen, unlocks whichever doors contain their goods. It’s simple to use and can be placed outside the store to make it more convenient for shoppers while saving valuable floor space within the store..."
https://imaginenext.ingrammicro.com/data-capture/pos/nrf-2020-paints-an-exciting-future-for-retail-technology
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Casiasia
12.02.2020 kl 07:07 3405

2.5 mrd i 2025. Spennende.

(Oslo, 12. februar 2020) StrongPoint ASA (StrongPoint, OSE: STRONG) rapporterte driftsinntekter på 299,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2019, en nedgang fra 307,9 millioner kroner i samme kvartal i 2018 og et EBITDA-resultat på 30,6 millioner kroner (22,5). StrongPoint offentliggjør i dag målsettingen om å bli detaljhandelens foretrukne teknologi- og e-handelspartner, med en ambisjon om driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner i 2025 og EBITDA-marginer på 13-15%. Den gode utviklingen innen Retail Technology fortsatte i kvartalet med 12 % vekst, samtidig som den akselererte veksten innen e-handel underbygger vår strategi om å bli forhandlernes foretrukne partner innen butikkteknologi og e-handel. Gjennom vår ledende portefølje av teknologiløsninger og førsteklasses service- og supporttilbud, vil vi hjelpe detaljistene til å skille seg ut, vokse topplinjen, øke produktiviteten og å skape fremtidens handleopplevelse, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint.I en strategioppdatering etter selskapets fremleggelse av resultatene for fjerde kvartal 2019 offentliggjør StrongPoint strategien og målsettingene mot 2025. Vekststrategien er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025. Vi er stolte av å offentliggjøre den nye veksthistorien til StrongPoint og vi er klare til å levere. Ambisjonen på 2,5 milliarder kroner i driftsinntekter i 2025 viser de betydelige mulighetene i nøkkelmarkedene våre, men vi understreker at dette ikke vil være en lineær vekstreise, ettersom 2020 er et år for strategiimplementering og investeringer, sier Tveraabak.Kombinert er StrongPoint's løsninger innen e-handel og butikkteknologi veldig bra posisjonert for å være løsningene i skjæringspunktet av utfordringene innen detaljhandelen: vekst innen netthandel og kostnadspress i den tradisjonelle virksomheten. Fra et nordeuropeisk og dagligvarefokusert utgangspunkt vil StrongPoint følge en tretrinns tilnærming til geografisk ekspansjon og vekst:Utrulling av den komplette StrongPoint-porteføljen i nøkkelmarkeder, inkludert Norge, Sverige, Baltikum og Spania, ved å dra nytte av selskapets sterke salgs-, service- og supportorganisasjon. Bruk av innovative verktøy og erfaringsdeling står sentralt i arbeidet.Utrulling av utvalgte produkter, basert på egen teknologi, i utvalgte markeder, inkludert Italia, Hellas, USA og Nederland, gjennom en sterk lokal tilstedeværelse og god service. StrongPoint vil rette seg mot de største kostnadsområdene innen nettbasert og tradisjonell dagligvarehandel med både eksisterende og nye løsninger.Selskapet skal tilby sin markedstilgangsplattform overfor globale teknologileverandører som ønsker å nå de viktigste detaljhandelsaktørene i StrongPoints nøkkelmarkeder. StrongPoint vil dermed dra nytte av sin sterke markedsposisjon og brede tjenestetilbud. Innen e-handel tilbyr vi en komplett løsning for å styre og optimalisere hele prosessen for netthandel, fra planlegging og plukking, til leveringen de siste kilometerne. Vi skal betjene både de rene netthandelsaktørene, samt de tradisjonelle kjedene som skal vokse på nett. I butikkene bidrar vi til bedre handleopplevelsen fra kundene plukker den første varen til de betaler, samtidig som vi øker produktiviteten gjennom automatiserte løsninger som er integrerte, sikre og kostnadsbesparende. Hele veien fra lageret til kassen. Kombinert med vår attraktive markedsadgangsplattform for nye teknologiløsninger, som det nylige annonserte partnerskapet med Sunrise Technology viser, skaper dette en solid plattform for lønnsom vekst mot 2025, sier Tveraabak.I fjerde kvartal 2019 rapporterte StrongPoint driftsinntekter på 299,0 millioner kroner (307,9), en EBITDA på 30,6 millioner (22,5), hvor IFRS 16-effekter utgjorde 6,3 millioner kroner. Rapportert driftsresultat var 17,5 millioner kroner, opp fra 12,3 millioner kroner i tilsvarende kvartal i 2018, mens kontantstrømmen fra driften endte på 23,3 millioner kroner (20,5).StrongPoint vil presentere de finansielle resultatene for fjerde kvartal 2019 kl. 08:15 CET onsdag 12. februar 2020, etterfulgt av en utvidet strategioppdatering. Både presentasjonen av resultatene for fjerde kvartal og selskapets strategioppdatering vil finne sted hos ABG Sundal Collier, Munkedamsveien 45 E, 7. etasje, 0250 Oslo.Presentasjonen av resultatene for fjerde kvartal 2019 og selskapets strategioppdatering vil bli strømmet direkte på:https://channel.royalcast.com/webcast/hegnarmedia/20200212_6/Påmelding: Send en e-post til carine.kyrkjebo@abgsc.noStyrets beretning for fjerde kvartal og presentasjonsmateriellet for resultatene for fjerde kvartal 2019 og selskapets strategioppdatering er vedlagt. EBITDA og andre alternative resultatmål (APM) er definert og avstemt med IFRS-regnskapet som en del av APM-delen i vedlagte kvartalsrapport på side 18.For mer informasjon, vennligst kontakt:Jacob TveraabakAdministrerende direktør, StrongPoint ASAPhone +47 90 82 13 70Hilde Horn GilenFinansdirektør, StrongPoint ASAPhone +47 920 60 158Om StrongPoint | www.strongpoint.comStrongPoint øker produktiviteten til europeiske detaljister ved å tilby innovative og integrerte teknologiløsninger for varehandelen, basert på langvarig samarbeid med kunder og partnere. StrongPoint tilbyr markedets beste konsulentekspertise og service gjennom teamet på 520 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Belgia, Spania og Russland. StrongPoint har hovedkontor i Rælingen, Norge, og er notert på Oslo Børs (ticker: STRONG).Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12 Vedlegg StrongPoint_Q4 2019 StrongPoint Q4 2019 presentation StrongPoint_Strategy Update Session
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 07:08 3411

299/30,6.. Dette liker vi.
Omsetning på 2,5mrd i 2025 med ebitda margin 13-15%. Endelig får vi et mål på hva de tenker.
Ser frem til updaten senere i dag.

Dette går veien
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
bjørns1
12.02.2020 kl 07:10 3416


60 øre utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Krosta
12.02.2020 kl 07:11 3417

Omsetning på 299 millioner og EBITDA på 30,6 millioner er absolutt godkjent. Det mest gledelige av det jeg har lest til nå er at Retail Technology fortsetter å levere bra - samtidig som at strategien (og fokuset) i dette segmentet virker å være knallgod for årene som kommer.

" Den gode utviklingen innen Retail Technology fortsatte i kvartalet med 12 % vekst, samtidig som den akselererte veksten innen e-handel underbygger vår strategi om å bli forhandlernes foretrukne partner innen butikkteknologi og e- handel."
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare