NAS: - Cape Town neste destinasjon?

Epona
NAS 07.02.2020 kl 09:17 1754

Stadig nye rutetilpasninger tilpasset inntjening framfor vekst. Kan hende det her kan bli en lønnsom affære for Norwegian:
https://check-in.dk/haab-om-norwegian-rute-til-cape-town/
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
EliotS
07.02.2020 kl 09:55 1641

Jeg syntes at Norwegian jobber hårdt med at blive et global lav-pris selskap. Princippet er at finde nogle central hub på andre kontineter og så leverer man passager ind til disse fra Europa. Nu mangler man så bare offentliggørelsen av hvem de globale samarbejdspartner som skal indgå i en lavpris-allianse er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
Epona
07.02.2020 kl 10:30 1532

Nettopp. Ambisjonene om en global lavprisallianse til gründeren av selskapet vil helt sikkert bli realisert. BK vil gjøre det han kan (ja, selvsagt de andre også) for å gi aksjonærene god valuta for sine investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
Stephen
08.02.2020 kl 13:41 1239

Neppe; snart er Max flyene i luften ,erstatning fra Boing på kontoen, samarbeidet med kineserne går silkemykt og budet har kommet.
Menigheten skal nok på tur med Nas fly , da med et "nytt" selskap. Turen går ikke til Sør Africa, men til caribien; der de blir sittende og teller seddel bunker og smiler av + saldoer.

Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
08.02.2020 kl 14:21 1191

Vi sees der😊💰
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
08.02.2020 kl 15:59 1075

Hva tenker dere kursen sier om de får ca 3 mrd erstatning?
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
Restplassno
08.02.2020 kl 16:21 1025

Kursen er vanskelig å spå, men at den får seg en opptur er vel riktig. Det er imidlertid svært bra for selskapet og styrker egenkapitalen, noe som nok gjør aksjen mindre sårbar også ved de dårligere nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
EliotS
08.02.2020 kl 16:23 1017

Hvis man antager intet av kompensationen er indregnet så skal kursen stige 18 kr.

I juli 2019 da det blev offentligt kendt at Boeing havde afsat penge til Max kompensation gik aktien op i ca. 45 NOK per aktie. Men siden er aktien faldet tilbage og bl.a. på grund af emisjon og kovertible obligation. Det er nok fair at antage noget er indregnet i kursen men ikke fulde 18 NOK. Kursen burde alene på Boeing avtalen kunne gå ca. 10 NOK. Men jeg tror at kurs 50 NOK bliver vanskelig at krydse pga. her bliver obligationslånet konverteret til aktier og dermed kommer der en udvandningseffekt.

Men hvis der både kommer godt regnskab, nyt om en evt allianse, nyt om JV samt at avtale med både Boeing og Roll Royce bliver klarlagt så kan vi måske bryde 50 NOK og forblive der over. Det vil i øvrigt også udløse short tilbakekøb for obligationsejerne som yderligere kan understøtte kursudviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare