Idex - kamp om å bestille først?
Når nå sertifiseringen er på plass ser vi at bestillingene kommer. Neste ut er MasterCard og den kan komme raskt.
Mye har skjedd de siste ukene her!
Mye har skjedd de siste ukene her!
Redigert 21.01.2021 kl 07:56
Du må logge inn for å svare
Hva ligger du i 'Mye har skjedd de siste ukene'?
Kommet mange gode meldinger - Les i meldingsoversikten.
Bør komme forventningsrally snart
Bør komme forventningsrally snart
Redigert 25.07.2018 kl 10:11
Har kontroll på meldingene. Lurte på om du hadde mer info enn meldingene siden du skrev det ;)
"Annual biometric transaction revenue will increase from $474 million in 2017 to $18 billion in 2022, exceeding a 100% CAGR. -Acuity Market Intelligence, 2017"
Får vi et rykk opp idag? I går slo den igjennom kort og middels langsiktige nedadgående trend. Blir dette bekreftet idag med et nytt brudd på langsiktige trenden står vi overfor reprising.
Idex har nærmest lovet kontrakter etter sertifiseringen, rart den ikke stiger?
Sertifiserings meldingen er den viktigste meldingen selskapet således har meldt.
Sertifiserings meldingen er den viktigste meldingen selskapet således har meldt.
Ser ut som den består syretesten nå ;-) bare spørsmål om tid før den skyter fart ?
Tviler på at IDEX noen gang vil gå forbi FPC
Regner med det var du som fikk ut siste rest idag. Lykke til i FPC :-)
Jeg har litt spennende nytt fra IR. Venter enda på et siste spørsmål før jeg kan legge ut deler av denne.
Jeg ville ikke bekymret meg for VISA og FPC, de er langt unna sertifisering for å si det mildt :-)
Akkurat nå er MasterCard og IDEX verdensledende innenfor dette.
Jeg ville ikke bekymret meg for VISA og FPC, de er langt unna sertifisering for å si det mildt :-)
Akkurat nå er MasterCard og IDEX verdensledende innenfor dette.
og du har snakket med?? IDEX? - Samme som jeg også gjorde for en del år siden, det var en skikkelig bommert!
IR betyr Investor Relations, i tilfelle du ikke viste det.
Jeg tror ikke helt på deg når du sier at du ikke har solgt. Jeg skjønner iallefall ikke motivasjonen bak det å liksom eie aksjer, men du har mest tro på at FPC forbigår IDEX og kaller IR en bløff.
Lykke til med lavere inngang, evt investeringen din i FPC - som forøvrig er milevis bak IDEX.
Jeg tror ikke helt på deg når du sier at du ikke har solgt. Jeg skjønner iallefall ikke motivasjonen bak det å liksom eie aksjer, men du har mest tro på at FPC forbigår IDEX og kaller IR en bløff.
Lykke til med lavere inngang, evt investeringen din i FPC - som forøvrig er milevis bak IDEX.
Hehe.. tror ikke på meg? Hvorfor skulle jeg lyve om noe slikt? - Jeg har jo tro på IDEX, men jeg er jo ikke KUN POSITIV eller KUN NEGATIV, jeg prøver å se begge sider. Jeg har jo tro på at hvis det plutselig kommer inn en bestilling, så fyker kursen opp. Kanskje jeg selger noen på ca 4,7.. tror den faller kraftig ned etter 4,7 (og så investerer i FPC). Jeg er en ærlig mann som ikke har samvittighet til å drive med løgn.
+ Jeg tar i betraktning informasjonen fra IR .. takker for den infoen :)
+ Jeg tar i betraktning informasjonen fra IR .. takker for den infoen :)
Redigert 26.07.2018 kl 14:10
IDEX kjørte sin første pilot test for kontakt kortet i April 2017, sertifiseringen var ferdig Juli 2018. Sertifiseringen er veldig omstendig og kan ta lang tid.
Som jeg nevnte tidligere har Visa først nå kjørt i gang sin pilot test av kontaktløse kort og jeg tror vi kan forvente den ferdig om minst ett år.
I Q1 rapporten til IDEX skriver de at de kjører i gang pilot test av sitt kontaktløse kort iløpet av Q2, så den er med andre ord i gang.
IR uttalte følgende: " Prosessen fra første pilot til gjennomført sertifisering kan være ganske omstendig. Vår fordel er at vi nå har vært gjennom denne prosessen for det kontaktbaserte kortet/ sensoren. Det bør derfor være enklere for oss å gjennomgå denne prosessen for det kontaktløse kortet. "
Da er min konklusjon at IDEX ligger langt foran konkurrentene, og etter alle solemerker minst ett år. Det er vel heller ikke uten grunn at Feitian og Jinco har valgt å bruke IDEX sin sensor.
IDEX har et kort klar for distribusjon, det har ingen andre!
Som jeg nevnte tidligere har Visa først nå kjørt i gang sin pilot test av kontaktløse kort og jeg tror vi kan forvente den ferdig om minst ett år.
I Q1 rapporten til IDEX skriver de at de kjører i gang pilot test av sitt kontaktløse kort iløpet av Q2, så den er med andre ord i gang.
IR uttalte følgende: " Prosessen fra første pilot til gjennomført sertifisering kan være ganske omstendig. Vår fordel er at vi nå har vært gjennom denne prosessen for det kontaktbaserte kortet/ sensoren. Det bør derfor være enklere for oss å gjennomgå denne prosessen for det kontaktløse kortet. "
Da er min konklusjon at IDEX ligger langt foran konkurrentene, og etter alle solemerker minst ett år. Det er vel heller ikke uten grunn at Feitian og Jinco har valgt å bruke IDEX sin sensor.
IDEX har et kort klar for distribusjon, det har ingen andre!
Tacosaus
26.07.2018 kl 17:42
9268
Spennende!
Date Posted: Jul 26, 2018
“Fransabank said it has launched, in partnership with Mastercard, a biometric payment card with an embedded fingerprint sensor.”
www.businessnews.com.lb/cms/Story/StoryDetails/6628/Fransabank-biometric-card-renders-pin-codes-unnecessary
Date Posted: Jul 26, 2018
“Fransabank said it has launched, in partnership with Mastercard, a biometric payment card with an embedded fingerprint sensor.”
www.businessnews.com.lb/cms/Story/StoryDetails/6628/Fransabank-biometric-card-renders-pin-codes-unnecessary
Redigert 26.07.2018 kl 17:49
Veldig bra!
Da tror jeg også emisjonen kommer etterhvert, men hva er vel 10% av 2 mrd kr, tipper en investor tar alt dersom kortene allerede nå kommer ut til folk.
Da tror jeg også emisjonen kommer etterhvert, men hva er vel 10% av 2 mrd kr, tipper en investor tar alt dersom kortene allerede nå kommer ut til folk.
Redigert 26.07.2018 kl 18:14
eneste de kommer med er emisjon, emisjon og atter emisjon LOL
verste er at folk klapper for det haha
verste er at folk klapper for det haha
Jeg legger av en slant til rep-emien iallefall :-)
Tacosaus
26.07.2018 kl 18:20
9227
før en emisjon er det vel logisk å få inn en konkret bestilling først for å kunne rettferdiggjøre en emi.
Redigert 26.07.2018 kl 18:21
Siden det ble etterlyst litt mer objektivitet kan jeg også informere om at TA ser helt elendig ut. Kortsiktig HS avbrutt, C&H avbrutt og gårsdagens close over trendkanal ble knust idag. Aksjen er tilbake i fallende trend både kort, mellom og langsiktig.
Mitt eneste håp nå er HS 3-5 år på chartet, eller en riktig god melding.
:-)
Mitt eneste håp nå er HS 3-5 år på chartet, eller en riktig god melding.
:-)
Redigert 26.07.2018 kl 18:27
Taco, ja jeg er oppriktig usikker på hvorfor ikke IDEX har meldt dette til markedet, for det betyr jo at de må produsere sensorer til denne aktøren.
Tror det er en av disse årsakene til at vi ikke har hørt noe enda:
1. Bestillingen var for liten for at IDEX trenger å børsmelde.
2. Meldingen kommer imorgen
Uansett er det bra med bestillinger, store som små.
Tror det er en av disse årsakene til at vi ikke har hørt noe enda:
1. Bestillingen var for liten for at IDEX trenger å børsmelde.
2. Meldingen kommer imorgen
Uansett er det bra med bestillinger, store som små.
Tacosaus
26.07.2018 kl 18:30
9178
Jeg håper på melding i morgen tidlig, i og med de andre meldingene de to siste ukene har kommet med mellomrom på 3 børs-dager, så skal i morgen tidlig være akkurat på tredje dag. Kursen har gått i en vimpel formasjon hvor det ser ut til å være en dag igjen av før den ender . Vimpelen går fra første top og ned alle toppene, og fra bunn(før toppen) og opp til forrige bunn og bunnen i dag.
Absolutt, en eller annen gang må det snu, men TA gir meg ingen grunn til å være optimistisk.
Det jeg mistenker, og snart begynner å tro på selv, er at noen benytter seg maksimalt av denne trenden.
Grunnen til at jeg tror det, er disse robotene som presser kursen ned maksimalt etter dager med oppgang og høy omsetning. Ta dagen meldingen om sertifisering kom, kursen gikk fra omtrent 3,90 til 4,80(!) før den endte dagen på 4,02. De kommende dagene klarte de å kjøre aksjen ned til 3,25 på syltynt volum før nyheten om JILCO kom og sendte den til 4,2 igjen. Nå står vi atter en gang inne i "sonen" for videre nedgang.
Så med mindre mandagens topp 20 liste viser betydelig redusering tror jeg på overnevnte tilfelle.
Jeg håper bare denne aktøren eventuelt får seg en skikkelig smell om det meldes noe veldig positivt.
Det jeg mistenker, og snart begynner å tro på selv, er at noen benytter seg maksimalt av denne trenden.
Grunnen til at jeg tror det, er disse robotene som presser kursen ned maksimalt etter dager med oppgang og høy omsetning. Ta dagen meldingen om sertifisering kom, kursen gikk fra omtrent 3,90 til 4,80(!) før den endte dagen på 4,02. De kommende dagene klarte de å kjøre aksjen ned til 3,25 på syltynt volum før nyheten om JILCO kom og sendte den til 4,2 igjen. Nå står vi atter en gang inne i "sonen" for videre nedgang.
Så med mindre mandagens topp 20 liste viser betydelig redusering tror jeg på overnevnte tilfelle.
Jeg håper bare denne aktøren eventuelt får seg en skikkelig smell om det meldes noe veldig positivt.
Redigert 26.07.2018 kl 20:35
Det er kamp å bestille. Idex er først ute. Regn med flere bestillinger nå!!
Tacosaus
27.07.2018 kl 09:08
8828
MELDING! 27.07.2018 08:59:11: IDEX sensors in biometric bank card launched in the Middle East
Oslo, Norway - 27 July 2018 - IDEX ASA, the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions is proud to announce that it’s fingerprint sensors are being deployed in biometric smart cards launched by a bank in the Middle East.
“This customer launch is yet another indication of the significant interest in biometrics in the smart cards for payments industry. Biometric cards provide enhanced security and increased convenience for card transactions”, said Stan Swearingen, CEO of IDEX.
Oslo, Norway - 27 July 2018 - IDEX ASA, the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions is proud to announce that it’s fingerprint sensors are being deployed in biometric smart cards launched by a bank in the Middle East.
“This customer launch is yet another indication of the significant interest in biometrics in the smart cards for payments industry. Biometric cards provide enhanced security and increased convenience for card transactions”, said Stan Swearingen, CEO of IDEX.
Det begynner å bli mange positive meldinger fra Idex, kan jeg ha tatt feil?
Er det mulig at IDEX blir en av vinnerne i denne bransjen? I så fall er potensialet stort og 5-6 tallet igjen innen rekkevidder. Hvis ikke, ja da vet dere hva som kommer?
Er det mulig at IDEX blir en av vinnerne i denne bransjen? I så fall er potensialet stort og 5-6 tallet igjen innen rekkevidder. Hvis ikke, ja da vet dere hva som kommer?
Skal opp noe jævlig nå! Hva den nå gjør på kr 4,1 er et under!!
IFA
27.07.2018 kl 10:43
8585
Den som har investert i flere selskaper som driver sin virksomhet basert på egen teknologisk innovasjon - eller driver pionervirksomhet innenfor ulike bransjer - blir altfor ofte manipulert av såkalte "store" investorer på lavt volum. Bak denne handelen kan det ligge ulike ukjente motiver i tillegg til vanlig tradingvirksomhet - som rene finansielle motiver, konkurransemessige motiver, oppkjøpsmotiver osv.
Så er min erfaring at disse "store" kurssabotørene kommer i mangel på økonomiske muskler til å styre kursutviklingen i aksjen når volumet øker tilstrekkelig.
Og markedskreftene vil begynne å fungere normalt også i slike aksjer - spesielt når inntektene begynner å komme for fullt.
Vi kjenner for eksempel til en slik type virksomhet fra en kjent megler i et av de mest kjente norsk meglerhusene under en kjent rettssak ført av Økokrim for noen år siden. Han ga en detaljert beskrivelse av hvordan et eget team meglere systematisk analyserte seg frem til denne type små selskaper med sannsynlighet for fremtidige finansieringsbehov/ aksjeutvidelser, ringte rundt til sitt nettverk av store internasjonale hedgefond/ investorer som opererte fra for eks. London, Tyskland for å forvalte kapital til å presse kursene nedover. Med sterkt økende robothandel og anonym handel på børsene er forholdene lagt enda bedre til for denne type virksomhet. Har selv sittet for eks. i selskap som DNO hvor kursutviklingen i en lang periode roterte i det uendelige innenfor er smalt intervall klart styrt av robothandel - hvor RAK plutselig børsmeldte en dominerende eierpost.
Aldri har jeg i min virksomhet i aksjemarkedet realisert så høye gevinster prosentvis som i den aksjen. Først 10-dobling på lynende kort tid - etter doblet innsats i en "dau" og anonym aksje - detter etter et foto i media av en liten oljepøl i Kurdistan :)
Parallelt med denne type virksomhet og handel ser en alltid en uvanlig sterk aktivitet i diskusjonsfora fra deltakere som med ubegrenset fantasi og frekkhet i en merkelig iver etter å sverte selskaper de ikke synes å være interessert i. Ofte fremstår disse som messiaser som skal redde andre investorer fra deres undergang. I følge svenske Dagens Industri gikk en av de større investorene i Fingerprint Cards så langt i sin aktivitet med sverting av selskapets konkurrenter - at ledelsen med all høflighet måtte henstille om at aktiviteten burde dempes.
Så er min erfaring at disse "store" kurssabotørene kommer i mangel på økonomiske muskler til å styre kursutviklingen i aksjen når volumet øker tilstrekkelig.
Og markedskreftene vil begynne å fungere normalt også i slike aksjer - spesielt når inntektene begynner å komme for fullt.
Vi kjenner for eksempel til en slik type virksomhet fra en kjent megler i et av de mest kjente norsk meglerhusene under en kjent rettssak ført av Økokrim for noen år siden. Han ga en detaljert beskrivelse av hvordan et eget team meglere systematisk analyserte seg frem til denne type små selskaper med sannsynlighet for fremtidige finansieringsbehov/ aksjeutvidelser, ringte rundt til sitt nettverk av store internasjonale hedgefond/ investorer som opererte fra for eks. London, Tyskland for å forvalte kapital til å presse kursene nedover. Med sterkt økende robothandel og anonym handel på børsene er forholdene lagt enda bedre til for denne type virksomhet. Har selv sittet for eks. i selskap som DNO hvor kursutviklingen i en lang periode roterte i det uendelige innenfor er smalt intervall klart styrt av robothandel - hvor RAK plutselig børsmeldte en dominerende eierpost.
Aldri har jeg i min virksomhet i aksjemarkedet realisert så høye gevinster prosentvis som i den aksjen. Først 10-dobling på lynende kort tid - etter doblet innsats i en "dau" og anonym aksje - detter etter et foto i media av en liten oljepøl i Kurdistan :)
Parallelt med denne type virksomhet og handel ser en alltid en uvanlig sterk aktivitet i diskusjonsfora fra deltakere som med ubegrenset fantasi og frekkhet i en merkelig iver etter å sverte selskaper de ikke synes å være interessert i. Ofte fremstår disse som messiaser som skal redde andre investorer fra deres undergang. I følge svenske Dagens Industri gikk en av de større investorene i Fingerprint Cards så langt i sin aktivitet med sverting av selskapets konkurrenter - at ledelsen med all høflighet måtte henstille om at aktiviteten burde dempes.
Straks kommer lunch rykket. Tror nok den skal teste 4,70 en eller to ganger til!
Ryker 4,70 er det rene motorvegen opp.
Ryker 4,70 er det rene motorvegen opp.
Redigert 27.07.2018 kl 10:54
Tacosaus
27.07.2018 kl 11:51
8453
Til de av dere som ikke kjenner aksjen, bare se hva som skjedde med aksjen i 2015 når den traff samme bunn som nå. Sammenlign bunnen med bunnen nå( candlestick chart), sjekk med flere indikatorer sma, macd osv, da vil se hvor utrolig lik bunnen var da med nå, før aksjen gikk opp fra bunn og helt til 10kr på maks.
Redigert 27.07.2018 kl 11:52