Napatech Appetizer Q4

Finans360
NAPA 05.02.2020 kl 12:48 39463

Napatechs suverænt største OEM-kunde, NetScout, har indgået et stort samarbejde med AWS (Amazon Web Services) om levering af accelerationsløsninger, der giver fuld visibilitet/replication (mirroring) ift. 'network-incidents' samt mulighed for forwarding af disse incidents til relevante security-applikationer.

What can’t be seen also can’t be protected.(https://siliconangle.com/2020/01/17/netscout-solution-lets-aws-customers-monitor-network-traffic-for-threats-cubeconversations/)

Dette er PRÆCIST hvad Napatech leverer og i betragtning af Napatechs og NetScouts årelange, meget omfattende samarbejde, må det absolut antages at Napatech er leverandør på løsningen.

Bemærk ordlyden:

What can’t be seen also can’t be protected

Minder påfaldende meget om ordlyden i Napatechs whitepaper: You can't secure what you can't see (https://www.napatech.com/support/resources/white-papers/you-cant-secure-what-you-cant-see/)

Som bekendt leverer Napatech white-label-løsninger til hovedparten af deres OEM-kunder. Og her er der tale om en packet-capture-solution som led i Amazons udbud af IDS-tilbud (Incident Detection System)

Som en ekstra detalje fortæller artiklen at Amazon har rigtig god traction på løsningen ift. slutkunder - såe... mon ikke at der skal bruges noget isenkram fra Napatech?...

Napatech må givetvis ikke offentliggøre noget om samarbejdet/leverancen
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Bulldog
25.02.2020 kl 15:11 4056

Bare å sjekke kursutviklingen siste 3 måneder så ser du at det er kampen om 50 øringen det handler om.

4,19 ---> 4,90
4,11 --> 4,77
4,10 --> 4,93
I dag har vi vært nede i 4,10 igjen --> ??

handellogik
25.02.2020 kl 15:16 4051

Argus, du bringer absolut intet sagligt til diskussionen herinde, ingen analyser, artikler m.m.
Mht. CFO interviewet, så ved han bestemt noget om Q4 medio december, som er et intern anliggende! - Mon dieu...
Nu er det sådan nu engang, at der er i forvejen aftalte tidspunkter for offentliggørelse af årsresultater!

Men Argus,du har ret travlt med alle andres adfærd på forummet, hvad er dit eget mål?
Slettet bruker
25.02.2020 kl 15:29 4026

Dette bare beviser hva jeg har skrevet de siste dagene. Det finnes ikke en eneste kritisk røst om selskapets kursutvikling!

Mitt mål er å få frem fakta og sannheten så tidlig som mulig i prosessen. Og ikke la haussere og baissere få dominere diskusjonen.
Det skal være takhøyde slik at man får frem alle aspekter ved selskapet, men ikke minst også påvirkningen utenfra på kursutviklingen.
Jeg mener at det er er gjort mye feil her inne fra de som konsekvent ikke har trukket inn Corona-virusets effekt på børsene i tidlig fase.

Bulldog: Hvorfor trekker du frem bare tre måneders utvikling og ikke tre og en halv som her ville ha vært mer naturlig?

Den 4. november 2019 stod nemlig aksjekursen i kr. 6,00. Idag står den i 4,17; dvs. cirka 30 % nedgang på vel tre måneder. Er det akseptabelt?

Handlelogik: Jeg har faktisk plukket ut de viktigste tallene i Outlook, komprimert dem og lagt dem ut her på HO, slik at vi har noe å sammenligne med. Det synes jeg er noe mer enn hva enkelte andre gjør her inne.

Selskapet har altså i sin "Guidance" oppdatert sin bruttomargin fra 69 % til 71-73%, hvilket innebærer at forventet EBIT er forbedret med 5 millioner DKK, fra 21,2 MDKK til 16,2 MDKK i 4. kvartal. Det er et meget viktig tall som ingen tidligere har brydd seg om å diskutere i den senere tid. For det kan være skummelt dersom selskapet ikke når sitt mål, for da blir det en ripe i lakken.

Men jeg foretrekker aksjonærer som er langsiktige og kritiske til den til enhver tid sittende ledelse. Det har vært altfor mange styrer og ledelser som med høy leppeføring har fått drive selskapene omtrent som om de er deres egne.

Men et børsnotert selskap tilhører ikke ledelsen, men aksjonærene!

Finans360 har gått hardt inn for at aksjekursen vil krysse kr. 6,00 torsdag. Idag er han fraværende. Så får vi se om han fortsatt er til stede på torsdag når resultatet kommer. Aldri verden om kursen passerer kr. 6,00 på torsdag!
Redigert 25.02.2020 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Struts
25.02.2020 kl 15:34 4020

Argus, intet vondt ment - men volumet i små selskaper er vanligvis ganske lavt - det vet de fleste. Hvorfor det ikke er lurt å selge med et potensielt tap forstår jeg ikke. Særlig dersom man mener tapet skal bli større. De fleste børsnoterte selskaper har presentasjon av et hvert q (det være seg første, andre osv) rett i etterkant av regnskapet for samme foreligger (vanligvis på denne tid av året for q4) - så da blir det litt pussig at du stiller spørsmål hvorfor en finansdirektør skal vente. Med mindre, selvfølgelig, det foreligger resultatvarsel - da plikter man å melde om det. Jeg kan ikke akkurat se det foreligger.

Oppe i det hele ser jeg ikke hva potensielt tap har med dette å gjøre. Har du? Man blir muligens forledet til å tro på et selskap, det har jeg selv gjort - mange ganger. Men det er som regel av profesjonelle; det vi kaller analytikere (denne gang uten bindestrek). Gi meg en av dem og en politiker i samme selskap, så har du et ekteskap av lystløgn - Perfect match!

Uansett, slapp av - dette går bra - eller det gjør det ikke. Jeg spanderer en Corona uansett - i mai (og i Nyhavn)! Med forbehold om svartedøden selvfølgelig.

For øvrig ser det ikke så fantastisk ut i hele Europa, uavhengig av bransje - noe du selvfølgelig har fått med deg. Som de fleste andre ville jeg tro.

Utenforstående? Det må da være mye mer interessant for en slik å følge med på Tabloidaviser enn et forum for aksjer? Kanskje best å investere i Unibet? Der kan man jo doble pengene i løpet av en fotballkamp. For ikke å snakke om Jakten på kjærlighet - evig lykke!

Hensikten min for å være på dette forum er ikke å påvirke, men å lære. Selv om jeg er gammel. Og jeg innbiller meg at jeg er litt om ikke mye ydmyk. Har tross alt ikke glemt Prestens tale:

"Vi vil ei granske hjerter eller nyrer,
det er ei verv for støv, men for dets styrer.
Dog fri og fast det håp jeg taler ud,
den mann står knapt som krøpling for sin Gud!"
Redigert 25.02.2020 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Blygen
25.02.2020 kl 15:34 4024

Argus.....det var da voldsomt som du kom på banen.... også rett før Q4...:)....du har muligens rett i at kursen ikke passerer 6 nok på torsdag....den gjør det i morgen..:) volumet vil bemerkelsesverdig også øke
MMM2
25.02.2020 kl 15:36 4018

Lad nu bare torsdagen tale sit eget sprog. Jeg holder hver eneste af mine 350.000 stk
Slettet bruker
25.02.2020 kl 15:44 4005


Unnskyld meg, Struts, men her var det mye vrøvl! Du synes ikke mye ydmyk, du skriver at du er her for å lære, men mitt inntrykk er at du er mer opptatt av å belære. Beklager, men det her var langt fra poenget. Ikke ett ord om ledelsens manglende kommunikasjon med markedet eller utsiktene for selskapet.

Det minner meg om en meget spesiell opplevelse jeg hadde mandag den 19. oktober 1987 da børsene i verden falt pladask. Dow falt bl.a. 22,2%.

Jeg deltok på en åpn dag på BI (er ikke økonom) med salen full av BI-studenter og toppdirektører fra næringslivet, blant annet fra Norsk Data, DNC m.fl.
Halvparten av selskapene gikk konkurs etterpå.....

Jeg var fullt klar over at Oslo Børs falt som en sten, mens foredragsholderne unnlot å nevne dagens situasjon med ett eneste ord. For meg ble dette mer og mer absurd etter hvert som dagen gikk. Ikke en eneste BI-student turte å stille et kritisk spørsmål til noen.

Er det et slikt samfunn man ønsker? Nei, selvfølgelig ikke! Mange her inne minner meg om datidens BI-studenter.
Blygen
25.02.2020 kl 15:59 4000

Heldigvis har det skjedd en del siden 80-tallet..... Napatech er oversolgt... teknologien er på fremmarsj...
Struts
25.02.2020 kl 16:04 3990

Jeg vrøvler stadig vekk! Dette er vel ikke en konkurranse om ydmykhet, ditt eller mitt "inntrykk". Skriver du for E24 eller for et forum? Uansett, det ydmyke i Prestens tale kommer (som De selvfølgelig vet) frem i noen tidligere vers:

"Men han var ydmyk, ydmyk, denne mann;
og fra sesjonens dag han bar på dommen,
så visst som han på kinn bar blygsels brann
og sine fire fingre gjemt i lommen."

Belære? Jeg prøver bare etter fattig evne å fremføre min mening, og kan knapt belære meg selv. Min mening er sikkert også helt på jordet, men jeg må få lov til å ha den. Rett eller feil. Så da er vi vel tilbake til Søren Kierkegaard igjen.

Jeg er økonom. Evighet siden. Det viktigste jeg lærte på BI var: Når du har glemt alt du har lært, er det du sitter igjen med kunnskap. Vet ikke om jeg har det heller. Samme kan det være, det kommer sannsynligvis både en og flere torsdager fremover (selv om man kan ta forbehold om "Come hell and high water", Tsunami osv osv.).

Redigert 25.02.2020 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Struts
25.02.2020 kl 16:08 4024

Faktisk fremmarsjen jeg håper på - og at DEN er (bla.) Napatechs.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 16:11 4022


Vel, Blygen, har det det? Har det skjedd en del siden 80-tallet?

Etter min mening, nei, BI-studentene og mange av de som skriver her inne, er totalt blottet for kritisk sans. Her skal alt skjønnmales!
Derfor passet min opplevelse under Black Monday ypperlig til dagens situasjon i Napatech!
Fuhrmeister
25.02.2020 kl 16:30 4006

Når krybben er tom, bites hestene...
Men krybben er ikke tom hvis man følger
selskapet tett på Twitter.
Ber erbødigst om en mer faglig vinklet diskusjon som feks. rundt FPGA teknisk og rolle inn i fremtidens nettløsninger, sikkerhets-potensialene i samarbeidet med Suricata mfl., temaet porteføljen Link(TM) bruksområdene, nye potensielle kunder og samarbeidspartnere og markedsutsikter globalt.
Mer enn nok og ta tak i for en rik diskusjon.
Når man kjøper aksjer i et selskap,
forutsetter det at man har satt seg grundig inn i selskapet, produktene og deres potensiale inn i fremtiden.
De fleste her inne sitter rimelig tungt
lastet og ser lengre frem enn til neste kvartal.
Fuhrmeister
25.02.2020 kl 18:12 3932

@Napatech
The calm before the Day 2 #RSAC2020 storm! Come visit us at South Expo Booth 3301 to learn more about #FPGA SmartNICs for cybersecurity applications. ow.ly/iGRP50yvBtT @RSAConference

Er det for dristig å spekulere i om deres
delikate stand vekker stor interesse ?
MMM2
25.02.2020 kl 18:17 3926

Jeg er bestemt interesseret i at studere torsdagens melding om udviklingen i cybersecurity-salget.
Redigert 25.02.2020 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
25.02.2020 kl 18:38 3912

Når nasjon etter nasjon uttrykker bekymring mht. fiendtlig angrep på samfunnsviktig infrastuktur og nettverk, og når selv PST her på berget retter fokus på sårbare områder hvor «cybersecurity» inngår, burde det være innlysende at de
har satset riktig.
Bulldog
25.02.2020 kl 18:59 3904

La inn linken under til Struts tidligere, mest for tull men også fordi det dreide seg om Thales.
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=170756745

Thales som skal ha en FPGA engineer i Norge. Står blant annet: Integrasjon av tredjepartsprodukter og nivå HEMMELIG og NATO SECRET med særinstrukser fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet.

