SDSD - SPETTET går på samme smell som i B2H - kursmål 0,50

Slettet bruker
SDSD 09.02.2020 kl 14:02 13411

SDSD skal da langt ned, neste korreksjon er i gang, og det flyter over av gammelt drit.

EQNR vil ikke ha disse gamle søppelbåtene til Spettet, han går nok på en ny smell her, som han har gjort i B2H nå.

Spettet er som Hermannsruud, mistet teften, og bjellesau effekten.

Kursmål 50 øre.
Dette er en aksje jeg skal skrive MYE om fremmover på dette forum.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
keane
11.02.2020 kl 07:50 6045

Ja, Sdsd-tallene for q4 blir nok meget bra. Innsidekjøp for kun en kort stund siden på nærmere 1.30. No-brainer å plukke aksjer her på disse nivåene...;-)
keane
10.02.2020 kl 23:42 6086

Jeg har hamstret Sdsd - cash, skipsverdier og inntreden i tank = aksjen er et kupp på disse nivåer!!! Bare å kjøpe med begge hender!
Groven64
10.02.2020 kl 19:18 6187

Ser at Standard Princess fikk C/R+C/R+opt. til 5500 GPB 11/2
1700 GPB mer enn båter som er 4-8 år nyere! Så det motbeviser det som visse personer her inne påstår. At en velger nyere fremfor eldre. Er ikke bare det som spiller inn! Deck-size og BHP betyr mer!! FS Balmoral Supply Duties D/D14 P&C 11/2
Det er fra nå og fremover spotratene vil stige. Min spådom er at om 2-3 uker er spotratene 2-3 ganger høyere enn dagens. 👍
Redigert 10.02.2020 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
DBirkeland
10.02.2020 kl 09:00 6285

Her må jo du være på en form for krigssti SS, er du sikker på at SS skal vert referert til skipssjefen ?

For det første: I det store og hele er ikke å klasse en PSV så dyrt og er noe alle må igjennom innimellom, skal du klasse en AHT eller et konstruksjons-skip derimot påløper det seg ganske store summer.
For det andre: Det er bare 4 PSV sdsd eier 100%, resten er deleide så også delte kostnader.
Det sier seg selv at dette selskapet som er gjeldfritt vil kunne tjene penger der andre sliter, eneste som kan kjøre dette ordentlig på ræv er at markedet kollapser og det har det foreløpig ikke gjort. Skal en bruke januar og februar som
representative måneder i det store og hele innen offshore hadde det alltid sett små-tragisk ut.
Selskapet tjener penger der andre taper, det sier egentlig alt om hvor solid dette selskapet er.
Slettet bruker
10.02.2020 kl 06:45 6535

FQ: tror eg ler meg i hjel om dine axa teorier. Alle mine axa aksjer er ferske. Kjøper og selger fortløpende.


Klassing😂😂😂: tror du at det gjøres en gang? Trodde jeg hadde lest det meste.

Hørt om 5-10-15-20 osv års klassinger ? Desto flere år, oftest dyrere og dyrere.

Selg i dag. 50 øre kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 06:14 6557

Og en annen ting SS

Axa 18 kr ? Gammel kurs 1.80
Du har kjøpt på 30 og 40 kr også og gammel kurs det 3-4 kr
Sitter du i + i Axa
Hvordan får du til det?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 06:03 6576

Skipene må ikke klasses. Det ble utført etter bygging. Godkjent for segment.

Men det er riktig at skipene skal kontrolleres, og at utstyr ombord holder mål. Koster ikke skjorta det.
Det går under vedlikehold.

Men hvis ... noe jeg anser som svært usannsynelig. At skipene ikke består som Eu krever av utstyr etc så blir det dyrt. Men det skjer ikke ...

Så Ss slutt å skrem folk til å selge. Du prøver å manipulere. 1 gang til å du er historie på FA forum
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 21:01 6787

Hevngjerrighet har aldri gagnet noen, bruk tiden til noe mer fornuftig! Lykke til med ny shorts!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:56 6804

Hør med TAJANA hvorfor vi begge er bekymret for selskap vi ikke har aksjer i ?

Kanskje vedkommende kan gi deg en forklaring på DET!
Vedkommende Tatjana er jo også bekymret for et selskap som tjener godt med penger, går i overskudd, priset over børs til bare 40% av bokført EK.


SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:49 6804

Hvorfor bekymrer du deg for selskap du ikke er aksjonær i? Er det ikke underlig at SD går i pluss, er jo så mange som ikke får penger inn. Hvor mange nick har du, er ikke veldig vanskelig å se at du skriver med deg selv!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:42 6827

heavyinvest!

Så dumt innlegg at jeg ikke engang gidder å svare. Du kan jo se hvordan det gikk med Sartor Shipping, som også holdt på med gammalt drit.

MV:

Så og si hele flåten.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:40 6821

Klassinger kostar jo skjorta, må dei klasse mange skip Ss?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:38 6822

Måten du ordlegger på tilsier en alder av 13-14år, nærmeste du har vært skipsfører er lego båten du fikk til jul! Oljepris ned positivt for drift av skip?JA! Virus på skip i nordsjøen?NEI! Er mars/april svake måneder for PSV?NEI!

Du har med denne tråden skutt deg selv i foten med avsagd hagle, glem ikke at kun 20% av alle selskap på OSE går i pluss på regnskapet, SDSD er et av disse! Lykke til med ny shorts!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:20 6875

Klar for mer skriverier Tatjana ?

Du mener en som har særs god økonomisk forståelse, fulgt offshorebransjen svært tett i jobb sammenheng, fulgt DOF siden 2008 tett på børs, og fulgt denne SDSD tett selv om jeg ikke har skrevet om det, ikke skal ha peilng?

Jeg kan i allefall fortelle deg at jeg har mer peiling på AHTS, Supply og standbye enn du noen gang vil få, for jeg har faktisk vert skipsfører på alle disse tre kategoriene innimellom.

Jeg har godkjent fakturaer, budsjettansvar, og vet hva klassing og andre kostnader på eldre båter medfører.

Så ikke kom her å virke storkar, for dette faget, segmentet osv kan jeg MEGET godt.
SDSD er ikke noe mer enn en spekulativ oppkomling av 2014 og et bet på bedre tider. Pr nå svinger oljen, virus og annet faenskap SDSD, markedene, og offshoremarkedene en vei, og det er nedover.

På samme måte som BORR Drilling er spekulativ og elendighet fra ende til annen.

Om mine aksjer i AXA går videre ned, tro meg - jeg lever godt med det. Har ikke engang en krone i tap på kursen, og jeg har en akkumulert kurs i AXA på langt over 50 kr, så jeg tåler litt motgang. Dessuten har jeg mange mill stående som jeg enda ikke har satt inn der dem skal.
Kanskje en short i SDSD er det jeg skal velge, ser jeg kan låne 7 siffret antall aksjer her via Nordnet i kveld når jeg sjekker i handelsløsningen.
Det er en god hedge mot markedsfall generelt.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:10 6894

Hva skal man svare trådstarter.
Stakkars mann. På en time klarer han å bli spesialist på et case andre bruker mnd på.

I all elendighet synes jeg faktisk det er litt trasig for han å ha denne bitterheten.
Håpen han får hentet seg inn i aksjene han sitter i.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Sima
09.02.2020 kl 19:14 6964

Fordelen med en slik tråd er jo alle gode innleggene som kommer fra oppegående nick for å argumentere mot den såkalte Skipssjefen. Tror en slik tråd virker mot sin hensikt, om hensikten er å snakke ned kursen. Er forresten litt usikker på om det er det som er hensikten, kanskje er det for å bli opplyst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Woody
09.02.2020 kl 18:58 7001

Senest 20 januar 2020 ga Equinor en 2003 bygd PSV en 5 års kontrakt i tillegg til ytterligere to bygget i 2004. SDSD sine båter er bygget rundt 2010, samt noen eiendeler i noen mellom 2005-2010. De heleide skipene er bygget på Aker Yards med 1000 m2 dekk med isbrytere som også kan jobbe i Barentshavet og er blant de mest attraktive båtene.

Uansett opererer SDSD sine skip på britisk side og får oppdragene sine der hvor Equinor ikke har særlig engasjement.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
specc
09.02.2020 kl 18:51 7023

Rart du oppretter denne idiotiske tråden nå, og ikke for 2 måneder siden for eksempel ?

Hvorfor skal du snakke dritt om aksjen hvis den ikke interesserer deg ? Du taper tydeligvis bare penger på investeringene dine.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 18:44 7037

😂😂😂😂 Eldar velger da ikke gamle båter, når han får nye til samme prisen.

Båter og prising har du lite peiling på. Stort tap ??

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Woody
09.02.2020 kl 18:33 7038

Siden han sa dette på Hegnar TV har han lastet opp for flere ti-talls millioner kroner i det stille. Ikke meldeplikt før 25%, men ligger helt på grensen nå.

Han sa aldri investeringen i SDSD, han siktet til supply-markedet generelt, at det ville ta lang tid før det ble noe fart der. SDSD sine investeringer er priset langt under bokførte verdier som er 1,80 kr. per aksje. Verdier som beviselig lar seg omsette med nedsalg av PSV-eiendeler og to store PSV skip som alle ble solgt med god gevinst. Det selges altså båter med fortjeneste som er bokført til halvparten. Senest to skip som kommer på kvartalsrapporten førstkommende torsdag. Videre er det investert i tank, som tross stygt fall siste tiden grunnet Corona-virus er ventet sterkt de kommende årene. SD har over 200 millioner i kontanter og ingen gjeld på noen eiendeler. I 2019 gikk driften av PSV engasjement i pluss og det er ventet bedre marked i 2020, men sesongen med høyere rater starter vår/sommmer.

PSV skipene er solgt som mudderbåter, fiskeri (foring), havvind og offshore andre steder. PSV skip er som en VW Caddy på sjøen og kan brukes til alt mulig. Det er bare et lasteplan. Havvind kan gi helt ny og uventet boost i markedet for PSV skip, det bygges nærmest ingenting.

Jeg tipper vi ser 1,60 - 1,80 innen mai i takt med mindre Corona-frykt og økte rater i tank og supply.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
braastad-xo
09.02.2020 kl 18:14 7091

Spetalen sa jo selv når han var i studio til Hegnar TV for noen uker siden, at investeringen hans i SDSD ikke ville gi noe særlig avkastning. Lenge siden jeg solgte mine aksjer i SDSD, men den kommentaren hans i Hegnar TV, ville iallefall fått meg til å avstå fra å kjøpe aksjer i SDSD.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Groven64
09.02.2020 kl 18:10 7104

Har du IQ lavere enn ditt skonummer!? Så du tror at de velger båter som er nyere!!! Er ikke det det kommer an på!! Alt avhenger av hvem som kan levere en tjeneste billigest!!! Trenger ikke være så skarp for å skjønne det!! Og der er det ingen som kan konkurere med SDSD på break even på båtene! Og du kaller deg «skipssjefen»!!! Haha må i tilfelle være på en synkende skute!!
Makan til lavmål skal enn lete lenge etter!!! 😂😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 17:37 7157

Javel. Og dette fant du ut hvor ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 17:03 7213

FQ: Denne tråden ble til som følge av Tatjana sin hevngjerrighet. Dette forstod du vel.

Nå har SS brukt ettermiddag på å slå opp i diverse registre, som Skipssjefer disponerer i det daglige, og der ser eg at nesten alle fartøya til SDSD har forfall på dei viktige papira neste 12 mnd. Dyre klassinger og sertifikat skal opprettholdes, og det koster på gamle fartøy med mindre og mindre jobb.

Vil det komme en emisjon snart for å ha nok penger til dette?
Dyrt med skip langs kai også, selv om dei er gjeldsfrie.

Også gjeldsfrie billige gamle biler kan koste mye å holde på veien, det vet alle, og desto mer på gamle skip.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:47 7277

Ss =Super Silly 💋😁
Forum trollet som dukker opp i de fleste tråder
Er det et eneste selskap du ikke snakker ned ??
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
klaesp
09.02.2020 kl 15:40 7288

Skipssjefen nå har du fått for mye slagside, bare til å gå tilbake på gammel dosering på pillene
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:27 7324

Tajana trenger ikke lære meg NOE om SDSD.
Det selskapet har jeg fulgt siden starten, og tjent 70k i på 3 trader, for lenge siden.

B2H kjøpte spettet på 7,50 og var med til 10,50, nå nede på 7 blank fredag. Spettet har mistet grepet, som Trøym har.

Ingen kan bare kjøpe noen gamle supply båter og tro at man er reder, og stor oppside. Trøym kan like lite om rederi og skipsdrift som Arne Brimi kan.
Spettet er en kar som har lurt mange småsparere opp igjennom, men nå er magien slutt - se bare til hans idioti i B2H.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:21 7299

SS
Har du ikke forstått caset SDSD?
Du drar tråder med SDSD og B2H.
Spetalen startet ikke B2H men kjøpte seg inn i det.
SDSD er en baby for han. Banken SS . Banken SS er der man putter pengene sine.
Forstår du ikke hva jeg skriver?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:19 7308

Noterer meg fallende trend fra 1,35 til 1,12.

Synkende topper, lavere bunner, MACD i rødt, rsi sier selg, og trenden er ned. Bunnene kommer på klart høyere volum enn toppene, så dette ser jo virkelig ikke bra ut.

Med litt børsuro, a-la OSE 777 som sist, så ser mine streker denne i 0,50
Båter må i opplagg, klasses for å holde papirer, og pengene brennes i samme tempo som i NEL.

STRONG SELL

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:15 7320

Det vet jeg, har fulgt dette siden starten.
Men poenget er at spettet er en som fort går ut av aksjer. Her vil han gå på samme smell som i B2H, og man ser at Spettet stadig oftere ikke lengre har samme effekt som før.

Gamle båter, uten gjeld, koster også penger å ha i bøyen, og papirer på. Eldar og oljeselskaper bruker nyere til samme pris, og får grønnere leveranser.
Dette er dømt til å gå samme vei som Borr.....Bare med Spettet til rors.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
olsen
09.02.2020 kl 15:14 7317

Fyren virker jo helt tom i toppen. Bare å ignorere.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:11 7321

SS.
Typisk selskap som Spettet går inn i??
Han startet selskapet.

Fytt i rakken SS. Kunnskap mann, Kunnskap.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:11 7339

Følger ikke Solon lengre, ingen tanker om den.

Sitter du og i SDSD kvadro ?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:09 7340

Ok SS,

Hva er dine tanker rundt Solon? Skal vistnok nylig ha gjennomført en rettet emisjon :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:09 7338

SS
Det går ikke å legge inn kjøpsordre på 13 nok i AXA. Men du har sikkert andre kanaler. He he.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 15:08 7350

SDSD er oppblåst i pris, ikke verdt mer enn 50 øre.

Typisk i selskaper Spettet går inn i, blåses opp til kunstige priser, som kollapser når han er ferdig med sitt.

Gamle møkkabåter, snart nye klassinger, og fallende oljepriser. Mye bra og nyere båter i markedet, som oljeselskapene følgelig velger.

Mye samme opplegg som med Trøym riggene dette her SDSD.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
olsen
09.02.2020 kl 15:06 7350

Vennligst forklar hva du mener med at SDSD er en boble.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 14:50 7389

Jeg diskutere hva det måtte være her, kvadro.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 14:38 7411

Skal vi diskutere AXA her å 👍
Redigert 21.01.2021 kl 03:30 Du må logge inn for å svare