NEL: Lørdag 29 Februar SKUDDÅRSDAG!

rogneveien
NEL 01.02.2020 kl 03:01 137168

God morgen og godt nyttår.

Ja nå er det nytt år og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i året som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid.

Det har ikke vært de store kontraktene dette året som er gått, men noen smådrypp har det vært. Hadde vel forventet at NIKOLA sin utrullingsplan var på plass innet utgangen av 2019. Men den gan ei. De er mye på overtid nå. Mye twitring har det vært, men uten noe serlig substans synes jeg. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger.

Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva dette nye året bringer. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda.
Det som jeg fortsatt stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå, ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette.

Når det gjelder Korea og Kina samt de andre større indusrielle aktørene er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogen kommer garantert, men blir det fra NEL? Det har vokst opp mange gode og store serriøse aktører bare på et par år.

Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden i året som gikk og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir tråd gir. Vi viderefører den inn 2020. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Her kan vi også følge kursutvikling fra mnd til mnd. starter med blanke ark.

Ha en fin dag og et fortsatt godt nyttår

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20.
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92
Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
2020
Kurs pr. 1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr. 1 feb 2020 kr 9,18

Løkke til videre i 2020
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Sann
29.02.2020 kl 23:28 2216

Det som er mer kvalmende er inkompetente innlegg fra enkelte i den nye saueflokken her inne den siste tiden og i motsetning til de som har fulgt og også tradet Nel i en årrekke. Trading forstår du deg tydeligvis ikke på når du karakteriserer personer som har tro på et kursfall for baisehoder. Å posisjonere seg i forhold til geopolitiske forhold og hendelser er nettopp det finansmarkedet og profesjonelle investorer hele tiden gjør. De er ikke baisehoder av den grunn når de samtidig underbygger sine handlinger på et reelt grunnlag.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 00:14 2163

jeg traff tydeligvis en nerve her.
la oss forestille oss om at alle, absolutt ALLE gjør som baisehodene i NEL gjør. det hadde fått fatale følger for ALLE firmaene på absolutt ALLE børser i verden. Det er da enda godt at det fins seriøse aksjeeiere på børsene verden over og som ikke tenker lenger enn nesetippen. Løkke til og fortsatt god helg.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 00:52 2117

Rett til helvette som alt annet
Strategi
01.03.2020 kl 09:23 1916

Må påpeke at det er lite realisme her.

Dette er vel fakta; Nel er voldsomt overpriset og rir på den grønne bølgen som mange andre selskaper som av en eller annen fundamental grunn / eller ikke legges under denne kategorien.
Nel er en tradingaksje : daytradernes favoritt og har enome volum omsatte aksjer daglig.

Dette er desverre ikke fundamentert i eksisterende verdier, hele fundamentet er basert på tro og håp alla Thin Film of REC.
Å forholde seg til pris settele på underliggende verdier er tydeligvis gammeldags, men faktum er at det vil ta lang tid og flere emisjoner til før selskapet tjener penger.
Kursen er blåst voldsom opp og alle er klar over dette.

På bakrunn av dette tror jeg NEL kan få store fall i dagens usikre klima, så min anbefaling her er å være meget forsiktig.



Sann
01.03.2020 kl 11:20 1774

Det er riktig at børser som institusjon ikke hadde fungert om absolutt alle handlet likt samtidig. Det vil heller aldri skje da nedsnødde småsparere i mindre grad har evnen til å posisjonere seg optimalt. Tradere og profesjonelle investorer har en rekke flere verktøy og parametre som er hensyntatt i nedsalget vi ser nå.
Og som alltid er det disse i det store og hele som tar gevinstene i børsuroen vi ser nå.