PEN - En teknisk vurdering

Hammers
HAMMER 23.07.2018 kl 22:07 1690

Jeg har tatt en enkel teknisk vurdering av "årets vinneraksje" - PEN - i dag sluttkurs 17,00.
Og joda - man KAN bli blendet av mer enn sola!
HUSK: LOGARITMISK chart skal benyttes dersom dere ønsker å følge meg på egen PC.

Kort horisont:
- Etter en jevn stigning i hele 2018 toppet kursen på 16,65 for 14 dg siden. En pust i bakken og konsolidering til 14,55.
- Fra denne bunnen har det jevnt kommet nye positive drag - og i dag ble det gitt nytt KJØPSSIGNAL da 16,65 ble brutt.
- Kursen ligger ellers helt perfekt i forhold til snittene: Stigende kurs over stigende 10 dg over stigende 30 dg over stigende 100 dg.
- Volumet på et jevnt høyt nivå til aksjen å være (totalt kun 42 mill aksjer) - med jevn stigning de siste 4 dagene.
- Pr dd ser alt helt perfekt ut for videre oppgang.

1 år:
- Jevn stigning fra kr 3 i slutten av aug i fjor.
- Jeg har lagt en bunnlinje gjennom flere naturlige bunner hele veien. Festepkt i kr 3 i aug og kr 8,96 den 9/5.
- Det pendler litt over/under denne lj, men det er den mest naturlige.
- Bunnlinja parallellforskyves til toppen den 27/2 og to topper nå i starten av juli.
- Også rundt topplinja pendler kursen litt over/under, men den er det beste kompromisset.
- Vanskelig å se hvor linjas "verdi" ligger i dag siden det ikke er er noen scalering i dette nye kursområdet. Ca19 og stigende.

MER spennende:
- Fra den 9.mai til i dag ser det ut som om kursen har gått inn i en KRAFTIGERE stigende trend.
- Legg bunnlinja perfekt stigende fra 9/5 og gjennom 2 naturlige bunnpunkter (slutten av juni + bunnen i forrige uke).
- Legg en perfekt parallell gjennom toppene den 18/5 og 11/6.
- Denne trendkanalen er bratt stigende og også her ligger topplinja en del utenfor chartets skalering.
- Topplinjas verdi er i dag trolig på "noen og 20" - og også den stigende (men brattere enn den på 1-års chart).

Jeg har sett mange charts opp gjennom årene, men PEN's må vel være et av de absolutt bedre!
Ikke noen "idiotrally" a la Opticom (tilsvarende), men kun jevn og fin stigning ila 1 år - med noen "drag"!
Pr dd ser jeg faktisk INGEN kraftige skyer i det chartet! Kun normale korreksjoner - slik det har og SKAL være hele veien.

Som vanlig har jeg NULL peiling på det fundamentale, men det har helt klart de som driver kursen oppover.
Har likevel skjønt at det er spennende ting på gang fra aug og utover. Boring av ny brønn (se andre tråder om PEN for fundamentalt).

Hilsen Hammers......etter beste evne.
PS: Håper dere ikke begynner å diskutere ankerkjettinger og slike detaljer på DENNE tråden. Det kan dere gjøre på andre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.07.2018 kl 23:02 1602

Takk for et spennende 5-års diagram, Bjarne....:-)!
En god graf sier gjerne mer enn 1000 ord - hvis man kan tolke den......
.......og det ikke dukker opp negative breaking news på veien!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
23.07.2018 kl 22:53 1624

God beskrivelse af det tækniske Hammers

Suplere lige med en graf.
http://www.4-traders.com/PANORO-ENERGY-ASA-6278756/charts/&applet_mode=dynamique
Tryk på Y5 under grafen så får man en ide om hvor vi er på vej hen??
Redigert 20.01.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare