Noen med tanker om AKVA Group, råttent selskap eller fremtiden?

gronnvaskeren
AKVA 07.02.2020 kl 09:07 1126

Landbasert og mer lukket oppdrett blir svært viktig. Derfor har jeg satt litt penger i AKVA Group som leverer utstyr til slikt. Men hva hjelper det å selge et etterspurt produkt når man ikke har kontroll på butikken: "Akva Group melder at de har avdekket alvorlige regnskappsbrudd hos et datterselskap i Danmark". Til tross for at de varslet om underskudd 20. januar (25-30 millioner) så ble det 4x det før Q4 tallene kom i dag. Jeg er ny i dette gamet, men skal det være mulig at ledelsen i Trondheim ikke får med seg at de i Danmark "lurer unna" 100 millioner? Hva sier det om å være til stede i eget selskap? Hører gjerne andres tanker og erfaringer med slike selskap.

Should i stay or should I go? Å gå betyr selvsagt å realisere et fint tap.
Redigert 20.01.2021 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
milk
07.02.2020 kl 18:40 1073

Danmark og landbasert oppdrett gir dårlige vibber!! ASA-ME kjøpte opp de fleste landbaserte anleggene og har gitt et rosenrødt bilde av sin drift. Akkva Group er de første til å erfare at landbaserte fullskala anlegg kommer til å slite. Personlig så ville jeg ikke satset en krone på disse to selskapene. AKVA G har satset på feil hest....