LPG 2020 (AVANCE, BW LPG, DORIAN)
Gode LPG-interesserte investorer, jeg foreslår at vi starter en ny tråd der skrivetilgang styres. Da slipper vi plageånder som feks. MarketValue som utelukkende forsøker å ødelegge med sine kverulerende og usaklige innlegg, uten substans, oppriktighet og ønske om sannferdig debatt. Jeg ønsker alle synspunkter velkomne, ikke en hausse-tråd der man kun fokuserer på tro og håp. Men de som forsøker på manipulasjon, kommer med løgner osv., vil raskt bli utestengt. Kjør debatt! :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Avanceman
07.02.2020 kl 11:40
4563
Min formening er at det er viktig å holde fast ved det fundamentale, altså kjente fakta. Hva vet vi? Jo, det er et faktum at Avance, eksempelvis (kjenner den best), har en break even på ca $22000 pr. dag. Og i dag får de betalt mer enn det dobbelte av dette. Mye, forferdelig mye skal gå galt fremover om ratene skal falle slik at de faktisk taper penger. Selskapene som frakter gass tjener godt, og alle kjente fakta tilsier at de fortsatt skal tjene godt i overskuelig fremtid. Se på minutt for minutt fra Svalbard, "seil" med Hurtigruten i den fantastiske naturen og la aksjekursene seile sin egen sjø, enn så lenge. Det er min filosofi.
nordnes
07.02.2020 kl 11:50
4521
Jeg har aldri klart å trade, det blir bingo der jeg bommer mer en jeg treffer. På å være langsiktig har det derimot gått mye bedre, så hver må gjøre det de vil, men jeg sitter «stille i båten» for å bruke maritim terminologi. Kommer utbytte etter q4, vil nok kursen påvirkes positivt. Så kanskje erfaringen blir at det er godt med is i magen og langsiktighet.
Kanskje denne uroen medfører mindre apetitt på bestilling av nybygg ? Slik at markedet med dagens helt ok kurser kan vare lengre ? Hva tenker dere om den hypotesen ?
Kanskje denne uroen medfører mindre apetitt på bestilling av nybygg ? Slik at markedet med dagens helt ok kurser kan vare lengre ? Hva tenker dere om den hypotesen ?
Avanceman
07.02.2020 kl 12:01
4474
Jeg tror absolutt du er inne på interessante teorier der. Selv har jeg også latt trading være ettersom risikoen er enda høyere, etter min erfaring. (Men noen hevder å treffe 100% hele tiden ;) Jeg fulgte ´conference call´ etter Dorians resultatfremleggelse tidligere denne uken. Der ble mange interessante temaer drøftet (Q&A), bl.a. i forhold til bestilling av nybygg. De nevnte at bortsett fra Avance sine to bestillinger kjente de ikke til andre nye ordrer i løpet av de siste månedene, bortsett fra bestillinger som var gjort for skip på faste kontrakter. Ledelsen i Dorian var også helt klar på at de ikke vil bidra til overkontrahering i denne syklusen. Positive signaler med andre ord. Nedturen vi er inne i nå synes allerede å være såpass merkbar at jeg tror rederne vil huske den, også når de om et års tid skal vurdere eit. bestilling av nye skip...
Klimbull
07.02.2020 kl 12:53
4344
Kina kan komme til å nekte å ta laster hvis de ikke får startet opp produksjon og det gjøres allerede forsøk.
Skipene kan komme til å hope seg opp utenfor Kina i påvente av å få levert.
Hva skal man ellers gjøre når lagrene er fulle?
China LNG Force Majeure Rejected as Virus Chaos Sparks Dispute (6:29 p.m. HK)
Two of Europe’s biggest energy companies rejected a Chinese force majeure on liquefied natural gas contracts. Royal Dutch Shell Plc and Total SA didn’t accept the legal grounds for the move by China National Offshore Oil Corp. that would have freed it from its contractual obligations to take delivery of the shipments.
China’s Refiners Process 15% Less Crude (6:02 p.m. HK)
Oil refineries across China have cut the amount of crude they’re turning into fuels by around 15%, and could deepen those reductions in the coming weeks. State-owned and private plants have pared back refining by at least 2 million barrels a day over the last week, said people with knowledge of operations at the nation’s largest complexes.
https://finance.yahoo.com/news/japan-finds-41-more-cases-011527484.html
Skipene kan komme til å hope seg opp utenfor Kina i påvente av å få levert.
Hva skal man ellers gjøre når lagrene er fulle?
China LNG Force Majeure Rejected as Virus Chaos Sparks Dispute (6:29 p.m. HK)
Two of Europe’s biggest energy companies rejected a Chinese force majeure on liquefied natural gas contracts. Royal Dutch Shell Plc and Total SA didn’t accept the legal grounds for the move by China National Offshore Oil Corp. that would have freed it from its contractual obligations to take delivery of the shipments.
China’s Refiners Process 15% Less Crude (6:02 p.m. HK)
Oil refineries across China have cut the amount of crude they’re turning into fuels by around 15%, and could deepen those reductions in the coming weeks. State-owned and private plants have pared back refining by at least 2 million barrels a day over the last week, said people with knowledge of operations at the nation’s largest complexes.
https://finance.yahoo.com/news/japan-finds-41-more-cases-011527484.html
Redigert 07.02.2020 kl 12:55
Du må logge inn for å svare
Klimbull
07.02.2020 kl 12:59
4308
Skipene kan heller ikke gå til verft i Kina for installasjon av scrubbere.
Det er ett betydelig antall verft i Kina og trolig planla mange å få de installert der.
Det er ett betydelig antall verft i Kina og trolig planla mange å få de installert der.
Utbytte123
07.02.2020 kl 13:58
4180
Dette gjelder LNG og ikke LPG. Mulig det blir samme situasjon med LPG men foreløpig vet ingen.
Siphlonurus
07.02.2020 kl 14:46
4058
Hentet fra TDN Financed Delayed
Avance Gas og BW LPG er blant aksjene med negativ utvikling fredag. Kepler Cheuvreux tolker dagens kursfall i all hovedsak er motivert av det faktum at LPG er det eneste shipping-segmentet som har holdt seg greit oppe hittil i 2020.
Meglerhuset mener fundamentene på kort sikt ser veldig overbevisende ut, og viser til at propanlagrene i USA stiger til nye toppnoteringer.
"Hovedpoenget vårt er at en fortsettelse av overflødig oppbygging av lagrene vil sannsynligvis resultere i veldig lave propanpriser i USA denne våren, som vil utvide arbitrasjen ytterligere", skriver meglerhuset fredag, og gjentar kjøpsanbefalingen på LPG-aksjer.
Her det bare å benytte anledningen og kjøpe med begge hendene før det snur oppover igjen.
Avance Gas og BW LPG er blant aksjene med negativ utvikling fredag. Kepler Cheuvreux tolker dagens kursfall i all hovedsak er motivert av det faktum at LPG er det eneste shipping-segmentet som har holdt seg greit oppe hittil i 2020.
Meglerhuset mener fundamentene på kort sikt ser veldig overbevisende ut, og viser til at propanlagrene i USA stiger til nye toppnoteringer.
"Hovedpoenget vårt er at en fortsettelse av overflødig oppbygging av lagrene vil sannsynligvis resultere i veldig lave propanpriser i USA denne våren, som vil utvide arbitrasjen ytterligere", skriver meglerhuset fredag, og gjentar kjøpsanbefalingen på LPG-aksjer.
Her det bare å benytte anledningen og kjøpe med begge hendene før det snur oppover igjen.
Redigert 07.02.2020 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
Enig.Det er ingen problemer i LPG sektoren,men så er heller ikke de beskyttet mot børsnedgang,frykt og det faktum at det er mye psykologi som styrer børsen nå.Etter Q4 er alt glemt.
Avanceman
07.02.2020 kl 14:57
4018
Snakket nettopp med IR-ansvarlig i Avance som kunne opplyse at det for dem ikke er noen kjente (negative) grunner til at kursen skal synke slik vi har vært vitne til i dag. På spørsmål om de erfarer problemer med å få levert gass til Kina grunnet stengte havner, manglende kapasitet e.l. var svaret at de har generelt lite gassfrakt til Kina. Størstedelen går som spot ut av USA til Indonesia, Taiwan, Vietnam, Korea og Europa. LPG til Kina fraktes i stor grad av kinesiske skip og grunnet handelskrig med USA henter de gassen i Midt-Østen. For spotfrakt er det USA som gjelder i all hovedsak. Ang. scrubber-installasjoner ble det opplyst at disse ikke, for Avance sitt vedkommende skal gjøres i Kina, men i Malaysia. Riktignok er det noe utstyr de etterhvert trenger fra Kina, men dette har ikke vært problematisk på noe vis så langt. Videre sa han at ratene er fortsatt meget sterke, særlig hensyntatt sesongen vi er inne i. Han sa også at Avance er volatil, og har større utslag + og - enn Oslo Børs sin hovedindeks. At den er ekstra svak nå vurderer han kan være et utslag av at den steg over 300% i fjor, slik at mange sitter med en fortjeneste som de gjerne tar ut i påvente av ny stigning. Selvforsterkende virkninger. Husk, Avance har en høyere beta-verdi en snittet av aksjer, altså høyere volatilitet, og den er relatert til utviklingen i oljeprisen, som vi vet. Oppsummert, det har ikke skjedd noe selskapsspesifikt, (ingen udetonerte bomber), var den attraktiv i går, bør den være enda mer attraktiv på dagens kurs, - og som det ble sagt til slutt: "og vi gleder oss til å komme med tall om ikke lenge".
Redigert 07.02.2020 kl 14:58
Du må logge inn for å svare
Særdeles gode nyheter.Takk for ditt initiativ og at du velger å dele dette med oss👍🏻
BennyATM
07.02.2020 kl 15:11
4004
Takk skal du ha Avanceman for at du deler dette. Tror det var dråpen som gjør at jeg kjøper mer.
Nå har jeg ihverfall overført cash til mandag
Nå har jeg ihverfall overført cash til mandag
Redigert 07.02.2020 kl 15:19
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
07.02.2020 kl 15:19
3975
Meget betryggende!
Har inne en søknad om belåning hos Nordnet som dessverre ikke ha blitt behandlet enda for denne muligheten tror jeg det blir lenge til man får igjen gitt at det fundamentale fortsatt ser meget bra ut.
Har skrapet sammen akkurat nok til ytterligere 4000 aksjer på kurs 43,30 så får vi se om den går igjennom..
Har inne en søknad om belåning hos Nordnet som dessverre ikke ha blitt behandlet enda for denne muligheten tror jeg det blir lenge til man får igjen gitt at det fundamentale fortsatt ser meget bra ut.
Har skrapet sammen akkurat nok til ytterligere 4000 aksjer på kurs 43,30 så får vi se om den går igjennom..
Avanceman
07.02.2020 kl 15:21
4027
Bare hyggelige å dele info, uten "slagside" den ene eller andre retningen. Selv brukte jeg mine likvide midler til å handle litt på 47,55 og trodde det var en god inngang... :)
nordnes
07.02.2020 kl 15:34
3974
Avanceman. Kjekt at du deler med oss. Ellers hadde Hegnar i en leder i Finansavisen om Krone-kursen som svekker seg. Med tanke på Avance gas så vil en kronesvekkelse påvirke aksjekursen positivt, siden rater er i Dollar. Som en digresjon; Det kan nevnes at oljefondets meravkastning de siste to-tre årene hovedsaklig skyldes Kronens svekkelse.
Redigert 07.02.2020 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
Avanceman
07.02.2020 kl 15:46
3946
Fikk du kjøpt? Ellers redd du må legge på en 50-øring på kursen nå... :)
Har også tenkt at svak kronekurs må være bra, men virkningen blir vel mindre av at alt av kostnader (lønn, drivstoff m.v.) også er i dollar....
