AXA: Den svake bunnlinjen vil vurderes ulikt av markedet

Slettet bruker
AXA 25.07.2018 kl 08:53 20038

Noen aktører vil framskrive dagens lave framlagte bunnlinje og se negativt på dette.
Andre vil se mer på omsetning og potensialet for å ta ut bedre bunnlinje senere.
I sum tror jeg markedet ikke vil lage så mye spetakkel rundt dette i det korte bildet.
I det lange bildet er det nå økende sannsynlighet for at aksjen vil gjøre det svært bra, med bedrede marginer i Q3 og Q4.
Så får vi se hvor mye markedet innregner det nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 22:15 3759

Innlegget er slettet
Hele side 26 i siste FA. Guider vel ikke. Rangnes sier bare at resultatet vil svinge fra kvartal til kvartal siden det er et oppstartselskap og: «Selskapet øker omsetningen med 150 prosent på ett år. I samme periode øker driftsresultat, EBITDA, med 160 prosent og cash-EBITDA med 400 prosent. Og det er det siste av disse tallene vi vil vise frem, ikke resultat før skatt som rammes av refinansiering og nye finansieringsavtaler med ulike banker som selskapet går gjennom i en etableringsfase.»
xpand
25.07.2018 kl 22:21 3741

AXA skal høstes rundt juletider og utover i 2019. En ting som er verdt å merke seg er de høye finanskostnadene. Potensialet er stort, men Endre og co må nå fokusere på å levere på bunnlinjen slik markedet forventer. B2H og AXA kan sammenlignes, da de er i samme bransje... B2H er et solid selskap som tjener godt med cash og ikke noe i veien for å investere litt der også :) Oppsiden er dog større p.d.d i AXA slik jeg ser det. Spennende tider i møte både for B2H og AXA aksjonærer og dagens kursutvikling i AXA har kanskje lært noen her inne at de ikke skal ha alle eggene i samme kurv.
Slettet bruker
25.07.2018 kl 22:39 3677

Laks,
mitt snitt er ikke verre å forstå enn at jeg først kjøpte en mindre post på morningen etter et mindre fall. Deretter falt aksjen mye mer og jeg kjøpte meg dermed opp ganske tungt +/- 22 (noe under 22 og noe over). Dermed ble snittet mitt til slutt 23,26, dvs. ca. 40 øre over der aksjen sluttet i dag (som var 22,875). Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Jeg skrev tidlig i dag at dersom aksjen falt videre etter første handel ville jeg vurdere å gå mye tyngre inn,. Hvilket jeg gjorde. Allerede i morra bør dette begynne å vise seg nokså smart :-)
Redigert 25.07.2018 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
myrern
25.07.2018 kl 23:39 3536

Innlegget er slettet
Sant gutter, se innleggene under deres spådom, jeg har svart dem omgående og mer duste idioter skal man lete lenge efter. Det også ser ut som Hegnar annsatte beskytter og sletter efter behov . Håpløst.
Slettet bruker
25.07.2018 kl 23:43 3528


Utrolig at kun 110.000 aksjer var det som skulle senke aksjen 2 kroner mot slutten i dag, fra 23,5 til 21,8
Slettet bruker
26.07.2018 kl 00:16 3445

Axactor (Buy, TP: NOK50.00) - Set for scale benefits to materialise
The bottom line was only just in the black in Q2, given the uptick in revenues and but increased costs. We have reduced our 2018–2020e net profit by EUR6m–7m, while we see positive signs from the solid collection performance on NPLs (5% higher than its business case) and REOs (42% better than business case). With the EUR93m REOs financing coming in place, we estimate Axactor’s current capex capacity to be around EUR450m, which when put to use could help extract scale benefits and improve margins going forward. We reiterate our BUY recommendation and NOK50 target price.

https://www.researchpool.com/provider/dnb-markets/axactor-a2aqm7-axactor-buy-tp-nok5000-set-for-scale-benefits-to-materialise