LPG 2020 (AVANCE, BW LPG, DORIAN)

Avanceman
AVANCE 29.01.2020 kl 09:49 160985

Gode LPG-interesserte investorer, jeg foreslår at vi starter en ny tråd der skrivetilgang styres. Da slipper vi plageånder som feks. MarketValue som utelukkende forsøker å ødelegge med sine kverulerende og usaklige innlegg, uten substans, oppriktighet og ønske om sannferdig debatt. Jeg ønsker alle synspunkter velkomne, ikke en hausse-tråd der man kun fokuserer på tro og håp. Men de som forsøker på manipulasjon, kommer med løgner osv., vil raskt bli utestengt. Kjør debatt! :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 00:16 9872

LPG ratene fortsetter litt ned:

07.04:   $40.775
06.04:   $41.477

03.04:   $43.162
02.04:   $44.942
01.04:   $46.536
31.03:   $46.854
30.03:   $47.779

27.03:   $48.197
26.03:   $49.292
25.03:   $49.783
24.03:   $50.429
23.03:   $51.395

20.03:   $50.549
19.03:   $51.961
18.03:   $50.767
17.03:   $49.303
16.03:   $47.075

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/1975593/PDB/April%202020/April%207,%202020.pdf   (07.04 ingen webversjon, bare PDF)
https://cdn2.hubspot.net/hubfs/1975593/PDB/April%202020/April%206,%202020.pdf   (06.04 ingen webversjon, bare PDF)

ARKIV:  https://finansavisen.no/forum/thread/84418/view
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Avanceman
08.04.2020 kl 10:41 9852

DnB oppjusterer LPG-sektoren i en ny analyse offentliggjort i dag:
"Ratene nedjusteres også til 36.000 dollar per dag i 2020. Det var tidligere estimert 50.000 dollar per dag. Samtidig nedjusteres ratene til 20.000 dollar per dag i 2021, og 11.000 dollar per dag i 2022. Det var tidligere estimert henholdsvis 35.000 dollar og 29.000 dollar.
«Vi vurderer derfor den nåværende verdsettelsen som for lav ettersom vi ikke ser de samme likviditetsproblemene, og venter at 2020 vil bli et greit år», skriver DNB Markets ifølge TDN Direkt."
Hva skal man si? Personlig er min oppfatning at DnB, dessverre, har tilnærmet 0 troverdighet i sine analyser av LPG-sektoren. De bommet fullstendig i fjor og beviste at de fullstendig manglet forståelse for både fakta og drivere i dette markedet. Analysen som kom i dag synes jeg ser svært tynn ut, da de ikke presenterer noen av sine vurderinger som danner grunnlaget for konklusjonene. Eksempelvis burde de presentere sine vurderinger av utviklingen i oljepris, produksjonsvolumer og fordeling mellom f.eks. USA og Midt-Østen, da dette i stor grad påvirker seilingsdistanser, pris på LPG, arbitrasjenivåer osv. Likedan vil industriproduksjonen i Kina og utviklingen i verdensøkonomien (innhentingen etter Korona-krisen) ha svært mye å si for våre rederier de nærmeste 2-3 årene. Vil oljeprisen forbli så lav over tid at mange brønner i USA stenges ned og selskapene går konkurs? Om det skjer vil det ha en enorm effekt på LPG shipping fremover. Derimot, om USA lykkes med å forsvare sine markedsandeler, ser fremtiden mye lysere ut. Hva med antall nybygg, opp mot LPG som skal fraktes? Konklusjon: Variablene er så mange, situasjonen så uforutsigbar (dårlig visibilitet) at mye her blir gjetninger. På denne bakgrunn, som sagt, er DnBs ferske analyse meget tynn. Ingen må påstå at det ikke er både spennende og utfordrende å været LPG-investor i disse tider...
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 11:24 9792

Helt enig. Er overbevist om at DnB kommer til å bomme stygt...igjen. Med lav flåtevekst fremover, mangle eldre skip (26 stk. er over 25 år), og meget gode fremtidsutsikter tror jeg LPG kommer til å bli et hyggelig sted å være i årene fremover. Se for eksempel:

https://www.marketwatch.com/press-release/liquefied-petroleum-gas-lpg-market-analysis-with-industry-research-report-2019-to-2028-2020-04-08?tesla=y
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
08.04.2020 kl 11:33 9780

