Napatech Appetizer Q4

Finans360
NAPA 05.02.2020 kl 12:48 39365

Napatechs suverænt største OEM-kunde, NetScout, har indgået et stort samarbejde med AWS (Amazon Web Services) om levering af accelerationsløsninger, der giver fuld visibilitet/replication (mirroring) ift. 'network-incidents' samt mulighed for forwarding af disse incidents til relevante security-applikationer.

What can’t be seen also can’t be protected.(https://siliconangle.com/2020/01/17/netscout-solution-lets-aws-customers-monitor-network-traffic-for-threats-cubeconversations/)

Dette er PRÆCIST hvad Napatech leverer og i betragtning af Napatechs og NetScouts årelange, meget omfattende samarbejde, må det absolut antages at Napatech er leverandør på løsningen.

Bemærk ordlyden:

What can’t be seen also can’t be protected

Minder påfaldende meget om ordlyden i Napatechs whitepaper: You can't secure what you can't see (https://www.napatech.com/support/resources/white-papers/you-cant-secure-what-you-cant-see/)

Som bekendt leverer Napatech white-label-løsninger til hovedparten af deres OEM-kunder. Og her er der tale om en packet-capture-solution som led i Amazons udbud af IDS-tilbud (Incident Detection System)

Som en ekstra detalje fortæller artiklen at Amazon har rigtig god traction på løsningen ift. slutkunder - såe... mon ikke at der skal bruges noget isenkram fra Napatech?...

Napatech må givetvis ikke offentliggøre noget om samarbejdet/leverancen
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Seriøs
23.02.2020 kl 08:06 3648

Hva slags forhåpninger har aksjonærene til Q4 på torsdag ? Kursmål?
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Tradinator
23.02.2020 kl 21:30 3515

Håper seks kroner før tall slippes, og videre mot 8 om de innfrir. Kommer volumet fyker denne raskt oppover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 10:42 3380

Vi får et godt regnskab. Men endnu vigtigere: vi får et regnskab der peger fremad.

Om vi krydser 6-8-10 på dagen er ikke så afgørende

Vi er nogle der har gransket hvert et ord fra ledelsen og studeret markedet bredt. Det kommer man længere med end kun at bladre i seneste regnskab

Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 11:04 3359

Ledelsen har med egne ord givet et konservativt estimat på 30% årlig vækst. Hertil indikeret ' significant potential upside'

Denne ledelse har besluttet sig for ikke at sætte overlæggeren højere end den kan indfries

En virksomhed der vækster med minimum 30% og som befinder sig i en styrket position ift 2017 (ATH 9 NOK omregnet) kan ikke holdes i nuværende leje

Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
24.02.2020 kl 11:55 3320

Ny oversikt over «topp 20» publisert i dag. Den viser at disse innehar 66,399’ aksjer mot 66,457’ aksjer forrige uke. Med andre ord en liten nedgang (fra 79.99 % til 79,92). Ut av listen går Saxo Bank, mens UBS går inn. Dette er ikke noe sensasjonelt, disse to har vekslet på å være inne og ute (som nr 20) de siste måneder. Situasjonen mellom «oss andre» er status quo, det finnes 981 «other shareholders».

I den grad noe er nevneverdig, så har Silvercoin (Haakon Sæter) plukket opp noen få tusen aksjer, Storebrand Vekst selger seg videre ned fra 2,401’ til 2,383, Danske Bank gjør det samme (nå 1,470’ vs. 1,481’). Den norske «Private investor» som nevnt forrige uke fortsetter å kjøpe, han/hun har nå 1,237’ mot 1,205’ aksjer forrige uke. Nordea Bank er også litt på plussiden (910’ vs 896’). Håper jeg har fått med det viktigste sånn noenlunde korrekt. Hvis ikke så skal jeg selvfølgelig korrigere etter beste evne.

Nå er det vel først San Francisco som står for tur, så presentasjon torsdag 27/2 av q4, før neste oppdaterte liste forhåpentligvis blir publisert i neste uke. Den kan kanskje bli interessant å studere!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Bulldog
24.02.2020 kl 12:46 3275

Q4-2019 tallene som kommer på torsdag skal vise at retningen i Napatech er riktig. Noe mer legger ikke jeg i tallene. Guidingen er det viktigste. Vi er tross alt ferdig med 2/3 av Q1-2020 når tallene kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 12:52 3262


Det er et marked der ute som åpenbart ikke er enig med din vurdering av aksjekursen - for øyeblikket, Finans360! Kursen har falt fra kr. 6,00 til nå kr. 4,33 siden november 2019. Du nevner både kr. 6 og 8 og 10 i samme jafs, noe som virker spesielt på meg siden du også presiserer at det ikke må skje på torsdag....

Nei, selvfølgelig ikke! Kursen går ikke fra kr. 4,33 til kr. 6 på et kvartalsresultat; det ville være en økning på 38,5%!

Her tror jeg alle ville være tjent med å være litt mer edruelige om det ikke skal gå aldeles til skogs!

Man kan ikke vurdere et selskap uten å ta med seg markedssutsiktene generelt. Det vil være å lure aksjonærene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Bulldog
24.02.2020 kl 13:05 3254

Ny denne?

Challenge
A major US medical firm acutely needed to prevent leakage of sensitive patient data. But as their outbound traffic had exceeded the scope of their standard server deployment, Symantec DLP could not perform to its full potential.
https://www.napatech.com/support/resources/case-studies/gigabit-performance-gain-for-symantec-dlp/
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
24.02.2020 kl 13:11 3249

Egentlig slik jeg også tenker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 13:29 3235

Det begynder at lyde mystisk.

Kursen stiger ikke 38,5% på et kvartalsregnskab?

Var du med ved Q2?

Kursen steg i efterfølgende periode fra ca. 1,40 NOK til ca. 6 NOK En øgning på over 400%

Det er ganske tydeligt at du ikke kender denne virksomhed, hverken ift. kompetencer eller historik, eller markedet for deres løsninger generelt...
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 13:47 3199

?

Hvem siger at den ikke kan gå i 6-8-10 på torsdag?

Jeg vil blive meget overrasket hvis vi ikke krydser i hvert fald 6 NOK

I din fine nøgletalspræsentation mangler du det vigtigste tal udover omsætning: nemlig EBITDAC

Det vi skal se på torsdag rent talmæssigt er hhv. stigningen i omsætning samt udviklingen i EBITDAC som fortæller os hvorvidt virksomheden tjener penge hvis vi fraregner alle regnskabsmanøvrer såsom afskrivninger og kapitalisering

Set ift. fremtidsudsigterne er det ret beset ikke vigtigt hvad EBIT bliver hvis denne er bygget op af nedskrivninger af varelagre, goodwill osv
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 13:48 3194


Jeg er fullstendig klar over hva som skjedde den gangen, men mener at situasjonen idag er ganske anderledes, især pga. den generelle markedssituasjonen.
Pluss at selskapet har prediket et fortsatt underskudd. Det pleier vanligvis ikke å gi de helkt store kursøkninger.

Når Corona-viruset rammer både mennesker og selskaper over hele verden; hvorfor skal det ikke skje med Napatech? Eller er selskapet unntatt fra en generell nedgang i markedet?

Når enkelte land og landsdeler uten forvarsel blir avsperret fra omverdenen, vil det selvsagt ramme verdenshandelen.

Man skal aldri avvise en betydelig oppgang, men du og andre har i lang tid hausset aksjen uten å se til siden hvor man befinner seg i markedet. Mange har vist til at kursen steg betydelig dagene før 3. kvartal. Så skriver du og andre idag at oppgangen til 6 og 8 osv. ikke nødvendigvis må skje torsdag. Altså, hele tiden en helgardering av at det kanskje ikke går så raskt som man tidligere har prediket.

Jeg forventer at kursen stiger kun dersom det kommer en overraskelse. Hvis ikke tilsier mye at kursen holdes ganske stabil eller faller på dårlige nyheter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 13:51 3194


Det hadde jo vært en Guds gave om vi krysser kr. 6 på torsdag!

Gjerne for meg, men det skjer ikke!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 13:55 3189

Tag det ikke personligt. Men det slår mig at du ikke kender virksomheden, markedet for deres teknologi- og løsninger eller kurshistorikken for virksomheden...