Har også tenkt at svak kronekurs må være bra, men virkningen blir vel mindre av at alt av kostnader (lønn, drivstoff m.v.) også er i dollar....
Redigert 07.02.2020 kl 15:47
Du må logge inn for å svare
BennyATM
07.02.2020 kl 15:49
3943
Ser shorten øket i Avance i går. Vel, vel da kan vi få shortskvis litt senere
https://ssr.finanstilsynet.no/
https://ssr.finanstilsynet.no/
Gnesdam
07.02.2020 kl 16:22
3850
Jeg bemærkede, at der mellem kl 09 og 11 blev handlet 1.1 mill aktier, der må være en eller flere, der sælger kraftigt ud. Hvem ka det være?
Superoptimist
07.02.2020 kl 17:21
3739
Det må være en særegen sykdom forbundet med OSE. Her raser våre 2 rett ned 10 tallsprosent mens Dorian tar det pent på nærmere 1??
Hvem er det som "hugger i kjøttet"?
Og nå, ikke det engang!
Og nå da, +1.20%
Hvem er det som "hugger i kjøttet"?
Og nå, ikke det engang!
Og nå da, +1.20%
Redigert 07.02.2020 kl 19:42
Du må logge inn for å svare
Avanceman
07.02.2020 kl 20:04
3558
Da er Dorian i pluss, 1,5 %.
Jeg er tilhenger av å innhente informasjon og synspunkter fra så mange kilder som mulig, såfremt disse har kunnskap, kompetanse og troverdighet. Informasjon fra selskapets IR-ansvarlige anser jeg som både relevant og viktig både fordi vedkommende har førstehånds kunnskap og ikke minst troverdighet, og faktisk integritet, i motsetning til enkelte andre som uttaler seg. Blir spennende til uka, og se om vi skal enda lavere før vi klatrer betraktelig frem mot den 28.2.
Jeg er tilhenger av å innhente informasjon og synspunkter fra så mange kilder som mulig, såfremt disse har kunnskap, kompetanse og troverdighet. Informasjon fra selskapets IR-ansvarlige anser jeg som både relevant og viktig både fordi vedkommende har førstehånds kunnskap og ikke minst troverdighet, og faktisk integritet, i motsetning til enkelte andre som uttaler seg. Blir spennende til uka, og se om vi skal enda lavere før vi klatrer betraktelig frem mot den 28.2.
Londonmannen
07.02.2020 kl 20:14
7451
Takk for at du deler slik info. At Avance har svært lite seilas på Kina var kjent sommeren/høsten 2019. Men greit å få bekreftet at situasjonen rundt dette elementet er uendret.
Tror nok at Avance kommer til å blåse bakoversveis på noen og enhver når tallene blir presentert.
God helg!
Tror nok at Avance kommer til å blåse bakoversveis på noen og enhver når tallene blir presentert.
God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
nordnes
07.02.2020 kl 20:22
7415
Dorian er grønn på en rød USA børs, får håpe det smitter på en litt mer positiv måte enn Coronaviruset.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
07.02.2020 kl 22:31
7274
Dorian opp 2% i kveld til $12,75. Ca. 1 mill. aksjer omsatt. Ja, stor sannsynlighet for oppgang mandag, med mindre nye dramatiske hendelser trigger videre sell off i markedet. God helg til dere også! :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.02.2020 kl 23:35
7176
At det svinger innen shipping er ikke noe nytt. I dag har shorterne hatt forsinket juletrefest. Det får vi unne dem. Får bare håpe de har vett til å dekke seg inn før Q4 blir presentert og kursen skyter til himmels.
Nedturen og risikoen har jo vært linket mot Coronaviruset og nedstenging av kinesiske havner. Men som vi nå har fått opplyst, har Avance ubetydelig med seiling på kinesiske havner. Så den nedturen vi har vært vitne til i dag er en typisk overreaksjon.
Men personlig har jeg ikke noe imot om noen i løpet av neste uke ønsker å forære meg Avance-aksjer på 30-tallet. Jeg er da ikke urimelig....;-))
Nedturen og risikoen har jo vært linket mot Coronaviruset og nedstenging av kinesiske havner. Men som vi nå har fått opplyst, har Avance ubetydelig med seiling på kinesiske havner. Så den nedturen vi har vært vitne til i dag er en typisk overreaksjon.
Men personlig har jeg ikke noe imot om noen i løpet av neste uke ønsker å forære meg Avance-aksjer på 30-tallet. Jeg er da ikke urimelig....;-))
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Dividend
08.02.2020 kl 16:27
6840
Noen rateoppdatering fredag¿
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
09.02.2020 kl 10:28
6338
Greenhorn skrev 56,824
Hvilke rater antas det avance oppnår med gjsnittrater?
Ca $10k under?
Ca $10k under?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
PudaVida
09.02.2020 kl 12:16
6207
Ved q3 udtalte Ulrik Andersen CEO at 80 % af q4 rater var over 50000 usd
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
09.02.2020 kl 14:34
6080
Og i Q4 var vel ratenr opp mot $70k/d?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
10.02.2020 kl 07:06
5738
Avance Gas og BW LPG var blant aksjene med negativ utvikling fredag. Kepler Cheuvreux tolker dagens kursfall i all hovedsak er motivert av det faktum at LPG er det eneste shipping-segmentet som har holdt seg greit oppe hittil i 2020.
Meglerhuset mener fundamentene på kort sikt ser veldig overbevisende ut, og viser til at propanlagrene i USA stiger til nye toppnoteringer.
"Hovedpoenget vårt er at en fortsettelse av overflødig oppbygging av lagrene vil sannsynligvis resultere i veldig lave propanpriser i USA denne våren, som vil utvide arbitrasjen ytterligere", skriver meglerhuset fredag, og gjentar kjøpsanbefalingen på LPG-aksjer.
Avance og BW LPG falt henholdsvis 10,96 og 5,05 prosent.
Meglerhuset mener fundamentene på kort sikt ser veldig overbevisende ut, og viser til at propanlagrene i USA stiger til nye toppnoteringer.
"Hovedpoenget vårt er at en fortsettelse av overflødig oppbygging av lagrene vil sannsynligvis resultere i veldig lave propanpriser i USA denne våren, som vil utvide arbitrasjen ytterligere", skriver meglerhuset fredag, og gjentar kjøpsanbefalingen på LPG-aksjer.
Avance og BW LPG falt henholdsvis 10,96 og 5,05 prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 07:54
5633
Interessant og oppløftende oppdatering. Takk for at du delte den. Så får vi håpe den er oppløftende, ikke bare for humøret, men også kursene... :) Jeg forventer ingen dramatisk kursoppgang i dag, men tror at markedet gradvis fokuserer mer på fundamentale forhold, som rater/inntjening og de sterke fremtidsutsiktene, herunder kvartalstall som kommer snart. Det tilsier en styrking av kursene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
theblueone
10.02.2020 kl 08:09
5581
Kfr dagens børsmelding fra Bwlpg om ombygging av maskinene i ytterligere 4 skip
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
PudaVida
10.02.2020 kl 08:58
5445
BW LPG DECLARES OPTION FOR ADDITIONAL FOUR LPG DUAL-FUEL ENGINES, BRINGING OUR INVESTMENT TO EIGHT
(Singapore, 10 February 2020)
BW LPG announced today that it has exercised an option for the delivery of four additional LPG dual-fuel engines. With this, BW LPG has committed to retrofit eight vessels with pioneering propulsion technology.
This announcement follows a press release dated 30 August 2018, where BW LPG announced a world’s first initiative to retrofit four LPG dual-fuel engines in its fleet. BW LPG, together with Class (DNV GL), Wärtsilä Gas Solutions and MAN ES, has since subjected the prototype to rigorous tests successfully, with performance exceeding expectations. When retrofitting is complete, BW LPG will reap benefits across many fronts such as fuel cost and voyage efficiencies. Most importantly, this represents a significant step forward in our efforts at reducing air emissions.
The retrofitting of the first four LPG dual-fuel engines into four Very Large Gas Carriers (VLGCs) is taking place as planned this year.
Says Anders Onarheim, BW LPG CEO, “As the world’s largest owner and operator of VLGCs, BW LPG leverages on our scale and deep expertise in maritime shipping to invest in R&D and implement pioneering technology onboard that will push our industry towards decarbonization - technology that can be implemented on at least 50 percent of current global VLGC fleet without the need for dedicated newbuilding orders. This is our commitment to sustainable development, which we pursue while keeping our focus on safe and reliable operations, so that we can continue to provide industry-leading customer service and generate better returns for our shareholders.”
For further information on the benefits of LPG as a marine fuel, visit https://www.bwlpg.com/our-fleet/lpg-propulsion.
For further information, please contact:
Elaine Ong, CPA, CA
Chief Financial Officer
BW LPG Limited
Tel: +65 6705 5506
E-mail: elaine.ong@bwlpg.com
(Singapore, 10 February 2020)
BW LPG announced today that it has exercised an option for the delivery of four additional LPG dual-fuel engines. With this, BW LPG has committed to retrofit eight vessels with pioneering propulsion technology.
This announcement follows a press release dated 30 August 2018, where BW LPG announced a world’s first initiative to retrofit four LPG dual-fuel engines in its fleet. BW LPG, together with Class (DNV GL), Wärtsilä Gas Solutions and MAN ES, has since subjected the prototype to rigorous tests successfully, with performance exceeding expectations. When retrofitting is complete, BW LPG will reap benefits across many fronts such as fuel cost and voyage efficiencies. Most importantly, this represents a significant step forward in our efforts at reducing air emissions.
The retrofitting of the first four LPG dual-fuel engines into four Very Large Gas Carriers (VLGCs) is taking place as planned this year.
Says Anders Onarheim, BW LPG CEO, “As the world’s largest owner and operator of VLGCs, BW LPG leverages on our scale and deep expertise in maritime shipping to invest in R&D and implement pioneering technology onboard that will push our industry towards decarbonization - technology that can be implemented on at least 50 percent of current global VLGC fleet without the need for dedicated newbuilding orders. This is our commitment to sustainable development, which we pursue while keeping our focus on safe and reliable operations, so that we can continue to provide industry-leading customer service and generate better returns for our shareholders.”
For further information on the benefits of LPG as a marine fuel, visit https://www.bwlpg.com/our-fleet/lpg-propulsion.
For further information, please contact:
Elaine Ong, CPA, CA
Chief Financial Officer
BW LPG Limited
Tel: +65 6705 5506
E-mail: elaine.ong@bwlpg.com
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
10.02.2020 kl 09:12
5477
In
@JHannisdahl
new report, $avance has a 93% upside in share price and #dividend yield on 33% in 2020, 38% in 2021 and 47% in 2022.
#LPG rates are down 4% last week, Avance Gas share went down 18%. Soon low season is finished and high season is on the way.
@JHannisdahl
new report, $avance has a 93% upside in share price and #dividend yield on 33% in 2020, 38% in 2021 and 47% in 2022.
#LPG rates are down 4% last week, Avance Gas share went down 18%. Soon low season is finished and high season is on the way.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
laptop
10.02.2020 kl 09:42
5357
Det høye volumet i åpningen tyder på inndekning av short-posisjoner, stemmer dette kan vi oppleve en betydelig rekyl de neste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
BennyATM
10.02.2020 kl 14:18
5080
Er heller redd det ble en større short i morgen timene. Den rekylen må vi nok sette på vent.....skuffende greier
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
10.02.2020 kl 14:22
5090
$83m cash i sept, kan anta vi er over $100m ved endt Q4.
$5m per scrubber i Q1, og tap av inntekt, la oss si $35m.
