HUNT : Har i dag hatt en prat med dir i selskapet

Slettet bruker
HUNT 07.02.2020 kl 16:35 110932

Han sier da følgende
Om alle andre tank rederier i verden går konk så kommer vi å tjene masse penger, vi går aldri konk
Videre sier han følgende
Selv om ratene nå er rekord lave, så rammer ikke dette oss akkurat nå
Vi har båter som går på kontrakter + 100.000$ pr dag og de går på disse i minst 40 dager til
Innen den tid kan hele korona virus epidemien være avsluttet
Han mente dette ville bli en voldsom ketchup effekt når det hele er over
Tenkte bare dele dette med dere her
Har merket meg at det er en del backtradere her inne som bla hevder å hedge DJ som motvekt når de kjøper FRO .
Slike figurer skal dere ikke høre på
Hør på Surik , hør på de seriøse som vet hva de snakker om
Jeg kan en del om dette, men ikke nok til å gi råd
Har vel 1 mill aksjer i HUNT , kjøpt i dag og 16800 FRO , også de kjøpt i dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
kelle
15.03.2020 kl 14:34 6514

FollowtheFlow
Du sier at Hunter sine skip er med i en pool med profit-sharing og det er riktig. Jeg vet ikke hvor mange skip som er med i poolen, ei eller hvordan fordelingsnøkkelen er, men da er det svært viktig å vite hvilken rater de enkelte skip har inngått. En må ikke glemme at det er ikke mer enn en skikkelig måned siden ratenivået skrapet bunnen på 20-30.000 pr.dag.
Dersom mange av skipene i poolen inngikk avtaler i dette tidsrommet på en par måneder. Da ligger vi dårlig an. Derfor er det svært viktig at Hunter sine skip (4) som snart er ledige for oppdrag kan oppnå rater på dagens nivå.
Så lenge en ikke vet hvilken rater skipene i poolen har inngått, er det umulig å forutse kursutviklingen.
Vi får bare håpe at så mange som mulig av skipene i poolen har inngått avtaler med drømmerater den siste tiden
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
T-invest
15.03.2020 kl 19:57 6292

Som man leser i denne artikkelen så inngår Hunter sine skip i Tankers International Scrubber Pool:
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/06/7504348/hunter-group-tar-levering-av-nytt-skip

Og her finner du listen over skip: https://tankersinternational.com/fleet-list/
Velg VLCC Scubber i "Filter by".
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
kelle
15.03.2020 kl 21:12 6135

T-invest
Takker, fin oversikt over skipene i poolen, 11 i antall. Kunne vært greit å vite hvilken avtaler disse har. Spesielt nå når ratenivået har svingt fra den dypeste dal til den høyeste topp. 20.000 til 290.000 i løpet av et par måneder. Men i løpet av en måneds tid vil vi få greie på hvilken avtaler og dag rater Hunters 4 ledige skip vil inngå. Med andre ord, går vi meget spennende tider i møte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
bålfreak
15.03.2020 kl 23:11 5917

EN pool er vel etablert for å ha en felles administrasjon og styring av skip med forskjellige eiere. Inntektene PR skip går til de enkelte eiere. De betaler vel bare en avgift til Poolen som dekker driften av denne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
habbiten
15.03.2020 kl 23:19 5916

Inntektene fordeles mellom de forskjellige rederne basert på et poengsystem. Du kan se i siste kvartalsrapport at Hunter omtaler det som «pool earnings»
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
15.03.2020 kl 23:29 5898

Gå inn på https://tankersinternational.com/ så slipper du å gjette og spre feil informasjon. Mye bedre å forholde seg til fakta....?
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
BillVonka
16.03.2020 kl 00:09 5803

Solgte HUNT for 4kr Håper jeg får kjøpt til under 3 til uka
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
16.03.2020 kl 00:17 5770

Alf K er veldig stille i et marked som koker. Har han tapt mye penger i det siste, eller sitter han bare på gjerdet å venter?
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 02:08 5679

Anbefaler å [skum]lese trådene for de andre TANK selskapene, spesielt FRO, så får en mer info og et bedre totalbilde.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Hellboy
16.03.2020 kl 02:11 5666

Spurte akkurat om tilgang i en annen tråd for å svare på valuta-scenariene dine, reserven.

Det er alternativ 3. Ellers hadde ikke VPS dager i forveien kunnet gi vekslingskursen ;-) Godt det er noen ganger jeg vet ting som du ikke er sikker på. Stort sett er det p.t. jeg som har mest nytte av dine innlegg og ikke vice versa.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Hellboy
16.03.2020 kl 02:12 5662

Han har stoploss på 8% konsekvent, så i dette markedet er vel spørsmålet hvor mange ganger han er tvangssolgt.... 8 % er jo en dags svingninger i dette gale markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 02:40 5652

Takk, helt enig med deg. Når FRO hadde Record date: 13.03.2020 og VPS samme dag fortalte hva utbyttet er i NOK, tilsier det alternativ 3.
Hvorfra vet du at det sikkert er alternativ 3?

Du har også mange gode innlegg jeg har nytte av.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Hellboy
16.03.2020 kl 02:47 5721

Jeg jobber som testleder i IT selv om jeg er siviløkonom. Kan ganske enkelt "plukke fra hverandre" hvordan systemer er bygd opp basert på dataene jeg ser. En av grunnene til at jeg ikke er så gæren i jobben min ;-) (Og at jeg er sikker på transaksjonshåndteringen uten å ha "inside-info")

Hyggelig tilbakemelding også, forresten. Hadde en gang tenkt å prøve å gjøre noen forbedringer i Vistin-regnearket ditt, men det ble litt mye styr på privaten så jeg aldri rakk det. Og så gjorde Vistin noen trader som endret forutsetningene....
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
bålfreak
16.03.2020 kl 08:40 5462

Fakta er at inntektene fordeles etter et poengsystem. Det er jo opplagt at et slikt poengsystem hensyntar de enkelte rederierers oppnådde fraktavtaler og skipenes beskaffenhet som f.eks alder,utstyr les. innstallerte scrubbere osv. Det er selvfølgelig IKKE slik at alle inntekter samles i en pott og fordeles likt på rederne. Hvor dum går det an å bli.........
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
ruda
16.03.2020 kl 08:57 5324

Ratene fyker opp. Dette lover bra for HUNT
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
RonMexico
16.03.2020 kl 09:23 5218

Oppsiden er vel langt større i FRO, som har flere skip 19VLCC mot 3(4)?
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
kelle
16.03.2020 kl 10:23 5044

Det store spørsmålet er hvor mange av skipene, i poolen, går på disse fantastiske ratene. En må ta i betraktning at ratene for januar, februar og delvis mars var i et bunnivå 20-30.000.pr.dag. Det er bare å håpe på at dette nivået holder til HUNTER for sluttet sine 4 skip som straks er ledige for nye oppdrag, i løpet av de neste 30 dagene. Kan disse 4 skipene inngå nye avtaler med dag rater over 100 eller kanskje over 150.00 blir det halejula stemning i leiren og utbyttene for 2. kvartal bli formidabel. Det er bare å håpe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 10:58 4964

Fra HUNT 2019-Q4 rapporten:  https://www.huntergroup.no/press-release/3586365
«As of the date of this report around 70% of available pool days have been booked at an average TCE of approx. USD 88,300»

Så da 2019-Q4 ble lagt frem den 28.02.2019, var altså minst 70% av pool dagene i 2020-Q1 booket til rater på $88,300/dag.
Ikke noe galt med ratene, men med kunnskapsnivået til noen.

Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 12:03 4772


Reserven:

Jeg lener meg på deg som en formidabel regnemester og oppfølger av gammelt og nytt nytt! Har litt lyst til å kjøpe meg opp ytterligere med de ratene som for tiden er i markedet. Jeg tror at Oslo Børs blir hardere rammet enn andre børser med alle sine selskaper som ikke er i oljen fordi vi er en oljeavhengig børs. Når oljeprisen stuper, stuper også Oslo Børs. Samtidig som Korona-viruset påvirker mye, selvsagt.

Ett eksempel: Gitt at ratene for HELE 1. kvartal ligger på $ 88,300 pr. dag: (Altså at man legger til grunn at også de siste 30% av pooldagene skjer til samme rater for å forenkle regnestykket):

1.) Hva vil overskuddet og PE bli pr. aksje for 1. kvartal?

2.) Hva kan vi forvente av utbytte for 1. kvartal gitt de samme forutsetningene og at overskuddet ikke skal gå til lån?
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
tuja
16.03.2020 kl 13:15 4612

Litt forunderlig at tank faller med resten av markedet da segmentet ikke har vært så bra på lang tid. Og utsiktene så lenge oljekrigen pågår, vil bare forsterke det:

""– Det er derfor ikke utenkelig at vi ser 500.000 dollar per dag før det stopper. Selv om det bare skulle vare tre uker til, så løftes inntjeningen for rederiene såpass kraftig at andre kvartal allerede ser ut til å bli ett av de sterkeste kvartalene på minst 12 år.
– Kan se ut som styrken vil vedvare

Tanktopp Macleod sammenligner bevegelsene i tankmarkedet denne uken med situasjonen på høsten i fjor, da fraktratene nådde historisk høye nivåer, blant annet på grunn av stor geopolitisk uro.

– Men det er en viktig forskjell. Det er nå drevet av en enorm økning i oljevolum som skal fraktes. Det er en fundamental etterspørselsvekst etter transport og lagring av olje på grunn av den kraftige produksjonsøkningen.

Han utelukker ikke at tankfesten vil materialisere seg.

– Så lenge priskrigen på olje foregår, kan det se ut som styrken i tankmarkedet vil vedvare."


STERKESTE MARKED PÅ 12 ÅR.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
16.03.2020 kl 13:20 4611

Jeg vet ikke om det er forskjell på den VLCC- appen etter om man betaler noe eller ikke, men min har vært helt tyst siden fredag.
Ingen nye slutninger, og ingen endring fra 'on subs' til fully fixed.
Er det bare min som har sluttet å funke, eller er det dette folk er redde for? Altså at det ikke skjer noe?
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 14:12 4468

Er det jeg som er for optimistisk ellerer vi nå i en bunn?

Jeg ser at Hunter beveger seg rundt 3,60 som er et viktig teknisk støttenivå.
OSEBX (Hovedindeksen) beveger seg under det viktige støttenivået 620, men er ikke langt unna. (610-615).

Dersom de to nivående holder i e.m., kan det være et håp om oppgang i morgen.
Og at USA kommer med ytterligere støttetiltak som løfter børsen der borte fra i øyeblikket en future på vel minus 9 prosent på Dowen.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.03.2020 kl 15:10 4373

Tankmarkedet er nå helt sinnsykt. Disse ratene overgår alt av IMO2020 og alt hva folk trodde.Helt uvirkelige rater. Uansett om Hunter er i en pool så vil pengene renne inn i et tempo ingen noen sinne kunne ha trodd eller håpet på. Børskursen lever sitt eget liv frarevet selskapets situasjon og kan ikke taes seriøst.
200K pluss gjør Hunter i stand til på betale utbytter som er høyere enn dagens aksjekurs..... så utrolig er ratene og så dustete er kursen.
.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Black Peter
16.03.2020 kl 15:30 4331

CosGlad Lake (2011) Modern VLSFO, 278k On Subs AG/Vietnam
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.03.2020 kl 15:36 4306

Dette er helt villt. Fredly traff ikke bare planken han traff århundrets planke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
16.03.2020 kl 15:36 4327

Ingen båter i poolen til Hunter har tatt del i rateøkningen. Frem til den tid er nok markedet risk off, for å sindet forsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.03.2020 kl 15:45 4292

Hunter tar selvsakt del i dette. Nye båter kommer også ut i dere markedet her;
Verdensrekord i tank?
I slutten av forrige uke ble det sluttet en VLCC til vanvittige 400.000 dollar dagen. Er det ny verdensrekord?

Så sitter man i dag med aksjer i tidenes cash maskiner mens alt annet går konkurs
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 16:20 4195


Da ser det ut til å gå som jeg antydet: Hunter ender over kr. 3,60 som er et støttenivå, det samme skjedde med hovedindeksen på godt over 620 også er et støttenivå.

Dow har redusert nedgangen fra 10% til vel 7%, mens Fro ligger som ved starten på i underkant av minus 10%. Og ingen vet hvor haren hopper.

Det er vel det merkeligste; at tankaksjene faller mye på tross av historisk gode rater!

Kanskje jeg tar sjansen på å gå ytterligere inn i Hunter i morgen, dvs. at jeg eventuelt øker min post i Hunter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
bålfreak
16.03.2020 kl 17:03 4086

Jeg har snakket med Gud og han sier at det kommer til å gå bra til slutt. Nå må du slutte å ljuge da din tullebukk . Du har aldri snakket med ledelsen i Hunter .

Men nok av det. Hunter er et fantastisk kjøp på nåværende kurser. Nå blir flere skip sluttet på nye fantastiske rater. Utbyttekapasiteten går i taket og inntektene tar fullstendig av. Kursen burde værti All Tlme High og kommer dit straks coronaen roer seg litt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 17:49 3948


Jeg ser at du boltrer deg i dine egne og deilige meninger om viruset! Du overprøver hva tusenvis av forskere mener om virusets farlighet, herunder italienske, spanske og kinesiske forskere. Og så kaller du det andre mener for tull og tøys (på en annen tråd!). Du klarte vel ikke å holde deg lenger nå, det ble for mye for deg, stakkar.

Du har sikkert hørt om klimafornektere. Av disse utgjør presidentene Donald Trump og Jair Bolsonaro to fine utgaver. Sistnevnte ble smittet av Corona-viruset, den første hevder han ikke ble det enda han la hånden sin på jakkeermet til Bolsonaro. Vi får se....

Hvem skal vi tro på da? Deg eller verdens forskere? Hmmm, det ble vanskelig gitt!

Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
tuja
16.03.2020 kl 18:28 3851

https://www.reuters.com/article/us-oil-shipping/surging-demand-to-move-flood-of-crude-oil-sends-smaller-tanker-rates-soaring-idUSKBN2131SX

Rates for supertankers on the Middle East Gulf to the U.S. Gulf route soared to $277,790 a day on Monday, rising nearly $4,000 a day from Friday. Baltic Exchange data showed. Rates on the Middle East Gulf to China route rose over $7,000 a day to $250,354 a day, Baltic data showed.

The bookings frenzy comes amid an increasingly gloomy global economic outlook and slowing fuel demand the coronavirus pandemic paralyses travel and supply chains.

“I have never seen a market rising on the back of a recession threatening,” said Sharma.

VLCC tanker rates last surged in October last year in the aftermath of U.S. sanctions on units of Chinese shipping giant COSCO.

But a key difference between then and now is that the appetite to actually book ships at these near-record levels is high and supply is struggling to keep up with the demand, the shipping sources said.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 18:43 3803

Det er jo egentlig mer irriterende at ratene er så høye nå som Hunt ikke får noe glede av det. Umulig å si men, veldig få tror at disse rekord ratene blir å se veldig lenge. Det er lov å håpe, at ratene holder seg til Hunt båtene skal ut på nye oppdrag. Når det skal sies så er det vanvittig at kursen ligger under 5.50kr. Eneste årsaker at kursen ikke går opp er fordi det er masse småinvestorer som ikke tørr å sitte i sånne stunder. Selger i full panikk selvom Ratene som Hunt tjener penger på er vanvittig høye. Tenk å få noen Fully Fixed på båtene til Hunt på 250.000k, da blir det utbyttefest som Oslo børs aldri har sett før.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
kelle
16.03.2020 kl 18:56 3739

Hunter Alta skal straks være klar for nye oppdrag, Kan se ut for at den er i Kina for lossing. Må vel være mulig å få en flåte oppdatering fra rederiet når tid de forskjellige skipene er klare for å inngå nye avtaler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
16.03.2020 kl 19:06 3701

Dette blir fantastisk. Synd at verden lider her det har jeg stor medfølelse for. Vi får håpe at viruset brenner ut snart så folk har en mulighet til å få tilbake jobbene sine. i mellomtiden er et tross alt fantastisk å være eier i tank.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.03.2020 kl 19:17 3661

Tank krakker skikkelig i USA. Flere ned 20%
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2020 kl 19:18 3686

ALLE i sitter og sier det samme om båtene til sitt rederi: FÅ DEM PÅ 200k/d osv.
Det er totalt lotto om en båt blir slutta på en gitt dag i periode med høye rater.
Med break even på 6k/d (?) og 88k/d ut Q3 så blir det crazy cash uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
16.03.2020 kl 19:20 3698

Hunter Atla er ferdig med tur imorgen, og klar for ny slutning.
Så helt lotto er det ikke:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
loffer
16.03.2020 kl 19:24 3702

Og Freya skal være i Saudi Arabia 29 mars. Får bare håpe en knallkontrakt venter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare