JUM - BRANNSALG

MorganKane
REC 06.02.2020 kl 08:27 6176

Trist, men dette fjerner jo all tvil. JUM var helt nødt til å selge REC før jul. Han hadde rett og slett ikke noe valg.

Og selv ikke REC salget holdt. Nå selges ennå mer.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2020/02/06/7495186/brannsalg-hos-ulltveit-moe
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Zorin
06.02.2020 kl 08:31 4686

Har sagt det tidligere, JUM var en god aksjonær lenge for REC. Han var rett og slett for tidlig ute. I tillegg var han forbasket uheldig i det Kina ila USA toll på polysil.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
06.02.2020 kl 08:35 4626

Tja...

Her er du visstnok på kollisjonskurs med de aller største analytikerne her inne MK.

Rischioso, Sa2ri, Tompengpung👾, Fattigstakkar (når kappen vendes annen vei) og tilsvarende store tenkere her, har alle vært alvorlig bekymret på de øvrige aksjonæreres vegne da JUM i all sin veloverveienhet var storfornøyd ved å oppnå overprisen kr 1,325 pr. aksje og lurte Røkke inn i REC.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2020 kl 08:36 4604

Veldig trist for JUM å måtte selge drømmen sin på bunnen. Unnet ham bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Origo
06.02.2020 kl 08:40 4543

Ja, dette er det ultimate beviset. Det viser også at han måtte dumpe rec til den prisen han kunne få. Rett og slett tvangssalg. Synd for JUM. Positivt for oss gjenværende eiere - siden meglere bruker salget til umoe som bevis på at rec er fortapt,
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2020 kl 08:43 4496

Å nevne Fattigstakkar i det fellesskapet er en tabbe. Han har vært med på dette forumet lenger enn meg selv (jeg kom inn i 2012 mener jeg å huske). Fattigstakkar har bedre teknisk innsikt enn de fleste her inne, han har aldri backtradet men alltid meldt fra når han har solgt og kjøpt. Og han er fundamentalist i bunnen, med trua på selskapet.

Men så har vi disse eksterne markedspåvirkningene som har vært en påkjenning for oss alle, og som gjør det lov å tvile litt innimellom. Dessuten, i en tid når det kan se ut som det riktige er å ta fokus noe bort fra sol og over på batterier, er dette ukjent farvann for oss alle her inne. Da er det lov å føle seg frem.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
tran5
06.02.2020 kl 08:46 4438

Ser Meyer har økt kursmålet til nel fra 10 til 20 kr han må jo være komplett idiot DnB kommer med en men til 5 kr ..... https://video.qbrick.com/play2/embed/player?accountId=558131&mediaId=d5cc7629-00090085-b677624b&configId=default&pageStyling=Styled&autoplay=true&repeat=false&sharing=false
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
06.02.2020 kl 08:46 4431

Tabbe...

Du mener Fattig ikke skal stå til ansvar for sine uttalelser om at JUM VALGTE å selge fordi han fikk en god pris.....

Kameraderi,,,, vil jeg kalle tabbe
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.02.2020 kl 08:48 4407

Han måtte selge før jul. Og det måtte skje svært raskt etter 15 november når handelsavtalen ble utsatt på nytt. Husk også at hvis det ikke ble noe handelsavtale ville det bli ennå verre og selge.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.02.2020 kl 08:51 4368

Enig grabein,

Fattig er grei nok. Han argumenterer selvfølgelig i forhold til egen posisjon, men det er greit nok. Poenget er at han juger ikke slik som visse andre. Ikke som jeg har sett noe særlig i hvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
06.02.2020 kl 08:54 4320

Innlegget mitt her over speiler den pinlige sannhet med 100 %.

Har selv ikke behov for å fraternisere her (med noen).

Ferdig snakka.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.02.2020 kl 08:58 4501

Ser at Shanghai er opp nesten 2 % også. Sannsynligvis fordi den prosentvise økningen ac corona hele tiden går nedover. Og vaksine kommer raskt nærmere.

I kombinasjon med reduserte tollsatser lover det om bra stemning også for Oslo børs. Og spesielt REC.

Keep calm and dont sell. Les den andre tråden om semi-segmentet. Det nevnte jeg NXPI sitt gode q4 resultat og enda bedre guiding. Der skrev kommentatoren om at det ble spennende å se estimatoppdateringer. Det samme vil jeg nå si om REC. Blir spennende å se hvordan Herman og Meyer forklarer sine dårlige råd. Når fakta ligger på bordet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2020 kl 01:23 4174

Den ene greia har jeg ikke noe svar på. Men ikke døm en person basert på én ting. Da kaster man bare stein i glasshus og alt det der.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
07.02.2020 kl 08:15 3920

Jaja.

Skjønner dette faller deg tungt for brystet grabein.

Skal enkelte (av dine kompisser) slippe unna med sin baissing når det passer akkurat deres aksjeposisjon til enhver tid - er det enda merkeligere å kritisere de baisserne her som er konstant negative til REC.

Det dreide seg ikke om et ENGANGSTILFELLE, det dreide seg om et SYSTEM, med den selvfølgelighet å ønske å påvirke aksjekursen.

Ser du virkelig ikke tegninga der i glasshuset...
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2020 kl 08:40 3817

Som så mange andre er jeg nok ikke helt fri fra å kaste stein i glasshus, men jeg har aldri kommet med personangrep her inne. Bortsett fra da Takeoff var helt ny på forumet og trodde Lars1234 var en seriøs debattant, da følte jeg at jeg måtte si ifra. Men det må vel være sånn ca. 5 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
07.02.2020 kl 08:43 3782

....!....

Du som påstod deg ren, kastet den første sten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
08.02.2020 kl 16:23 3440

Nå har det visst tippet helt over for deg. Når skulle jeg ha sagt noe sånn?

Jeg har vært ærlig på at jeg primært forholder meg til det tekniske nå på grunn av usikkerheten. Jeg har ikke sagt et negativt ord om det fundamentale i REC etter at jeg solgte for noen dager siden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
08.02.2020 kl 16:29 3419

Kjøpte Kapital i dag for å lese om JUM og de andre uttalelsene om REC. Når det gjaldt JUM var det ikke mye nytt. Han sier ingen kommentar og henviser til en podcast han har deltatt i. Den har jeg hørt på nå og synes den er så interessant at jeg synes den fortjener en egen tråd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
08.02.2020 kl 17:15 3348

Kjenner lusa på gange.

Du er fullstendige UPÅLITELIG i din omtale av REC.

ALT er strålende (når du er klar der på salgsknappen)
+
ALT går til helvete (når du skal lure til deg aksjer).

Sånn ere stelt med deg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.02.2020 kl 12:23 3154

Har tippet helt over for meg, SKRIVER DU.....!!!

Fordi jeg skrev at du hevdet, under baissinga di, at JUM solgte av fri vilje til Røkke i desember 2019. En tanke som var deg helt fremmed, skrev du....

Samme ettermiddag ( i går ) presterte du så å lage en helt ny tråd hvor du idiotforklarer for alle og ATTER EN GANG HEVDER AT JUM VALGTE Å SELGE REC fordi dette var den aller dårligste investering han satt på.

Du er fullstendig ute av tankerekkenes balanseapparat, Fattig.

Men hva gjør man ( les DU ) ikke for å lure andre, i håp om å berike deg selv.......

0 TROVERDIGHET.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
tran5
09.02.2020 kl 12:28 3132

Dem som har vært å spist på TGI Fridays vet hva som er Jum sin dårligste investeringe...
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 12:36 3112

JUM MÅTTE selge noe for å tilfredsstille bankene. Han måtte IKKE selge akkurat REC. Det var hans eget valg.

Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på deg. Har ingen hensikt å diskutere med stråmenn. Fram til du konfronterer meg med innlegg som viser at jeg sier noe annet når jeg er inne og ute kan du få drive din rage bait i fred. Du har ingen injurierende kraft.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
questi
09.02.2020 kl 12:39 3096

Det er mye mat for penga, godt tilberedt men ikke fremragende... og så svære lokaler! og så sentralt plassert.. og så få gjester... :O
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 12:41 3085

At du vender kappen etter vinden har jeg påpekt før og kommet med bevis på. Tror du flere gidder å gå gjennom alle de hundretalls innleggene dine for å finne bevis? Vi har annet å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 12:42 3081

Svaret mitt til Celsius gjelder også deg :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
questi
09.02.2020 kl 12:47 3053

Innlegget er slettet
Hadde JUM hatt anledning til å holde på REC så hadde han tjent på det Blekkndekker :)
Gå i null allerede om 2 år.. og masse i pluss om 4 :) Dårlig investering pga timing bare :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 12:51 3044

JUM hadde anledning til å selge noe annet i sin portefølje, men valgte da det antatt svakeste leddet. Så vil tiden vise om dette går opp eller ned?..... Husk, det er alltid 100% ned til 0,0!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
09.02.2020 kl 12:53 3033

Jo fattig, han måtte det.

Fordi 1) ingenting av det andre var mulig å selge så raskt og neppe for såpass mye (det er ikke akkurat noen pengemaskiner han sitter på). 2) Risiko. Det meste av risiko var nok tilknyttet REC. Der var nok bankene klare på også. Hvis handelskrigen hadde eskalert (istedenfor fase 1 som nå er i boks) så hadde nok ikke REC vært mulig å solgt på kort sikt heller. Det var ikke tilfeldig at han solgte rett før fristen for handelsavtalen gikk ut den 15 desember. I tillegg måtte han da muligens vært med på en emisjon som han heller ikke hatt mulighet til.

Det sier seg selv, spesielt etter kapital artikkelen at han ikke hadde noe valg. Han måtte selge noe svært raskt og han måtte kvitte seg med all risiko. Dermed var REC den eneste mulighet. Se dine tidligere innlegg. Han gikk inn med 40 mill for 8 måneder siden. Ingenting har endret seg i hans hode utenom at han nå har ennå mindre tro på Trump.

Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
09.02.2020 kl 13:01 3005

For øvrig,

JUM er jeg ferdig å snakke om nå. Han er (desverre) gårsdagens nyheter. For meg er det åpenbart at gan måtte selge REC. Han var konkursen nær og måtte kvitte stg med all risiko. Dermed var ingenting annet var mulig Husk også at egenkapitalen i REC er svært liten. Dermed er det heller ingen sikkerhet for bankene her heller.

Uansett, sjekk coronavirus tallene i dag. Det er mer interessant å diskutere. Nye sykdomstilfeller er under 3000 igjen. Det er fantastiske nyheter. Og Tesla åpner igjen. Det er også rimelig heftig bra og betydelig raskere enn noen kunne ha forventet. Hvis dette fortsetter mandag morgen så tror jeg Asia åpner opp. Og da vil rec følge etter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 13:14 2970

Til dere andre forumdeltakere, som klarer å forholde dere til hva folk sier og ikke hva de innbiller seg at de mener:

Jeg mener absolutt ikke at JUM hevder at en fair pris for REC var 1,3. Han solgte på billigsalg fordi han hadde store likviditetsproblemer og er klar på at Røkke gjorde et godt kjøp og gjorde som han ville gjort selv om han hadde større økonomisk handlingsrom. JUM måtte ta grep for å tilfredsstille bankene. Han valgte å kvitte seg med REC, men vi kan bare spekulere i grunnene for det. Det KAN være at det var det eneste som var mulig å selge på kort sikt, men jeg tviler på at det var eneste grunn. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at det var hensiktsmessig å gjøre handelen før nyttår slik at han får skatteeffekten i 2020 noe som sikkert kan bidra bra til å bedre likviditeten. Ved å selge en tapspost framfor noe som har gitt han gevinst, vil han få igjen på skatten i stedet for å betale en høy skatt som ytterligere svekker likviditeten i UMOE.

Så er det viktigste spørsmålet hva JUM selv mener REC er verdt. Det at han selger på 1,3 betyr ikke at han ikke kan mene at REC egentlig er verdt 4 kr eller mer, men han trodd åpenbart ikke at det ville være mulig for ham å selge en så stor post til en slik kurs i overskuelig framtid. Når det gjelder spekulasjonene om kurser over 10 kr og helt opp til 200 kr, som Grove håper på, tror åpenbart ikke JUM at det er sannsynlig. Hadde han ment at REC garantert ville kunne prises stabilt over 5 kr i løpet av ett års tid og med gode muligheter til kurser over 10kr i løpet av tre år, hadde han ikke solgt slik han gjorde. Slike kurser ville fjernet mye av JUMs problemer og med hans lidenskap for klimainvesteringer ville han nok syntes det var veldig mye mer spennende å sitte i REC enn i Burger King.

Men selv om JUM har vurdert at muligheten for stabil høy kurs i REC i løpet av overskuelig framtid var usannsynlig betyr jo ikke det han har rett i det. Selv om han er styreformann og sitter på mye mer informasjon enn oss, kan han jo likevel gjøre feil vurderinger, noe vi har sett mange eksempler på før. Det fikk vi også bekreftet i podcasten at han hadde null tro på en løsning i forhold til Kina så lenge Trump satt ved roret. Her bommet han katastrofalt.

Når det gjelder batteristasingen vet vi mindre. Om spekulasjonene her inne stemmer, er verdien av REC langt høyere enn i dag, og det ville vært mulig å selge store volum uten å gruse kursen hvis det hadde kommet etter en børsmelding om en avtale med en batteriprodusent - særlig om JUM kunne sannsynliggjøre at han ikke solgte fordi han hadde mistet troen på REC, men fordi han var presset økonomisk. I en slik situasjon hadde han heller ikke trengt å selge alt. Han ville gitt seg selv stort pusterom om han solgte seg ned med en tredjedel på 5 kr. Han tror åpenbart ikke at det kommer sterkt kursdrivende batterimeldinger i nær framtid.

Så her er det mye usikkerhet og tolkningsrom. Man kan avfeie JUM som en gammel tulling som ikke vet hva han driver med, og bommen i forhold til handelsavtalen taler imot dømmekraften hans. Men jeg klarer ikke satse veldig mye på at styreformannen er så nedsnødd at han ikke har fått med seg at selskapet hans står på terkselen til eldorado. Derfor er ikke jeg villig til å prise inn mer enn noen få prosents sannsynlighet for at batteridrømmen blir realitet. At andre vurderer det helt annerledes er selvfølgelig ikke noe problem.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 13:24 2942

Da er vi enige om å være uenige. Det er helt i orden :) Positivt at Corona går rett vei. Etter at jeg solgte i REC har jeg gått tungt inn i Frontline og kjøpte mye på blodbadet på fredag, så ingenting hadde gledet meg mer enn et lettelsesrally.

Jeg kommer garantert til å bli REC-aksjonær igjen snart. Enten plukker jeg gradvis når kursen faller tilbake til et nivå hvor jeg mener det er lite nedside fundamentalt, eller jeg henger meg på hvis det blir momentum i en ny oppgang.

Synes det har vært veldig mange gode innlegg her inn i det siste og det er gravd fram mye spennende informasjon. Jeg har ikke teknisk ekspertise til å vurdere hvor sannsynlig det er at spekulasjonene stemmer, så derfor bruker jeg de instrumentene jeg følger jeg behersker, som er TA. Jeg legger også mye vekt på de signaletne vi får fra markedet gjennom JUMs salg, Folketrygdfondets salg, den fraværende interessen fra investorer til å overby Røkke på 1,325 og nye aksjonærerers inntreden i aksjen. Det siste er positivt, selv om kjøpene gjerne skulle vært større. De tre andre trekker i negativ retning for meg.

Det er lett å snakke forbi hverandre fordi vi har ulik investeringsstrategi og er ulikt tungt inne i aksjen. Da jeg snittet meg ned fra 3 kr til 2 kr satt jeg ekstremt tungt inne og de fleste ville nok ment at det var galskap å satse så mye av egenkapitalen i et selskap og særlig ett med så dårlig track record, men på det nivået følte jeg at nedsiden var minimal. Derfor var sjokket desto større da JUM kastet kortene til halv pris. Kommer kursen under 3 kr kunne jeg tatt sjansen på å gå like tungt inn igjen, men på kurser over 5kr uten nyheter føler jeg risikoen er så stor at det blir hasard å satse så tungt. Har man en mindre post som man sitter på i håp om at aksjen skal tidobles etter en batterinyhet er det selvfølgelig ingen grunn til å være så forsiktig som jeg er.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
questi
09.02.2020 kl 13:27 2930

Jeg tror nøkkelen i hvorfor JUM og TT ikke har fått med seg det vi har fått med oss er at

Enevate sannsynligvis ville prøve å holde tilbake informasjon for REC hva FBR-nanogranuler egentlig har for verdi...
Om det ikke er Enevate men andre produsenter som bruker lignende løsninger der porøse, billige, nano-partikler av silisium inngår, så ville de heller ikke være åpenhjertige om hvor kritisk REC sitt produkt er for deres anoder...

Typisk vil jeg forvente at de sier 'Ja.. vi kunne bruke FBR.. men vi kan også bruke Siemens... kommer an på prisen'...
Og folka fra laben ville få instrukser om å si "... Det går litt tregt fremover her.. resultatene er inkonklusive.. kan vi ikke få 10 kg til for å teste mer?..."

De gir REC info på 'need to know' basis.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 13:35 2900

Jeg håper du har rett, men det hører med til sjeldenhetene at hobbyinvestorer vet mye mer enn innsiderne. Jeg har også vært skuffet over at TT ikke har vært villig til å satse en krone på lang tid på sitt eget selskap, selv om kursen har vært gruset. Det vitner ikke om stor tro på en mangedobling av kursen. Det er heller ikke betryggende om du skulle ha rett i at han har så liten oversikt over mulighetene i selskapet, mens andre kan finne ut av det ved å google på nett. Da har vi en ledelse som burde vært pensjonert for lengst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
09.02.2020 kl 13:38 2888

Helt uenig i logikken din fattig,

Alt dreier seg om risiko. Den måtte ned i null. Dermed faller alle argumentene dine sammen. Enkelt og greit

Det er helt umulig å tolke hva JUM tror om REC sin fremtid utifra salget. Fordi han var helt avhengig av å fjerne all risiko er det altså umulig å vite hva JUM tror REC kan være verdt om 2 år, eller 5 år (eller 6 måneder for den saks skyld).

Når det er sagt mener jeg fortsatt at emisjonen for 8 måneder siden til 6,7 kr tyder på at han mener de potensielle verdiene er langt høyere enn hva REC er verdsatt til idag. Husk at når vi nå vet at han var konkursen nær rett før jul så var han også det for 8-9 måneder siden. Han tok dermed enorm risiko allerede da. Og eneste grunn for at folk tar stor risiko er fordi den potensielle oppsiden er helt hinsides. Ingenting fundamentalt hadde endret seg den 10 desember 2019 (utenom at Semi-segmentet var mer usikkert?). Dermed mener jeg det er høyst sannsynlig at JUM fortsatt har stor tro på REC. Spesielt etter handelsavtalen kom i havn og oppsvinget i semi nå har fundamentert seg (og REC er i forhandlinger med trump admin/Kina om polysil produksjon). Men ingenting av det hjelper når bankene krever sitt. Nå (dvs des 2019).

Edit: I forhold til nye kjøpere. Topp 20 har vel økt de siste par ukene. Selv om trøgda har solgt seg ut og short har økt. Og ikke minst usikkerheten coronaviruset har skapt. Det er knallsterkt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
questi
09.02.2020 kl 13:39 2886

Det kan gjelde her i batteriforskningen fordi det er så mye hemmelighetskremmeri :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Origo
09.02.2020 kl 13:42 2875

Enig med fattigstakkar - vi trenger innsidekjøp fra ledelsen i rec nå. Rød periode nå, men etter fremleggelsen bør de kjøpe. Kan selvfølgelig hende at de sparer kruttet sitt til en sannsynlig emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
09.02.2020 kl 13:43 2872

Jeg har ikke fått lest den siste artikkelen i Kapital. Den utgaven jeg fikk tak i i går var den forrige, som kun hadde en kort omtale av salget. Kom det fram i artikkelen at han var på konkursens rand? I podcasten ble det sagt at han har tapt 4 mrd totalt av 8mrd.

Når det gjelder nye aksjonærer er jeg enig i at det er positivt. Men Kas Bank har ikke fortsatt å kjøpe de siste dagene selv om kursen er ned mye, så det tyder vel på at de har kjøpt det de skal ha. Med tanke på det enorme volumet så ble handlet over 5 kr er nettoendringene i aksjonæroversikten forsvinnende liten. Det viser at det aller meste av omsetningen var trading og/eller kursmanipulasjon fra noen som ville ha kursen opp. (Hadde vi hatt så stor omsetning ved kursnedgang uten at det ble gjenspeilt i aksjonæroversikten ville alle kalt det kursmanipulasjon.) Mulig jeg er overforsiktig etter å ha vært med på en haug av pumps and dumps i REC de siste ti årene. Kanskje er det annerledes denne gangen, men jeg bruker den forsikringen som TA gir meg og enn så lenge har det vært lurt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Origo
09.02.2020 kl 13:46 2853

Enda verre for Umoe nå, fattigstakkar. Les lenka til reportasjen til Finansavisen (startinnlegget på denne tråden). UMOE er nå bare verdsatt til ca 500 millioner, ned fra en verdsettelse på 3 mrd for kort stund siden. Det er ikke mye verdier igjen i UMOE.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
09.02.2020 kl 13:49 2842

Greit nok,

Jeg mener jo som kjent at Butte alene, slik situasjonen er nå, gir verdier helt opp mot tosifra aksjekurs. Alt annet er bonus. Når det er sagt tror jeg at kinesisk kjøp av amerikansk poly i en eller annen deal hvor da kanskje solar med amerikansk poly får fritak for/redusert amerikansk toll er nærmere enn vi aner.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare