DAB gir 700000 færre lyttere og 23 mrd i utgifter!

Søster
26.07.2018 kl 21:22 746

https://www.nettavisen.no/na24/--laveste-radiolytting-siden-2-verdenskrig-med-dab/3423518307.html

Prestisjen vant og stengingen av FM-båndet ble trumfet i gjennom av regjeringen.Da var det allerede investert så mye i DAB at
Høyre insisterte på å kjøre fadesen videre.Frps morstand vant ikke fre.
Norge er verdens eneste land som skroter FM og satser så sterkt på DAB,så hvem tror at norske politikere og Nrk vet så mye
bedre enn andre lands dagfolk?
Bilistene får en regning på 23 milliarder kroner!
Ofte er dekningen elendig og ettermonterte adaptere stygge å se på.

Utbyggingen kostet rundt 1 milliard kroner!

Rundt 20 millioner FM-radioer vil bli kastet,så hvor er miljømaserne?

Driter politikerne i dette,for hvem engasjerer seg?
Cortex
26.07.2018 kl 21:41 740

Hvem fikk for seg at Norge trenger DAB+ og ikke FM som andre land?
Kulturminister Trond Giske,de rødgrønne og Nrk startet dette tøvete vedtaket ingen etterlyste.
DAB+ er ikke fremtidens måte å distribuere radiosignaler på,for nettet vil bli sterkere og bedre,så det er dette andre land venter på.

Tragisk at Høyre og Frp ikke fikk stoppet dette kostbare og tøvete vedtaket!
CS_invest
26.07.2018 kl 23:20 723

Ja, dette er idiotenes parade. Desværre ser det i tillegg ut som fler av de som står bak besluttningen er halvpsykopater - nekter konsekvent at innse fiaskoen og lyver for at dekke over feilbesluttningen!
Slettet bruker
27.07.2018 kl 08:31 694

Lyden suger på DAB+

http://www.lydogbilde.no/nyheter/hi-fi/derfor-suger-dab-lyden

Sånn 80 kbps på MP3, P3 og P13 HAHAHAHAHA
emigranten
27.07.2018 kl 14:34 659

Betimelig innlegg, som nok en gang viser hva anderledeslandet kan få seg til å satse på.
Vel, flertallet har stemt inn folkevalgte som gjør i overkant dumheter. Og de slipper unna med det, stort sett.
Redigert 27.07.2018 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Wish
27.07.2018 kl 18:15 639

Hva var det Giske og de rødgrønne samrørte med Nrk om siden det ble vedtatt noe så dumt som å vrake FM og satse på DAB og senere DAB+?
Høyre insisterte på å gjennomføre vedtaket og Frp fikk ikke gehør der de igjen sto alene mot Høyre og støttepartiene.
Det er 5G som er fremtiden flere andre land vil satse på,men norske politikere visste best og latterliggjorde seg selv nok en gang!

Hvor er medias kritiske avsløringer av samrøret og vanstyret i også denne saken,tro?
brahman
27.07.2018 kl 19:31 630

"Det er 5G som er fremtiden."


Man får inderlig ikke håpe det.
Cortex
27.07.2018 kl 19:48 625

https://www.siriusxm.com/

Satelittradio fungerer utmerket i USA, så hvirfor ikke også i Europa?
Så lenge det er himmel over bilen har jeg gode mottakerforhold over hele USA hvor jeg ofte kjører.
Jeg ser begrensninger i tunneler og inne i p-hus,ja,men satelitt er mye bedre enn DAB+.
Hvorfor fjerne FM i Norge?Jeg hørte ingen som klaget på FM,selv om det selvsagt kunne være utfordringer med signalene i trange fjorder og daler.
Der er det himmel over og satelittradio ville fungert bra.
Cortex
27.07.2018 kl 19:48 624

https://www.siriusxm.com/

Satelittradio fungerer utmerket i USA, så hvirfor ikke også i Europa?
Så lenge det er himmel over bilen har jeg gode mottakerforhold over hele USA hvor jeg ofte kjører.
Jeg ser begrensninger i tunneler og inne i p-hus,ja,men satelitt er mye bedre enn DAB+.
Hvorfor fjerne FM i Norge?Jeg hørte ingen som klaget på FM,selv om det selvsagt kunne være utfordringer med signalene i trange fjorder og daler.
Der er det himmel over og satelittradio ville fungert bra.
I USA har de selvsagt beholdt FM selv om de har hatt satelittradio i flere år nå.
Redigert 27.07.2018 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Blåveisen
27.07.2018 kl 20:42 609

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/07/27/195419023/kan-ikke-skru-pa-fm-nettet-igjen-finnes-ingen-av-og-pa-knapp

De beste FM-senderne er allerede sendt til Afrika,må vite,så er dette en del av hestehandelen og vanstyret?
Siden når har nordmenn klaget på FM? Denne saken stinker det samrøre av,så hva sier daværende kulturminister Trond Giske,Ap,til dette nå,tro?
Slettet bruker
27.07.2018 kl 21:13 605

Når det gjelder dette med satelittradio, er det bare USA, Russland og andre store land, dette er mulig. Satelittene går i lavtgående bane over jorda, for at det skal være mulig å kunne motta fra bil med en liten antenne. Når en satelitt går ned bak horisonten, dukker opp en ny. Om man studerer banene til satelittene, ser man at de beveger seg i sikk-sakk over hele USA, og dropper av og til i Sør-amerika, der de er inaktive.. Norge er et lite land, og det vil være svært dyrt at ha en masse satelitter i bane. Satelittene vil i det meste av tida være inaktive. DAB er vannvittig dumt, selv om jeg skjønner intensjonene.
Redigert 27.07.2018 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Lisse
28.07.2018 kl 14:14 556

Det burde være enkelt for media,om de ønsker det, å avsløre spillet rundt DAB.
Hvorfor ble FM skrotet,sendere sendt til Afrika og Nrk trukket inn i dette av de rødgrønne?
Hva fikk kulturminister Giske ut av denne oppkonstruerte situasjonen ingen andre land har erfart,hvor FM angivelig hadde for liten plass(!)
til lille Norges radiostasjoner?
Hvorfor ville Høyre,mot Frps vilje,trumfe gjennom dette dumme vedtaket de rødgrønne startet?

Hvorfor toer media sine hender i også denne saken?
Frykt for å sette
Giske,Ap og Nrk i et dårlig lys?