Moses Lake vil aldri åpne igjen. Fabrikken har negativ verdi

Slettet bruker
REC 08.02.2020 kl 16:14 1281

Sitat Hermanrud: "Jeg tror ikke tollen blir borte, og om den blir borte, er Moses Lake-fabrikken ute av markedet uansett. Og da klarer jeg ikke å se at du kan forsvare de andre verdiene. Det eneste håpet er at Aker har noen ess i ermet med det fremførbare underskuddet. Men jeg tror ikke det er sannsynlig,"

Husk at det vil koste mye penger å stenge ned fabrikken for godt. Man kan ikke bare la den bli stående. Hvordan skal REC få råd til det når de samtidig skal nedbetale dyre lån? REC er et lost case.
milk
08.02.2020 kl 16:30 1224

Det var jo en interessant vending.... Er ML ute av markedet for ever? Med andre ord så produserer REC noe som ingen vil ha! Jøss,det er jo "breaking news" Vet Røkke dette tro? IQ er noe dritt.... :-D
Slettet bruker
08.02.2020 kl 17:34 1132

Det er den andre fabrikken (Butte) til REC som produserer. Men REC må selge den snart (sannsynligvis til rabatt) for å unngå likviditetsskvis.
Slettet bruker
08.02.2020 kl 17:40 1111

Er jo det som er greia, de kommer til å levere til andre enn kinesere
milk
08.02.2020 kl 18:03 1059

REC er også medeier i Yulin... De har opsjon til å kjøpe seg opp til 49% i Yulin. Hvis REC velger å selge noe som helst,så er det vel for å gå tyngre inn i Kina..... Løpet er ikke helt kjørt enda. Å påstå noe annet,er bare svada... Men la oss være enig om en ting,REC sliter på enkelte områder. Men de har stålkontroll på å produsere kvalitet. Så får vi se da,om det bærer eller brister!!
Techsmith
08.02.2020 kl 18:07 1043

tannløs svada post, men fungerer kanskje på en brøkdel loosers. Den forutsetter at USA og EU tillater kinesisk monopol på silisium til solar, semi con og batterianoder. Det er det under 10% sjanse for at slår til. Aker er alt for smart til,å gi bort penger