OSEBX - Flere støttelinjer ER brutt! Fare forut?

Børsoppgangen har vart i åresvis og enkelte her inne har ikke hørt om annet enn oppgang. Det ligger nå en del advarsler i chartet.
To stigende støttelinjer ER brutt. EN horisontal er også brutt, mens en ny ligger "på vent".
OSEBX: https://www.tradingview.com/x/5jCr1bvr/

EQUINOR er den aksjen som veier tyngst på børsen. Her er en Hode/skulder under oppseiling: https://www.tradingview.com/x/a7IQY7fV/

Hilsen Hammers.........som tror det kan være lurt å være åpen til sinns - og kanskje se for seg at det KAN komme en større reaksjon.
Korona vil utvilsomt presse børsen i lengre tid! Ikke nødvendigvis med antall døde/smittede fra dag til dag - men de TILTAK som iverksettes.
Tiltak som reduserer/stanser ulike forbrukeres mønster. Slikt som har ringvirkninger innen andre økonomiske områder.
Eks; Ingen fly - ikke noe drivstoff. Slikt som får maskineriet til å stoppe opp, og som medfører store ringvirkninger!

PS: I utlagt chart har jeg buet toppen. DET er den ANDRE av 2 topper. Blir det verre skal jeg også finne fram den første.
Brudd under en to-topps spredt formasjon er gjerne stygge saker! Så langt får man bare se hvordan dette går!
Redigert 04.02.2020 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
semtex72
03.02.2020 kl 23:05 3617

Følge med på Equinor på torsdag. Det blit kattastrofe. Denne aksjen har ikke fulgt de internasjonale selskapene. Oljen er ned 15%. Det mange kanskje ikke har fått med seg er at det også lave gasspriser, strøm (påvirker satsning på vind og sol).
Norwege
04.02.2020 kl 09:26 3411

Møter motstand på 50 sma.
Hyggelig du vil dele dine streker om osebx.
Blir spennende å se etterhvert å se hvordan de som aldri har vært med på en større korreksjon reagerer når det virkelig smeller. Trenger ikke skje enda, men det kan gi ytterligere bensin på bålet om panikken brer seg. En større korreksjon kommer, men hvor langt frem er det....
Mvh N
Hammers
05.02.2020 kl 01:33 3224

Joda. Musikken spilte og folket moret seg på Titanic.......men det var like FØR skipet brakk i to og gikk rett til bunns.
Akkurat som på børsene rundt om. Det er visst noen som for tiden tror at all fare er over.

Her ligger noen av kveldens nyhet om Korona; https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=26611
Ulike aktiviteter strupes. Dette får ringvirkninger i alle mulige tenkelige og utenkelige samfunnsledd.
Selskapers ulike kommende kvartalstall kommer etter hvert til å få svi.

Vi har nylig hørt om Disney World som regner med store tap. Kundene tør ikke dra dit i frykt for smitte:
https://www.cnbc.com/2020/02/04/disney-to-take-175-million-hit-from-the-coronavirus-outbreak.html

Bilfabrikanter som mangler deler pga underleverandører som har stengt produksjonen. Store økonomiske tap.
Samme forhold gjelder trolig og innen mange andre sektorer. Vi leser i linken om en cruisenæring som nå har fått nærkontakt av 3. grad.
Når blir flytrafikken for alvor rammet? Supersprederen av viruset på global basis. Alt baller bare på seg - og det innen stadig flere områder.

Mens du selv grubler videre og tenker på ulike kommende områder som kan bli skadelidende, ja så spiller musikken fortsatt videre.
I hvert fall enn så lenge!

Hilsen Hammers
Redigert 05.02.2020 kl 01:34 Du må logge inn for å svare

Du er nok litt føre din tid.

Q4 resultatene blir sluppet i disse tider og USA indexene setter stadig nye rekorder. Vi befinner oss nå nært opp til halvvegs inn i Q1-20 noe som betyr at det kvartalet ikke blir så værst - mao, det er nok først Q2 resultatene som vil bekrefte elendigheten eller i alle fall vise konturene av den, men som igjen ikke blir presentatert før ute i august hvor bremsen og presset tidligst vil komme da nettopp fordi markedet alltid kommer diltende etter og denne gangen vil ikke bli noe unntak ... ;)

Tror de fleste ikke er fremmede for at det etter hvert vil komme en betydelig korreksjon for historisk så er vi nå på overtid, men at det først vil skje tidligst i andre halvår alternativt siste kvartal og senest i første halvdel av 2021 avhengig av graden og ikke minst effekten av den globale stimulien som Kina nå har startet og slik ting ser ut pr i dag så virker Corona å kunne være forløperen som en konsekvens av tiltakene som du var inne på.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Redigert 05.02.2020 kl 03:03 Du må logge inn for å svare
Tyr
05.02.2020 kl 20:00 2930

For Norge sin del, så tror jeg faktisk at det grønne tvangsskiftet er dårlig for norsk økonomi. Ufattelig mye penger blir blåst vekk på symbolpolitikk.
Klimbull
05.02.2020 kl 20:10 2902

De to siste torsdagene har vært negative i forhold til frykt for virus.
Tror det kan skje også i morgen eller fredag da kinesiske myndigheter må avgjøre om fabrikker/anlegg skal starte opp over helgen.
Blir det nye utsettelser vil flere globalt få problemer med forsyningslinjene da lokale lagre blir tomme.
Det kan føre til kjeder av permitteringer etc. også i vesten.
Hammers
07.02.2020 kl 00:35 2661

Ingen bryr seg om mine litt mørke tanker. Greit nok, det.

For musikken spiller fortsatt - og kelnerne svinser ivrige rundt med sine serveringsbrett.
Der serverer de den ene godbiten mer fristende enn den andre;
Skal Herren ha en "NEL til 20"......eller ønsker fruen en Tesla til "10.000". NEI ikke for bilen, men for EN aksje.

"Tjener de penger, da?" Penger? Ikke tenk på penger! Ha det heller litt gøy - og la deg rive med! Ikke tenk så mye - bare KJØP og bli RIK!
Nei, folket vil ha det moro og høre latter - ikke dystre tanker om det som evt måtte komme litt fram i tid.

I kveld kommer NRK med en smått SJOKKARTET melding;
https://www.nrk.no/urix/ekspertene-anslar-massiv-underrapportering-av-antall-smittede-1.14892014

Hvis dette stemmer vil det utvilsomt få store ringvirkninger på økonomien i tiden framover, men drit i det!
Musikken spiller fortsatt!

Hilsen Hammers

Redigert 07.02.2020 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Norwege
07.02.2020 kl 06:38 2556

Det at ingen bryr seg er nok et tegn i tiden. Rart det ikke har kommet innlegg om krakknisse.
Hammers
07.02.2020 kl 11:08 2416

En spennende dag.
De bryr seg nok, men akkurat nå er de kanskje smått lammet av frykt?
Etter hvert som de har solgt seg ut kommer vel også " ekspertene" på banen........🤭

Hilsen Hammers
Klimbull
07.02.2020 kl 11:15 2398

Realitetene blir nok ett sjokk for mange.
Gap ned fra Bearish Doji for DAX og Sp500. Selveste dødsstjernen slik som Tesla fikk.

Over 60 personer er allerede bekreftet smittet på cruiseskipet i Japan
Klimbull
07.02.2020 kl 13:17 2298

Selve salgssignalet blir trigget for DAX like over 13480
Skal vi omsider på en skarp korreksjon fra ATH for mange indekser?

Minner litt om korreksjonen i 2006
Hammers
07.02.2020 kl 17:05 2187

OSEBX har uansett beveget se inn i et farefullt farvann. Skal bli spennende å se utviklingen mandag;
https://www.tradingview.com/x/uXzNAxGd/

Hilsen Hammers
Redigert 07.02.2020 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
børst
07.02.2020 kl 17:20 2153

FDMI. Federal Reserve Direct Market Intervention. Coming soon to a place near you. I et nullrentemiljø, MÅ aksjer gå opp, ellers mister de store bankene inntektgrunnlaget.
Klimbull
07.02.2020 kl 20:05 2017

DAX klarte å holde seg over 13480.
SP500 hadde salgssignalet på 3334 og skal helst under 3324 for å bekrefte med Bearish Doji Star.
SP500 på 3325 nå..
Hammers
10.02.2020 kl 15:17 1750

Salgssignal gitt i OSEBX.
Halslinje ved 913 = brutt.

Salgssignal er gitt i EQUINOR.
Halslinje ved 164 = brutt.

Hilsen Hammers.......som forventer en jevnt over svakere børs framover!
Gummi
11.02.2020 kl 10:57 1592

Nå sier vel redaksjonen i finansavisen at en europa bunner ut og en forventer mer vekst fremover, samt at en må forvente lave renter lenge, så noe krakk har jeg ikke tro på folk må jo putte pengene sine et sted.
Norwege
11.02.2020 kl 11:34 1567

Litt lettvindt å si at de må putte pengene sine et sted, så derfor så må markedet videre opp med lave renter.
Dersom økonomien går nedover, blir det mindre penger å avsette og man blir litt forsiktig med å plassere pengene i et marked, som man kanskje føler begynner å bli noe overpriset.
Bedre med null profitt, enn minus tross alt
Redigert 11.02.2020 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.02.2020 kl 20:29 1371

Jeg var for tidlig ute med det jeg skrev i dette innlegget. Skrev en times tid før børsen stengte.
En klassist "nybegynnertabbe"! En man gremmes over!

Ila den siste timen hentet OSEBX seg inn igjen - og salgssignalet ble IKKE gitt! Det er sluttkurs som teller. Nå er det mer "vent og se".
https://www.tradingview.com/x/Hi7i6jWh/

Ved tilbakefall er det fortsatt den horisontale linja som gjelder.
Brytes den skrått fallende ser bildet LANGT bedre ut!

Hilsen Hammers
NilsAB
15.02.2020 kl 21:41 1311

Og det er helt greit når man kan komme ut å innrømme feil! Følger dine råd i mange sammenhenger, godt at noen med vett står i både storm og stille!
Teddy
16.02.2020 kl 00:15 1217

Hammers,du ser jo pinadø spøkelser på dagtid. Putt pengene i banken og du har negativ realrente. De rike, virkelig rike, er ikke fornøyd med d, det er derfor de er rike, de vil ha avkastnig på pengene. Eiendom og børs har vært fasiten for de og kommer fortsatt til å være d. Pensjonsfond med milliarder trenger avkastning og gutteklubben grei melker det de kan.
Hammers
16.02.2020 kl 00:34 1195

Jeg har mest penger i banken og for tiden ca 1/4 på børs - men jeg ser ingen spøkelser.
Det går likevel an å være realist. Til denne tråden; den umiddelbare faren opphørte sist uke......da indeks karret seg på tørt land igjen.
Ref chartet for et par meldinger siden.

Hilsen Hammers
Rockall
16.02.2020 kl 01:05 1168

Det et bra å være realist, også mtp. aksjeposter i disse tider. Det kan fort bli vesentlig forskjell på fall hos tunge solide selskapet mot fall hos lette luftslott under en større nedtur på børsene. Alle aksjer faller ikke like langt ned, så et defensiv holdning kan være fornuftig. Det defensive må vurderes i alle kamper. Bare noen tanker, Hammers, bare noen tanker.
Hammers
16.02.2020 kl 01:26 1150

Enig med deg. Selv er jeg forsiktig (1/4).
Går det til Helv... går det likevel ikke til Helv... med meg! Surt blir det, men ikke til H!

Hilsen Hammers......som tror det er mange som IKKE har slike tanker.
Ja, for børsen har nå steget kontinuerlig i ca 10? år! Uvanlig, de luxe!
JEG har også opplevd et annet klima. men det var FØR den globale oppvarmingen var oppfunnet!
Redigert 16.02.2020 kl 01:27 Du må logge inn for å svare
Tyr
24.02.2020 kl 23:02 767

Husker godt 1998 og 2008 !
CapitaL
24.02.2020 kl 23:16 725

Jeg husker 87.. Wall street falt 22 prosent på en dag! og Oslo Børs 20 prosent.. 20 prosent er definisjonen på et krakk;) Det vi ser nå er bare blåbær i forhold. En korreksjon er dessuten bare sunt i lengden. Og for de som ikke er "all in" nå, blir det mange muligheter fremover. Det er mange gode selskaper der ute som får ufortjent mye stryk nå om dagen;)
Og for de som måtte lure.. Nei, verden går ikke under denne gangen heller:))
Hammers
26.03.2020 kl 02:02 379

En "kjedelig" TRÅD med noe useriøst pjatt om Dommedag - eller noe.
Slik det bruker å være når denne skribenten prater tull her inne.
Ikke noe å lese - ikke noe å besvare - for BØRS betyr da OPPGANG? Gjør det ikke?

Jeg vet ikke hva DERE gjorde med egne investeringer, men etter hvert som jeg skjønte alvoret forlot jeg selv børsen.
Chartet GNOG i bakgrunnen - samtidig som min tråd om Korona ble stadig mer aktuell!
Gadd ikke å følge opp på denne pga laber interesse, men tråden har hele tiden ligget på vent under ticker Hammer.

I hovedinnlegget kan dere se hvordan chartet DEN GANG så ut - den 3.februar!
HER kan dere se hvordan bildet nå er; https://www.tradingview.com/x/1P3RMGpk/
Et fullstendig endret landskap!

Spørsmålet er; Får vi nå en oppgang på ca 100 poeng på OSEBX (til den røde horisontale) - eller kommer det ny rekyl?
Selv klarer jeg ikke å se dette helt klart for meg. Alt for mange "pakker" og negative smittenyheter som forstyrrer totalen.
Slike som jobber mot hverandre.

Hilsen Hammers.......som i grunnen synes at det var flere treffsikre og kloke ord i hovedinnlegget!
Redigert 26.03.2020 kl 02:05 Du må logge inn for å svare