3kr per aksje er ca $20m. Kan glatt betales i utbytte, men tipper vi lander på 2kr/aksjen.
$5m per scrubber i Q1, og tap av inntekt, la oss si $35m.
3kr per aksje er ca $20m. Kan glatt betales i utbytte, men tipper vi lander på 2kr/aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Klimbull
10.02.2020 kl 15:08
4997
Jeg mistenker at man vil selge seg ned og shorte på mer perifere børser slik som OSE før nedsalget kommer på de større børsene.
Kina vil bruke lang tid på å komme tilbake til normalen og cruiseskipet med 135 smittede viser vel at WHO trolig har rett i at man kun har sett toppen av isfjellet utenfor Kina.
Singapore har nå 45 registrerte og fortsetter antallet å øke der vil det ha ekstremt stor betydning også for LPG. Halvparten av turistene har forsvunnet enkelte steder i regionen og det er også mye turisme fra og via Singapore. Dette vil også påvirke økonomien kraftig i nabolandene og LPG konsum vil falle.
Kina vil bruke lang tid på å komme tilbake til normalen og cruiseskipet med 135 smittede viser vel at WHO trolig har rett i at man kun har sett toppen av isfjellet utenfor Kina.
Singapore har nå 45 registrerte og fortsetter antallet å øke der vil det ha ekstremt stor betydning også for LPG. Halvparten av turistene har forsvunnet enkelte steder i regionen og det er også mye turisme fra og via Singapore. Dette vil også påvirke økonomien kraftig i nabolandene og LPG konsum vil falle.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Klimbull
10.02.2020 kl 15:18
4947
Mange privatpersoner som er inne i shipping hvor en del er belånte gjør de til et lett offer i starten på en korreksjon. BWO er en annen aksje som går gjennom det samme som LPG-aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
BennyATM
10.02.2020 kl 15:30
4946
Rimelig stille på LPG trådene unntatt MarketValue sine. Det er ikke noe godt tegn men får håpe det ikke går så langt ned og at det snur
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 16:19
4845
Rimelig stille i påvente av nyheter som viser retning for veien videre, antar jeg. MV (notorisk og totalt useriøs svartmaler) og et par andre er flinke til å trekke frem alt de kan finne på av negative elementer og bruke det for hva det er verdt. Noen er naturligvis urolige for hva som videre kan skje, men teorien presentert ovenfor om at perifere børser som Oslo Børs leder an i shorting og nedgang, og de store børsene vil komme etter, stemmer ikke med min erfaring. Oftest er det motsatt, der børser som Oslo Børs overreagerer, og vil hente seg inn, og følge de større børsene. Som oftest er det Wall street som først leder an når det er seriøse nedsalg på gang, så følger Oslo Børs etter... Tiden vil vise hva som videre skjer. Jeg vet at LPG-rederiene tjener meget gode penger for tiden, og det er det viktigste for meg nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 16:25
4862
Riktig det, men legg merke til at han selv poster de fleste innleggene. Kanskje enkelte under andre nick enn MV også...? :) Tror mange gjør som meg, følger med, men blir litt passiv tilskuer på dager der kurser og hendelser går litt egne veier uten at man riktig forstår hvorfor ting skjer, og hva som motiverer enkelte investorer, annet enn forsøket på å tjene mest mulig og tape minst mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 16:59
4753
Nærmest fascinerende, men mest irriterende å lese trådene MV har startet hvor han igjen og igjen hevder at shortingen øker enormt, at shorterne har et jerngrep på selskapet og at dette kommer til å gå rett i dass. Sannheten er jo en ganske annen. Heldigvis noen som setter ham på plass og påpeker at det han hevder ikke stemmer med virkeligheten. Men han gir seg ikke, messer på videre med de samme løgnene. Heldigvis ser det ut til at flere og flere reagerer som meg, blir slitne av slike useriøse innlegg og uakseptabel mobbing. Ser at Dow Jones, Nasdaq og S&P er noe opp i ettermiddag. Dorian er ned $0,29 (2,27%) og viser samme svakhet som mye av shipping ellers.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Bertelli
10.02.2020 kl 17:23
4696
Dorian bedrer seg litt. Vært ute av LPG shipping et par uker. Kjøpte 6000 bwlpg på 62,8. Ratene er meget respaktable for å være 1. Kvartal. Sannsynlig med en liten svekkelse før vi går opp igjen de neste kvartalene. MV har ikke selv tilgang til de siste slutningene derfor kommer tippingen hans om at ratene svekker seg. Han er helt upåtelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
10.02.2020 kl 17:41
4650
Som jeg har skrevet til deg tidligere Avanceman er jeg nok noe eldre med gammel erfaring fra børsmarkedet enn det du er.. I tillegg har jeg vært med på denne "galskapen" selv i mer enn 30 år, så egenerfaring har jeg jo.
For meg, og sikkert for mange , mange andre, har denne spillebule utviklingen vært en tristesse. Men, som du sikkert svarer, det får du bare finne deg i. Og det må jeg jo. Likevel er det vel min rett å mene og synes at det hele børsveldet er en trist sak?
Det som forundrer meg mest er at ingen griper inn, kan det også kanskje skyldes at penger gjør både blind og døv? Og at de som skulle kunne ha gjort noe med det selv karrer til seg så godt de kan.
Utrolig hvor mennesker idag i den kapitalistiske verden er "tilpasningsdyktige"???
For meg, og sikkert for mange , mange andre, har denne spillebule utviklingen vært en tristesse. Men, som du sikkert svarer, det får du bare finne deg i. Og det må jeg jo. Likevel er det vel min rett å mene og synes at det hele børsveldet er en trist sak?
Det som forundrer meg mest er at ingen griper inn, kan det også kanskje skyldes at penger gjør både blind og døv? Og at de som skulle kunne ha gjort noe med det selv karrer til seg så godt de kan.
Utrolig hvor mennesker idag i den kapitalistiske verden er "tilpasningsdyktige"???
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
nordnes
10.02.2020 kl 17:50
4613
Greit nok, men det en eneste du bidrar med er sutring og du gjør det hele tiden. Ingenting annet. Har du vært så lenge på børsen som du skriver, burde du bidra positivt med så mye erfaring, det gjør du ikke. Bare sutring. Greit du er gammel, men bli voksen om du ikke er for gammel. Du høres ut som en forsuffen fyllik som klager på alt og alle.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Dividend
10.02.2020 kl 18:03
4564
Poten
56,610
56,610
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 19:12
4471
Kan godt være du er eldre, Superoptimist, og selvsagt skal du få mene akkurat hva du vil. Men jeg må si meg enig med Nordnes, at du synes å ha lite begrunnet kritikk å komme med, snarere er det "hakk i plata" om spillebule og kjeltringstreker. Jeg har flere ganger litt humoristisk kalt deg "Superpessimist" pga. at du ensidig syter over det samme hver gang kursene peker nedover. Jeg har pekt på at børsen i dag er langt bedre regulert og kontrollert enn tidligere da OB gjerne ble kalt en innside-børs. Det synes imidlertid ikke som du er mottagelig for slik informasjon. Naturligvis kan ingen kreve at du skal endre synspunkt og bli "enig med siste taler". Jeg vil gjerne utfordre deg på flg. vis: Du bes herved om å begrunne dine påstander om spillebule-utviklingen og likedan kom med noen eksempler som viser at ting er verre nå enn tidligere og hva som gjør Oslo Børs "sykere" enn andre børser, jf. dine meldinger om en "sykdom" på Oslo Børs. Det forventer jeg at du kan gjøre ettersom du er så standhaftig i dine negative innspill om den begredelige situasjonen som eksisterer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Avanceman
10.02.2020 kl 23:07
4186
Dorian endte på $12,59, ned $0,17, tilsvarende 1,33%. Høy $12,7 og lav $12,33. Omsetningen var på 448 000 aksjer, mot gjennomsnitlig omsetning som er ca 760 000.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare