SDSD - SPETTET går på samme smell som i B2H - kursmål 0,50


SDSD skal da langt ned, neste korreksjon er i gang, og det flyter over av gammelt drit.

EQNR vil ikke ha disse gamle søppelbåtene til Spettet, han går nok på en ny smell her, som han har gjort i B2H nå.

Spettet er som Hermannsruud, mistet teften, og bjellesau effekten.

Kursmål 50 øre.
Dette er en aksje jeg skal skrive MYE om fremmover på dette forum.

SS

Her må jo du være på en form for krigssti SS, er du sikker på at SS skal vert referert til skipssjefen ?

For det første: I det store og hele er ikke å klasse en PSV så dyrt og er noe alle må igjennom innimellom, skal du klasse en AHT eller et konstruksjons-skip derimot påløper det seg ganske store summer.
For det andre: Det er bare 4 PSV sdsd eier 100%, resten er deleide så også delte kostnader.
Det sier seg selv at dette selskapet som er gjeldfritt vil kunne tjene penger der andre sliter, eneste som kan kjøre dette ordentlig på ræv er at markedet kollapser og det har det foreløpig ikke gjort. Skal en bruke januar og februar som
representative måneder i det store og hele innen offshore hadde det alltid sett små-tragisk ut.
Selskapet tjener penger der andre taper, det sier egentlig alt om hvor solid dette selskapet er.
Groven64
10.02.2020 kl 19:18 1835

Ser at Standard Princess fikk C/R+C/R+opt. til 5500 GPB 11/2
1700 GPB mer enn båter som er 4-8 år nyere! Så det motbeviser det som visse personer her inne påstår. At en velger nyere fremfor eldre. Er ikke bare det som spiller inn! Deck-size og BHP betyr mer!! FS Balmoral Supply Duties D/D14 P&C 11/2
Det er fra nå og fremover spotratene vil stige. Min spådom er at om 2-3 uker er spotratene 2-3 ganger høyere enn dagens. 👍
Redigert 10.02.2020 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
keane
10.02.2020 kl 23:42 1704

Jeg har hamstret Sdsd - cash, skipsverdier og inntreden i tank = aksjen er et kupp på disse nivåer!!! Bare å kjøpe med begge hender!
keane
11.02.2020 kl 07:50 1596

Ja, Sdsd-tallene for q4 blir nok meget bra. Innsidekjøp for kun en kort stund siden på nærmere 1.30. No-brainer å plukke aksjer her på disse nivåene...;-)
nima
11.02.2020 kl 09:05 1542

Slik som utviklingen er i denne aksjen så må vi kunne stille spørsmålet, er SDSD blitt en svindel aksje ?
klaesp
11.02.2020 kl 09:21 1520

Det er de som IKKE kjøper aksjer på dette nivået som blir svindlet... Det har nettopp vært et stort innsidekjøp i aksjen
nima
11.02.2020 kl 09:26 1514

Ja enig i det , har selv lastet til ripa.
Sima
11.02.2020 kl 10:36 1469

Ser på DN investor sine sider at median kursmål er satt til 2,02. Mener at det var ca. 1,8 sist jeg var inne der for noen dager siden.
Woody
11.02.2020 kl 15:12 1369

Dette er typisk for aksjen. Dvs. at den ikke alltid går på gode dager da annet går, men så kommer den plutselig på en helt annen dag enn man forventer. I dag går tank-aksjer rett opp. Hunter og Frontline 5%, Okeanis 10%. Likevel står SD helt stille, selv om selskapet eier 1/3 av et helt nytt tankskip der andelen har en verdi tilsvarende 50% av børsverdien. SD er 50% tank nå. I tillegg er det 200 mill. i kontanter. Plutselig blir alt dette priset inn. Gjerne på en dag der børsen er rød, men det kommer.
Woody
11.02.2020 kl 15:55 1309

Da tank-kjøpet kom var det litt skuffende fordi man kanskje kunne håpet at pengene heller ble betalt ut i utbytte. Men nå, som kursen er ned 25 øre siden nyheten, er det en helt annen sak. Selskapsverdien har falt med 160 millioner. Tilsvarende ca. halvparten av investeringen i tank.

Med så mye verdier tror jeg ikke vi skal lenger ned. Kanskje til kr. 1 hvis Corona-viruset blusser opp igjen. På oppsiden derimot kan vi se kr. 2 til våren hvis båre PSV og tank ratene blir sterke samtidig. Det er ikke så veldig urealistisk at det kan skje. Risk/reward ser bra ut.

Hvorfor er folk så opptatt av utbytte? Kursen synker tilsvarende utbyttet. Det er mye triveligere med økt aksjekurs, noe som kommer når folk får roet corona nervene sine :)
Groven64
11.02.2020 kl 20:37 1135

FS Carrick og FS Abergeldie spot-oppdrag idag. Igår FS Balmoral og Standard Princess. Totalt 15 PSV båter (UK) fikk spot-oppdrag igår og idag. Det spisser seg til! Ratene vil gå raskt opp fremover. Og SDSD kommer til å tjene gode penger! Dette ser lovende ut fremover! 👍
Redigert 11.02.2020 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
olhonga
11.02.2020 kl 22:02 1037

Rart at det er så mange båter som skal klasses dersom de skal klasses hvert 5 år.
Så vidt jeg vet ble de tre Volstadbåtene bygget i perioden 2006 til 2008 og da stemmer det ikke at de skal ha hovedklassing i den nø
Nærmeste fremtid.
Kan det være at den godeste SS har blingset litt mens han var kaptein på både supply, ankerhåndteringsfartøyet og ta gjerne gjerne også med stand by(e) båter også for den slags skyld, og har bestillt klassing til de fartøy han hadde under sin kommando ved hjelp av den samme kulerammen som han nå bruker når han kalkulerer seg frem til dato for klassing av de store heleide båtene til SDSD
Snipp snapp snute...
paali89
12.02.2020 kl 09:26 883

Folk må ha utrolig lave forventinger til q4 imorgen..
specc
12.02.2020 kl 13:53 780

Må være noe lukka informasjon om SDSD, de andre rederiene kollapser ikke slik som SD. Jeg forstår ikke caset.

Konsernet taper ikke akkuratt penger...
Redern
12.02.2020 kl 15:04 700

Jeg har ingenting imot om en er for eller imot en aksje, men har meldt denne.
Dessverre et forsøk på grov feilinformasjon angående klassing som ikke kommer før i 2022, 2023 og 2024.

Om ikke annet beviste SS at han lyver, og da mister en troverdighet (om det finnes på HO ;) ).

Hei Søppelsjefen! Hva tenker du om kontrakt til "søppelbåt" på 125dager? Enda en langtidskontrakt er tildelt, kan du forklare hvorfor noen gir kontrakter?

Trump
18.02.2020 kl 11:45 171

I USA er dette berettiget til 2 -5 år bak murene