TEL SKAL man eie.

Fox
TEL 05.02.2020 kl 13:58 1980

Aksjen har korrigert ned etter at en større aktør solgte seg ned, men den skal ikke ned etter at resultatet ble så bra, med 5% bedre EBITDA. Utbytte skuffet litt - liten økning. Stabilt utbytte over flere år.

DET som gjør at jeg liker aksjen nå er risikoprofilen; bl.a Coronnaviruset, folk slutter ikke å bruke tlf eller kaster den i søpla etc pga ulike hendelser innenfor helse og økonomisk statistikk etc.
Den lange trenden er i takt og de gode oppkjøpene leverer bl.a i Finland.

OBS en av de store triggerne snakkes det lite om nemlig at selskapet har kjøpt tilbake aksjer i hele høst som nå skal "makuleres" dvs flere millioner aksjer som avskrives og resterende aksjer vil da øke i verdi. I USA går selskapene på slike hendelser - i Norge er vi for lite investorer men heller mot det spekulative. Man blir ikke fattig av å eie Telenor, heller ikke rik, men en aksje som er fin å ha i porteføljen. OG det er NÅ man skal eie den, oppgradering T.P hos de fleste meglerhus i snitt 5 kr aksjen.
Rockall
05.02.2020 kl 14:01 1975

Folk bruker vel telefonen mer pga. viruset, men spøk til sides... Bygget på Fornebu skal kanskje selges også. Kan bli ekstra utbytte når/om den tida kommer.
Rockall
06.02.2020 kl 21:56 1861

Så godt med utbytter... Ingen idiot eller hendelse i aksjemarked kan hindre meg i å få utbyttene!!!
Rockall
08.02.2020 kl 00:54 1769

Defensiv tung aksje med sikre utbytter. Ja, TEL skal man eie.
Rockall
09.02.2020 kl 22:34 1647

Tar TEL en GSF og sprenger 200 før ex-dag for utbytte..? Nja... Kanskje 190 blir maks i denne omgang, men vi får se. Tror vi må ha mars på oss før vi ser at kraften fra utbyttet drar kursen skikkelig opp.
Rockall
11.02.2020 kl 12:13 1461

😳

Når man begynner å oppdage at en god kjøpsmulighet med påfølgende utbytter er i ferd med å forsvinne...

Trodde at, skulle bare...

😝
Benux
13.03.2020 kl 09:33 1136

Telekom og IT burde gjøre det bra i disse tider når behoved for informasjon og nyheter er enormt.

Jeg har snakket med en tidligere kollega som jobber i Asia og han melder om at alle passer på å fylle opp kontantkortene sine og leser nyheter på mobiltelefon hele tiden når de ikke har tilgang til PC hjemme.
Rockall
13.03.2020 kl 13:12 1087

Blir maaange og laaange telefoner og videomøter nå ja... Mye trafikk og behov for mang en «feita bredbåndskabel»... For eksisterende og nye kunder...

Salg av eiendom/eiendeler i Norge kommer vel i gang snart også... Da må det dryppe enda mer på oss...

Jeg vet det det er en degfensiv aksje, men noen som vet hvorfor den er i minus mens Oslo Børs er opp 5%?
Rockall
25.03.2020 kl 22:15 535

👍👍 Meget bra! Kan det fra militæret, at når det er «krig» så er sambandet sentralt!
Rockall
26.03.2020 kl 09:47 447

Hvem behøver gullbarrer når man har TEL..?

Må få se en del kapitalvandring til TEL nå som flere andre kutter utbyttene sine helt eller delvis. Ja... TEL skal man eie.
Rockall
30.03.2020 kl 12:08 335

Er det nå utbyttet begynner å gi kursen en fin «magneteffekt»..? Tror det.
Rockall
30.03.2020 kl 13:17 293

TEL gjenganger nå når det kommer til del av «ukas portefølje» og anbefalinger fra ulike hold. Her et ferskt eksempel:

https://finansavisen.no/nyheter/telekom/2020/03/30/7513028/storbank-anbefaler-telenor

📞📞📞

Penger går ut av olje og finner veien inn i Telekom og helse

VÆR FORBEREDT! Aksjen som har klart seg godt i Coronatiden har gode kjøpsmuligheter nå. Hvis USA holder seg brukbar utover kvelden så tegner det for oppgang i morgen, ikke for det TEL har vist seg å gå i motsatt positiv retning i disse koronatider også.
https://finansavisen.no/nyheter/telekom/2020/03/30/7513028/storbank-anbefaler-telenor

Hehe
Detter ser meget bra ut... Har ikke noe annet å komme med, gjør hva dere vil skaller, jeg er her ti påske iallefall