Hjelper hvite studenter å takle den ekle lille rasisten inni dem

Slettet bruker
09.02.2020 kl 02:58 304

Universitet i Minnesota hjelper hvite studenter med å takle «den ekle lille rasisten inni dem»

Concordia College i Minnesota holdt flere arrangementer på «Martin Luther King Jr. Day», designet eksklusivt for hvite studenter for å bekjempe deres iboende rasisme.

Venstresiden er nær grensen før de blir skutt ned i USA.

https://resett.no/2020/02/08/universitet-i-minnesota-hjelper-hvite-studenter-med-a-takle-den-ekle-lille-rasisten-inni-dem/
Slettet bruker
09.02.2020 kl 04:41 294

Alle forelesere på det kurset der skulle blitt tellbydd et spesialkurs, designet eksklusivt for å banke byhømoen utav døm.
Slettet bruker
09.02.2020 kl 13:39 254

Oppskrift på mer rasisme? Det kan bare være amerikanerne som kan forkludre rasismeproblematikken på denne måten. En ting er å erkjenne at svarte borgere i USA fikk sine fulle rettigheter svært sent, 1970 tallet. Det har medført ganske stort etterslep for de svarte på alle områder unntatt i kriminalitetstatistikken. En annen ting er å ikke erkjenne at samfunnet har beveger seg fremover. Kanskje ikke fort nok, mulig det er problemet. Politikken på denne skolen er altså at svarte amerikanere skal definere alt som er rasistisk. Fordi hvite amerikanere historisk sett ikke er i stand til å forstå hva som er rasisme. Snakk om å bygge usikkerhet og mer skille. Blir neppe en matnyttig diskusjon om den ene parten stadig prøver å "arrestere" den andre på ord, uttrykk, vendinger og sammenstillinger som kan tolkes rasistisk. Samtidig som den andre stadig må tenke på formuleringer som ikke krenker den andre; kan jeg bruke "svart" her eller "hvit" der? Passer det seg å si "slave" her? Hva med white christmas...? Er snøhvit rasistisk?

Hva blir neste? Eget pensum med forelesning en gang i uka med "dette er rasisme", kun for hvite? Forundrer meg ikke om det neste blir krav til ny antirasistisk grammatikk.

Noe sier meg at denne skolen har en del problemer som stikker dypere enn det som kommer frem i denne artikkelen. Det virker som et av formålene med utdannelse av studentene er å gjøre de mer rasebevisste.

Velkommen til skole vår. Som hvit student er du per definisjon en rasist. Fra nå av skal du tilpasse deg de svartes nedarvede følelser av undertrykkelse siden slavetiden og frem til i dag. Du vet ikke hva rasisme er, men det vil de svarte sørge for at du lærer deg de fire årene du studerer hos oss. Slik ville jeg oppfattet budskapet.

Det blir fort et religiøst preg over rasismedebatten der den ene siden sitter med fasiten. Den andre siden må bøye seg og gjøre botshandlinger.

Men hva vet jeg. Som hvit priviligert har jeg aldri kjent rasisme på kroppen. Eller har jeg det? Når jeg intetanende som relativt naiv nordmann har beveget meg inn i svarte områder i utlandet. Der folk har hengt ut av vinduene sine og ropt skjellsord pga av hudfargen. Eller når jeg ha blitt kjeppjaget ut av visse gater. Visst har det føltes ubehagelig. At det er rasisme har slått meg. Samtidig er det ikke umulig å tenke at det kanskje er fortjent også. Ikke pga naiviteten. Men slik rasisme som regel blir definert og oppfattet av den gemene hop. "Vi må tåle såpass". Hører jeg inne i hodet mitt....og kanskje det er riktig. Men det finnes en grense for botsøvelser også. Eller gjør det ikke det heller...?

Det er noe å tenke på mens man spiser kake denne søndagen...
Slettet bruker
09.02.2020 kl 14:11 242

Man blir faktisk rasist av å holde på slik som dette universitetet. Fordi da erkjenner man at hvite historisk sett har vært overlegne de svarte, fått overtaket og dermed hatt muligheten til å bedrive utstrakt rasisme og slaveri i lang tid uten at de svake svarte har klart å få overtaket eller utjevnet forholdene.

Forstår de ikke dette?
Slettet bruker
09.02.2020 kl 22:24 208

Nesten alle Universiteter er nå rasistiske, men kun mot de ekle stygge hvite, som er ledende i verden, og har bygget og oppfunnet det meste i den moderne verden og skapt velstand over alt. Til og med Michael Jackson var misunnelig på hvit hud og fikset seg slik at han ble det selv. Enda en seier til den hvite mann.
Slettet bruker
10.02.2020 kl 03:22 181

De er ikke bedre i Norge.