Ultimovacs og tiden fremover.

Ultimovax
ULTIMO 09.02.2020 kl 19:03 21577

Jeg skjønner godt at CEO Øyvind Arnesen gledet seg til å legge frem resultatene på Fredag. Han var også svært fornøyd da han ble intervjuet av e24 « – Jeg mener resultatene fra studien er klart positive. Den viser bedre overlevelsesrate blant de føflekkreftpasientene som får vår vaksine i tillegg til annen behandling, sammenlignet med dem som ikke får den«

At vi fikk en kjøpsmulighet på denne gode meldingen var ikke mindre enn utrolig, og kan trolig kun skje innen for Biotek i Norge. En super melding som skulle sendt kursen nærmere 100kr sender den ned 13%..

Historien viser at markedet bruker noe tid på å ta innover seg nyhetene i Ultimovacs. Lungekreft studien som ble meldt i november, med svært gode resultater og Bristol Myers samarbeidet - det tok en stund før markedet til surr begynte så smått å ta innover seg.

Fredagens melding føyer seg inn i rekken av mange positive meldinger den siste tiden, kanskje markedet forstår det i morgen, mandag?

Jeg ser frem til padcasten radforsk kommende onsdag, hvor blant annet resultatene fra studien vil være tema. Har ikke investorene skjønt meldingen i løpet av helgen, vil de skjønna den etter podcasten.

Videre blir det en interessant 4Q presentasjon på fredag, ikke fra økonomisk drift selvsagt, men det er andre momenter som kan belyses, kan det komme interessant informasjon om mulig samarbeidsstudier inne feks prostata?

Melding om FPI(første pasient inn) i Bristol Myers studiet er en viktig milepel for Ultimovacs, signaleffekten av å holde tidsskjema og vise at inkluderingen går som planlagt er viktig. Melding forventes i Q1.

Videre vil Ultimovacs meldte siste inkluderte pasient i den USA baserte fase 1 studien i malignant melanoma. Forventer tidlig i Q1 og jeg vil tippe i løpet av denne uken.

På toppen av det hele skal det komme en større artikkel i et anerkjent tidsskrift i April.

Ultimovacs leverer både innen for tidsskjema, effekt, immunrespons og bivirkninger - Arnesen styrer skuta med stø kurs. Jeg gleder meg til fortsettelsen og det tror jeg pasienter og pårørende også har grunn til.

Takk til Ultimovacs for jobben de gjør og takk til investorene som gjør det hele mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2020 kl 11:19 4727

Hele det tekniske handlemønsteret tilsier forsiktighet nå:
- trenden er jo uavbrutt dramatisk ned siden fallet startet midt på 70-tallet
- volumet er falt dramatisk, de som en stund trodde de kunne bunnfiske er tørket bort
- intradags volatilitet er så stor at det tilsier forsiktighet, i dag har f.eks. aksjen vært brått nede på 43-tallet igjen, og trolig bare et støttekjøp forhindret noe verre

Moral: Jeg oppfordrer dem som enøyd bare snakker om aksjens potensiale, også lærer seg å se på børsens behandling av aksjer i en årelang ventefase.
Og for guds skyld, begynn ikke et like selvskadende og tapsbringende selvbedrag som vi har sett i NANO på det verste, der enkelte siden ATH i 2016 har sett kurser på tusenvis av kroner komme hver dag som helst. Fordi det "fundamentale" var så bra. Uten å forstå at det fremdeles lå årevis av utfordrende utvikling foran selskapet fremdeles. De holder forresten på ennå, de vet ikke engang hvor lang en siste godkjenningsprosess hos FDA er - ETTER at man har forlatt dagens fase 2B og fått begynt på en krevende fase 3 (der kan man konsultere BGBIOs guidinger, som oppgir tid og vei for sånt uten noe krøll og tåkeprat)

NB: Dette er selvsagt en forsiktighet i det korte bildet, jeg har tidligere angitt at selskapet rent syklisk bør få en mellom-opptur gjerne til 50-60 før overordnet trend slår inn igjen. De som vil satse på at aksjen ikke vil falle så mye mer og vil prøve å få med seg en slik midlertidig opptur må gjøre som de vil. Jeg prøvde det samme flere ganger i NANO, men det er vanskelig, jeg var heldig (og litt dyktig) og klarte den større oppturen etter vårkræsjet 2017. Men flere trader etterpå (2018/19) fikk jeg lite ut av, knapt verdt bryet fordi nedturen var jevnt stærre enn oppgangen (vi endte som kjent 80% ned til slutt).
Syklisk er det sannsynlig at den neste oppturen i ULTIMO blir ganske kraftig (som i NANOs første korreksjon etter storkræsjet). Men igjen, dette er bare erfariger, det er aldri sikkert at vi får automatiske repriser.
Redigert 21.02.2020 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Teslabear
21.02.2020 kl 11:43 4683

Når superdonken Korsarse har forsøkt å snakke kursen ned på et papir, har dette ofte vist seg å være en gyllen kjøpsmulighet. Så også denne gangen?
Slettet bruker
21.02.2020 kl 11:45 4678

Tesla,
du får bare kjøpe i vei. Bare hyggelig om jeg er en sikker innsiktskilde til at du kan tjene penger på noe.
Spent på å høre din rapport framover.
Men jeg forstår du har vært med nedover på dette fallet, som nå er på ca. -40% siden jeg sendte ut min advarsel.
Dermed trenger du bare 80% oppgang nå for å komme i null igjen. Lykke til!

PS: Og du er syklisk ikke uten håp: Det kan godt hende at the second wave etter dette storfallet begynner nå (som jeg har indikert gode sjanser for vil komme - slike fall er ikke enveiskjørte). Bare husk at også midlertidige korreksjoner har en begrenset varighet, bare spør en NANOist :-)
Redigert 21.02.2020 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Teslabear
21.02.2020 kl 13:05 4605

Kursen fikk i alle fall et solid løft etter at Korsarse gikk ut med sin "analyse".
Lango
21.02.2020 kl 13:41 4559

Du vet, Korsar er veldig flink til å nevne de gangene han treffer, men kan ikke se han har kommentert sitt vesentlige kjøp i trvx på kurs rundt 10 kroner 22. januar så mye etter det...

Jeg misstenker Korsar for å være en som forurenser alle tråder her, men negative kommentarer for å narre noen til å kjøpe trvx i stede, aksjen han har vesentlig tap på rundt 23 % i. Nå kjenner ikke jeg veldig godt til Ultimo, men er ganske godt inne i NANO, her er vel Korsar nå den enesteste som påstår NANO nå ikke er i en trend oppover. Fra kurs rundt 20 kroner til over 27 nå, med en potensiell oppgang på kort tid opp mot 50 kroner. Nevner bare kursen tidligere har vært godt over 100 kroner, de fleste er vel enige om at kursen skal opp til dette nivået og etter hvert høyere, husk dette er et selskap som er tidlig i fasen med en medisin som verden skriker etter å få tak i allerede før den er satt i produksjon.
Slettet bruker
21.02.2020 kl 14:09 4491

Flotte greier, ULTIMO rekylerer pent i dag :-)
Så får vi se hvor langt det bærer i denne runden. Den har fremdeles 25 kroner å hente inn fra ATH.
Men volumet er lavt som vi ser, så det er ikke så mange som har klart å komme seg inn på denne intradagens opptur siden aksjen var helt nede på 43-tallet. Der aksjen ble bråbremset på et taktisk godt plassert støttekjøp. Vi får se om andre krefter prøver å støte nedover nå.
Det blir nok mye volatilitet og søkende handel en stund her.

Redigert 21.02.2020 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
Lango
21.02.2020 kl 14:17 4463

Teknisk sett ser det mye bedre ut enn for eksempel TRVX. Både ULTIMO og ikke minst NANO viser svært gode tendenser, der både det fundamentale og det tekniske bildet ser svært bra ut.
Teslabear
21.02.2020 kl 14:18 4462

Nu skal man aldri være i tvil om at Korsarse har backtradet seg inn på 43-tallet, så han kan nok smile hele vegen til banken.
Docs
21.02.2020 kl 14:20 4455

Hvis den holder seg over 50 i dag, så er det ikke motstand før 58. S
Slettet bruker
21.02.2020 kl 14:36 4404

Docs,
det er korrekt :-)
Jeg har tidligere nevnt at et second run etter det premature storfallet fra 76 kan slite med å komme over det i første omgang.
Men i farma er lite spikret, sentimentene kan svinge voldsomt.
Slettet bruker
21.02.2020 kl 14:45 4374

Gode nyheter på gang. Ille at noen får info før andre. Håper de ikke får kalde føtter og avventer.
Ultimovax
21.02.2020 kl 15:06 4323

Som sagt kommer her flere triggere de neste dagene og ukene som kan sende kursen over tidligere ATH, oppstart av to store studier blant annet.

Jeg tror også det meldes om ny samarbeidsavtale med big farma ganske snart.

Topp 20 og innsiderne bryr seg lite om litt svingninger og TA, Gjelsten uttalte at han tok både oppgangen og nedgangen med knusende ro, 40kr eller 100kr, fungerer teknologien vil man uansett se tilbake på de kursen å langer på man ikke for en gangsskyld satset mer. Angrer selv på at jeg ikke gikk tyngre inn i Algeta, men er stolt og glad for jeg satt hele veien til oppkjøpet.

Oppsiden i Ultimovacs er ikke til å fatte, og om markedet feks setter sannsynligheten for suksess til 1 prosent, så bør man se kurser over 200kr.

Personlig tror jeg det er betydelig høyere sjanse for de lykkes, Bristol Myers har tro på dette, Gustav Gaudernack har tro på dette og de fleste innen fagmiljøet ser potensialet og tror at vaksinen vil fungere, men investorene på Oslo Børs har ikke tro på det - men den troen vil komme og da kommer kursen også fykende opp.
Ultimovax
24.02.2020 kl 22:06 3871

Mulighetene, teknologien og oppsiden er faktisk derisket siden aksjen sto i 75kr for bare noen uker siden. Samme hvor mye angst det er på børsen generelt så vil UV1 materialisere seg. Hold på aksjene når det blåser folkens.

Skal slutte å mase om sammenligningen med Algeta, men jeg husker jeg hadde en grei gevinst før kursen gikk fra rundt 40kr til 25kr og det var tett før jeg kasta korta...
Husk at teknologien og potensialet er det samme.

Jeg har som nevnt et nært familiemedlem som hadde lungekreft stadium 3b/4 og var med på UV1 utprøvningen i 2012. Hun fikk immunrespons og er i livet i dag. Legene sa hun hadde maks 18 måneder å leve. Jeg har snakket, sitter på venterommet på radiumen og blitt kjent med både lungekreft og prostata pasienter som var med på UV1 utprøvningen. Den fantastiske utviklingen den gjengen som fikk immunrespons har hatt er fantastisk og nå starter to store studier som skal bevise dette.

Ultimovacs sitter på gullegget, en universell kreftvaksine. Det vet professor Gaudernack, Bristol Myers, Gjelsten, innsiderne og Hagen.

Største potensialet i Skandinavia får du i Ultimovacs.
Redigert 25.02.2020 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
25.02.2020 kl 09:16 3748

Det aller viktigste er at pasienter og pårørende skal få UV1 som en del av fremtidig behandling. Gaudernack har sagt at UV1 vil kunne bidra til at kreft i fremtiden kan bli behandlet som en kronisk sykdom, slik som det blir med mitt familiemedlem i dag. Håper flest mulig får muligheten til å bruke UV1. Kursen vil følge på etter hvert.
heilo888
25.02.2020 kl 10:31 3679

En investering i Ultimovacs blir trolig en vinn, vinn , vinn!
Vinn 1: Kreftpasientene får en langt bedre behandlingsmetode enn idag.
Vinn 2: Muligheten til å få bygget et større norsk biotekselskap, og en fremtidig norsk biotekindustri generelt.
Vinn 3: En investering i Ultimovacs kan øke din framtidige økonomiske frihet dramatisk.
Turboprinsen
25.02.2020 kl 11:35 3610

Halleluja
heilo888
25.02.2020 kl 12:34 3572

Tror bunnen er inne her rundt den tekniske støtten ved kr 40.
Fallet har ingen fundamental basis og tror kjøp her er et kupp om man ser litt lenger fram enn sin egen nesetipp.
Ultimovax
25.02.2020 kl 14:15 3505

Nydelig inngang, har økt litt i dag, men dessverre så har jeg også økt på 65,59, 50 og nå på rundt 42kr i snitt. Men i det store bildet har det mindre betydning, selv om man naturligvis alltid ønsker lavest mulig snitt.
Ingen biotek selskapet på OSE har større potensialet og selskapet er mer derisket nå enn når kursen var 75kr. Denne kommer garantert. Håper på ytterligere derisiking ved at oppstart av kommende studier starter i Q1.
SirJohnny
26.02.2020 kl 00:24 3362

Ja ganske utrolig at meldingen som derisket selskapet ytterligere sendte kursen ned. Har selv også økt beholdningen på rundt 50kr, øker ved evt videre corona drevet fall.

tipper på oppstart av studier på slutten av denne eller neste uke. Mye og glede oss til fremover i Ultimovacs.

Som en digresjon, svineinfluensa smittet over 1.5 mrd mennesker og over 900 tusen personer i Norge..historien har vist at det var en god kjøpsmulighet, Corona viruset vil spre seg videre og gi en midlertidig panikk og en liten støkk i markedet..kanskje skal OSE ned 4-5 prosenter til, så tenker jeg man tar til fornuftig, "som vanlig".

og san går nu daagan
Ultimovax
26.02.2020 kl 14:34 4213

Håper flest mulig har fått kjøpt på disse nivåene. I forhold til de andre biotek selskapene så har Ultimovacs betydelig større potensial, samtidig skal man huske at selskapet har 400 millioner i cash og ingen behov for kapitalinnhenting.
Ultimovax
27.02.2020 kl 11:48 4074

I dag ser man at Nano får seg en skikkelig nedtur pga av forsinkelse og manglende egenkapital og høy cash burn.

Ultimovacs, har lav cash burn, har en historie med og alltid holde av de lover, og har 400 millioner på bok og naturligvis største potensialet blant aksjene i Skandinavia som man får kjøpe på meget hyggelig nivåer for investorene som klarer å se potensialet og hva som kommer.
Ultimovax
27.02.2020 kl 12:52 4036

Historisk vil corona korreksjonen i beste fall være en liten hump i veien, duppen fra 76kr til 39kr i Ultimovacs likeså. Jeg tar corona og børs uroen generelt med knusende ro
Slettet bruker
27.02.2020 kl 14:12 3991

Hele farmasektoren herpes nå enda mer, og Ultimovacs får sin del. Likevel ikke blant de verste, med sine knappe 9% ned nå.
NANO er jo pt. over 30% ned, PCIB og TRVX ned rundt 15%.
Ikke godt å si hvor dette ender.
Og ikke sikkert at fallene er over ennå. Jeg har ikke lyst å spå hvor de ulike selskapene vil bunne ut nå.
For nå har vi med relativt sjeldne massepsykologiske (korona-relaterte) fryktprosesser å gjøre.
Hver får gjøre seg opp sin mening om hvor mye de vil tillate seg å tape ved videre fall, eller om de vil satse på at ting snur snarlig oppover.
Jeg gikk for min del ut av omtrent alt forrige uke, og prøver bare noen bunnfiskinger her og der nå. Men ikke store postene, ting er for uklare.
Redigert 27.02.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Ultimovax
27.02.2020 kl 15:04 3948

Alt dette når frykten råder, og det er når blodet flyter man skal kjøpe. De som kjøper nå og de neste ukene kan se seg tilbake og være fornøyd med at de gikk i mot markedet når blodet flyter. Men det er min mening.

Teknologien til Ultimovacs består, Bristol Myers har tro på den, Gustav Gaudernack har tro på den, Gjelsten, Stensrud med mer har tro på den. Selskapet har ingen lån og 400 millioner i cash og er det helt klart «tryggeste» av Biotek selskapene.
Ultimovax
27.02.2020 kl 15:08 3940

Samtidig har selskapet en råsterk eierstruktur hvor innsiderne og topp 20 eier 80%.
Ultimovax
28.02.2020 kl 12:38 3803

Har faktisk fått ned snittet mitt fra 48kr til 44kr. Gleder meg til tiden fremover. Vi kan snart forventet melding oppstart av to store studier og oppmerksomhet igjennom to tidsskrifter. Selskapet skal også starte et større prosjekt som kommunisert i forrige presentasjon, her får vi nok mer info snart. Håper dere har akkumulert.
heilo888
28.02.2020 kl 12:43 3791

Tidenes kjøpsmulighet i verdens første selskap med en universelle kreftvaksine idag!

Er investert i 5 andre børsnoterte kreftselskapene på Oslo børs, men mener Ultimovacs er det selskapet som nå er mest undervurdert prismessig.
Slettet bruker
28.02.2020 kl 13:57 3734

Rekyl i dag. Kanskje børsen er på tur ut av Coronatåka
Ultimovax
28.02.2020 kl 14:12 3712

Nedturen er nok corona drevet, uansett hva som skjer rundt er oppsiden og teknologien i Ultimovacs den samme .Gjelsten tar det knusende med ro, og det gjør jeg også.

God helg folkens,

Husk at pasienter og pårørende får en bedre behandling takket være blant annet oss investorer, det er greit å tenke på av og til.
Redigert 28.02.2020 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
heilo888
02.03.2020 kl 09:50 3518

I løpet av denne måneden (1.kvatal) er det signalisert meldinger om oppstart av begge de 2 store randomiserte studiene (FPI).
Disse studiene i føflekkreft og lungekreft vil med så gode resultater som forventet føre til godkjennelse til å benytte den universelle UV1-vaksinen i Europa og USA.
Det blir en spennende mars-måned!
Computum
02.03.2020 kl 10:12 3497

Ultimo har bare 2% private investorer på topp50, mens PCIB har hele 36% private.
Betyr det at PCIB lettere lar seg hausse opp? Eller betyr det ingenting?
Redigert 02.03.2020 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
heilo888
02.03.2020 kl 10:28 3473

Tja. Det som er sikkert er at Ultimo har en langt mer stabil aksjonærmasse enn f.eks. PCIB og Nano.
heilo888
03.03.2020 kl 09:50 3313

Bra fart opp i dag; +12 % så langt og nesten ikke aksjer til salgs i ordreboken.
Oppgangen er sannelig på sin plass med de nyhetene vi har i vente innen 1 måned!
Redigert 03.03.2020 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
rockpus
03.03.2020 kl 23:49 3185

Hva hjelper det med stabil aksjonærmasse når aksjen likevel er en av de mest volatile? Her spretter jo kursen 10 til 20% begge veier både titt og ofte.
Polygon
10.03.2020 kl 10:57 2923

Da er mesoteliomstudiet (NIPO-studiet) på Clinicaltrials!

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04300244?term=UV1&draw=2&rank=4
heilo888
10.03.2020 kl 11:31 2888

Da ser det ut til at oppstarten går som planlagt.
Meget sterkt av en foroverlent og handlekarftig ledelse!

Skulle sett litt mer av det her hos Trvx og Nano!
aksjeintr
10.03.2020 kl 18:06 2772

Men det står at studien skal være ferdig 15 mars 2028. Stemmer det? Eller hva menes med dette i klinisk ordlag?
Bullinvestor
10.03.2020 kl 22:35 2673

Så kanskje 15 mars 2027 så har vi passert 100 lappen eller ikke? Har kun en lyttepost her.
Redigert 10.03.2020 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 09:29 2420

Vel, da kan vi summere litt siden denne tråden ble startet (og jeg anmodet om ikke å hausse for mye):
- siden tråden ble startet 9 febr. er aksjen nå ca halvert
- tross dagens økte fall kan aksjen synes å ha etablert en viss støtte rundt 30 nå
- volumet i aksjen har imidlertid falt såpass at tekniske signaler ikke er så mye å stole på

Igjen: Man må skille mellom "very promising" guiding i tidlige faser og i hvilken fase man faktisk er i - og hvor langt det faktisk er fram derfra (bl.a. NANO-klamrerne siden 2016 har fått smake dette mer enn de har hatt godt av gjennom et vedvarende fall til aksjen i dag er ned ca 90% fra ATH):
- Etter midtvinterens sterke stigning i ULTIMO til godt opp på 70-tallet var det alt for mye som tydet på et godt, gammeldags prematurt rally som snart ville bli avløst av en lang og traurig nedtur med horisont mot et mangeårig løp før en evt. kommersialisering - som vi har sett i de fleste andre farmaaksjer.
Og mye tyder på at det dessverre er der vi er også i ULTIMO.

Redigert 30.03.2020 kl 09:31 Du må logge inn for å svare