ELE - en siste dans før gulvet kollapser?

Slettet bruker
ELE 25.07.2018 kl 10:21 23935

Element ASA ser skrekkelig ut rent teknisk:

http://www.4-traders.com/ELEMENT-ASA-1413109/charts/

Dette reflekterere markedets syn på aksjen enten man liker det eller ikke.

Her er det fortsatt mye nedside.
Redigert 21.01.2021 kl 06:13 Du må logge inn for å svare
billw
27.07.2018 kl 18:42 9576

selvsagt kan de ikke kjøpe hvis de er i innsideposisjon. Hvis de isåfall er det, hva er da hensikten med meldingen igår? Det hele fremstår som amatørmessig. Slutt å bli overrasket.

Videre så reiser visstnok ledelsen til Filippinene nå. For what? Selskapet er et halvt århundre fra å få til noe. Den nye teknologien kan kanskje fungere, og de har vel gjort tester. Før de kan gå videre bør de teste dette i pilot. Det kommer de aldri til å klare fordi selskapet mangler godkjenninger, og moratoriumet på Mindoro setter en stopper for skiping av malm til pilot-anlegg. For den som tviler er det bare å ringe Grue, eller studere gruvereglene på Filippinene. Ender vel med at det kommer en børsmelding ila noen dager/en uke om progresjonen på Mindoro, og meldingen forteller nok ikke hele sannheten - bare litt av den. Kanskje like greit å legge ned driften, slå det konkurs og komme seg videre. Ta en liten nedskriving og lukke øynene. Kanskje markedet reagerer positivt?
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 19:02 9538

Om de ikke kan kjøpe pga inside-info så hvorfor melde dette tilbakekjøpsprogrammet nå? Aksjen sto i fare for å falle under 2 kr og de hadde ikke noe annet krutt enn dette å bruke, og folk gomlet det i seg og skrek over hverandre lovprising av hvor fabelaktig det er å eie Element. Som resultat: En liten topp og tilbakefall, sikret i det minste at noen nye fikk på seg nærmere 10% tap på en dag.

Hadde det ikke vært for oddivar hadde hele den frittalende aksjonærmassen i Element blitt sett på som spinnville guttunger. Uansett er det noget amatørmessig å annonsere tilbakekjøp uten å faktisk kjøpe aksjer. Kryss fingrene for melding om pre-tge eller eventuelt noe som kan feiltolkes og hausses opp i skyene før den gapende masse innser at det er bare tull som vanlig. Uten utvikling tror jeg ikke 2 kr holder i neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
badkrukan
27.07.2018 kl 19:30 9449

Grue og co er fullstendig klar over raset som kommer, de venter selfølgelig til du får mest for pengene. her kan vi se 10 øre. det er "litt" aksjer som blir dumpet på transje 1,2,3. Dem sparer nok kruttet til de pengene gjør mest nytte.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 19:32 9450

Greit å huske i farten at det er snakk om skarve 5 millioner kroner de skal kjøpe for. 10% av transje 1 er det ikke? Biggest non-news ever.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
disippelen
27.07.2018 kl 19:33 9417

Artig at de skriver intervallet 0,1 til 5 kr. Tenkte også automatisk at de da kan kjøpe helt ned mot 0,1 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2018 kl 20:21 9329

Oddivar har et meget godt poeng når det kommer til inputen "kan selskapet kjøpe på inside info?"

Og det kan de jo ikke og så lenge de ikke virker å kjøpe nå siden ingenting meldes angående tilbakekjøp så kan det være fordi de veldig snart vil komme opp med noe kursdrivende.

Så hvorfor skulle de da melde om et tilbakekjøpsprogram nå?

Det kan være for å ha det klart i forkant for å kunne bidra til kursstabilisering etter nyheter for å holde kursen på et høyere nivå og gjennom det så vil BO få lettere avsetning på sine aksjer i tillegg til at neste transje vil gi BO færre aksjer.

Just Saying…:)

Ønsker alle en fortsatt god helg og til uka vet vi mer - kanskje før!
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
badkrukan
27.07.2018 kl 20:26 9320

det er rimelig standard, pålydande er lav i ele. det er greit, men de 5 mill til tilbakekjøp gjører en del med kursen hvis vi ligger i 10-15 øre.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
billw
27.07.2018 kl 20:29 9307

risotto,
det var helt unødvendig melding. Selskapet hadde den fullmakten de trengte. Det ville være mer riktig å gjøre kjøpet, melde det og henvise til at man har startet tilbakekjøpsprogram ihht fullmakten.
meldingen ble tilsynelatende gjort for å hindre kursfall.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 20:29 9318

Så du tenker da at om en kursdrivende nyhet kom og de så annonserte tilbakekjøp hadde ikke dette vært forsterkende? ? Må velge ene eller andre, kan ikke få i pose og sekk vet du ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 20:35 7552

biggest non-news ever.

tja, det er vel omtrent som man tenker om meningene til baissere..ikke mye å bry seg om med igrunn. det går sin gang.
Redigert 21.01.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2018 kl 22:34 7597

Hektar, wrinkler og alle andre maniske baissere.

Nå er det slik at det er mye rart i dette caset ikke ulikt mange andre case, men alt er ikke bare død og fordervelse. Det dere bedriver er jo ikke annet enn spam hvor de få poengene dere kanskje har mister all mening. Det blir jo ikke annet enn støy hvor alle tråder dere poster på blir nærmest uleselige - skjerpings!

Meldingen om tilbakekjøpsprogrammet sa følgende:

Element ASA annonserer tilbakekjøpsprogram
Styret i Element ASA ('Element' eller 'Selskapet') har besluttet å gjennomføre et tilbakekjøpsprogram for aksjer med verdi på inntil MNOK 5 i henhold til den fullmakten som ble gitt av ordinær generalforsamling den 29. juni 2018 ('Generalforsamlingen'). Aksjene vil bli kjøpt i markedet og minimumsprisen er NOK 0,1 per aksje i henhold til Generalforsamlingens vedtak og maksimumsprisen er NOK 5 per aksje. Kjøpte aksjer vil eies av selskapet som egne aksjer med mindre styret beslutter annet.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Oslo, 26. juli 2018

* Den informerte om godkjenningen fra GF, den informerte om kursintervallet og den informerte om volumet det kunne handles for. Det var 1 ting som manglet og det var perioden - når perioden ikke er meldt så er det helt opp til selskapet når de begynner og når de slutter bare de holder seg innenfor kursintervallet og volumet i nok.

Av samme grunn er sannsynligheten til stede for at det vil bli meldt kursdrivende informasjon i den nærmeste tiden noe som også er forventet og da kan heller ikke selskapet starte med tilbakekjøpsprogrammet.

Det er ikke snakk om å få i pose og sekk - det er snak om at dette er informasjonspliktig og så lenge de ikke har fastsatt verken tidspunkt eller periode så virker det å være slik som beskrevet ovenfor uavhengig av dere ønsker...:)

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Boerssirkulaerer-arkiv/2-2008-Tilbakekjoep-av-egne-aksjer-og-kursstabilisering
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 22:57 7562

Jepp. Det var en lang stil om egentlig ingenting og besvarte ikke i det hele tatt spørsmålet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Triggly
27.07.2018 kl 23:45 7483

Er du inne igjen nå, risch :)

Ser ikke helt hva du prøver å forklare. Faktum er at selskapet meldte i går formiddag at de skulle kjøpe tilbake aksjer. Det har de fortsatt ikke begynt med, selv om kursen er på lave 2,07.
Da må man spørre seg selv om hvorfor meldingen kom i det hele tatt. Var det for å stoppe kursraset, eller var det for å kjøpe aksjen når den er enda billigere. Jeg tror det første.
At de ikke kan kjøpe aksjen fordi de sitter på innside-informasjon blir for dumt. Hvorfor komme med meldingen da i det hele tatt?
Selskaper kan begynne å handle aksjer samme dagen som de kommer med en tilbakekjøps-melding. Det er ingen grunn til å komme med en slik melding lang tid i forkant.

