AXA - DØDSRIKET neste???

Hammers
HAMMER 08.02.2020 kl 23:23 20818

Fredagens fall kom på SKYHØYT volum.
Kursen stanset nær selskapets SISTE sikkerhetsline - før veien til DØDSRIKET åpner seg:
https://www.tradingview.com/x/YFuQgjb8/

Hilsen Hammers..........i all andektighet!
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.03.2020 kl 17:37 2945

Jeg har forlengst fortalt at jeg har trukket meg ut av VOW - og med det ut av aksjemarkedet.
Nå sitter jeg på beste losjeplass sammen med selveste SS og nyter popcorn og cola.
En spennende forestilling vi er vitne til.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.03.2020 kl 18:40 2897

Hæ, har han råd til taxi når han har selt seg ut av axa;) Han set vel i framsete tenkjer eg og delar popcorn og 1 flaske glas cola med deg;)
Slettet bruker
05.03.2020 kl 19:36 2877

Regner med at jeg får et tips bak øret på tribunen av Hammers når vi skal handle VOW igjen.
Eg har meir tru på da enn AXA i desse dagar.

SS
Slettet bruker
06.03.2020 kl 10:57 2758

I dag kl 10:53
11
Hammers mener å se klare trekk av 2008.

Da skal Dow Jones fra 29.000 til 14.500 poeng.
OSE fra 946 til 450 ish poeng.

Hvordan vil AXA klare seg i et slikt scenario?

Dominobrikkene har akkurat startet å velte hverandre.

Dessuten; så vil oppsiden i axa gå nedover etterhvert som hans kurser i kjøp fra nå av og de neste 6 mnd.

Han har nå 17,85 som «bud» om han må gi pliktbud.
Etterhvert faller dette ned på 13 tallet innen 6 mnd.
I dag trur eg han kjøper rundt 11,50. Stemmer det, er maks oppside 11,50 om 6 mnd om han ikke kjøper over den kurs videre fremmover.

Dere skjønner tegninga. Eg trur ikkje geveran setter seg i pliktbud på 17,85. Men venter dette ut så plintbudene hans synker med uker og få måneder. Det er hva jeg tror.

SS
Lysholmlinje
06.03.2020 kl 11:10 2732

Oslo, 6 March 2020

Terje Mjøs Holding AS, a company directly controlled by a member of the Board of
Directors of Axactor SE, Terje Mjøs, has on 6 March 2020 purchased 20,000 shares
in the Company at an average price of 11.40 per share. After this transaction Mr
Terje Mjøs and Terje Mjøs Holding AS controls 60,000 shares in the Company.
Hammers
06.03.2020 kl 11:14 2722

SS.
Dine konklusjonene om DOW + OSEBX er jeg IKKE med på.

Chartermessig ser jeg tilsvarende utvikling som i 2008 mtp STARTEN av et nytt stort fall.
Jeg har ikke sagt noe om hvor bunnene kan være denne gang.
Kun hvor brutalt fallet var i 2008.

Hilsen Hammers
Redigert 06.03.2020 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2020 kl 11:52 2688

Ja viktig presisering. Tallene er mine.
Men ting ligner på 2008.

Bedre å sitte på tribunen, enn i manesjen uansett.

SS
Slettet bruker
06.03.2020 kl 12:52 2648

Var vel meir ein korrigering SS, og ein meir riktig presisering en den du kom med;) Synes Hammers har ein meir realistisk tilnærming med linjalar på ose og evt brot.
Redigert 06.03.2020 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2020 kl 13:01 2629

Jau 😄
Slettet bruker
06.03.2020 kl 17:50 2565

Hammers,

Sluttkurs 11,20.
Da har den havna under støtten 11,50 som Hegnar TV fant.
Neste er 11 kr ifølge Haugen, Hegnar TV.

Neste er først på 9 kr. Deretter FRITT fall.

Kan du bekrefte at det egentlig ikke er noe sterk støtte på 11,50 og 11 ? Du fant vel egentlig ikke desse støttene om eg husker rett? Er det egentlig slik å forstå at nå er det fritt fall til 9 kr ? Finner DU den støtten?

Hva tenker du om at styremedlem som kjøper 30.000 nye aksjar i dag, og 30.000 tidligere i uka, samstundes med at Fredriksen støttekjøper 500.000 aksjer i dag, ikke klarer å gi en sluttkurs annet enn dagens laveste kurs ? Jeg vurderer det som skremmende, og svært svakt. Hva er din vurdering ?

SS
Hammers
06.03.2020 kl 23:09 2502

Tja, hva skal man si til slikt.
Fredriksen fortsetter sine støttekjøp og fortsetter å bremse fallet. Likevel hjelper det ikke stort.
Akkurat som da han støttekjøpte på høyere nivåer. Da jeg innledet tråden for en mnd's tid siden var det vel støtten på ca 15 som var fokus.

JEG ville uansett ha forlatt på det tidpunktet (selv om jeg ville vært ute LENGE før).
Chartet er jo til å gråte av; https://www.tradingview.com/x/xr6EyzHf/

Hilsen Hammers

Slettet bruker
06.03.2020 kl 23:22 2476

Med så overbevisende tekniske signaler, så gikk du ikke selv short? Da AXA brøt under 15, så signaliserte det videre nedgang, men teknikkeren over alle på HO gikk glipp av shortemulighet bare overgått av NAS? Huff.
Hammers
06.03.2020 kl 23:32 2469

Jeg har aldri shortet - og vil heller aldri gjøre det.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
06.03.2020 kl 23:33 2461

Dumt, for det er nettopp ved å shorte du kan tjene raske penger og spesielt når du har rett i dine streker.
lillazyster
06.03.2020 kl 23:54 2439

AXA skal kunne gå ned til sekstallet denne gangen, hvis influensaen får herje noen måneder. AXA langt fra billig enda, så her er nedsiden fortsatt stor.

Holder ett øye med AXA igjen nå, og vil kjøpe når jeg mener den er billig.
Slettet bruker
07.03.2020 kl 10:11 2367

Jeg er veldig overasket over at ikke Hammers benytter seg av RSI, 50 og 200 dager snitt, og i liten grad trender.
Stort sett bare linjer.

Når man ser til Haugens analyser, så benyttes alt dette minst like mye som linjer.

Jeg bruker en del TA, og da er 20 - 40 og 200 dagers snitt svært viktige nivåer, særlig 200 dageren, ved brudd opp eller ned.
RSI bruker jeg svært mye, og den fokuserer Haugen mye på i sine TA sendinger, samt Investtech.
Videre er trender og brudd viktig, for alle - og ikke minst MACD.

Uten å lage sur stemning, hvorfor vektlegger ikke du dette Hammers? Det blir litt som en First Price ta å bare tegne streker? Blir det ikke litt vel lettvint?
Vi vet jo at du i hovedsak på forumet her velger aksjer som skal ned, og som skal underprestere, er det da slik at man kommer langt med kun streker ?

Missforstå meg rett, jeg kritiserer ikke, men har ikke før i går kveld slått meg den "enkle" varianten du bedriver TA på. Nå vet vi jo at i de fleste aksjer du driver TA i, og at TA tar seg opp mot korreksjoner, samt at de aksjer du har fremført, så er stikkordet "lave inntekter, vs kostnader og gjeld".
Det er liksom ikke vanskelig i disse dager å finne seg NAS, BDRILL, PGS, DNO, BØRSER, OLJE, REC, NEL, osv.

Men det vil snu, for noen - de som ikke går konk, så i fortsettelsen hadde jeg håpet at Hammers vil vise mer av seg på "kjøpsanbefalinger" på gode aksjer, da tror jeg elementer som TREND, RSI, LINJER, MACD osv.

Håper du tar dette som konstruktivt innspill Hammers, jeg setter mest pris på dine innlegg her på forum, og alltid med kaffekoppen.
Sitter fremdeles på tribunen med deg, og der sitter jeg en stund til.

SS
Slettet bruker
07.03.2020 kl 10:16 2378

RSI er ingen god indikator egentlig. Hadde den vært så innlysende som du hevder SS, så hadde "alle" gjort penger på TA. Aksjer kan være oversolgt i månedsvis,årevis. Med referanse til AXA nå da, som har bunn-nivå RSI. Kan ikke bli lavere? Gode teknikere som Hammeren trolig er, vet å ikke bruke dette som en indikator for å ta posisjoner. Han er den første teknikeren jeg tror jeg her hørt om noengang som ikke går short. Poenget er at når det faller, faller det raskt og det er store penger å tjene på å sitte den rette veien. Flere venner av meg har håvet inn millioner på shorting de siste dagene i DAX, DOW, TESLA for eksempel.
Slettet bruker
07.03.2020 kl 10:28 2369

Jeg har tjent gode penger på RSI indikatorer.
Jeg ser at i AXA nå, vil den gi en rekyl, garantert.

Alle inkl HAUGEN nevner RSI i sine ta sendinger, samme med Investteck. RSI er viktig, og du kan jo se selv, RSI ligger kun kort tid i dette leie, eller overkjøp leie. Det viser grafen til hammers SVÆRT tydelig. Du har nok kjennskap til SS, og jeg danner meg mer og mer bilde av hjem jeg nå diskuterer med, og du har alltid vert negativ til RSI, men statistikken lyver ikke, RSI har betydning, uten tvil.

SS
Slettet bruker
07.03.2020 kl 10:39 2363

Betydning sammen med andre indikatorer, ja kanskje litt. Støtteverktøy. Jeg følger noen av verdens beste tradere. Snakker Al Brooks med flere. De bruker ikke RSI i noen særlig grad, og noen ikke i det hele tatt. Men det er jo mest indeks. I aksjer, og olje har jeg jo sett at dette er et godt støtteverktøy. Tenker vi kan nærme oss litt på midten her i denne diskusjonen.
Redigert 07.03.2020 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2020 kl 11:10 2348

Jeg snakker fortrinnsvis aksjer, og RSI er en svært god indikator. Du sier du har vert med i axa siden dag en, da har du nok også lest mine innlegg siste 4 år, og da husker du alle mine kjøp i axa på RSI under 30 og salg over 65-70. Fungerte i åresvis, omtrent som eneste sikre strategi. Men dette var før Geveran og Fredriksen ødela aksjen, fungerte ca 1 år etter hans inntog.

Sjekk ut TEKNISK ANALYSE av AXA, som jeg fikk Haugen til å ta på tirsdag på Hegnar TV, der får du en grundig innføring, hvor også RSI har minst 40% av selve "analysen".

SS
Slettet bruker
07.03.2020 kl 11:48 2316

Helt korrekt SS. Synd så få så det. AXA gikk i trading range i årevis som du sier og da blir bieffekten naturligvis å se i RSI. Det var å følge MSI på kjøp - salg og de som satt langsiktig tjente overhode ikke penger
Hammers
07.03.2020 kl 20:31 2249

Hei. Jeg er i grunnen helt enig med deg, og jeg fatter ikke hvorforfor Haugen sitter og messer om RSI som han gjør.
Indeksen gir ikke noe konkret, men er heller en forvirrende indikator som man IKKE kan trekke klare konklusjoner fra!

Selv ser jeg i prinsippet ALDRI på RSI! For min del er det KURSENS bevegelser til diverse linjer som betyr noe.
Det er KURSEN man tjener/taper på - ikke RSI!

Ser man f.eks på AXA (som jeg aldri har hatt aksjer i - tror jeg):
https://www.tradingview.com/x/mGCoJK4t/

Hvis dere ser på RSI og kursen - hva i alle dager gir RSI av meropplysninger? Slikt man ikke ser i selve kursdiagrammet?
Null og niks!!! Kanskje det gir noe for en daytrader, men for alle andre har indeksen NULL verdi i det lange løp.

Noen aksjer BØR man eie. Andre aksjer BØR man holde seg unna. Når salgssignalet er gitt er det bare å komme seg ut.
AXA er en aksje man IKKE bør sitte i over tid. RSI eller ei.

Hilsen Hammers.....som legger til at den streken jeg har tegnet inn er det tråden startet med.
"Kom deg ut hvis det blir brudd". Glem alt annet!






Slettet bruker
07.03.2020 kl 20:55 2220

Ingenting av det som blir skrevet på denne tråden har noe og si.

Uansett om AXA er en aksje man BØR eie og sitte i over tid eller ikke. Aksjonærene i AXA blir kjøpt ut. Så enkelt OG vanskelig er det.

Savner egentlig tråder med mer fokus på teknologien AXA bruker. Hvorfor de er best på det de gjør, å at de har en sinnsyk vekst i forhold til både kundemasse og inntjening. Hvor godt de drifter i Tyskland, Sverige, Spania osv.

Linjalen betyr nada!

Ønsker dere alle en god lørdagskveld :)
Slettet bruker
07.03.2020 kl 21:00 2217

Der er vi HELT uenig.
Men nå er jeg en trader, i ordets rette forstand.

Se på alle gangene axa går i bunn på RSI, 30 ca. Da skulle man kjøpe, og ser du tilbake på 4 år, så avløses stort sett alle gangene med en rekyl på flere kroner opp. Når den bikket 60 skrev jeg i 4 år at nå kan man ta pengene av bordet, i AXA. Dette har gitt meg milliongevinster over tid, og jeg har postet utallige tråder og innlegg om dette.

Nå er RSI rekordlav, og jeg kan garantere at dette vil bli avløst av en rekyl når marerittet på OSE og børsene roer seg. Denne gangen ville jeg ikke brukt RSI som en indikator for inngang alene, for nå er det så mye fundamentalt, (ikke fundamentale ting relatert axa) som forstyrrer at man fort kan se noe mer nedsie i det korte bildet.

Men uansett, jeg synes det er en snedig måte å drive TA på kun basert på linjer, men det gir jo selvsagt viktig info. Men for en trader, som gjerne søker bunnsignaler, og vendeformasjonssignaler, og ikke minst kjøpssignaler, så er jo RSI, MACD, og brudd på 50 og 200 dagers snitt vel så viktig, og ikke minst brudd på trender.

TA er et helt fag, men jeg må si at TA metoden til Haugen gir meg mye mer info enn andre metoder. Jeg er ikke bare ute etter info om aksjer som snur ned, for en ting er sikkert - AXA er ingen NEL, REC, NAS, eller andre fjasa aksjer. AXA tjener penger, og har svært gode utsikter fremfor seg. Men dessverre har bransjen dårlig rykte, nr 1 på listen låner ut aksjer samtidig som han kjøper, og litt andre uheldige omstendigheter som jeg vil si har vert litt klønete av Endre....

Utover det, en flott aksje som du skal ta å kikke litt mer på når det snur. Håper denne tråden endrer overskrift etterhvert når den snur oppover, for det vil den.

SS
Hammers
07.03.2020 kl 21:11 2203

Snedig måte? Hva med resultatene av det jeg driver på med.
Som jeg sier; Kanskje greit for en daytrader, men hvem gidder å slite seg selv ut på slikt?

Alle aksjer får selvsagt rekyler, men går du inn på AXA og ser på oversolgte nivåer - og deretter sjekker kvordan kursen gikk; ja så finner du ut akkurat det samme ved hjelp av kursdiagrammet!

Spørsmålet er heller: Kom du deg ut da min strek ble brutt - eller ble du lurt av en postiv RSI like før!
Jeg begynner å lure......siden du sitter her og virker stadig mer desperat pa AXA's vegne!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
07.03.2020 kl 21:21 2202

Hammers du hammers, du er deg selv lik :-)

Jeg er ikke en dommedagsprofet, og sjekk mine titalls tusen innlegg her og gamleforum om hvordan jeg brukte RSI ut og inn. Jeg har som sagt i annen axa tråd sagt at RSI ikke lengre gikk ann å bruke når axa har falt stort sett siden 30 kr nå sist, i 2 år. Jeg legger IKKE penger på bordet i axa fordi RSI er rekordlav denne gangen. Men før Fredriksens våpendragere ødela axa var RSI holdbart. RSI har fungert fint i EQNR også, i lange tider.

Som du vet, HAUGEN bruker MYE tid på RSI og RSI undertoner i sine chart.

Om du har lest mine innlegg i AXA siste uken, så tror jeg du forstår at jeg solgte meg ut og sitter i CASH.
Det har jeg tenkt å gjøre en stund til, men viktig for meg å få frem at AXA ikke er en NEL, NAS, eller anna drittaksje. Det har jo ikke du noe holdepunkt for å hevde heller, utover hva kursen forteller.

SS
Hammers
07.03.2020 kl 21:54 2180

- Som du selv sier; Du har lagt bort RSI fordi det ikke funker! Akkurat!
- Det spiller ingen rolle om Haugen* bruker hele programmet på RSI. Blir ikke bedre av den grunn. Mye "kan" og "kanskje at"!
- Nei jeg leser ikke dine innlegg. Jeg har stort sett nok med å svare på mine.
- Jeg har aldri sammenlignet AXA med de drittaksjene du nevner. Likevel; et salgssignal er et salgssignal.

* Har selv korrigert Haugen. Det var da han fant ut at potensialet i en aksje lå UNDER chartets bunn.
* Vel, når man har feil charterskalering kan det bli slik, men ikke hvis man gjør det riktig. Da er det UMULIG å havne utenfor chartet!

Hilsen Hammers.......fornøyd med egne resultater og grublerier. Og det HELT RSI-fritt........🤭🤭🤭!
Redigert 07.03.2020 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2020 kl 22:10 2170

Haha, vi får være litt uenig om det der, jeg bruker TA til mer enn å finne dalende stjerner ;-)
Sånn sett så finner jeg synkende skip på OSE uten noen chart, bare ved å se på gjeld og inntjening.

Man trenger ikke chart for å finne at NAS med 20 mrd i gjeld, kurs 370 og oljepris 100 USD for å analysere at NAS skal langt ned.
Når så flyene parkeres, og piloter streiker underveis, for så å gå inn i ny turbulens mtp flyskatt, motor problemer og alt annet som har fucka opp der, og så corrrona, ja da vet man jo allerede på 300 tallet hvilken vei det mått gå.

Så har man jo galskapen til Trøym. Dyrt stål, som står uten arbeid, fallende oljepris i flere år fra 86 usd. Ikke noen vanskelig sak uten chart å si at det skal nedover, og kanskje konkurs som NSG!

Rec, ja det er og en egen historie, alle forstod at det måtte sprekke.

Jeg håper og tror at alle etterhvert ser at NEL skal og må sprekke, og komme seg langt nedover. Der har vel chartene spillt HAMMERS noen puss, eller var det fundamentalt det har gått skeis. Ned skal det med eller uten chart, når fornuften får vinne.

Så ja, det er ikke vanskelig å lage tråder uten charts og rsi på konkurs, eller kandidater som skal videre ned, og til og med langt ned.
I disse dager kunne man vel laget en SAS DØDSRIKE tråd, med god samvittighet.

Eller OLJE DØDSRIKET.
Hva med AKERBP DØDSRIKET, fra 350 til 205. Alle forstod at den måtte ned når olja finner stadig nye bunner. Om jeg laget den tråden, så ville jeg neppe blitt genierklært

Men når vi snakker om kranser og lauvbær, så har du vel fått med deg alle mine spådommer for 2 år siden om at jeg meldte AXA på 28.80 skulle i 10 kr.
Og B2H som lå på 20,60 som jeg sa 4-6 kr på.....

B2H gikk inn fredag, og AXA går snart inn der, 1 kr 20 øre unna 10 kroningen, og 30 øre unna 10 tallet.

Kanskje alle disse trådene burde vert genierklært :-)

God aften Hammers, nå skal du få bruke din tid på alt det andre tullet på forumet. Det er nok å ta av.
Håper på noen artige innlegg om livet i hundremeterskogen. Der så de vel 17 tallet, og nå er vel livet snudd litt opp ned der, kunne tenkt meg litt mer om hva innbyggerne der har i vente, basert på chart.


SS
go frankie
07.03.2020 kl 22:14 2164

Hammers, hvor langt ned er det mulig at axa kan gå om vi faller under streken? Jeg har tatt betydelig tap, veldig glad jeg at jeg kunne spørre deg og faktisk ta beslutning om å gå ut. Har tanker om å gå inn igjen på sikt...

Kan den gå så langt tom til 6, med de turbulente tidene vi er inne i og om det fortsetter tenker jeg det faktisk kan gå så galt.

GF
Slettet bruker
07.03.2020 kl 22:21 2156

Haugen fant støtte på:

11,50 (brutt)
11
9

Nå falt den ut av den fallende trenden fredag, så da skal iht til TA falltakten øke......



SS
Redigert 07.03.2020 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.03.2020 kl 22:36 2143

Du prater mest tull nå.
- Det var SVÆRT vanskelig å skjønne at NSG og REC skulle falle når de gjorde det. NEI; Ikke slik at "alle måtte forstå"!
- Heller ikke Spetalen, Stordalen og 3.mann skjønte det i NSG. De kjøpte - før de pellet seg raskt ut med STORE tap!
- Borr skrev jeg om lenge før spleisen. Kurs ca 110 inkl spleis. Ikke lett å skjønne for alle - det heller.
- Slik er det i selskap etter selskap NÅR det skrives. Det er i ettertid alle ser det logiske.
- Akkurat som Korona. I dag skriver alle om det, men da jeg startet den 11. feb var dette et ganske så ukjent tema!

Det spiller uansett ingen rolle. JEG skriver mitt på MIN måte - så får andre skrive sitt.

Hilsen Hammers
Redigert 07.03.2020 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2020 kl 22:49 2149

jeg skrev om bdrill for 2 år siden og sa hvor dette skulle gå :-)

Nok om det, Corona har vi vert enig om lenge :-)

SS
Hammers
07.03.2020 kl 22:55 2142

Sorry, GF.
Jeg ønsker ikke å si noe om potensialet i dag siden vi snakker om 2 selskaper i det chartet jeg viser (gruve/inkasso).
https://www.tradingview.com/x/owtxuYHa/

Kursen har falt til sitt laveste siden selskapet ble konvertert til inkassoselskap (ref stigningen helt til venstre).
Jeg vet ikke hva som foregår i kulissene, men noe må det vel være! Fall som man nå ser oppstår ikke av seg selv.
Det var på min strek ved 15 du burde pellet deg ut!

Likevel kan det komme en rekyl pga oversolgt - akkurat som også SS mener. Problemet ditt er om det da bør selges.
Se i så fall kursens forhold mot det fallende 9 dg snitt (rød linje). Brytes kursen over er det OK.
Vender den ved møtet er det en helt annen sak!

Hilsen Hammers
Marketwatch
07.03.2020 kl 22:59 2143

Hva med aktiv kurspleie, for at største aksjonr skal få kjøpt seg opp - billig!!!
Slettet bruker
07.03.2020 kl 23:03 2139

Egentlig er den i ingenmannsland nå, ettersom den ikke har relevant historikk fra før 2016.
Den er jo omtrent på på 11,20 der hvor det "startet" i den nye tidsregninga som inkasso selskap.

Hvordan Haugen finner støtte på 9 kr, er for meg vanskelig å svare på. Etter min mening er den under 11,50 veldig i vacuum, og teritorie den aldri har vert i som inkasso selskap.
Hammers, du så jo ta sendingen til Haugen, hvordan fant han linjene på 11,50 - 11 og 9 kr ? Gruve tida?
Jeg gidder ikke se den en gang til, derfor håper jeg du husker hvor han fant disse støttene. Der er mulig der andre TA parametere kom inn i bilde, men mener han hadde brukt linjer som deg.

SS
Slettet bruker
07.03.2020 kl 23:04 2139

MW - det er svaret på elendigheten. Det vet vi alle som har sett dette i mange år.
Det samsvarer med det som skjedde siste uke. Håper listene mandag gir svar på hvor JPM har "lånt" 1,4 mill aksjer....!

SS
Hammers
07.03.2020 kl 23:07 2139

Nei det vet ikke jeg. Det må du nesten spørre SOH om.

Hilsen Hammers