Ultimovacs - hva åpner vi på Mandag?

SirJohnny
ULTIMO 05.02.2020 kl 13:25 3137

Aksjemarkedet har ikke fått opp øynene for Ultimovacs og UV1, og har tilsynelatende liten tro på at de vil lykkes, hvordan kan jeg påstå det?

Tdligere i år presentert Ultimovacs langsiktige resultater fra en klinisk studie med UV1-behandling hos pasienter med ikke-småcellet lungekreft (NSCLC), atten pasienter deltok i studien. Dette er pasienter som var svært syke og var i stadium 3b/4 og i utgangspunktet uten håp.

I gruppen som fikk høyest dose, var fem av seks fremdeles i live fire år etter behandlingsstart. Median overlevelsen var 28.2 måneder på tidspunktet Ultiomovcs presenterte resultatene - til sammenligning er median progresjonsfri overlevelse med radiokjemoterapi alene er cirka åtte til ti måneder..

Dette er knallsterke resultater, som i utgangspunktet her helt fantastiske, først og fremst for pasientene og pårørende, men også for Ultimovacs.

Det terapeutisk markedet for ikke små cellet lungekreft er 60 milliarder per år og vil nå 110 milliarder per år innen 2025, og det er KUN lungekreft.

Hvem har så tro på selskapet, selv om investorene på den oljetunge Oslo Børs ikke har tro på selskapet?

Jo her snakker vi om blant annet:

- Bristol-Myers Squibb
- Professor Gustav gaudernack, som er tungt investert
- Innsiderne og topp 20, som sitter på 80% av selskapet.
- Kristoffer Stensrud

Klarer man å forstille seg oppsiden her om selskapet lykkes? Kan de legge frem positive resultater i USA i helgen? Hva åpner kursen på Mandags morgen?

Dette selskapet skal kraftig opp i tiden fremover,

undervurdert og underanalysert.
Redigert 19.01.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Sydney
05.02.2020 kl 13:33 3067

Ja blir den godkjent i for eks 1 av indikasjonene så snakker vi milliard butikk. Det gjelder forøvrig alle radforsk selskapene. Men markedet er definitivt størst for ultimo Nano. Gallegang har fp pasienter. Men utgjør også ett milliard markedet. Den store jokeren for ultimo er rekrutteringen. Her er det enkelt å få tak i pasienter.
focuss
05.02.2020 kl 13:45 3031

Ja den som visste hvor vi havner på mandag. Jeg er usikker på om resultatene gjøres kjent i markedet fredag,lørdag,søndag eller mandag. Men synes vel guidingen til CEO er lovende med det han sa på DNB konferansen. " Jeg vet jo allerede litt om hva som kommer og jeg gleder meg til å vise det til markedet" Hyggelig beskjed å få det. Ultimo er jo vandt til gode resultater, men har en følelse av at det som kommer her er ekstra gode nyheter.
focuss
05.02.2020 kl 13:48 2993

nei vent litt. Fredag er jo 7 feb så da kommer det vel fredag. Før eller etterbørs.
Ultimovax
05.02.2020 kl 13:52 2961

Regner med det kommer Fredag,

for min del er jeg likegyldig til hva kursen åpner på Mandag, eller slutter på Fredag - for den slags skyld. Som i Algeta handler det om å løfte blikket, ha tro på teknologi og potensial - det er da man blir rik. Men som TS skriver så er det en nøkkel og se på hvem som er eksponert og har tro på konseptet.

Om jeg skulle tippe på gøy så slutter den på i intervallet 80-90 kr før helgen. Så får vi se hva selskapet kommer med.

Redigert 05.02.2020 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Semmern
05.02.2020 kl 14:40 2851

med positive resultater å vise til kan man vel fort snuse på 90 kr.
og med uttalelser fra CEO og tidligere resultater er jeg optimistisk :) ser også at kursen går å går i forkant av resultatfremleggelse.. vil også tro noen har snappet opp noe som andre ikke vet ;)
Billyjojimbob
05.02.2020 kl 14:55 2790

Åpning under 100 mandag er svært skuffende.Kanskje de nytter høvet og emiterer i samme slengen?

«Ultimovacs har med sin universelle kreftvaksine et stort potensial, både med hensyn til å utvikle ny kreftbehandling til glede for pasienter og til å skape gode aksjonærverdier».
bj111
05.02.2020 kl 20:40 2400

Står på forsiden at han har sikret gevinst på 250 mill. Han har vel ikke solgt noe. Ligger vel fortsatt en begrensning på hans muligheter til å selge aksjene eller har det gått 6 mnd nå?
SoriaMoria
05.02.2020 kl 20:47 2373

Så vidt jeg vet har de 400 millioner kr, så emisjon er vel ikke nødvendig på en stund.
Ultimovax
05.02.2020 kl 20:50 2361

Gjelsten har ikke solgt og har uttalt han skal sitte løpet ut. Selskapet har en solid cash posisjon, ved neste studie er det ikke utenkelig at de da også som med Bristol M blir parterfinansiert.
karlman
05.02.2020 kl 21:54 2266

Artikel på morgondagens finansavis
Ultimovax
06.02.2020 kl 08:24 2045

Flott, selskapet begynner å få litt oppmerksomhet. Blir som i Algeta dette, markedet er hele tiden på etterskudd og kommer haltende etter hvert - men det er klart at potensialet i Ultimovacs er svært vanskelig å ta innover seg. La oss håpe at selskapet får en verdsettelse som i hvert fall rettferdiggjør 2 prosent av potensialet.
SirJohnny
06.02.2020 kl 09:21 1950

Resultatene vi får i morgen er 4 års overlevelse fra studien som tester UV-1 kombinert med Yervoi som er CPI fra Bristol Meyers...

Kan det gi signal på at UV1 kan fungere godt som kombinasjons medisin med de store og gi økt effekt? Signaleffekten kan være enorm.
Redigert 07.02.2020 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
07.02.2020 kl 12:53 1687

Tipper vi slutter på 80kr i dag og over 100kr mandag på signaler som kan vise økte effekt av å kombinere UV1 med CPIen.
bj111
07.02.2020 kl 13:39 1605

Tror ikke tipping er din sterke side så pengene du bruker på tippekuponger på rema på lørdag kan du kjøpe noe annet for eller kanskje spare.