DNB har dessverre en svært dårlig statistikk i sine anbefalinger for LPG.
Sitter de på noe kunnskap her i det hele tatt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Heggur
08.04.2020 kl 11:52 9741

Skulle oljeselskaper i USA gå konkurs vil det gi "billige" konkursbo og muligheter for andre til å starte opp til en lavere pris som igjen kan føre til at de tåler en lavere oljepris. Kortsiktig vil nok produksjonen gå ned, men så raskt oljeprisen stiger vil det bli flere operative brønner og økt lpg prpduksjon. Føler meg ganske trygg på fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 13:34 9636

Er dere redde for at U.S.A skal gå tom for LPG pga lavere oljepris og lavere oljeproduksjon?Husk at LPG også krever lagringstanker,så når oljetankene er fulle,da er også LPG tankene fulle,som igjen vil føre til at det fortsatt kan skipes LPG ut av USA.Nei,hadde vi ikke merker noe tidligere,da trur jeg at vi neppe merker noe senere heller.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kvistingen
08.04.2020 kl 13:36 9638

Ja, enig, jeg tror det er et problem med Russlands og Saudi Arabias skvising av amerikanske skiferolje-produsenter. De kan gjerne få produksjonen til å stoppe og/eller drive aktørene konkurs, men oljen, utstyret og arbeidsfolkene kommer fortsatt til å være der, klare til å starte opp når prisene kommer opp igjen slik Russland og SA også er avhengige av på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Heggur
08.04.2020 kl 14:29 9582

Enig at SA og Russland prøve å skvise skiferolje-produsenter. Her er en link som kan være interessant lesning, og som nok kan overføres til dagens situasjon: https://bankplassen.norges-bank.no/2018/05/22/hva-ligger-bak-oppgangen-i-oljeprisen-siden-januar-2016/amp/
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
08.04.2020 kl 18:03 9523

Av Økonom Lau Svenssen
Lau Svenssen ejer aktier i BW LPG. Hver uge bringer vi en fundamental analyse af en aktie i samarbejde med Aktieinfo. Analysen udarbejdes af John Stihøj, som har mangeårig erfaring fra den finansielle sektor, og Lau Svenssen, som har beskæftiget sig med aktieanalyse siden 1978, og som er fast porteføljeforvalter i Millionærklubben.

Turbulensen på aktiemarkedet fører til mange mærkelige forløb i kursudviklingen. Det giver nye muligheder, hvis man altså tør gøre noget aktivt i stedet for blot at være en forskrækket tilskuer. Rederiaktier har alle dage været mere volatile end landbaserede erhverv, idet man er ude i åben konkurrence og hurtigt påvirkes fra alle mulige sider. Her er rederiet BW LPG en overset perle.
I øjeblikket er rederier ramt af flere negative parametre: Et generelt dyk i aktiekursernes niveau, frygt for fremtiden, nedgang i de transporterede mængder og stærkt svingende oliepriser. Årets store udfordring var skift fra billig fuel olie til dyrere svovlfattig marineolie, men det er næsten glemt i øjeblikket. Tørlast (containere og bulk) har det hårdt, mens tankskibe indtil nu har klaret sig godt.
Tankskibene styres med en forsinkelse af udviklingen i olieforbruget, og det er ramt af et dyk. Men det overtrumfes (midlertidigt?) af en magtkamp på oliemarkedet om både prisen og kunderne til de faktiske leverancer. USA er nemlig involveret og ser ikke længere sig selv som nettoforbruger men som den mest prisfølsomme eksportør. Udvindingen af skifferolie kræver en høj pris for at være rentabel. Boomet i denne branche har givet fremgang og glæde til Trumps kernevælgere ude på landet. I den nye handelsaftale indgår således amerikansk eksport til Kina på 2,0 mio. tønder olie i døgnet.
Verdensførende i LPG-segmentet
En anden interessant vinkel i skifer-eventyret er et boom i eksporten af propangas, der udvindes sammen med naturgas eller fremkommer ved raffinering af råolie. Ved nedkøling til -43 grader bliver propan, der kendes som flaskegas, flydende. Det kaldes LPG (Liquefied Petroleum Gas) og kan transporteres.
Rederiet BW LPG (oprindelig Norges største rederi Sigvald Bergesen Den Yngre) er verdens største i dette specielle segment. Markedsandelen er på 15 procent inden for de største LPG-skibe (Very Large Gas Carriers) med 47 skibe ud af en samlet bestand på ca. 300. Krav til sikkerhed og kvalitet er højt.
Fragtraterne styres især af udviklingen i eksporten fra USA, idet Mellemøstens output er stabilt. I 2019 opnåede USA førstepladsen efter en vækst på 23 procent. Afstanden til køberne i Asien er lang, og transportarbejdet opgjort i tonmil voksede sidste år med 13 procent.
LPG-raterne fik et boom i årene 2013-15, men åbningen af den nye og bredere Panama-kanal gav skibene kortere rejser. Årene 2016-18 blev svage med overkapacitet, men i 2019 kom der atter et løft i fragtraterne og fuld udnyttelse af skibene. Det fortsætter i år, men nu trues eventyret af et afbræk, hvis prisfaldet på olie rammer USAs output af olie og naturgas. Olieprisen er derfor blevet central for LPG-markedet.
Kollaps i olieprisen udfordrer
BW LPG aktien oplevede i 2019 et boom fra ca. 30 NOK til en top på 80 for så at returnere til udgangspunktet. Dagens pris ligger på omtrent 31 NOK, og i mellemtiden er NOK faldet ca. 10 procent til 0,66 DKK. Nøgletallene for 2019 er nærmest fortryllende: Indtjeningen pr. aktie var 20,4 NOK. Udbyttet var 8,8 NOK. Indre værdi var 86 NOK. Forrentningen af egenkapitalen i 2019 lå på hele 23,5 procent. For hver USD i egenkapital ejer man skibe for 1,6 USD, altså dynamik med en lav gearing (risiko).
Balladepunktet netop nu er olieprisens kollaps. Vil der blive indgået aftaler mellem USA, Saudi-Arabien og Rusland, som kan løfte prisen op til et niveau over 40 USD, hvor udvindingen i USA er rentabel?
Efterspørgslen på LPG til madlavning, opvarmning og kemisk industri er i sig selv mere stabil end olieprodukter, hvor især flyenes forbrug (ca. 6 procent) er faldet drastisk. Der er heller ingen trussel fra stor tilgang af nye skibe, idet der leveres 21 VLGC’ere i år og kommer 17 mere i 2021.
På finansmarkederne spekuleres der ivrigt i en optur for olieprisen. Det presser olieselskaber opad. Stortankrederier er også i vælten, men de svinger voldsomt i børskurs, f.eks. Frontline. Deres rater boomer, men er det holdbart, når olieforbruget falder?
Efterspørgslen på tankskibe skyldes oliekøb, hvor skibene benyttes som lager i håb om gevinst ved en prisstigning. Samtidig er der et voksende antal lange rejser, f.eks. USA-Kina syd om Afrika. En fortsættelse af USAs LPG-eksportboom udgør en anden vinkel på denne problematik. Aktiemæssigt forekommer det at rumme et bedre og mindre risikofyldt potentiale end rederier med råolietankere.
LPG er glemt, mens stortank er hot.
Styrker
Propan er et glimrende brændstof og har relativ lav CO2 udledning. Det kan benyttes uden krav til infrastruktur (typisk madlavning i boliger ude på landet). Cirka 40 procent af forbruget sker i den petrokemiske industri mv. Rederiets skibe har en høj teknisk standard og lav gennemsnitsalder. De udbudte mængder fra raffinaderierne vokser i takt med olieproduktionen (ca. +1,2 procent årligt).
Svagheder
Man er afhængig af propan-udbuddets omfang. Her har den skiferbaserede produktionen ændret strukturen og udvidet markedet. Prisen på råolie og prisspread USA-Asien for propangas har fået betydning. Alternativ beskæftigelse af skibene er minimal på kort sigt.
Muligheder
Udvidelse af eksportfaciliteter i USA kan øge eksporten herfra. Brug af LPG fra lasten til skibenes motor er en ny teknologi, som forventes udbredt. Gastankskibe kan på langt sigt rumme et stort potentiale relateret til CO2 reduktion. Det drejer sig om transport af hhv. nye former for elektro-fuel til brug i skibsmotorer (udvikling heraf er i gang) og muligheden for lagring af CO2 i udtjente oliefelter på havet og dermed behov for gastankere. For CO2 kræver det dog nye skibstyper.
Trusler
Nedskæring i USA af udvindingen af skiferbaseret naturgas og råolie på grund af for lave salgspriser vil kaste LPG-skibe ud i en dyb krise. Efterspørgslen fra kundernes side kan desværre klares med andre former for olieprodukter og naturgas. Et nichemarked er altid sårbart over for afbræk.

Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
08.04.2020 kl 21:12 9370

Ditta går bra!

For mykje fokus på oljeprisen. Folket vil ha lpg, heile Asia skal ha, uansett Corona eller ikkje. Veksten er større i etterspørsel enn i auka volum frå nybygg og skiferolje frå usa.

God stemning heile vegen ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
09.04.2020 kl 17:01 9096

Nå leser jeg at OPEC er enige om at produksjonen skal ned og dermed prisene opp. Hvorfor faller da Dorian nesten 3%?

Nå nesten 5%???

Og nå da? Nesten 6%!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
09.04.2020 kl 21:44 8888

Den er opp nesten 2% nå så...
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
15.04.2020 kl 23:02 8383

Slutta med oppdatering, Reserven? :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
15.04.2020 kl 23:48 8395

15.04: $44.775
14.04: $41.101
13:04: $38.357
09.04: $38.357

07.04: $40.775
06.04: $41.477

03.04: $43.162
02.04: $44.942
01.04: $46.536
31.03: $46.854
30.03: $47.779

27.03: $48.197
26.03: $49.292
25.03: $49.783
24.03: $50.429
23.03: $51.395

20.03: $50.549
19.03: $51.961
18.03: $50.767
17.03: $49.303
16.03: $47.075

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/1975593/April%2015,%202020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 09:03 8177

Produksjonen av propan i USA steg noe fra 2.007-2,052 millioner fat fra uken før( denne målingen er fra 10.april)
Eksporten har steget fra 1.037-1.714 millioner fat propan (en økning på rundt 65%)Lagrene er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Pippen
16.04.2020 kl 10:40 8095

Forrige ukes eksport på 1,714 er faktisk årets høyeste! Vi skal helt tilbake til uke 4 for å finne forrige årsbeste på 1,569.
Nå er også oljeprisen på vei oppover. Fin utvikling i Avance i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
BIF78
16.04.2020 kl 11:22 8005

Sådan som tingene ser ud med både rater og denne info, så har jeg stadig meget svært ved at forstå, at kursen ikke er meget højere. Men det er nok bare mig, der undres...

Men håber at den bliver her lidt endnu, så jeg får mulighed for at købe mere op til pensionen
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
16.04.2020 kl 12:04 8001

Mistenker at shorten forsvinner her... Så her kan den fortsatt gå endel til videre opp!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
16.04.2020 kl 16:06 7739

Det merkelige er at Dorian stort sett følger børsutviklingen i NYSE. Det gjør jo slett ikke "våre 2". Stiger OSE ja så synker disse 2, nesten konsekvent. Og omvendt da naturligvis!
Venter også på rateutviklingen idag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
16.04.2020 kl 17:33 7613

Mine sønner valgte i år å få sine feriepenger fra meg i Avance-aksjer, siden utenlandsferiene ble avlyst.
Inngang 20.
Så får vi se om utbytter, reinvestering og oppside gir en pen pott til sommeren 21.
Forhåpentlig bedre enn banken og jeg tar skatten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.04.2020 kl 20:09 7444

Enda et knepp opp på ratene. : 48.481
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
BIF78
16.04.2020 kl 20:24 7413

Perfekt. Der tjenes fortsat godt med penge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
16.04.2020 kl 20:35 7383

Et knepp ja ;) hehe.

Hadde vore fint om vi hadde holdt oss over $50000 fram til August.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
16.04.2020 kl 20:46 7373

Ikke akkurat et lite et heller!
Bør sende LPG aksjene rett opp i morgen.
Dette er jo nå selskaper som tjener voldsomt mye penger nå og også noen av få selskaper som fortsatt gir utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 21:00 7447

Såpass..
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.04.2020 kl 22:58 7228

Smi mens jernet er varmt.

https://news.trust.org/item/20200415095636-jhr36/

India lockdown ga ikke negativitet for lpg bruk som folk fryktet. India sponset det fattige med lpg og salget opp.

Ratene har ikke gått ned under 38.000 siden alt viruset startet.

Som er knallbra. Er det det verste for 2020. $å snakker vi kling i pensjonspåsan.

Jeg satset og satser på bwlpg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
17.04.2020 kl 09:14 7004

Og Kina vil gjøre alt for å ta igjen det tapte utover.
Om noen sitter short her fortsatt ligger de tynt an ;)
Selv tror og satser jeg mest på Avance men utviklingen blir nok lik utover nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.04.2020 kl 15:38 6820

Noen som vet hva som skjer? man kan jo bli vettskremt av dísse 2 på OSE!!!

Er det Nymex CL som stuper? I så fall, hva har skjedd?

Og Dorian opp nå nesten 3%??
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.04.2020 kl 16:53 6981

Ingen som vet nei? Eller, kanskje beholde for meg selv?

Jeg lurer på da, i min kunnskapsløshet, om det er "virkeligheten" eller "kapitalrøvere" som holder oss andre for narr!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
brass1
17.04.2020 kl 16:54 6979

Ingenting er logisk med disse 2 aksjene. De går opp og ned som vareheiser, helt uten forklaring. I det siste har Avance falt daglig når Oslo børs har gått opp, plutselig fyker den opp, som i går og i dag, men for å falle tilbake til "start" utpå ettermiddagen....ingen nyheter som tilsier dette....Vanskelige aksjer å "stole" på for tiden
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.04.2020 kl 17:16 6955

Hei brass 1. Du bekrefter vel bare mine "anklager", men hvorfor skjer dette? Opp og ned nesten 10%, ikke hver dag, men ofte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
17.04.2020 kl 18:28 6868

$50468 eit knepp til 😊😊😊
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
17.04.2020 kl 18:35 6852

Sannsynligvis bare gevinstsikring i forhold til helg. Er ikke alle som våger sitte på aksjer over helgen når det er så mye usikkerhet i verden.
Men med tanke på at ratene fortsetter opp kan de nok angre på mandag.
For min del trenger ikke aksjekursen gå voldsomt opp, utbytte blir nok like høyt uansett aksjepris :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
BIF78
17.04.2020 kl 18:39 6961

Jeg er helt enig, Kenevil. Lad bare raterne stige voldsomt, så udbyttet stiger. Så skal kursen nok komme hen over sommeren. Jeg venter gerne, så udbyttet kan bruges til køb af flere aktier 😊
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
17.04.2020 kl 18:40 6966

Ja. Tenkte det samme. Er nok helga som dro ned aksjen i dag.

Ratene videre opp :)

Har litt klump i halsen selv. For det kan bli så sykt bra, men orker ikke en halvering nå. Satsa så mye.

God helpg :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Heggur
17.04.2020 kl 19:12 6929

Godt med gode nyheter og en oppsving i ratene.
Men for de av dere som lurer på hvorfor den svinger... Jo det er meg det! De siste gangene jeg har prøvd å kjøpe mer aksjer rundt 19kr så går den gå opp, Opp, OPP! Jævlig irriterende egentlig!

Tror at det kan være to grunner til at den ikke går opp noe særlig. Ene kan kanskje være mange day tradere? Eller bare at aksjen er ansett som for stor risiko med tanke på industrien og inntjeningen på sikt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
BIF78
17.04.2020 kl 21:48 6719

Hvad er det for en risiko, som du tænker på? Vi er inde i den største krise i mange år, men efterspørgsel og rater er stadig høje. Da raterne for 1-3 år siden var langt under breakeven var kursen ikke meget lavere end i dag.

Jeg tror bare, at LPG ses i samme sektor som olieselskaber og er røget med ned på den baggrund. Efter 1-2 gode kvartals regnskaber, så bør kursen stikke af igen. Jeg er måske blind, men jeg ser en rigtig god købsmulighed med gode udbytter fremover. Men enhver skal gøre sine egne overvejelser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Heggur
17.04.2020 kl 22:02 6711

Hadde jeg ment det var stor risiko hadde ikke jeg hatt aksjer i Avance. Det betyr ikke at andre deler mitt syn. Tenker bare som en av mulige grunner til at aksjen fortsatt er priset slik den er. Regner med at det er mange faktorer som spiller inn ved verdisetting av aksjer. Og siden de tjener godt nå så må det nesten være at markedet er usikker på fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Pippen
17.04.2020 kl 23:16 6635

Mange gode nyheter denne uka. Mulig dagens handel ble påvirket av dårlige tall fra Kina. Det er historie nå. Kina er i gang igjen og jeg tror India kommer til å bli et stort marked i tiden som kommer. Det er usikre tider hvor mye kan skje fra dag til dag, men det ser ut til at markedet har ignorert alle de positive nyhetene som har kommet i det siste. Tror det er en stund til Avance er under 20 kroner igjen så i dag ble det kjøp av en større post!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare