Aksjen skal til 3 kr nå

Slettet bruker
ELE 24.07.2018 kl 11:44 11167

Hvem faen selger på bunnen.....hehe
Redigert 20.01.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:25 5728

tuja = grue :O

LOL
nopetter
24.07.2018 kl 16:25 5724

når ikke aksjen klarer å ta seg inn mer enn 3-4øre mellom vært dump ned da viser det seg at det blir minst 20 øre til imorgen
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:27 5706

må bare gratulere ELE med førsteplassen igjen :P
Liverbirds
24.07.2018 kl 16:30 5693

Hva skjer her...

Jeg kjøpte meg inn da Riskokeren lovte mange positive triggere og et veldig godt møte som var ventet. Etter det har kursen halvert seg. Det er selvsagt mitt eget ansvar.
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:33 5676

neida, det er jo lov å skylde på alle andre...bare se på baisserne i ele også ser du på hvilke elendige og inkompetente nesetippinvesteringer de gjør i andre aksjer...da kan det være greit å få utløp for det på ele-trådene:)
Bove
24.07.2018 kl 16:35 5663

Ja. Det er mange som sitter med store papir tap nå. Der i blant jeg. Har ingen formening om å selge på dette stadiet, så da blir det bare å sitte i ro og vente på den "store" oppgangen.

bove
rischioso
24.07.2018 kl 16:41 5635

Ja, makan til herjing skal man lete lenge etter... For oss som ikke sitter med de største postene så har vi muligheten for å kunne trade langt mer enn de som sitter med betydelige poster som feks oddivar - må være svært frusterende for disse...

Ikke mye å tillegge om utviklingen - den er jo ikke fundamentalt betinga med basis i den informasjonen vi besitter og siden det ikke er kommet noen melding som forteller noe annet så er det jo det vi må forholde oss til.

Kjedelig når det stormer som værst, og det skaper en ekstra usikkerhet når ting er på vent, på overtid og på hold...

I morgen starter vi igjen med blanke ark og med tiden så kommer også fasit...

Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld.
Redigert 24.07.2018 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:42 5627

Kanskje tiden er inne til en liten selvransakelse fra Risc m flere her? Konstant positive innlegg selv om kursen har falt fra kr 5-6 viser hvorfor en bør være kristiske til alle som over tid bruker så mye tid for å hause opp en aksje mens realiteten er at DN i artikkelen i mai om «dødspiralfinansiering» viste seg å stemme 100%. Ser en 1.60-1.80 innen ukeslutt?
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:47 5600

bruker du den elendige investeringa di i apcl som erfaringsgrunnlag for å advare investorer i ele? søtt...
Redigert 24.07.2018 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.07.2018 kl 16:49 5589

yess,

det var vel ingen som kunne forutse at JV som ble inngått den 06.06 ikke skulle være avklart før den 20.07 så igjen den 16.08...

det var vel ingen som kunne vite at ICO'en som skulle ha startet i begynnelsen av året ikke skulle bli noe av, men at det skulle bli en strukturert endring...

det var vel ingen som kunne vite at WP ikke ville komme før den 02.07 når den er meldt mer eller mindre ferdig siden mars...

det var vel ingen som kunne vite at når WP først kom på plass så skulle det ta ennå 4 uker før en TGE skulle starte...

Nå gjenstår det og se om den blir meldt startet innen 30 dager som meldt den 02.07 noe som betyr i løpet av denne uken...

Gjør den det så vet de fleste hva som vil skje - gjør den ikke det så kan det nok bli tøfft for de fleste...
Redigert 24.07.2018 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Bove
24.07.2018 kl 16:50 4633

Ja, hadde det vært så enkelt så var det jo bare å selge alt en har i morgen da, for så å kjøpe de tilbake ved ukeslutt å tjent store penger. Eller tape mindre enn om en hadde sotte - sittet med aksjene over helgen uten å ha solgt først?

bove
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:03 4480

i tillegg har Blackrock, verdens største kapitalforvalter, opprettet en arbeidsgruppe som skal vurdere mulighetene i bitcoin og blokkjedeteknologi.


tullete at de ikke har vært innom forumet her hvor det finnes blokkjedeeksperter i baisserleiren og forhørt seg...de har jo tross alt så mye erfaring i baisserleiren at de nok fint klarer å få den lille finanspølsebua som jo blackrock egentlig er til å gå bort fra dette.
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:26 4409

skal vi satse på 1,8kr idag? ;-)
Tresvika
25.07.2018 kl 08:43 4351

Det kan godt hende vi gjør, hvem vet. Er egentlig litt interessant å se hvor langt ned de klarer å presse kursen. Gjør vondt pga minus, men samtidig litt artig. Litt sånn sursøtt egentlig.
Om den går til 1,5 eller 1,8 eller stopper nå spiller ingen rolle for meg, kursen vil på ett eller annet tidspunkt reflektere verdiene i selskapet og da er den enten kr 0,- eller 10-dobbelt av det den er nå.
Det som skjer nå er bare støy for de av oss som har litt tolmodighet.
Hva får du forresten ut av å godte deg over andre folks elendighet?
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:46 4336

0,01kr og konkurs

vil bare gjøre folk oppmerksom på denne katastrofen kalt ELE slik at ikke folk blir lurt inn av hausserne :P
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:52 4318

Tror en er nede på 1 tallet innen helgen i ELE. Det er tydelig at noen ønsker kursen godt ned og hvorfor ble kjøpet av CMT aksjer forlenget, er svaret at ELE ikke hadde fått inn nok penger fra transe 1? Transe 2 kommer i august og jo lavere kursen er jo flere aksjer gir det BO. Før jul må ELE også ut med 25 millioner til BO (for ingenting) som kompensasjon for transene. Takk Cecilie Grue for en elendig avtale for alle aksjonærer og en gull avtale for BO.
spaggio
25.07.2018 kl 08:53 4314

Vel, verdier eller ikke verdier....Sannheten er vel at de som står bak selskapet gjennom Crew, senere Intex og nå Element har en forhistorie som ikke gir en optimistisk tillit.Med 22 emisjoner fra 1998 og over 1 mrd. i tap tror jeg de må vise til resultater og positiv cashflow før denne aksjene skal friskmeldes. Om potensielle verdier tilsynelatende er der hjelper det lite før disse genererer inntekter.
Lykke til !
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:53 4309

festlig at du tror det plager vettet av meg at den har falt litt..men er det ikke på tide å bestemme deg 0.01 eller1.80 og konkurs...litt ubestemsom disse baisserne av og til. bruker vel å være litt slik at en surver i andre aksjer når man gjør det så elendig i andre aksjer. ikke sant backliff?

er det om å få mest mulig igjen på skatten neste år? mye tap = mye igjen på skatten
spaggio
25.07.2018 kl 08:54 4306

Vel, verdier eller ikke verdier....Sannheten er vel at de som står bak selskapet gjennom Crew, senere Intex og nå Element har en forhistorie som ikke gir en optimistisk tillit.Med 22 emisjoner fra 1998 og over 1 mrd. i tap tror jeg de må vise til resultater og positiv cashflow før denne aksjene skal friskmeldes. Om potensielle verdier tilsynelatende er der hjelper det lite før disse genererer inntekter.
Lykke til !
Tresvika
25.07.2018 kl 08:54 4297

Edit:
Svar til Backliff

Det kan hodt hende og da er i så fall gamblingpotten min borte. Men de har store verdier i bakken og 1 mrd tilgjengelig lånefasilitet for å realisere de verdiene.
Dersom du er så sikker som du framstår burde du jo sette hus og hjem på en short post i Ele. En stor en. Hvorfor gjør du ikke det?
Redigert 25.07.2018 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
tommbakk
25.07.2018 kl 09:16 4228

Veldig enig med deg, Trvis. Jeg "blør" i ELE med veldig røde tall. (Vet ikke hvilken fargekode den rødfargen har!) Det er litt tragi-komisk i øyeblikket.

Jeg har selv tidligere advart mot risikoene i ELE...men på et tidspunkt hvor det fundamentale i selskapet stadig setter seg mer, er det merkelig hvor mye kursen faller. Greit nok at kursen tidligere var noe vel drevet opp av krypto-hype. Men siste måneders fall synes merkelig. Jeg tror veldig mange har kastet kortene fordi de har tenkt KRYPTO når de har sett på caset, og hengt seg veldig opp i dette. Og når så ting har tatt tid, kombinert med at en del har solgt seg ut, så har man fått litt panikk.

...og så står kursen nå plutselig ned mot rundt kr 2.

Men klok av skade, så sitter jeg rolig i båten. Enten så går dette rake veien i dass, og da får det heller gjøre det, eller så snur det når selskapet får det fundamentale ytterligere på plass, og her kan det skje ting i løpet av veldig kort tid. (Pre-TGE, evt innvilget Ambershaw-testproduksjon, evt salg av Mindoro-prospektet, JV-oppkjøp i CMT, m.fl)

Slår en (eller evt alle) til av disse...så blir det ikke moro å stå utenfor.

Jeg skal ikke si at jeg har veldig sansen for de som hausser caset, heller ei de som baisser det.Jeg liker de som har en mer sammensatt approach når de diskuterer opp- og nedsider. ELE er ikke sort-hvitt, i likhet med det aller meste.

Men de av baisserne, som overhodet ikke tror på caset, ikke eier aksjer, men LIKEVEL skriver flere innlegg her inne, dag ut og dag inn over flere måneder, hvorav attpåtil enkelte regelrett synes å mene at det er festlig/morsomt/artig å håne de som sitter med røde tall/tap:

Hva som er feilkoblet i hodene deres, det aner jeg ikke. (Og ikke bryr jeg meg nevneverdig) Men for en sørgelig gjeng. Patetisk er ikke i nærheten av dekkende.

Istedet for å sløse bort tid her, hadde det ikke vært artigere å tømme en helflaske vodka på 30 minutter, for så å gå Beseggen...?

I dare you.
tommbakk
25.07.2018 kl 09:20 4210

Tresvika, skulle det stått i mitt forrige innlegg. Hvem Trvis er, er usikkert... ;P
nopetter
25.07.2018 kl 09:27 4189

volum på disse nivåene må dobles av selgerne eller shorterne for å ha samme virkning enn når aksjen stod i kurser på 3-4. så får vi se om de vil dumpe denne ned mot 1,80 som jeg tror er snu punktet for aksjen
Slettet bruker
25.07.2018 kl 12:33 4057

Du tror vel ikke dem kan dumpe dritten ned til 1,2?

http://www.4-traders.com/ELEMENT-ASA-1413109/charts/&applet_mode=dynamique
Triggly
25.07.2018 kl 13:00 4020

Begynner du å få kalde føtter nå, hango?
tuja
25.07.2018 kl 13:08 3997

Vi venter på fundamentale triggere som kan snu opp-ned på alt som heter TA.
IRON-TGE, lisens AMI, ferdigstilt oppkjøp OMM etc...., og flere triggere ligger innen kort
tidshorisont. En positiv melding, og shortsqueezen er ett faktum.
Og 14 dagers rsi er oversolgt så det holder. Ned 11 av 13 dager sier sitt ang den saken.
Tikk-takk......
Slettet bruker
25.07.2018 kl 13:16 3982

Ikke kalde føtter, men utålmodig.
Dritten bare faller og faller.
Det skjer vel ikke noe her før om over 2uker til. Og da kan kursen like greit ha falt ned til 1,5
Slettet bruker
25.07.2018 kl 13:54 3921

Min observasjon av selskapets utvikling, lettversjon: I oktober 2017 var aksjekursen i overkant av en krone. Så dukket det opp spennende og trendy nyheter. Markedet forelsket seg i selskapets prat om blockchain og tokens. I januar 2018 var kursen nesten 6,00. Siden da, har det dukket vesentlige mengder aksjer i forbindelse med lånet (BO). Nå er kursen rundt 2,00.

Dette investerte jeg penger i. Au. Sitter altså med et urealisert tap. Avventer til potensielle nyheter om forhåndssalg og mer , før jeg eventuelt tar tapet. Har tålmodighet og ikke minst mulighet til å gjøre dette.

Poenget med å dele dette, er å vise at det er "greit" å ta feil. Sånn skjer. Så lærer man. Kanskje.