Konservativt guiding fra Biotec = store stigninger i sigte

Lordstock
BIOTEC 05.02.2020 kl 11:18 1518

Der er meget der tyder på at væksten i Articzyme vil fortsætter. Holter guider med fald i væksten.
2018 til 2019 var væksten 40%. Dertil skal lægges 7 nye produktlanceringer i 2019 som ikke er oppe i omdrejninger endnu og med flere lancering i 2020 . Articzyme og hele deres produktportfolio er i introduktionsfasen og kan se frem til stigende vækst efter min mening. Jeg tror ikke på at væksten in Articzyme vil falde til 22% YoY frem til 2023 hvilket er hvad Holter guider for at nå 100 mio. i 2023. Holter henviser til kraftig vækst i efterspørgelsen på enzymer i hele markedet og konkurrenter der vækster flere 100% YoY, og henviser til at nye kunder ringer hver uge!!!. Så hvorfor skulle Articzymes vækst falde?? Dertil skal lægges at Holter regner med en acquisition i 1H 20, som vil booste deres vækst yderligere !!!. Jeg regner med samme 40% vækst de næste 3 år, så når vi 124 mio Articzyme sales i 2022 med 141 mio totalt. Omkostninger fremskrives så får jeg i 2022 kurs NOK 15/PE20 og kurs NOK 19/PE25.
Dette er uden salg af Woulgan og hvad der måtte komme af besparelse i den forbindelse.

Hvad tro I, guider Biotec konservativt og hvorfor ?
Redigert 20.01.2021 kl 01:38 Du må logge inn for å svare
bj111
05.02.2020 kl 19:52 1370

Biotec har tradisjon for å være forsiktige i sin guiding. Når det er sagt så er det logisk at en vekst som guides i % vil få en lavere % fremover i tid. 100% økning av salget av WB fra Q1 til Q2 i 2019 ville ikke utgjort mange kronene mens 100% økning på enzymsalg utgjør selvsagt en pen sum.
% guiding er derfor ikke særlig interessant men brukes som regel. Vanligvis går kursen først så beviser de med salg. Usikker på Biotec når det kommer til dette for de har hatt er dårlig rykte i markedet som har vært fortjent. Ser ut til at flere nå har fått med seg at det er en ny leder som kan sakene sine i Biotec og at det gamle surret har hoppet etter SN ut av vinduet.
fisker65
06.02.2020 kl 11:27 1160

Men enzym selskaber kan stige voldsomt, fordi avancen er stor, da Jan Raa i sin tid skrev om de kæmpe værdier der var i selskabet, mente klogeåge SL at enzym delen skulle man være glad, hvis bare det kunne løbe rundt, manden anede ikke hvad han snakkede om, og var ved at køre alt i sænk, mens han berigede sig selv, så godt Biotec er sluppet for evnesvage i driften, hans aktier burde leveres tilbage, men er spændt på hvem som køber Woulgan Biogel, håber det bliver et dansk selskab, så vi får det på markedet her, for et bedre sår produkt har jeg aldrig oplevet, selv længe efter det er udløbet på dato, men mon enzym får lov at blive på norske hænder, når nu katten er sluppet ud af sækken.
fabian2
06.04.2020 kl 00:37 764

Ja , hvem køber Woulgan nå ? Det finnes ikke et eneste land i verden hvor Woulgan er forbudt i salg