Så derfor er min anbefaling at du ser det an på torsdag...vent med at gå i aktien til dagen...

Man skal aldrig købe aktier i virksomheder man ikke kender indgående..
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 13:57 3184


Jeg er aksjonær i Napatech og forbeholder meg likevel retten til å mene at kursen ikke vil stige 38,5% på en dag!

Selvom det har skjedd før!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 14:08 3170

Det har du naturligvis ret til at mene.

jeg er slet ikke i tvivl om at vi skal igennem 6 NOK.

Vi kommer til at få et brag af et regnskab forventer jeg..
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
24.02.2020 kl 14:15 3170

Det siste ("Man skal aldrig købe aktier i virksomheder man ikke kender indgående") er muligens korrekt, men ikke alltid noe jeg følger blindt. Jeg kan svært lite om Napatech (bortsett fra det jeg har lest meg til og antagelig ikke forstått så altfor mye av), og har således investert fordi jeg tror det forhåpentligvis har en lovende fremtid. Gjennom arbeidet mitt burde jeg ha kunnet litt om akkurat shipping - men det har ikke forhindret kursene og gå helt motsatt vei enn det jeg hadde forespeilet meg i forkant av investeringene. Både før og nå.

I mitt neste katteliv skal jeg følge Peer Gynt og hans "visdomsord": Hvor utgangspunktet er galest, blir titt resultatet originalest".
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 14:21 3177


Nei, men da er det greit! Vi er saklig uenige om hvor kursen ender på trosdag kl. 16.25.

Dersom du får rett, blir jeg en holden mann.

Dersom jeg får rett, vinner jeg over deg, men forblir like "fattig."
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 14:24 3171

Vel talt, Struts

Vi kan kun tage udgangspunkt i vores analyser af virksomheder og markeder og se langsigtet på tingene..

Jeg er kategorisk færdig med kortsigtet spekulation baseret alene på forventninger til kortsigtet kursudvikling. For før eller siden rammer man en enorm kløft. Og så er det goodbye.

Hvis man ikke kender virksomheden/branchen/markedet så gør man klogt i at holde sig på afstand. Det gælder enhver virksomhed
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 15:13 3142


Den der forklaringen kjenner jeg litt for godt fra flere forståsegåeere i andre selskaper:

Når det røyner på, er man ekstra nøye med å presisere at man er langsiktig. Og likevel er det mange som deretter forsvinner fra areanen.

Jeg har opplevd det såvidt mange ganger, at det er dannet et mønster her inne på HO. Derfor tror jeg ikke så mye på den slags løfter lenger.

Og at man bør kunne et selskap inngående, er jo som regel en selvfølge, men i mine øyne er det like viktig å kjenne markedet forøvrig.

Det hjelper ikke dersom Finans360 eller andre anbefaler Napatech på kurs kr. 6,00 fordi det har så gode produkter dersom man anbefaler et selskap på toppen av pyramiden. Dersom det er noen troskyldige sjeler som kjøper på bakgrunn av slike anbefalinger, er de lite verdt dersom den troskyldige må vente i 1-2 år før kursen eventuelt passerer den kursen man kjøpte på. Skjønner?
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
24.02.2020 kl 15:44 3113

Verden er snodig. Et virus ved navn Corona (som selvfølgelig nå har skiftet navn til noe antagelig ingen om en stakket stund vil erindre), har fått salget til det mexicanske ølet til å ta helt av - og jeg som håpet det skulle komme på billigsalg! Det samme viruset har fått et selskap som skal "bekjempe" virus (eller å trygge selskapers økende dataflom) til å falle betraktelig. Sammen med en haug andre selskaper, det bør vel nevnes. "Evig eies kun det tapte"!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 15:50 3284

Du gør tingene mere indviklede end de er Argus.

Du skal ikke bekymre dig så meget om andres motiver - for i den sidste ende har du kun dine egne gætterier om disse. Så du ender med at forvirre dig selv.

Derimod skal du interessere dig for om du synes en case er værd at investere i eller ej. Og her er man nødt til at lave sit eget hjemmearbejde

Hvis du læser hvad der skrives ser du at der netop anføres at det er vigtigt at netop kende både virksomheden og markedet for virksomhedens løsninger.

Alt hvad der skrives herinde omkring kursudvikling er pr. definition formodninger/forventninger. Det er folk som investerer i aktier bevidste om. Ellers burde de ikke handle.

Set i forhold til de informationer som ledelsen har lagt ud - og som man kan læse om på nettet - er min vurdering at vi skal kraftigt op på torsdag

Selvfølgelig er et kursudsving på 38% slet ikke urealistisk for Napatech. Hvad det angår mangler du blot at studere historikken
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 16:19 3251

Fianans360: Du bare bekrefter det jeg fryktet med dine innspill, som alltid - alltid - er positive når det gjelder Napatech!

Du har ikke skjønt at det ikke holder lenger. Du må også forholde deg til markedet rundt deg og ikke skape urealistiske drømmer hos potensielle aksjonærer og aksjonærer som blir usikre av utviklingen, men som du hele tiden beroliger. Hva hjelper det dem som ser at kursen faller med 10% på en eneste dag?

Du har en veldig teoretisk innstilling til din egen rolle. Når du skriver at "Alt hva der skrives herinde omkring kursudvikling er pr. definition formodninger/forventninger. Det er folk som investerer i aktier bevidste om."

Nei, det er vi ikke. Én av våre kilder til investeringslyst er HO. Her skriver slike personer som deg dag ut og dag inn om hvor bra det er å investere i Napatech. Og det er klartt at det har betydning for enhver som ønsker å gå inn i et nytt selskap. Men når det ikke finnes et fnugg av korrigeringer og advarsler undervegs, er det jeg blir skeptisk til slike som deg. Hva skriver du her på torsdag dersom kursen faller etter dårlig nytt? Alt tyder på at noe er galt i et selskap hvis aksjekurs faller med ti prosent på én dag uten nyheter. Når resten av børsen kun faller 4 prosent?

Hvem vet, er du ansatt i et dansk firma hvis oppgave det er å drive kurspleie i Napatech? Jeg bare spør siden du hele tiden hausser opp stemningen og unngår å ta selvkritikk når kursen bare faller. Du synes å ha et ansvar for å være en klar anbefaler av selskapet. Når folk taper betydelige summer på dine anbefalinger, er det kanskje på tide å ta en tenkepause og se om du bør endre kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
24.02.2020 kl 16:44 3225

Jaja, men all respekt å melde - Napatechs fall i dag er langt fra eksepsjonelt - det er flere enn 8 selskaper som har falt mer på OSE (inklusive NEL som aldri har tjent en krone) enn 10 % i dag - uten nyheter. Er Coronaviruset den "skyldige", uansett hvilken vei det bærer?

Forresten, jeg minnes et eller annet sublimt vesen fra en norsk bank ved navn DNB som forsøkte å "pleie" aksjekursen tilbake i det prehistoriske 2017. En anal-
ytiker tror jeg, Kursmål 50!!? Det var tider det! Eller?
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Finans360
24.02.2020 kl 16:56 3206

Jeg begynder at fundere over om du er en troll, Argus

'Don't feed the trolls', sagde en klog mand engang..

Først var du vred på Napatechs ledelse for ikke at offentliggøre mere information og for ikke kunstigt at stimulere handelsvolumen.

Nu er du vred på skribenter som løbende leverer faktuel information om virksomheden og det marked som virksomheden befinder sig i.

I den sammenhæng anlægger du et klassisk 'stråmands-argument' (google: straw man argument) hvor du præsenterer mig som én der hyper (hauser?) aktien imens jeg i virkeligheden forsøger at præsentere mine forventninger og hvilke fakta disse er baseret på

Du hævder at have aktier i virksomheden - hvilket lyder yderst tvivlsom al den stund at du ikke har tiltro til virksomheden. Du hævder endda kategorisk at den ikke kan krydse 6 NOK ved regnskab.

Det hænger ikke sammen, Argus

Nu skal du høre: Jeg har læst meget om Napatech og det marked som virksomheden befinder sig i. Jeg er positiv på virksomheden. Jeg ejer mange aktier i virksomheden. Hvori består modsætningsforholdet? Der er ingen som læser vores indlæg som er i tvivl om at jeg er positiv på virksomheden. Og bortset fra dig er ingen ej heller i tvivl om hvorfor jeg er positiv på virksomheden

Hvad angår kurs: et kursudsving på 10% er ingenting for Napatech. Det er nok blot at studere historikken. At aktien skulle kunne krydse 6 NOK ved Q4 er slet ikke hypotetisk eller urealistisk set i det lys at Napatechs ATH ligger omkring 9 NOK. Napatech er væsentligt bedre positioneret i dag end ved hidtidige ATH

For så vidt dine konspirationsteorier om at Napatech skulle hyre skribenter til at omtale virksomheden positivt på et chatforum for småinvestorer lader vi det bare stå alene. Du udstiller en mental sårbar side. Det eneste som er af stor betydning for Napatech er hvad deres regnskaber fortæller og hvad deres kunder i (primært US) synes om deres produkter- og services. Måske skal du lægge aktiehandel lidt på hylden..
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Bulldog
24.02.2020 kl 17:01 3198

https://www.finanstilsynet.dk/Tilsyn/Regnskabskontrol/2019/Napatech-040419

Det var vel en nødvendighet å skifte ut CEO og CFO i 2018. De som hadde stillingene kunne fort blitt gjenstand for et massesøksmål av aksjonærer som ble med ned fra kurs 23 til 1,40.

Har derimot full tillit til Ray Smets og Heine Thorsgaard som er dagens CEO og CFO.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 17:22 3180


Jeg har med god grunn vært skeptisk til ledelsen for manglende kommunikasjonsønske. Det er en ledelsesstrategi å unnlate kommunikasjon med markedet, altså en bevisst holdning siden dette er mest vanlig i dagens forretningsverden. Dersom et selskap ikke lever opp til sine forventninger under presentasjonen, vil det smelle ekstra hardt fordi man velger en slik strategi. Det er kunnskap og erfaring som tilsier et slikt resultat.

For det annet er jeg nå meget skeptisk fordi selskapet falt 10% på én dag, men tok seg inn noe på slutten, slik at fallet ble vel 6%. Uten en kommentar fra noen. Det holder ikke etter min mening, når kursen har falt mye dagene før.

Jeg har deltatt litt for lenge i dette gamet til å være naiv.

Du tror ikke at jeg har aksjer, der tar du feil. Hvorfor skulle jeg ellers bry meg her på HO. Dessuten viser du med dine ord og din holdning at du vansnelig kan tenke deg en persom som er så skeptisk til ledelsen som jeg når jeg er aksjonær. Det sier mer om deg enn noen annen. Jeg bryr meg ikke om hvilken posisjon jeg befinner meg i, jeg er åpen og sier hva jeg mener. Det kommer man lengst med.

Det som betyr noe er at du fortsatt forsøker å bagatellisere en pågående nedgang i ukesvis Det viser bare at du har en egen agenda.

Da lar vi det være slik som nå, fra min side, i hvert fall, og så får vi se hva som skjer torsdag formiddag, når kursen i følge deg skal stige til over kr. 6,00. Lykke til med ferden!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
handellogik
24.02.2020 kl 19:43 3100

Finans360, Tak for en del gode indlæg.
Jeg som dig håber også på et godt Q4 efter den jævnt til kedelige Q3 præsentation.

Men....Siden da har vi fået tal fra Intel, hvor deres FPGA afdeling havde en nedgang på 17% i seneste Q. Herforuden, mener jeg heller ikke Xilinx imponerede i deres seneste Q ( Ret mig gerne)

Dertil har vi et virusudbrud, som helt sikkert vil påvirke den globalehandel og dermed også Napa.

Mit spørgsmål er, hvorfor antager du Napa får et meget positivt Q4?
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Seriøs
24.02.2020 kl 20:34 3086

Største bremsen er Corona frykten som ser ut til å eskalere
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Bulldog
24.02.2020 kl 21:21 3062

Sjekker dere denne videoen så virker det som om Q4-2019 ikke blir en skuffelse. Som guidet vil jeg tro:
https://www.introduce.se/foretag/Napatech/Media/2019/12/napatech----interview-with-cfo-heine-thorsgaard
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Ticker
25.02.2020 kl 10:40 2890

Så langt er det lite forventning å se i kursen men dette kan fort snu om de ikke er helt slått ut av "virustilstander"
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Tradinator
25.02.2020 kl 11:08 2858

De med penger kan jo se på det som en gave.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 11:09 2856


Videoen ble sendt for to måneder siden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 11:19 2838


Jeg kan ikke se at det er kommet noen signaler fra Napatech siden medio desember 2019 som kan tolkes i positiv retning.

Og vi vet at det kommer et underskudd om to dager, spørsmålet er om det blir over eller under DKK 16 millioner.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Bulldog
25.02.2020 kl 11:48 2811

Argus, CFO hadde full kontroll på tallene for Q4 når intervjuet ble innspilt. .
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
handellogik
25.02.2020 kl 13:02 2768

Argus - Ja, videoen er fra medio december, dvs. slut Q4 - Hvilket selvfølgelig gør den relevant, da det er disse resultater, der fremlægges torsdag!
Desuden er den eneste saglige vurdering, som forligger mig bekendt? og den er stadigvæk mellem 3-16 NOK.

Det estimat er baseret på at de har -20 mil. på bundlinjen fra 2019. se side.6 i rapporten.

https://www.introduce.se/contentassets/ad48718a264c46dfaf32d848fc630412/pdf/near-term-momentum-and-long-term-ambitions.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Struts
25.02.2020 kl 13:20 2748

Er vel ganske enkelt dette da, eller? Forventer man bedre enn selskapet selv gjør, slapper man av. Forventer man verre, selger man. Forventer man i tråd med selskapets estimater, så gjør man det ene eller det andre. Sikkert flere scenario også, for eksempel at Corona (ikke ølen) blir den nye Svartedøden. Da er det i hvert fall bare å selge. Eller man eksempelvis selger før 27/2 i tro på at man kan plukke opp aksjer billigere i etterkant. Her er uante muligheter! Og intet hokus-pokus virker det som. Sundt-familien er vel nest største aksjonær, det var vel tidligere Bergesen-folk, meg bekjent. Ingen amatører der heller.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
25.02.2020 kl 13:25 2740

Intel og Xilinx baserte sitt salg mye
på Huawei, og ble hardt straffet da US
svartelistet denne. Man skulle tro at
Napatech er fritt stillet, men har dog
hovedtyngden innen store OEM kunder
samt 140 andre bedrifter innen telecom,
finans og offentlig sektor (ABGSC).
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Ticker
25.02.2020 kl 14:04 2713

En kan vel da egentlig anta at Q4 tall var i boks før coronavirus startet for full,så da kan Napa
egenltlig skubbe det værste foran seg mot Q1 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 14:51 2667

Her er det mange "spesielle" svar. Og så mange baisserwissere!

Selvsagt vet man ikke noe resultat medio desember! Hvorfor venter en finansdirektør helt til slutten av februar med resultatet dersom han vet resultatet i desember??? Det er mange forhold man ikke har oversikt over midt inne i en regnskapsperiode.

Og så har man dem som alltid sier: Det er bare å selge!

Nei, det er ikke det, skjønner du Struts.

For det første er det ikke enkelt å selge når man ikke får solgt aksjene på én dag uten å påvirke kursen ganske mye. Volumet er for lavt!

Dagen idag er et klassisk eksempel på at noe synes å være galt med Napatechs kursutvikling: Mens børsen totalt er i pluss/minus null, har Napatech falt 6,5 %. Som i går. Dersom det står så fantastisk flott til i Køben; hvorfor faller kursen hele tiden da?

For det annet er det ikke så lurt å selge når man har et potensielt tap. Og det er her slike som Finans360 og du kommer inn i bildet.
I det ene øyeblikket er det ikke måte på hvor flott selskapet er. Og så skifter man til å fokusere på langsiktighet. Og så er det plutselig bare å selge.

Ser du ikke selv hvor selvmotsigende og dumt det virker på en utenforstående som følger med, men som selvsagt også lar seg påvirke av hva som skrives. For hva er hensikten ellers med å være på HO?

Jeg vil foreslå at enkelte her inne er litt mer ydmyke og ikke opptrer som verdensmestre hele døgnet. Det holder at man tar et VM i uka!
Redigert 20.01.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare