Kom deg inn - her er det EKSTREM kursoppgang i vente!
Aksjen har bunnet ut og herfra går det kun en vei, nemlig oppover. Finansieringen vil finne sin lösning innen kort tid og da vil selskapet være det beste caset innen offshore rederier. Alt tydert på at Q4 tallene som kommer den 21.02 blir et vendepunkt i så henseende.
Kjempen DOF kommer til å reise seg som fugl Fönix fra asken!!
Kjempen DOF kommer til å reise seg som fugl Fönix fra asken!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
Anbefaler å blokkere brukeren så slipper dere å lese svada
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Han hadde en viss underholdningsverdi inntil han begynte å bli ufin.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Kontur
21.02.2020 kl 15:26
3831
Stor omsetning, flere som skal inn
Tipper vi ser endring på Top 20 på mandag
Tipper vi ser endring på Top 20 på mandag
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Rakafant
21.02.2020 kl 18:28
3602
Hadde värt flott om du kunne dele dine hovedinntrykk (kortversjonen) når du har gått gjennom rapporten !
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Dealen var gjerne så god at det ikke bør snakkes høyt om. Etter at DOF Subsea ble 100% eid av DOF, har man fått utsatt betaling av lån, og inngått vesentlige nye kontrakter. Et av de dyreste skipene gikk fra opplag inn på en 2 årig kontrakt. Det er mange tall å forholde seg til i et regnskap, men mange vil hevde at kontantstrøm ikke lyver. Se litt på den. Med over 80% utilization i Q1 kommer det penger inn i kassen i Subsea.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Noen som har betraktninger om hvorfor DOF ikke melder om kontrakten til Skandi Caledonia på ca 400dager + opsjoner? For Soff var en slik kontrakt viktig nok til å melde fra om umiddelbart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
semtex72
24.02.2020 kl 00:16
2826
Sorry men her går det mot konkurs
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Nå går kursen i rekordfart nedover.... Dette blir råstygt
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
tobben
24.02.2020 kl 09:34
2569
Bærer vel mer preg av SL jakt? Vi får se fremover, ble hvertfall noen ekstra aksjer da vi kom under snittet mitt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
I dag blir det stygt, men det har gjerne ikke så mye med DOF som selskap å gjøre?
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
danmark1
24.02.2020 kl 10:14
2468
Overdrevet reaktion på covid19, men helt som ventet. Det positive er udviklingen i spotten: http://www.westshore.no/
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
odds
24.02.2020 kl 10:50
2392
Denne bedringen i egenkapitalen vil utgjøre > 5.- pr aksje..
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
tobben
24.02.2020 kl 15:51
2174
Nok en nydelig kontrakt:-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
24.02.2020 kl 17:41
2059
Henger meg sent på å kommentere 4Q tallene, så her kan det hende jeg slår inn åpne dører.
1. DOF har allerede fått avtale med BNDES, det er en veldig viktig brikke for det å komme i mål med en fullstendig løsning.
2. Som vi vet er obligasjonseierne også med, slik at to store grupperinger av långivere har allerede gitt sin godkjenning.
3. Undrer meg over at de sier at DOF må komme fram til den løsningen som best tjener selskapet, og at DOF særlig må finne en løsning som i vesentlig grad reduserer risikoen for at det som skjedde i fjor ikke skjer igjen. Jeg forstår selskapet godt her, utfordringene gjaldt DOF subsea, og DOF subsea hadde på den tiden en sterk balanse, likevel var det noen banker som ikke lenger ønsket å være med og det ble en full refinansieringsrunde ut av det. Det selskapet sier får meg til å undre meg på om det ikke er noe annet i gjære. Hva skjer med SOFF og hvordan kan DOF utnytte det som skjer med SOFF?
4. Det skal ikke allverdens bedring i markedene til før DOF har en kvartalsvis EBITDA på 1000 MNOK. Selv med en moderat bedring i markedene vil altså DOF få en betydelig evne til å nedbetale lån.
1. DOF har allerede fått avtale med BNDES, det er en veldig viktig brikke for det å komme i mål med en fullstendig løsning.
2. Som vi vet er obligasjonseierne også med, slik at to store grupperinger av långivere har allerede gitt sin godkjenning.
3. Undrer meg over at de sier at DOF må komme fram til den løsningen som best tjener selskapet, og at DOF særlig må finne en løsning som i vesentlig grad reduserer risikoen for at det som skjedde i fjor ikke skjer igjen. Jeg forstår selskapet godt her, utfordringene gjaldt DOF subsea, og DOF subsea hadde på den tiden en sterk balanse, likevel var det noen banker som ikke lenger ønsket å være med og det ble en full refinansieringsrunde ut av det. Det selskapet sier får meg til å undre meg på om det ikke er noe annet i gjære. Hva skjer med SOFF og hvordan kan DOF utnytte det som skjer med SOFF?
4. Det skal ikke allverdens bedring i markedene til før DOF har en kvartalsvis EBITDA på 1000 MNOK. Selv med en moderat bedring i markedene vil altså DOF få en betydelig evne til å nedbetale lån.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
suspekt
24.02.2020 kl 18:09
2004
tobben skrev Nok en nydelig kontrakt:-)
Greit nok, men lav rate, 7000GBP, kun 80k nkr dekker vel kun driftsutgiftene, men langt bedre enn å ligge ved kai og slite fortøyninger!! dette er vel for å fylle ut tiden til neste oppdrag!
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Spirrevippen
24.02.2020 kl 18:47
1960
7000GBP i dagrate på en sånn gammel båt ( tilsvarende 84700 NOK etter dagens kurs) er bra det. Mye gammelt skrap som går til halvparten av dette... trist men sant.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
tobben
24.02.2020 kl 20:10
1867
Utgjør et sted mellom 30 og 50 millioner på en gammel skute
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
7000GBP er raten på spot kontrakten på inntil 14 dager de fikk i dag. Hva raten er på langtidskontrakten som starter 1.juni er nok "private and confidential".
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare