«Varmen er et bevis på global oppvarming»

Slettet bruker
26.07.2018 kl 07:34 1476

Påstår meteorologer og klimaforskere...

https://www.nrk.no/norge/meteorolog_-_-denne-sommaren-er-eit-bevis-pa-global-oppvarming-1.14138883

Nei. Det er ikke et bevis på global oppvarmning. Det var jo like varmt i 1901. Vennligst kom med seriøs forskning som ikke er finansiert av statlige etater med særinteresser, eller private som ønsker forskningsmidler fordi resultatene deres er «korrekte» og stemmer med statens interesser.

Dårlig forskning å bestemme seg for utfallet på forhånd og så vinkle alt man gjør inn mot at for eksempel menneskeskapt Co2 fører til oppvarmning av kloden.
Slettet bruker
26.07.2018 kl 08:42 1461

Legg til den
berømte sommeren i 1947 også
Redigert 26.07.2018 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2018 kl 09:02 1453

Denne sommeren er helt rå (bortsett fra at vi gjerne kunne fått litt regn på nettene). Det er bare å nyte det så lenge det varer. Vi har hatt så mange dårlige sommere, og vi hadde en lang vinter, så dette trengte vi virkelig nå.

Skal vi takke/skylde på noen så må det bli høyere makter. Man skulle ikke tro det med de oppblåste egoene, men menneskeheten er som ett sandkorn i Sahara, sett i det store perspektivet. Vår tid på kloden er som ett millisekund.
Redigert 26.07.2018 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
nekkejk
26.07.2018 kl 09:19 1448

Fornektelser, fornektelser, fornektelser.
Dere fornektere vil fortsette å fornekte fakta til dere ligger i graven!
Ingen vits å forsøke å motsi dere.
Det trenger ikke inn i deres konspiratoriske hjerner uansett!
Slettet bruker
26.07.2018 kl 09:32 1445

Den menneskeskapte globale oppvarmingen har utviklet seg til en religion, der alt tolkes som et tegn på den kommende undergangen. Om det er kaldt, varmt, tørt, vått, vindstille, eller storm, det spiller ingen rolle, ALT er bevis for menneskeskapt global oppvarming.

Og de eneste som kan redde oss er de som vet best, nemlig de imbesile og korrupte karrierepolitikerne. De enfoldige sosialistenes guder.
Sotah
26.07.2018 kl 09:43 1437

Jeg ligger vanligvis lavt i klimadebatten. Men varmen er ihvertfall et bevis på at det er varmt.
kokkohill
26.07.2018 kl 09:53 1433

Sommervarmen er helt normalt , og myndighetene gjemmer seg bak klimahysteriet med alt det ikke tar høyde for i sitt virke.

Dårlig med vann til sine innbyggere etc.
Fluefiskeren
26.07.2018 kl 09:58 1427

Helt normal er den vel ikke siden den er den varmeste og tørresten på hundre år.

Det jeg imidlertid ikke får til å stemme er at klimaforskerne hele tiden har varslet at somrene i Norge vil bli våtere og villere. Virker som man tilpasser teoriene til det observerte. Det er vel også altfor tidlig å si noen sikkert om denne sommeren i Norge skyldes menneskeskap klimapåvirkning. Man må mange flere. Det som derimot er svært bekymringsfullt er at jorden gjennomsnitttemeratur er på vei opp.
Slettet bruker
26.07.2018 kl 10:01 1424

Vi behøver regn, mye regn, for å holde en politisk grisk partykasse med økonomiske muskler.


Nå raner disse befolkningen helt og holdent skamløst, uten å love at innbetalingene vil gå til menneskeskapt regn.


Skulle ikke ransutbyttet gå til grisevær?
Redigert 26.07.2018 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2018 kl 10:19 1408

Fluefiskeren fikk rett da han i vinter skrev at etter en hard vinter kommer en fin sommer. Mitt tillitsforhold til staten er så tynnslitt at jeg tror mer på sånne utsagn enn manipulert statsfinansiert forskning. At «løsningen» på «problemet» er avgifter til staten gjør meg ikke mindre skeptisk.

Kokkohill har også et godt poeng. Mens det statlige forbruket (sløseriet) setter stadig nye rekorder, forsømmer staten sine primær oppgaver stadig mer. Det er så man nesten skulle tro det fantes en negativ korrelasjon der.

Vi har nå snart vannmangel, og vi har allerede mangel på dyrefôr, vi risikerer matmangel om noen måneder. I takt med den offentlige sløsingen er kornlagrene og tilnærmet all beredskap effektivisert vekk, samtidig som fordummingen av befolkningen har nådd rekordnivåer, alle sitter som hjelpesløse fugleunger og regner med mat fra staten. Og Erna drømmer om at Norge skal bli det første landet uten kontanter.

La oss inderlig håpe at vi slipper å oppleve en skikkelig krise her. Èn skikkelig solstorm som treffer oss er alt som skal til. Tenk deg dagens nordmenn uten strøm og internett...

Det er de færreste som har fiskestang i dag. De har apper og mobilspill isteden.
Redigert 26.07.2018 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.07.2018 kl 10:20 1406

En ekstrem varm og tørr sommer er ikke bevis på noe i seg selv. Sverige har opplevd den tørreste og varmeste sommeren på 260år. Den gang hadde de ikke menneskelige utslipp å skylde på. Men det var en særdeles ekstrem sommer som det skulle gå 260 år før gjentok seg.

I 2017 var det en ekstremt våt sommer på Vestlandet. Så får vi se hva som skjer i 2019. Dersom det ikke er klimarelatert må vi snart kunne få en normal sommer, dvs en fin blanding av tørt og vått vær. Blir det derimot flere sommere med ekstremt vått eller tørt vær, så kan man begynne å anta at det skyldes klimaendringer. Men en enkelt slik sommer er ikke grunn til å skylde på klimaet ettersom vi har opplevd slike ekstrem sommere tidligere og faktisk før menneskskapte utslipp fikk skylden for ett og alt.
kokkohill
26.07.2018 kl 10:22 1403

Det planlegges for hundreårsbølger offshore, slike er normale hvert hundrede år.

Slik hundreårs planlegging på land blir ikke gjort og alle avik blir gjemt bak klimareligionen.

Og klimareligionen blir brukt for å beskatte befolkningen til politikerene sine luftige pengebruk på internasjonal. Mafia...
Slettet bruker
26.07.2018 kl 10:27 1400

Kokkohill

Det kan faktisk bli tatt høyde for hundreårsflom i de byggesaker hvor saksbehandler har lyst å utøve sin makt til å stikke kjepper i hjula.
Fluefiskeren
26.07.2018 kl 10:32 1398

Gammelt forum avgått ved døden - RIP

Londonmannen

20.12.2017 kl 13:25
Det synes som om Admin nå har steng ned det gamle forumet for godt. Da vil jeg bare takke for meg og ønske dere alle lykke til videre på det nye forumet.

Jeg har opplevd mye rart gjennom mitt mangeårige liv, men at Hegnar har valgt å stenge ned et forum som kunne vært gjort anvendelig, samtidig som Hegnar har åpnet et forum store deler av brukermassen er meget misfornøyd med, det er vel noe av det mest tøvete jeg har opplevd.

Jeg spår at Hegnar med dette har tatt grep for å la Hegnar Online avgå med døden innen et års tid. Den prosessen gidder ikke jeg være med på. Det finnes flere langt bedre alternative diskusjonsforum som jeg vil bruke i fremtiden.

Takk for meg.


Var det takk for meg du sa? Var ikke de andre foraene så bra allikevel Londonmannen?
Redigert 26.07.2018 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2018 kl 10:33 1395

I Nederland bygger man diker som skal motstå 10000 års flom.
Slettet bruker
26.07.2018 kl 12:43 1365

Det er ikke lenge siden alle spådde at Vestlandet ville regne vekk, og stormer og alt hva vår Herre kunne kaste over dem ville skje. Hvor er det???

Slik kan vi plukke påstandene til klimagloballistene fra hverandre en etter en. Når man ikke engang klarer å spå være dagen etter, så kan man ikke spå i fremtiden. Alt går i en syklus, og ikke glem at man har funnet palmer på Svalbard.
Slettet bruker
26.07.2018 kl 12:52 1361

Ja, vi på Vestlandet skulle vært under vann for lenge siden. Antillene skulle være under vann. Venezia, store deler av Nederland osv.
Fluefiskeren
26.07.2018 kl 16:04 1322

Det er utrolig å tro at noen tror det var palmer på Svalbard.

Det var dermot bregner og annet, men dengang lå Svalbard som alle noenlunde opplyste vet mye lengre sør. Hvor mange ganger skal dette sies før det siger inn i gamle skaller?
Redigert 26.07.2018 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Jomma123
26.07.2018 kl 16:25 1314

Nå har vi jo 10-50-100 årsflommer så da er det vel naturlig med sammme skala på tørkesommer og da vel. Nå bikker den vel mellom 50-100 årstørke så da er det normalt. Sånn må en regne med kommer. Ittno å bråke for detta. Nyt sommern.......
børst
26.07.2018 kl 17:08 1305

På tide at vi får en tørr og varm sommer. De siste ti årene har somrene stort sett vært regn, tåke og 10-20 grader.
velkjent
26.07.2018 kl 18:04 1289

Enig, sommeren på østlandet i år har vært fantastisk.Jeg har faktisk badet i utendørsbassenget hver dag de siste to månedene og på toppen av det hele, sluppet å varme det opp med varmtvann fra oljefyren. Men vest og nord har vært kjølig og tildels regnfull. I utvandringsromanene til E.Hoem skriver han mye om været ettersom det dreier seg om bønder i moldeområdet og USA/Kanada. Hoem har selvsagt drevet research, og skriver mye både om tørke (kyrne mistet melken grunnet vannmangel på Vestlandet for over 100 år siden) I USA og Kanada var bøndene til stadighet hjemsøkt av for mye regn, varme, sandstormer og kulde/snø, særlig i første del av 1930-tallet (depresjonen i tillegg) 1932 har forøvrig vært det varmeste året i USA, så en kan vel hevde, som det heter i logikken; intet nytt under solen. (Men dette faget er vel avviklet på universitet nå
Fluefiskeren
26.07.2018 kl 21:37 1262

har vel rekorden hvis den ikke blir slått i år.

Skal vi ikke prøve å holde oss til facts?
Slettet bruker
26.07.2018 kl 21:50 1253

Nå sier de det er et bevis på global oppvarming, ikke menneskeskapt global oppvarming. Stor forskjell her. Men at klimaet varier og svinger burde FAEN IKKE VÆRE NOEN OVERRASKELSE FOR NOEN.
Ignatius
27.07.2018 kl 13:40 1203

Kraftforprisen på felleskjøpet har steget 20% nå. På grunn av tørken blir det sagt.
Redigert 27.07.2018 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
velkjent
27.07.2018 kl 14:32 1190

Ja, bøndene er skikkelige spekulanter!
Londonmannen
28.07.2018 kl 12:23 1126

Fluefiskeren
Joda, Tekinvestor kan absolutt anbefales. Men det er rart med det når man har vært skribent såpass lenge som jeg har vært å ta avskjed. Jeg vil fortsatt hevde at det gamle forumet var bedre og jeg er heller ikke i tvil om at jeg var mer aktiv på det gamle forumet enn det jeg blir her. Og at vi har mistet en del skribenter da admin stengte ned det gamle, er jeg ikke i tvil om.
Så får vi se hvordan det nye forumet utvikler seg.

Ha en riktig god sommerdag! Selv sitter jeg invadere Hardanger og nyter varmen og plommer fra eget tre. Herlig!