AXA - saklig info om siste emisjon - Endre bør hylles, bud 30,-

Slettet bruker
AXA 09.02.2020 kl 10:46 50173

Velger å legge ut litt av mine innlegg her:

Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.

Man har ikke forstått mye om man tror Fredriksen måtte kjøpe flere for å låne ut mer.....

SSR lista er dønn stabil, og det er sagt og skrevet tidligere at de få aksjene som er utlånt, er HEDGE fra obligasjonseierne, altså en sikkerhet.
Dette skal man ikke ha gått mange ukene på NHH for å skjønne noe av.

Høres ut som om TS her bare skriver svada for å få billigere aksjer. Spørs om det blir så mye billigere enn dagens 10% under EMI kurs.

SS Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.

Man har ikke forstått mye om man tror Fredriksen måtte kjøpe flere for å låne ut mer.....

SSR lista er dønn stabil, og det er sagt og skrevet tidligere at de få aksjene som er utlånt, er HEDGE fra obligasjonseierne, altså en sikkerhet.
Dette skal man ikke ha gått mange ukene på NHH for å skjønne noe av.

Høres ut som om TS her bare skriver svada for å få billigere aksjer. Spørs om det blir så mye billigere enn dagens 10% under EMI kurs.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 12:05 2587

Den holdes nede garantert,dette EF ikke småsparere som presser den nedover, her går shortne ned mot teknkske nivåer. Galskap når selskapet tjener penger, emisjon på 17.28 nå på begredlige 12.50 ingen insidere har så lavt inngang ever. Galskap
Slettet bruker
04.03.2020 kl 12:12 2572

Det er nok lurt å hedge sin axa investering mot B2H short.
Da er man sikker på suksess. AXA vil dessverre falle mer, men man ser B2H faller enda mer, og den skal på 3 kr. Derved blir netto diff at gevinsten blir større i short av B2H enn papirtapet i AXA. Så reiser axa seg igjen, og man får enda bedre netto gevinst, forutsatt at man f.eks dekker shorten på 3 kr i B2H. Slår mitt virus scenario inn, vil B2H blir handlet på 3 tallet.

Man må ha flere baller i lufta på en gang, Record....!

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 12:14 2568

Clarck gutta så vel gjerne TA sendingen til Hegnar Tv i går, og så at 11,50 - 11 og 9 er de neste støttene i AXA, pr nå i skrivende stund er jo axa faktisk rast utenfor fallende trendkanal, og hva pleier Investtech å si om det? Jo at investorene er villig til å selge på stadig lavere kurser, og at fall utenfor trend, vil ytterligere gi raskt lavere kurser. Det er hva Investtech sier om slikt.

Sørgelig rett og slett.

SS
Record
04.03.2020 kl 12:15 2528

Dere må ikke se så mørkt på det , aksjekursen er jo ikke selskapet ?
Om dere vurderer ett selskap som fair , invester ut fra det , ikke se på aksjekursen ,utenom ved kjøp/salg da :-)
Slettet bruker
04.03.2020 kl 12:18 2550

Ênig trist som bare det, ingen vil kjøre kursen oppover, Geveran handler på lavere og lavere nivå kursen totalt mørbanket
Slettet bruker
04.03.2020 kl 12:22 2540

Aldri mei mitt liv vært borti være ekstremt manipulasjon, kjøper ikke at aksjen skal falle 5kr pga korona virus, skjønner ingen ting lenger, de som selger er totalt blåst i nøtta
Havstril
04.03.2020 kl 12:22 2540

Tøm og røm siste 2år er fasiten her virker ikke som det snur her heller.
Men så lenge de store sitter så bør det roe noen som vurder og ta tapet nesten alle ser røde tall her nå.
Kan selvsagt bli verre her er i en fallende trend fortsatt, men en får snart tro att salgs volum er ned og begynner og flate ut eller tendenser til
oppgang hadde vært litt greit for de fleste som sitter her. Er veldig mørbanket nå selv som selskapet har levert som lovet hele tiden
har ikke mye tiltro til husa som anbefalte AXA over flere år hvor er de nå. bare lurer...………….
upsidedown
04.03.2020 kl 12:42 2513

Burde småaksjonærer over det ganske land stå frem å kreve at selgere og kjøpere ble synlig igjen på Oslo Børs?

Må si at dette stuntet fra Siv Jensen med henvisning til EU har vært demotiverende for meg. Før kunne man i det minste se om det var samsvar mellom de store husenes agering i media og handelsmønsteret. Det var også lettere å spore shorthandel da man så hvem som solgte og kjøpte miniputtposter.

Facebook kan være en kanal å bruke for å nå den nye finansministeren. Noen flere som har synspunkter på dette?
Redigert 04.03.2020 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 13:56 2471

La meg være helt klinkende klar og tydelig: Jeg har 100% tro på Axa, Endre og Johnny. Kursen er helt sinnsyk, og feilprisa delux.
Man kan mistenke dirty spill fra Geveran, og Dnb, og shortere. Men, det er ikke tvil om at de andre inkasso aksjene som B2H, Hoist, Intrum og i USA har fulgt samme lei og bane, nedover sammen med axa.

Noen kjøper fallende aksjer, og de gir opp, nye kjøper, og gir opp. Hvorfor skal det være slik, i en bransje som da tjener store penger ? Jeg fatter det bare ikke.
Gjeld er det nok av i verden, og mer blir det, for hver dag som går. Noen skal og må kjøpe denne, og drive den inn. Er gjelden for dyr? Kanskje, men den blir billigere nå ifølge bransjen - kjøpers marked.

Så til poenget:

Man velger selv om man vil tro på at Corrona ikke vil rive i sund aksjemarkedet. Det så ut til å være ufarlig, og ikke så mye å tenke på. Men man ser etterhvert som man setter seg inn i børs, finans, handel, osv at dette er skikkelig ille. Vi har jo ikke sett nedstenging i resten av verden, som i provinsene i Kina.
Om dette blir gjort, og dette eksalerer til world wide, gud bedre da ville jeg ikke eid en jævlig aksje. Ikke engang short er vits, for det stenges for som i 2008.

Så glem no Endre, AXA og alt det fundamentale rundt den - det er ikke det som styrer kursene nå. Det er panikken som har kommet, og som jeg er 100% sikker på at vil eskalere MANGE hakk som nå må gjøre seg gjeldene.

Da er spørsmålet, ta pengene av bordet på 12,50-13,80 og se ting ann, og ha et midlertidig tap, og se ann ukene som kommer, eller skal man bare sitte i det, og bære med ned på 6-10 kr i AXA, for det er der realiteten ligger OM dette eskalerer. Prisen har som sagt INGENTING med axa som selskap å gjøre, men det har ene og alene med at mange nå teller på knappene, noen er belånt, og noen vil ut for lavere inngang.
Rekylen kommer, men jeg vet ikke om den kommer fra 12,50 eller 6,50. Det er bedre å være føre var, enn etter snar.

Klart at man står på sidelingen også står på sidelinjen mtp bud, eller pliktbud. Det er en annen sak. Men jeg har skrevet litt om dette før i dag, og jeg tror dessverre Fredriksen vil legge på borde 12-13 kr i pliktbudet, enn 17,85.

Hva tror dere?

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 14:13 2447

Jeg registrer mye frustrasjon (helt forståelig menneskelig adferd). For min egendel så orker jeg ikke å hoppe inn og ut av selskapene jeg nå har kjøpt meg opp i. Men alle må ta sine egene valg :) Skjønner at en del tradere nå sitter fastlåst i en aksje som Axa. For oss andre som har litt lengre tidshorosont så vil nok ting gå seg til :)

Lykke til videre :)
Slettet bruker
04.03.2020 kl 14:16 2448

Er vel ikke vanskelig å hoppe inn og ut av axa med siste tids volumer.

Hverken feil å hoppe av, eller bli sittende. Kommer ann på horisonten.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 14:18 2440

Vanskelig å ta avgjørelsen om å hoppe ut om du kjøpte deg opp 15 -16 kr for noen dager siden tenker jeg? Det er det jeg mener med fastlåst i aksjen :)
Slettet bruker
04.03.2020 kl 14:24 2428

Spiller ingen rolle, skal man leke seg i aksjer med store summer, feks 250k aksjer, så må man tørre å ta valg underveis.
Sitter man å ser at ting kan bli verre, er det da vel bedre å hoppe av, og kjøpe billigere, og komme seg ut igjen tidligere, med samme gevinst, eller mer. Ikke vanskelig i axa som man har dønn tru på.

Eg seie ikkje at eg eller andre har gjort, eller bør gjere.
Berre noko ein må overveie. Trur ein at ein har sitt corrona bunnen no, så er det galskap å selge.

Trur ein at axa kan vippes utav fallende trend, nedover, ja da selger man nå, for det blir jo en loddrett strek til 11,50 - 11 eller 9 kr. Eskalerer Corrona til nedstenging av Europa, Amerika og andre land, gud bedre da angrer man nok denne ukes kurser 12,50-13,80 at man ikke tok pengene av bordet en periode.

Jeg begynner å bli 100% sikker på at jeg får EQNR på 125 og faktisk under 100 lappen med litt is i magen. Skrev om dette for 6 mnd siden, og ble idioterklært, men de trådene skal bli kjekk å løfte når / om den tid kommer......


SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:05 2381

Grunnet for at du har lykkes m ed disse ekstrem lave kursmål .,takke denne massesuggesjon fra småsparere når det er panikk på børsen. Hadde ikke dette virus skapt så mye panikk hadde aldri kursen fallt så langt ned som 12 kr.
upsidedown
04.03.2020 kl 15:16 2358

Shorterne fikk motstand på 12,50 i dag. Var sikker på at vi skulle ned å sniffe på ny bunn høyt på 11-tallet.

Forstår ikke all angsten så lenge det tas mot store poster og kjøpersiden er på plass.
Redigert 04.03.2020 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:32 2335

Jaja, styremedlemmet har no trua, tok 30k aksjer no - innsidekjøpsmelding.

Ergo er det ingen kjøpere i styrerommet for tiden. Ingen bud i nærmeste fremtid.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:33 2332

JPM har satt en solid short på 1,4 mill aksjer tilsvarende en hel dags god omsetning. Connor har klokelig(?) dekket seg mer inn... Der har vi svaret på siste dump i kursen JPM, ikke noe som helst med JF å gjøre.
Redigert 04.03.2020 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:34 2332

Hanibal:

Helt rett, det er ikke pga noe galt med axa jeg har fått rett.
Årsaken er som jeg har hevdet hele veien, børsuro sender denne ned. Nå ble den sendt ned.
Den ble sendt drastisk ned ved tidligere børsfall, og dessverre hentes den ikke inn i bullmarked.
Tre år med historisk bullmarked, driten er i fallende trend. Forstå det den som kan.

Topp og bunnlinje er i kraftig stigende trend.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:35 2335

Axactor SE - Mandatory Notification of Trade
MELDEPLIKTIG HANDEL FOR PRIMÆRINNSIDERE Newsweb
Oslo, 4 March 2020 Terje Mjøs Holding AS, a company directly controlled by a member of the Board of Directors of Axactor SE, Terje Mjøs, has on 4 March 2020 purchased 30,000 shares in the Company at an average price of 12.75453 per share. After this transaction Mr Terje Mjøs and Terje Mjøs Holding AS controls 40,000 shares in the Company.
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:35 2333

Fy faen, se her da.
Og noen sier dette ikke er robot triksong og algoritmer?

Denne skal dessverre langt ned.


Active positions
Position Holder Short Position Short Percent Position Date (dd.mm.yyyy)
JPMORGAN ASSET MANAGEMENT (UK) LTD 1 419 183 0,76% 03.03.2020
CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 1 071 945 0,57% 25.02.2020
Sum 2 491 128 1,33%


JP Morgan har ikke planer om å løpe etter denne, de skal ha solid gevinst.
Den får de på 9-10 kr.

Blir spennende å se på listene hvem som har lånt ut 1,5 mill aksjer.
Snakk om å skite i eget reir.

SS
Redigert 04.03.2020 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:43 2304

Connor fortsetter å dekke seg inn. Innsidekjøp i dag og fortsetter nok i dagene som kommer? Hvem vet? => Ingen vet.
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:46 2296

Mange dagene siden Connor Clark dekket inn usle 10.000 aksjer.
For det vi vet, fikk de også blod på tann, og vipper axa utfor siste rest før stupet, som er å ramle ut (ned) av den allerede fallende kanalen.

De kan TA dem også, så de vet hvor de skal sette inn støtet. Dette blir bare verre og verre. Innsidekjøp på 30 k aksjer, som nesten alle har råd å kjøpe, det blir peanuts i forhold til short satt på 1.500.000 stk aksjer.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:50 2283

Connor snur neppe fra å dekke seg inn, til å sette nye shorter, men vi får se. Aner at du har konkludert veldig i EN retning her nå SS... Men det er markedet som bestemmer. Når det er store shorter i et selskap som jeg ikke helt fanger logikken i, SAMTIDIG med at det kan forventes positiv nyhetsstrøm = kan være verdt å spille på...
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:54 2272

Eg sit ikkje på fasiten, og eg sit ikkje på svara.

Eg gjer meg mine tanker no, og eg veit at hverken Fredriksen, eller JPM leikar butikk.
Båe har felles interesser i denne shorten ettersom eg kan vurdera dette.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 15:56 2262

Det kan du si... Og for en langsiktig og industriell aktør som JF så er ikke aksjekursen her og nå det som "vipper han av stolen". Han tjener jo penger på å låne ut og vel vitende om at AXA fortsetter veksten og har en lys fremtid, så er jo de to shortene her mer enn en hel dags omsetning og litt til. Kan bli fyr i bålet, eller det blir slukket av et vannvittig regnskyll. Ingen vet. Får bare følge med.
Redigert 04.03.2020 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 16:06 2244

......og vel vitende om at han får seg billegare aksjar, tenkjer vi seier det slek.
Fortjenesta for å låne ut aksjar vert som å sei at du har 50.000 kr i lommeboka, og lånar dei ut ei veke til 2 kr i rente.
Det er forsvinnande lite å hente på å låne ut aksjar, sjølv for Fredriksen.

Han har nok ein anna motivasjon for å låna ut til JPM, sjølv om me ikkje veit at da er Fredriksen som har gjort dette.
Når Geveran ikkje har kjøpt på nokre dagar, så samsvarar jo dette med at dei heller ikkje er dumme. Dei lånar ikkje ut nokre millionar aksjar samstundes som dei skal i marknaden å hamstre billege aksjar. Dei ventar på nye lågare kursar når JPM har gjort sitt, og skapt endå meir frykt.

At dette kan være lovleg, fattar eg ikkje. Short skulle vert ulovleg på et selskap som har falle meir enn 20% frå toppen.

SS
Takwe
04.03.2020 kl 18:44 2190

Sterke påstander dette adm!
Slettet bruker
04.03.2020 kl 18:57 2183

Er det ?

Et forum er laget for å diskutere, og ikke konkludere. Jeg trekker frem med god begrunnelse hva jeg tror, akkurat som mange andre gjør.
Ingen ufine påstander, alt med forbehold, og det er mye historikk i dette for å kunne tenke i disse baner.

Dette er så absolutt inenfor på et forum.
Hva skal diskuteres på forum om ikke dette er innenfor, Takwe ?

Vi vet at Fredriksen låner ut, og vi vet at Geveran ikke har kjøpt siste tre dager. 2+2 er 4 !
Slik er det trolig også i dette. Listene får vi i morgen, og mandag, så får vi også svaret. Det er klart noen på topp 20 vil vise minst 1,5 mill mindre aksjer når listene kommer.

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 19:26 2153

SS: Geveran kan fortsette å kjøpe aksjer, selv om de låner de ut. Og, det kan også hende JF ikke vil komme i negativ kontroll? Og enig, forumet er til for å dele tanker - så kan man konkludere på egenhånd.
Slettet bruker
04.03.2020 kl 19:30 2146

USA opp over 3% nå, markedet er i ferd med å innse at livet og aksjer går videre etter at årets influensa er over, nå også i USA med enda lavere rente😀👍
Redigert 04.03.2020 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 20:31 2110

Tenkte å avslutte skriveriet, men om jeg har forklart meg uklart prøver jeg igjen.

1. Jada, Geveran kan selvsagt kjøpe, samtidig som de låner ut.

2. Tenker du det er logisk å gjøre det om du var Geveran? Her banker JPM på døra, lån oss f.eks 5 mill aksjer. Da vet Geveran og ALLE andre at dette skal shortselges i markedet. Tilfeldigvis har AXA vert svak denne uka. Geveran ville normalt ha kjøpt i dette svake markedet, som så mange ganger tidligere i denne uro.

Men denne uka uteble alle kjøp fra Geveran. Da er min konklusjon at de ikke kjøper samtidig som de har lånt ut aksjer. Det gir mening, i allefall for meg.

Så får vi se når Geveran kjøper neste gang, på hvilken kurs, det kan jo indikere en form for bunn :-)
Hvem vet, ikke jeg - jeg bare tenker litt logisk. Jeg vil inn, er ute - så jeg er vel litt mer "fri" til å tenke i alle retninger, enn dei som sitter med stort minus. Dei tenker nok litt vel positivt, uansett hva det måtte være

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 20:41 2081

Ja og ja, men et snev av bias er det jo over deg også SS. Nok om det. Takker for dine innspill, så skal jeg fundere litt på det store krysset vi så i dag. I morgen blir det trolig et vannvittig rally på OSE, vær så god å shorte AXA på den... Leste du hva jeg skrev on Kina forresten? Og det betyr minst like mye om ikke mer enn JPM short.
Slettet bruker
04.03.2020 kl 20:41 2083

Hmm, ja du skriver i allefall mye :-)
tenketanken
04.03.2020 kl 21:57 1996

Nå må vi ikke dette på skrivefylla igjen, etter en lengere tid på vannvogna.
Det må være rom for individualister, og mennesker som tør tenke utenfor boksen.
Viktig med dype og godt ide og kunnskaps utvekslinger, uten at noen
på død og liv skal agere som overdommer for sannheten.
Kunnskap er ikke noe du tar det er noe du får, kun dersom du ønsker å ta imot.
Slettet bruker
04.03.2020 kl 22:00 1987

Helt enig Tenketanken.

Jeg skal ikke svartmale noe, og jeg har et inderlig ønske om at AXA og OSE går så det suser i morgen. Jeg og ønsker å vite hva denne kryssingen er, men hvordan skal vi finne utav det? Aksjelistene vil ikke vise dette før mandag tidligst, kanskje torsdag neste uke.
Børsmelding kom ikke i dag, kanskje i morgen tidlig.

Uansett, jeg er glad i axa, og hopper plutselig på igjen. Kanskje ser dere SS løpende etter toget.........

SS
Slettet bruker
04.03.2020 kl 22:02 2001

Rally i USA i kveld (+4,53%!) skal gi shorterne noe å tenke på i natt! ;-)

Bare å hive seg inn igjen i morgen SS!
Redigert 04.03.2020 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 22:03 1999

Panikk ikveld SS 😂sa bang over dammen 💥💥💥
Slettet bruker
04.03.2020 kl 22:09 1977

Håper axa skal i 14 i morra. Det vet du jeg gjør.

Unner deg og andre oppgang. Volumet i oppgangen var lavt, over dammen. Eneste skår i gleden. Men ose bør da lette i morgen på dette. 📈📈📈
Record
04.03.2020 kl 23:04 1925

Disse var nok bare kjøp/salg av puts eller calls , helt vanlig instrumenter men har ofte større påvirkning en bla short .
Ikke noe en kan gjøre noe med ,de proffe som henger med slike instrument .
Kjekt av deg å ønske oppgang for de som sitter ennå , er liksom ikke deg det :-)
Men shorten i B2 beholder du vel ?
Marketwatch
04.03.2020 kl 23:12 1925

I etterpåklokskapens lys, er det klart at det var en kjempetabbe av styret å takke nei til budet
på kr 22,-. Dersom det da var reelt, for det er merkelig at ikke en potensiell budgiver kjøper
seg opp nå på langt lavere kurser. Tror ikke de ville ha problemer med å kjøpe seg opp til
over 50%, uten å måtte gå over kr 20,-. At aksjen i går ble utsatt for massiv shorting, er også
ganske spesielt, nå man kjenner den gode utviklingen selskapet er inne i. Selskapet verdsettes nå
snart til halvparten av innskutt kapital. Her er det noen som herjer med aksjen!