Armageddon

julle3
04.02.2020 kl 02:34 559

ARMAGEDDON!
Ingen andre, hverken aviser /tv eller aviser og nettsteder skriver eller nevner dette. Derfor tar jeg på meg noen negative briller og ser på verden slik den kan fortone seg de neste 3-5 årene .
Jeg er og har alltid vært en optimistisk person , som har hatt et halvfullt glass, og aldri det halvtomme . Derfor er det nok litt forsmederlig at akkurat JEG skal komme med slike forferdelige antagelser.
Den første smellen verden vil gå på er en resesjon . Altså en tilbakegang i ØKNINGEN av verdens økonomier. Og så en reduksjon i verdens BNP(Bruttonasjonalprodukt) Verdien av alle varer og tjenester.
Kina er i full nedgang allerede i landets BNP. Dette skyldes nedstenging av store deler av landet pga koronautbruddet. Pr nu er det "bare " ca 18 000 smittede og like under 400 døde. Dette tallet økes betydelig fra dag til dag , Og grunnen er ganske enkel : Man er smittebærer UTEN å ha symptomer.
Den aller første del av dette års turisme er aviklet , men det kommer daglige avbestillinger fra spesiellt kinesiske turister. Det rapporteser også om avbestillinger fra andre deler av verden . Jeg snakker ikke spesiellt norge , men internationale avbestillinger. Land som fex Thailand er ganske avhengige av turisme , da landets BNP har andel av ca 6-7 prosent . Altså betyderlig.
Crusetrafikken har allerede merket koronaviruset. 6000 passasjerer måtte ha extradøgn i youcahoma. dette går nok ikke umerket hen på potensielle cruseturister. Ei heller går det ubemerket av hele 25 land utenom Kina har fått smitten .
En annen viktig del av økonomien er alle flyselskapene som instiller reiser til/fra asia. jeg regner med tildels svært mange oppsigelser/permisjoner og konkurser .
Oljeprisen faller . Det er mindre forbruk i Kina. Da vil bulkrater falle og økonomien til div rederier falle - endog ved noe langvarighet gå konkurs . Iallefall vil utbytte falle , og i værste fall vil banker få store tap.
Den aller største komsekvensen koronaviruset kan få er en langvarig internering av større deler av Kina . Da vil kinesisk økonomi nemest kollapse , og Kina vil bli nødt til å innkasere deler , eller større deler av sine utenlandsreserver. Bare USA alene har utstett enorme , ja nermest fantastiske summer i utenlandsgjeld. Den europeiske bank har gjort det samme . Det vil være en hårfin balanse før dollaren og /eller euroen blir radert til tiendeler av verdien !
Skjer det , vil 20 tallets nedgangstider bli en solskinnshistorie .
En annen faktor som vil ha like stor , eller større påvirkning på menneskene er : Vi har nu gått inn i en istid ! Ja, bare rist på hodet , eller les deg/dere litt opp på emnet !
ORDEN kan møte frostvær og bitende snøstorm de neste 30 årene ettersom et illevarslende "solminimum" griper planeten, har en forsker advart.
De kalde "tilfellene" denne vinteren -- minus 50 og mere, - forårsaket av at Solen går inn i en naturlig "dvalemodus" - truer med å utløse matmangel når temperaturene faller over hele planeten, sier eksperter.
Jorden er avstivende for et solcelleminimum: en stille periode der solen skyter mindre energi - eller varme - på planeten vår enn vanlig.
I følge Nasa vil solen nå sin laveste aktivitet på over 200 år i 2020.
Dette kan føre til at gjennomsnittstemperaturene faller så mye som 1C i en kald forvev i 12 måneder, ifølge Northumbria University-ekspert Valentina Zharkova.
Det høres kanskje ikke ut som mye, men en hel grad er veldig viktig for globale gjennomsnittstemperaturer.
Dette er ganske kjennt viten , men klimahysterikerne benekter ALLT som ikke tilsier at klima er menneskeskapt ! ALLT!
Det er 200 år siden vi gikk UT av en liten istid. Siden da har temp økt med ca en grader. Nu sier verdens ledende solforsker :"Sola nærmer seg en dvalemodus," sa professor Zharkova, som har publisert flere vitenskapelige artikler om solminimum, til solen.
"Det vil bli dannet færre solflekker på soloverflaten, og dermed vil det bli sendt ut mindre energi og stråling mot planetene og jorden."Solminimum er en del av solens naturlige livssyklus og forekommer en gang hvert 11. år. Imidlertid lover 2020s minimum å være et spesielt kaldt.
Det er fordi det markerer starten på en sjelden hendelse kjent som Grand Solar Minimum, der energien som sendes ut fra solen synker enda mer enn vanlig."
Vi skal altså tilbake til en tid hvor frost/snø/uvær og kulde vil gjøre det nærmest UMULIG å brødfø verdens befolkning .! UMULIG!
Våre forfjamsede politikere ser bare klimahysteriet og har ikke tanke for landets befolkning . Et kroneksempel er at kornlagrene er fjernet - det er ingen tanke for " a rainy day" . Og de galeste politiske strømmningene vil utradere norsk landbruk !
Dere som ikke fatter hva jeg snakker om , får se til å orientere dere litt utover NRK og andre sosialist/komunist "blekker" som vil propangere og ødelegge vårt samfunn , uten at de forstår at de selv går i dragsuget .
Tiden vil vise og Vår herre vet , men jeg gir senarioet/senarioene max 2-3 år hvis ikke den vestlige befolkningen våkner opp fra sine våte globalistdrømmer.
Slettet bruker
04.02.2020 kl 04:11 542

å pjuuhht.....❄ (bron skråklyse i snjóen).
Då tenke je oljeprisen lyt gå te hemmels att, sku det væ likt seg ja.
Slettet bruker
04.02.2020 kl 07:52 499

Husk å bestille plass på gravlunden snarest. Løp og kjøp. Der kan det bli stor etterspørsel. Ta mål til kisten i dag for hurtig levering. Farvel.
Slettet bruker
04.02.2020 kl 08:12 484

TS har noen gode poenger, spesielt dette med kombinasjonen klimahysteri og total mangel på beredskap understreker påstanden om at pasientene har tatt kontroll over asylet. Fokuset ligger kun på skatteøkninger, men det går jo ikke an å spise skatteøkninger?

Ett punkt hvor TS tar feil er dette med dollarkollapsen. Hvorfor skal verdens historisk sett sterkeste valuta, som alltid har fungert som en trygg havn, og alltid styrket seg i urolige tider, mot alle de historisk sett svake valutaene (som NOK), plutselig gjøre det motsatte?

Hvorfor skal redde investorer og/eller småsparere plutselig begynne å oppføre seg motsatt? Ett sted må pengene gå, hvorfor skal de slutte å gå i usd som er den valuta som har mest (velfortjent) tillit. Hva er alternativet liksom? Rubler? Kroner? Yen?

Du må tenke over hvorfor det alltid oppstår en dollarbasert undergrunnsøkonomi i ustabile land. Amerikanske dollar blir aldri ugyldige. Den første dollarseddelen som ble utstedt er fremdeles gyldig valuta. Norske kroner blir ugyldige med jevne mellomrom og er ikke noe alternativ.
Slettet bruker
04.02.2020 kl 08:16 475

Kan ikke si at jeg blir vettskremt av 1 grad kaldere temperatur pga solsyklus når temperaturen er 1 grad varmere enn normalt i dag. Solsykluser kommer og går og er en del av de normale svingningene.
Slettet bruker
06.02.2020 kl 04:34 369

Zero Hedge or ZeroHedge is a mainly financial markets website, that presents both in-house analysis, and analysis from investment banks, hedge funds, and other investment writers and analysts.

S*P*Y*T*T*.....døm e nok berre sleipe blåruss detta som skæll dekke inn shortsen sin tenke je...blæringer.