Jeg gir deg et eksempel på et annet selskap som driver tilbakekjøp for tiden, nemlig europris.
De meldte fredag 13/07 at de skulle begynne å kjøpe tilbake aksjer. De holder det de lover og har kjøpt aksjer hver dag siden.
Det er riktig måte å gjøre det på. Element viser nok en gang at de er et amatørselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2018 kl 00:27 7432

Triggly,

for det første har ikke jeg vært helt ute noe jeg sikkert har svart på mer enn 1 gang og for det andre så liker jeg å diskutere realiteter det være seg positivt som negativt om jeg er inne eller ute helt eller delvis for hvis man ikke kan det så er det jo ingen vits i å skulle diskutere.

Jeg er selv forbannet på tregheten med token og selvfølgelig ikke fornøyd med kursutviklingen noe jeg har snakket om ved flere anledninger, men alt er jo ikke bare sorgen for det - det finnes faktisk ting som kan gi skyv, det er mye som kan og sikkert vil bli meldt, men uansett så bør vi kunne diskutere det som faktisk skjer/ikke skjer uten at absolutt alt er negativt vinklet når det ikke er det.

Det blir sagt at man ikke ser hva jeg prøver å forklare. Om man faktisk leser så er jo det litt rart om man ikke forstår det som blir skrevet. Så har det kanskje med at man ikke ønsker å forstå noe man ikke ønsker å være enig i...??...

Alt de negative skriver om er jo ikke annet enn at kursen skal ned, til 1nok til 0,1nok osv så hva er da vitsen med å svare på noe som helst. Om man ikke har troen overhodet på at noe som helst vil bli meldt fremover og at alle som har aksjer er villige til å selge ned til 0,1nok inklusiv BO - ja, da er det jo game over...

Du kommer drassende med Europris som et eksempel - MEN Europris skriver jo at de "starter" tilbakekjøp og da må de jo starte...

LES - Europris ASA initiates share buy-back program

OVERSATT - Europris ASA igangsetter aksjekjøpsprogram

https://newsweb.oslobors.no/message/455560

ELE melder ikke at de starter - element kun annonserer

Element ASA annonserer tilbakekjøpsprogram

https://newsweb.oslobors.no/message/456152

* Ser du forskjellen?

Da er det vel ikke noe som er lovet på et bestemt tidspunkt, men blir gjennomført når selskapet selv mener det er riktig og ikke minst når de kan for de kan ikke kjøpe på lav 2 og melde 1 trigger eller 3 rett i etterkant hvor kursen går til 3 eller 4 for da kommer de i konflikt med børsreglene.

Og om det er noen som absolutt vil selge så ombestemmer vel ikke de seg selv om selskapet sier de vil kjøpe en eller annen gang i fremtiden så ser ikke helt den....

Men det jeg ser er at selskapet ikke har sagt at de skal starte nå, ei heller har de spesifisert når og hvor lenge slik at de kan gjøre det over tid når det skulle passe. Av samme grunn har de jo ikke brutt noe løfte og når vi kjenner til alle mulige triggere som er forventet å komme akkurat i denne perioden så er det jo også ikke så rart om de ikke kjøper. Det ville heller ha vært rart om de gjorde det for det ville ha indikert at triggerne ikke vil komme som forventet...

Mao, det er viktig å lese hva som blir skrevet og minst like viktig å skjønne hva man leser for hvis ikke så kan man både gå på en smell og bli overrasket på en og samme tid...:)

Ha en fortsatt god helg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
billw
28.07.2018 kl 01:42 7373

Og hva mener du så at selskapet skal bruke aksjene til?
Dette er så amatørmessig, men ikke bli overrasket.

Værste er at de sikkert igangsatte fordi det var et tema på forumet. De ni-stirrer på alt her. Bortkasta tid, og amatørenes show?
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2018 kl 11:58 7160

billw,

RE - Og hva mener du så at selskapet skal bruke aksjene til?

* Igjen, hvis du hadde lest meldingen og ikke bare fokusert på å slenge negativt om ting du ikke har greie på så hadde det jo kunne ha blitt en diskusjon ut av det:

Selskapet sier at de selv skal eie aksjene og da kan de jo brukes til opsjonsprogram alternativt annet om de bestemmer seg for det som et hvilket som helst annet selskap som har et tilbakjøpsprogram.

https://newsweb.oslobors.no/message/456152

----------------------------

Telenor starter program for tilbakekjøp av egne aksjer

Meldingen kom 21.06, planen var å kjøpe seg ferdig i løpet av 2018- 19

https://newsweb.oslobors.no/message/454288

Tilbakekjøp blir meldt fortløpende:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Kjoeper-tilbake-aksjer-for-20-mill2

RE - Dette er så amatørmessig, men ikke bli overrasket.

* Så hva er så amatørmessig når det er ELE som gjør det? Det er akkurat den vinklingen som gjør innleggene useriøse og ødelegger fundamentet for en god diskusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Triggly
28.07.2018 kl 12:01 7157

Men Risch, det er jo det jeg prøver å fortelle deg.
Selskapet har ikke kommet med noen dato for kjøp, ergo var meldingen helt unødvendig.
De kunne heller gjort som Europris og sende ut meldingen når de skulle begynne med kjøpet. Det er ingen grunn til å sende en slik melding lang tid i forveien.
Det må ligge en annen grunn til at den meldingen ble sendt 26/07, og jeg tror det var et litt mislykket forsøk på å støtte opp kursen.
Å si at de ikke kan kjøpe nå pga innside-informasjon holder ikke.

Jeg tror kurskollapsen kom veldig plutselig på ledelsen, og nå er de redd for at den skal falle enda mer. Derfor kom meldingen.
Man kan spørre om hvorfor de ikke bare kunne ventet på alle triggerne som er rett rundt hjørnet, vel det er fordi det ikke er noen nærliggende triggere. Nå er ikke dette helt sikkert, men man kan nesten lese det mellom linjene på denne meldingen.
26/07 meldingen er kun en bekreftelse på at det ble enighet om en tilbakekjøpsmulighet på gf, altså 0 ny info. Meldingen var helt bortkastet.

edit.
Også ditt andre eksempel, Telenor, kom med en dato i sin melding.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
oddivar
28.07.2018 kl 12:38 7111

Ift. tilbakekjøpsprogrammet, så ble det gitt en fullmakt for dette under GF. Dersom man leser sirkulæret som Staffentropp refererte til:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Boerssirkulaerer-arkiv/2-2008-Tilbakekjoep-av-egne-aksjer-og-kursstabilisering

..er dette avsnittet relevant:

"....Før tilbakekjøp kan skje må fullstendige opplysninger om programmet offentliggjøres, jf. art. 4 nr. 2. Dette omfatter opplysninger om formålet, det høyeste vederlaget som kan ytes, det høyeste antall aksjer som kan erverves og varigheten av programmet. Etterfølgende endringer må offentliggjøres uten opphold. Det legges til grunn at det må offentliggjøres en egen melding om tilbakekjøpsprogrammet. Eventuelt kan protokoll fra generalforsamling offentliggjøres dersom det her er inntatt opplysninger nevnt i art. 4 nr. 2. Børsen legger til grunn at melding må offentliggjøres etter reglene i vphl. § 5-12...."

Protokollen fra GF burde kanskje i utgangspunktet være nok, men siden man har skalert ned tilbakekjøpsprogrammet (mindre enn det som er gitt fullmakten), så forstås det dithen at det er krav om offentliggjøring av programmet FØR tilbakekjøp iverksettes.

Jeg ser heller ingen automatikk i at selskapet skal kjøpe aksjer umiddelbart etter en annonsering. Kjøp må gjøres når selskapet har anledning (ikke befinner seg i innsideposisjon) eller på et fornuftig kursnivå - naturlig nok så lavt som mulig og porsjonert fornuftig. Jeg mener nok vi er der nå, siden vi er betydelig under siste konverteringskurs. Men som alle vet, og sikkert mange håper på, det er kanskje mulig å kjøpe enda lavere om en uke eller fire ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Triggly
28.07.2018 kl 12:48 7100

Oddivar

Ifølge loven så:
"Før tilbakekjøp kan skje må fullstendige opplysninger om programmet offentliggjøres, jf. art. 4 nr. 2. Dette omfatter opplysninger om formålet, det høyeste vederlaget som kan ytes, det høyeste antall aksjer som kan erverves og VARIGHETEN AV PROGRAMMET."

Jeg ser ingen info om varighet av programmet i 26/07 meldingen. Gjør du?
Dette betyr vel at selskapet må ut med enda en melding som sier NÅR de skal kjøpe, før de kan begynne å handle.
Dermed var selskapets siste melding helt bortkastet. Med eller uten innside-informasjon :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
oddivar
28.07.2018 kl 13:21 7064

..hmm....jeg tenker at VARIGHETEN er gitt av første tidspunkt av følgende:
1) Når man har nådd grensen til programmet (5 MNOK) (uhensiktsmessig, evt. for begrensende, å definere)
2) Varigheten på fullmakten som er tom neste generalforsamling eller senest 30. juni 2019 som også ligger i MoM fra GF.

NB! jeg er ingen juss-ekspert, men forutsetter at Grue har kontroll på nettopp dette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
leteretterverdi
28.07.2018 kl 13:21 7064

Først skal jeg gi ELE-ledelsen et par poeng før jeg kommer med mine betraktninger om emisjoner, tilbakekjøp, Blue Ocean og veien videre:

Gamle Intex var en katastrofe for mange av aksjonærene. Et ubrukelig Mindoro var den eneste asseten, og det virker som om selskapets mange ledere har prøvd det meste. For meg var Intex den dårligste investeringen/spekulasjonen jeg noensinne har gjort i en aksje målt i absolutte tall. I fjor sommer hadde jeg ifølge VPS-oversikten samlede tap i aksjen over flere år på 850 000 kroner. Så man kan si det slik at jeg har holdt meg unna.

Men den nye ledelsen har i alle fall forsøkt å komme seg vekk fra det sørgelige faktum at en ubrukelig gruve var den eneste asseten. Dog hadde jeg vanskelig for å se hvordan selskapet skulle klare å hoste opp 7 mill dollar for å kjøpe 51 prosent i et canadisk gruveprosjekt. På kurs 1,40 var vel den samlede børsverdien av Intex rundt 70 millioner kroner. Å klare å hente inn et tilsvarende beløp som børsverdien for et lite testet og usikkert prosjekt i Canada så ganske vanskelig ut. De måtte jo helt ned til 1,15 kroner i emisjonskurs da de hentet 5 millioner kroner i en rettet emisjon høsten 2017.

Man tenkte jo også sitt da det ble signert avtale om dødsspirallån med GEM på 80 mill kroner og så senere med Blue Ocean. To måneder etter at de hentet 5 mill i emisjon og signerte avtale med Blue Ocean kom meldingen om at de skulle forsøke seg på digital token. Da var crypto-hypen på noe av det hotteste, så jeg kjøpte egentlig en haug med aksjer igjen i selskapet blindt for å bli med på hypen. Jeg tradet aksjen og lyktes etter hvert å kjøpe tilbake solgte akjser når Blue Ocean var i markedet for å selge akjser. De store svingningene var gull verdt og da året var over, var hele ELE/ITX-affæren snudd til et totalt plussprosjekt.

Samtidig hadde jeg begynt å få litt troen på Ambershaw-prosjektet. Jeg mener det kan ligge verdier der, og jeg har fått tillit til partneren Legacy Hill.