Viser til et innlegg jeg hadde tidligere: https://finansavisen.no/forum/post/553109/report

Selvsagt antagelser men Thales har testet Napatech FPGA kort.
Fuhrmeister
25.02.2020 kl 20:28 3839

Det er det rekonfigurerbare elementet
som virkelig er nøkkelen som passer låsen.
Det bygges sikkerhetssystemer eller
system on chip (SoC)
som støtter FPGAs evne til å identifisere
og tidsmerke hver datapakke i høy
hastighet. Det bygges dermed avansert
kryptering for utgående og dekryptering
for inngående, samt at skadelig/fiendtlig
forsøk på infiltrasjon stoppes og uskadeliggjøres. Og nettopp utskiftbarheten av kryptokoden er cluet,
noe som muliggjør hyppig og automatisk
skifte av kodenøkkel.
Ikke det spor merkelig at kandidaten må autoriseres på nivå SECRET og NATO SECRET, når vi fra før vet at Napatech har utført oppdrag for både US-Army og US-Government.
Bulldog
25.02.2020 kl 23:30 3746

Napatech Link-Capture software tar av nå. https://www.intel.com/content/www/us/en/programmable/solutions/acceleration-hub/solutions.html

På Intel siden får en Napatech midt i fleisen. Link Capture kan ansees som et top pick fra Intel sin side.
Redigert 25.02.2020 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
26.02.2020 kl 00:12 3721

Hehe, veldig bra !:)
handellogik
26.02.2020 kl 10:40 3587

Er det Corona-frygt som sender Napa ned fra 4.9 til under 4, eller hvad sker der!
Kan ikke research mig frem til nogle nyheder, andre som ved noget?

Ikke det opløb til Q4 jeg havde håbet på :/
Struts
26.02.2020 kl 12:11 3528

Sannsynligvis (mener nå jeg). ALT går ned pga Corona. Ingen nyheter fra selskapet før i morgen, da er det q4 resultater. Og enig, tror ingen hadde håpet på et slikt oppløp. I hvert fall ikke aksjonærer.
Redigert 26.02.2020 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.02.2020 kl 12:54 3532

Kan være vi får et lite oppløp mot stengetid? Hvis ok presentasjon så kan vi se 4,5-5 taller?
Struts
26.02.2020 kl 14:39 3461

Ikke vet jeg, din gjetning er antagelig like god som noen andres. Dersom Corona-tåken ikke letter, blir det vanskelig å se noe som helst. Men om Corona hersker det vel like mange meninger som det er sandkorn i Sahara. Men det hender at både tåke og influensa går over.
MMM2
26.02.2020 kl 14:43 3452

Tænk sig at ingen med indflydelse i denne verden maner til ro og besindighed om corona. Verden er fuld af hysteriske kællinger og nervøse investorer.
Struts
26.02.2020 kl 14:45 3458

Hehe, helt enig - men slik har verden blitt! De med innflytelse har vel også blitt omkalfatret til hysteriske høns hele gjengen ...
Tradinator
26.02.2020 kl 15:11 3424

Noen som vet noe tro? Fyker oppover nå..,
handellogik
26.02.2020 kl 15:55 3389

Positiv åbning fra US kan have smittet af
Seriøs
26.02.2020 kl 17:35 3294

Lykke til i morgen fikk et byks opp på 4.4 i ettermiddag. Vi får ta en Corona øl hvis bra presentasjon
Blygen
27.02.2020 kl 08:05 3123

Ny melding!!!!!
MMM2
27.02.2020 kl 08:09 3130

Blygen, send gerne link
Slettet bruker
27.02.2020 kl 08:10 3126

Vanvittig bra og solid guiding. Skal til 20 kr denne
Finans360
27.02.2020 kl 08:15 3101

Solid omsætningsvækst: 41% set ift Q3 og 36% set ift Q42018 renset for Pandion.


Tid til nu at studere ledelsesberetningen og guidance
Redigert 27.02.2020 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
MMM2
27.02.2020 kl 08:16 3098

Det lyder godt. Hvor får I nyhed/tal fra?
Finans360
27.02.2020 kl 08:18 3080

Ligger på Oslo Børs

Du kan tilmelde dig så du får linket direkte i din mailboks
Blygen
27.02.2020 kl 08:18 3078

København, 27. februar 2020) Napatech A/S ("Napatech", OSE: NAPA) økte
driftsinntektene med 36% i fjerde kvartal 2019 sammenlignet med fjerde kvartal
2018, justert for salget av en ikke-strategisk produktlinje. Gjennom å bygge på
den positive utviklingen og milepælene som er oppnådd i 2019, har selskapet en
målsetning om driftsinntekter i intervallet DKK 185-205 millioner i 2020.

- I 2019 leverte vi imponerende resultater for Napatech. Vi slo forventninger
hvert kvartal og oppfylte løftene våre om å restrukturere selskapet. Samtidig
har vi utviklet nye produkter og funksjonaliteter for å skape vekstmuligheter i
spennende og voksende markeder gjennom å dra nytte av vår ledende ekspertise
innen FPGA-basert SmartNIC-programvare og -maskinvare. Innsatsen har resultert i
solid underliggende vekst, positiv kontantstrøm og resultater over
forventningene, noe som skaper et godt momentum på vei inn i 2020, sier Ray
Smets, administrerende direktør i Napatech.

I fjerde kvartal 2019 økte Napatech driftsinntektene med 36% sammenlignet med
fjerde kvartal 2018, justert for salget av den ikke-strategiske
Pandion-produktlinjen. Selskapets rapporterte driftsinntekter i fjerde kvartal
2019 var DKK 54,0 millioner (DKK 54,0 millioner i fjerde kvartal 2018)og en
EBITDA på DKK 10,2 millioner (-10,0). Driftskostnadene før kapitaliserte
utviklingskostnader var DKK 34,4 millioner (38,7). Ved utgangen av kvartalet
hadde Napatech kontanter og kontantekvivalenter på DKK 64,3 millioner.

I helåret 2019 rapporterte Napatech DKK 170,6 millioner (106,2) i
driftsinntekter og en EBITDA på DKK 15,3 million (-75,0). Periodens bruttomargin
var på 74,5% (46,2%).

Napatech gir følgende målsetninger for 2020:
- Driftsinntekter i intervallet DKK 185-205 millioner
- En bruttomargin på 68-72%
- Personalkostnader og andre eksterne kostnader i intervallet DKK 125-135
millioner
- DKK 15-20 millioner overført til kapitaliserte utviklingskostnader
- Nedskrivninger og avskrivninger i intervallet DKK 20-25 millioner

For resultater i midten av intervallene vil EBITDAC bli DKK 6,5 millioner og
EBIT vil bli DKK 1,5 millioner.

- Vi går inn i 2020 som et globalt teknologiselskap med en unik ekspertise, fast
bestemt på å vinne. Vi vil fortsette å implementere vår produktstrategi og
utvide vårt potensial med eksisterende og nye kunder gjennom å bygge på vår
solide posisjon innen det voksende SmartNIC-markedet, og vår sterke posisjon
innen akselerering av viktige applikasjoner, sier Smets.

For ytterligere informasjon, vennligst se den vedlagte rapporten for fjerde
kvartal 2019.

Napatech avholder en webcast-presentasjon av rapporten for fjerde kvartal 2019,
i dag kl. 09:00 (CEST). Presentasjonen vil bli holdt av administrerende direktør
Ray Smets og finansdirektør Heine Thorsgaard.

Presentasjonen av fjerde kvartal vil bli strømmet på:

https://napatech.eventcdn.net/2019q4/
Tradinator
27.02.2020 kl 08:28 3026

Fantastisk!
MMM2
27.02.2020 kl 08:30 3012

Det er et imponerende resultat, og en flot guiding for 2020
Blygen
27.02.2020 kl 09:17 2877

Liten tvil om at jeg bare blir sittende i mange år i Napatech..:) de leverer og fremtiden blir jo som kjent bare mer teknologisk
Slettet bruker
27.02.2020 kl 09:20 2852

Merkelig kursutvikling.

Hvorfor faller kursen på det gode resultatet?