Kom deg inn - her er det EKSTREM kursoppgang i vente!


Aksjen har bunnet ut og herfra går det kun en vei, nemlig oppover. Finansieringen vil finne sin lösning innen kort tid og da vil selskapet være det beste caset innen offshore rederier. Alt tydert på at Q4 tallene som kommer den 21.02 blir et vendepunkt i så henseende.
Kjempen DOF kommer til å reise seg som fugl Fönix fra asken!!
Redigert 18.02.2020 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Backland
06.02.2020 kl 23:17 15336

Vi får se da etterhvert på Q4 tallene som kommer. Dog er det nok få selskap i dette segmentet som kan "reise kjerringa" som DOF. Gjeld har selskapet hatt før, noe alle selskap har samt at DOF har hatt en humpete vei i det siste. Den blir lappet. Tror nok strategien er bortimot lagt nå for en videre solid og temmelig luftig ferd med tyngende usikkerhetsmoment og mas lagt bak seg. Er ikke bare olje.... :) Aksjonærene fortjener det, og ikke minst styret og ledelsen av selskapet.
Redigert 06.02.2020 kl 23:20 Du må logge inn for å svare

Nå må de komme med noe info snart, dette drøyer veldig

Early First quarter er passert spør du meg. Vi er straks halvveis, og ingen info. Nå må de få fart i sakene snart
suspekt
06.02.2020 kl 23:30 15267

Ja vel og bra bra med positivitet, MEN dersom en leser andre tråder om dof som også virker troverdig her på forumet, så sniker tvilen seg inn. Sitter med et formidabel tap etter siste emi på 60 øre (i dag 6kr) om vi noengang kommer dit så må vi vel ha hjelp fra oven!!!!!! Er i grunnen blitt mer skeptisk i det siste, det blir nok mest sannsynlig atter et dårlig Q4, så får vi se hva emi blir på. Her trengs det mere penger, gjelden er formidabel.
kuka
07.02.2020 kl 00:16 15184

Med rette blir gjelden i Dof, i likhet med gjelden til andre offshoreselskap, holdt opp mot evnen til å betjene denne. I et slikt perspektiv er hele næringen etter mitt skjønn tilnærmet konkurs. I samme perspektiv har det ikke noe for seg at noen påberoper seg å være bare litt gravid, mens andre er gravid. Enten er en gravid eller, så er man det ikke.Dette gjelder nok også Dof, om selskapet er aldri så mye bare litt svanger. Offshore lever av de ratene som oppnås og så lenge tilbudet av tjenester er høyere enn etterspørselen vil aldri ratene bli på et nivå som oppfattes som bærekraftig hverken for selskapene og kreditorene. Det er derfor nødvendig å få balanse mellom tilbud og etterspørsel.

De ulike offshore-tjenestene som Dof og andre selskap tilbyr er essensiell for å holde oljenæringen gående. Derfor kan hverken myndigheter eller banker tillate at bransjen rokkes med sitt fundament. Samtidig er det ikke hogget i stein hvilke selskap som har livets rett i den kommende restruktureringen bransjen vil bli underlagt. Et spørsmål som raskt vil aktualiseres er hvilke selskap som har de beste forutsetningene for å administrere den fremtidige offshoreflåte.
AlanS
07.02.2020 kl 08:42 15001

kuka, det er mange gamle båter og nesten ingen nybygg. Gamle båter blir mindre etterspurt pga spesifikasjons og sikkerthetskrav. I tillegg fungerer klassingen som en slags økonomisk og teknisk barriare som filtrerer vekk gamle båter med jevne mellomrom. Cr 1/4 del av verdensflåte er nå uten klassing og det er stadig flere båter som tas ut av markedet pgs klassingen.

Ja de taes ut, men de skrapes ikke og blir borte for alltid. Hadde de gjort det hadde det hjulpet. Men at de ligger langs kai og er synlig over hele vestlandet er ikke godt for noen. Skriv ned skiten og skrap de.
AlanS
07.02.2020 kl 09:16 14863

drekkapilsen, frakt til skrappingslokasjon koster mer enn rederiene får for slike båter. Om det var en opphuggingsplass i Norge eller UK ville det nok jobbet for fullt nå.

Ja det er det som er problemet, når det er billigere å ha de liggende langs kai enn å skrape de så kommer de til å bli liggende.
Rakafant
07.02.2020 kl 09:28 14782

I denne sammenhengen kan det vel väre på sin plass å minne om at DOF er et selskap som opererer world wide (tilstede i alle verdensdeler).
Med sin spesialkompetanse innenfor subsea operasjoner blir det en helt annen butikk enn å frakte casing og containere i Nordsjöbassenget. Slik sett er det vel neppe trollig at noen utdaterte PSVer som ligger langsetter fjäresteinene betyr noe särlig.
AlanS
07.02.2020 kl 09:44 14734

Problemet er at SOFF tar oppdrag for 40.000 - 50.000 dagen. Dette dekker sikkert ikke driftkostnader ingang.
SOFF er de facto konkurs og den måten den drives på er jo skadelig for bransjen.
danmark1
07.02.2020 kl 10:05 14661

Gælden er ikke højere end normalt. Problemet er, at strukturen må ændres og her er en enkelt bank lidt vanskelig. Når de sidste 10% er på plads kan DOF afdrage og betale renter uden problemer. Markedet er i bedring i begge de sektorer DOF opererer i og DOF har til forskel fra tidligere nu hele subsea delen. Når markedet kommer helt tilbage, bliver indtjeningen gigantisk og værdierne enorme.

Må si at jeg lurer på når det kommer til å skje. 2020 ser ikke kjempelyst ut det heller
suspekt
07.02.2020 kl 10:30 14569

Husk at det er et helt annet marked nå enn da ratene var over en million for dagen og lite offhire. Ratene er fortsatt forholdsvis lave og det skal en del til for å dekke alle utgiftene, spesielt når noen ligger i stby pos mellom hvert oppdrag. Ratene må må opp pm det skal gi avkastning. DOF med sin flåte burde ligge godt an skulle en tro. Imidlertid må noen skip ut av markedet for at de resterende kan få noe bedre rater og i kontinuerlig drift.
Redigert 08.02.2020 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
07.02.2020 kl 11:17 14477

Vi er kun i begyndelsen af februar og Q4 var vældig god. DOF har mange skibe på længere kontrakter og disse bliver stadig bedre. De sidste kontrakter i subsea giver tro på fremtiden her.
ctrlaltdel
07.02.2020 kl 11:32 14423

Gjelden er mye høyere enn normalt. Det er jo bare vrøvl det du skriver. Gjelden og bare gjelden er problemet. Gjelden er faktisk så høy at de må forskyve innbetalingene. Hva hadde skjedd med deg og din bolig hvis du var belånt til midt på pipa og gang på gang ikke klarte å betale avdragene. Jo, du hadde nok blitt husløs og med masse gjeld. Forskjellen på deg og dof er at dof kan bli gjeldfri.
Loddepuz
07.02.2020 kl 13:00 14273

Har de sovna heilt på Austevoll ? De burde snart komt med noe . Ka e det de vente på ? De sa jo i desember at allt hva nesten klart ? Fryktelig dårlige på kommunikasjon , noe som e nøkkelen i og driva et firma
hifidude
07.02.2020 kl 13:04 14250

Vel, send spørsmål til Hilde, tlf nr ligger på Investors relations…… Jeg har spurt, men ikke ett pip.
ctrlaltdel
07.02.2020 kl 13:11 14205

Det er en gigantisk floke som skal løses og der er mange parter som skal bli enige og forenes om samme løsning. Det kan ikke være noen enkel prosess så vi må være tålmodige og glade for at det ikke er brudd i forhandlingene. Er overbevist at det vil komme til en løsning. Det viser bl.a. tiden og resursene som er investert i å nå en løsning. Hadde det ikke vært mulig hadde vi visst det.
Derimot er jeg noe bange (som danmark1 ville sakt) for at løsningen ikke blir spesielt aksjonærvennlig.
ps! Har også spurt og fått svar.
Redigert 07.02.2020 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
hifidude
07.02.2020 kl 13:17 14171

Hva var spm og hva var svaret??
kuka
07.02.2020 kl 13:22 14145

Kanskje det er bankene/kreditorene som har tatt over regien. I så fall er det neppe kun enkeltselskap de har under lupen, men sannsynligvis hele bransjen. Får i så fall håpe at de setter forpliktende krav overfor offshoreselskapene om "opprydding" og uttak av overflødig og ukurant tonnasje som sliter kai-stolper rund om i landet. Det skal ikke mer enn tydelige signal til for at ratene begynner å stige. Som kjent; høye rater gir solide skipsverdier!
hstray
07.02.2020 kl 13:39 14096

Kuka, du har trodd på fellesløsninger for DOF og Solstad lenge. Det skjer ikke. DOF fokuserer kun på seg selv, og ingen andre. Bankene har stilt krav til DOF at de i neste 4 års periode ikke kan kontrahere skip. Tilsvarende punkt vil selvsagt SOFF også få i en ev avtale.
danmark1
07.02.2020 kl 15:24 13953

Du taler imod alt det, der har været kommunikeret. Der mangler 10% og ledelsen har meldt ud, at man forventede en løsning i begyndelsen af Q1. og at man ikke anså det som noget problem. Gælden er normal for branchen. Det unormale er, at en enkelt bank ikke har ønsket at fortsætte med deres lån.
omac
07.02.2020 kl 15:51 13872

Det at de ikke har funnet en løsning nå gjør meg litt nervøs, det er ikke gode tegn...

Helt enig, skal så ekstremt lite til å skrive en melding til oss aksjonærer. Det er tross alt vi som blir de store taperne her.. håper og tror fortsatt at ting vil bedre seg, selvom jeg har vært med på en helvettes nedtur så langt.

Du skal ha for at optimismen er på plass. De meldte vel ikke akkurat at man ikke anså det som noe problem. Gogle translate har oversatt meldingen slik:
Bestyrelsen og direktionen mener, at en løsning er tilgængelig
tidligt 1. kvartal. Dog kan der ikke gives sikkerhed for, at DOF-gruppen vil være
vellykket i denne henseende
Rakafant
07.02.2020 kl 16:43 13734

Registrerer at det er et stigende antall medaksjonärer som begynner å bli en tanke frustrerte over at "tidlig 1.kvartal" avklaringen som vi forventet er i ferd med å bli dröm mer enn virkelighet.
Oppfordringen går derfor til deg H. Stray ( som leder av "Aksjonærgruppen ), send en henvendelse til Helge Mögster med anmodning om å oppdatere markedet.
Gruppen har vel noen millioner aksjer i ryggen (minst), og en slik henvendelse burde selskapet ta seriøst. Dersom de trenger mer tid så er det en helt grei avklaring.
danmark1
07.02.2020 kl 16:58 13702

Dog kan der ikke gives sikkerhed for, at DOF-gruppen vil være
vellykket i denne henseende - Dette er standard.
Mons Aase udtalte til Sysla, tror jeg det var, at han ikke anså det som noget problem og ventede en løsning allerede i januar. Det holdt så ikke helt, men løsningen kommer.

Jeg og tror en løsning kommer. Det jeg som aksjonær ikke liker, er at ledelsen har meldt at markedet vil bli oppdatert om videre fremgang, men det har vært helt tyst. Faren for at løsningen er bedre for bankene enn aksjonærene er høyst reell.
AlanS
07.02.2020 kl 20:13 13510

Det var kommunisert at løsningen skal være god for aksjonærene om jeg husker det riktig.
Allikevel vil det settes pris på en snarlig statusoppdatering.
xcountry70
07.02.2020 kl 20:16 13492

Saken er mine øyne enkel vedrørende finansieringsløsningen : Eiere løser inn ett mindre beløp for å endre avdragsprofil der banker , obligasjonseiere og aksjonærer fortsetter videre drift med samme gjeld som nå, Det vil si at aksjonærer innløser det beløp som er kommunisert 200 MNOK evt noe mer og det trykkes maks ca 307 millioner nye aksjer. Om det blir en annen løsning, ja da vil eiere neppe godta noe annet enn minst 50% reduksjon i gjeld for å betale inn mer egenkapital. Det betyr massive tap for banker , obligasjonseiere og aksjonærer. Gitt dagens marked og kontraktsreserve, det siste kommer ikke til å skje. Derfor er dine spekulasjoner etter min mening ikke reelle.
tobben
08.02.2020 kl 11:45 13029

Hallo !! Litt over 1 uke til 4q-tall , blir jo informasjon da uansett😊
Rakafant
08.02.2020 kl 20:27 12803

Godt poeng, la oss håpe at Q4 tallene blir noe mer enn en kvartalsvis regnskapsrapport. Når det er sagt har vi vel ingen garanti for at Q4 må belyse temaet!
tobben
08.02.2020 kl 21:40 12740

Ville være mer enn utrolig om finansieringen ikke var et naturlig tema ved Q presentasjonen
Kontur
10.02.2020 kl 11:53 12398

Skal tro nårtid meldingen vi venter på kommer?

De trenger kommunikasjonskurs på Austevoll, info er noe de har lite av der borte.
danmark1
10.02.2020 kl 12:53 12266

Det efterlyser man i alle selskaber. Småinvestorerne mangler bare tålmodighed. Den lave omsætning generelt på børsen, siger vel det hele. De små panikker, de store sidder roligt.