Jeg fikk dermed et mindre traderfokus på aksjen, og begynte etter hvert å håpe at fokus etter hvert vil gå over til hva Amberhaw kan være, og ikke hvor mange aksjer Blue Ocean skal selge.

Jeg var blant de som var kritisk til kjøpet av OMM og hadde dialog med andre "opprørere". Hovedgrunnen til min motstand/skepsis var frykt for 10 transjer (også hvis det bare skulle bli 3) a 50 millioner kroner. Det vil bli kursfall og voldsom utvanning. Kanskje man rett og slett ender med å gi fra seg Ambershaw på billigsalg til noen som plukker masse nytrykte aksjer.

Jeg tror selskapet ble litt beruset av at de fikk finansiert 50 millioner kroner på stigende kurser (kursen gikk fra 1,4 til over 6) og trodde de bare kunne massere aksjemarkedet med positive meldinger. Det gikk ikke, og jeg tror vi må se tilbakekjøpsplanene som et ledd i å stoppe kursfallet sånn at dødsspiralen ved lånet ikke settes i gang for fullt. 6. juli sendte Blue Ocean melding om at de kunne konvertere 24 mill kroner til 8,57 mill aksjer. Sist uke meldte de at de kunne konvertere 24 mill kroner til 10,43 millioner aksjer. Nå kan de konvertere samme beløp til 11,6 mill aksjer. Hadde de ikke gått inn med et tibakekjøpsprogram ville dette bare blitt verre og verre,

Nå kan de kjøpe alt under 2,05 (2,053 er laveste VWAP siste ti dager nå) og stoppe kursfallet (andre investorer ser det samme og plukker også på tilsvarende kurser). Det er seff idiotisk å hente penger og kjøpe tilbake på samme kurs (eller kjøpe litt lavere), men i dette tilfellet var det helt nødvendig.

Vi får snart se hvor mange aksjer BO har solgt siden forrige fredag (da hadde de 3,7 mill igjen på BO-kontoen). Hvis de har solgt 2 mill, så har de 1,7 mill aksjer minus 5,75 lånte pluss rett til å konvertere 11,7 mill aksjer = 7,65 mill aksjer. Og det er omtrent det samme som hele tilbakekjøpsfullmakten er på.

Tilbakekjøpene vil kunne "roe ned" spekulasjonsmomentet, og så blir det viktig om de får inn noen kroner fra TGE og hvordan utviklingen i Ambershaw går.

Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
badkrukan
28.07.2018 kl 14:58 6984

og da er vi ferdig med tranje 1 av obl, 3? fra blåst opp 6 til 2 på transje 1? Bo kommer sitte på halvparten av selskapet. at ingå slikt lån uten at sjekke markedet med emisjon var for meg galskap! jag tror en emisjon til eksisterende hade funket bedre. en bjellesau + emisjon.

Nå kommer Bo sitte på en haug aksjer ingen vill ha, og en våt klut ligger over kursen til noe spektakulært skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
billw
28.07.2018 kl 15:09 6958

Leteretter,
Beskrivelsen din viser at det er en gjeng med amatører. Stoppe kursfall med tilbakekjøp. De har satt seg og askjonærene i en umulig situasjon. Lykken er kortvarig,og kursen er i fritt fall når de bruker BO provenyet til å kjøpe tilbake aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 16:51 6301

leteretterverdi

Godt skrevet. Interessant å lese.

Historien om Intex og "et ubrukelig Mindoro" virker noe merkelig. Her er det åpenbart mye jeg ikke vet ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
asulg
09.08.2018 kl 17:18 6227

https://ssr.finanstilsynet.no/
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 17:24 6221

Tunga rett i munnen nå, det har ikke blitt dekket en eneste aksje. Shortprosent synker etter hvert som de printer opp flere aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Ticker
09.08.2018 kl 17:35 6195

Hvorfor vil noen låne ut milloner av aksjer til eks.BO som så bruker de til å senke kursen men flere kroner?( som mange mener gjøres her)
Når utlåner får tilbake akjene er kursen gruset og tapet likeså,det må jo kalles dårlig butikk eller???
Utlåner får jo kjempetap eller overser jeg noe her ifb med denne type utlån?
Her er det bare BO som vinner ved å levere tilbake billige transje aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 17:44 6194

godt spørsmål!

alle burde ha solgt seg ut av luftslottet men da ville dritten ha kollapset på dagen. BO betaler gode rentebetingelser for å låne aksjene tror jeg hehe

Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 22:24 6035

Og ELE må betale et gebyr på hele 25 millioner innen 6 mnd fra 06.06.18. Hvordan er det mulig å måtte gi BO 25 millioner i tillegg til alle aksjene/warrants?
25 millioner i «sign on fee» er vanvittig dyrt for denne avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Møre75
09.08.2018 kl 22:57 5961

Sto ikke der en plass at noen transjer skulle konverteres på 3,5 kr å 4,5 kr .. eller husker jeg feil
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 22:57 5956

skal du gjenta deg mange ganger?:) gebyret blir betalt med utbyttet fra marokko...hva er problemet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 23:10 5928

Yess

Du repeterer at du misliker ELEs avtale med BO. Det kan se ut som mange deler denne oppfatningen. Hvorfor tror du ELE valgte denne finansieringen? Mener du at det virkelig er uforståelig, eller er det en måte å ordlegge seg på?
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Namtrah
09.08.2018 kl 23:17 5913

Og i tillegg sa du senest i dag at du skulle ta en pause fra å kommentere Ele-tråder, er du avhengig Yess? Vi er alle klar over realiteter
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Triggly
10.08.2018 kl 01:17 5817

verbatim

At gebyret skal betales med utbytte fra marokko er så og si umulig.
Hvis jeg husker rett så må gebyret betales senest i år, mens Element må ha kjøpt opp sin del av OMM i inneværende år for å ha rett til årets utbytte.
Element vil aldri klare å kjøpe opp OMM i år hvis de bare skal bruke transjepenger. Da MÅ tge-salget opp og gå, og der ser det ut til at selskapet har kjørt i grøfta.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 15:47 5567

Rakner det helt for ELE nå?
Helt klart at markedet ikke tok god i mot dagens avtale og BO lemper nok ut i kjent stil. Selv forstår jeg ikke hvorfor ELE lager så kompliserte avtaler og med så mange "hvis ditt og hvis datt", det er veldig vanskelig å forholde seg til. Tipper ELE skal ned til 1.60 før det stopper litt opp. Token salget er jo bare hvis vass, er det virkelig noen som tror på salg av token når de kan kjøpe råvarer direkte eller på termin? Cryptovalutaer er forørig inne i en krakkperiode og her rømmer investerore for tilden alt av cryotpo
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 15:53 5540

enda en dead cat bounce idag :-)

men tilslutt våknet transene :D
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
Triggly
16.08.2018 kl 09:51 5355

Det ble som jeg sa for noen uker siden. Enten så ville Element fortsette med avtalen som allerede var forhandlet frem, eller så ville de ha fått en dårligere avtale (umulig å overta gjeld), Uansett så ville det ikke komme noen kjempenyhet som ville løfte kursen.

Nå ligger aksjen godt under 2-tallet, og det blir spennende å se sluttkurs i dag.
Er 1,4 som er neste støtte? Uansett er det galskap å eie aksjen nå. TGE er laaaangt på overtid, hos AMI er det helt tyst, og JV går sin gang med kontinuerlig BO karneval. Her er det stor sannsynlighet for at aksjen vil falle ned til krona når transje 2 nærmer seg. 2 uker til :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
tuja
16.08.2018 kl 09:57 5324

Støtte på 1,80.
Den er allerede testet i dag.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 15. aug 2018
Element ASA ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen nærmer seg støtten ved cirka 1.80 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Hold
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
asulg
16.08.2018 kl 10:08 5314

BO have only 2 mil. new shares in next 2 weeks.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15 Du må logge inn for å svare