Innstramming

De som ikke føyer seg etter regelverket (https://finansavisen.no/forum/Regler-og-informasjon) vil heretter bli utestengt uten ytterligere varsel. Noen gjengangere har allerede fått så mange advarsler at de vet hvem det gjelder. Nykommere som ikke overholder regelverket vil også lide samme skjebne.
Spam, forsøk på manipulering, løgn om selskaper, innlegg som åpenbart er postet for å forsøke å påvirke aksjekurser, feil gjengivelse av meldinger eller sjikane, kopiering av andre mediers artikler og injurierende innlegg er blitt slettet så fort vi har oppdaget det eller blitt gjort oppmerksom på det. Nå vil de ikke bare bli slettet og brukerne advart, de som kommer med disse innleggene vil også umiddelbart bli utestengt fra forumet.
Forumet skal være et sted for diskusjon og utveksling av informasjon om selskaper, aksjer etc., men ikke et sted der man tror man kan lire av seg hva som helst om hvem som helst, uten at det får konsekvenser. Det skal fremdeles være et forum med takhøyde, men de som ikke overholder regelverket, for eksempel ikke klarer å la være å diskutere andre brukere, hvor dumme de har vært etc, eller spammer ned forumet med drittpakker og usaklige innlegg, de vil det ikke lengre være rom for på forumet.

Admin.
Redigert 11.02.2020 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
huffa
10.02.2020 kl 12:44 2673

Er det mulig og ta de med flere nikk ?

Huff, huff.
dirken
11.02.2020 kl 20:55 2445

Hei Administrator

Kan du åpne Bare Prat igjen?

Takk.

Vennlig hilsen
Alle med et snev av humor og intellekt.
jochie
12.02.2020 kl 02:49 2364

Jeg er for at man luker ut alle innlegg som især går på rasistiske og nærmest fascistiske tilnærminger, samt direkte frontalangrep mot folk som skriver her. Jeg er dog sterk imot at det åpnes for subjektive vurderinger av innlegg en moderator selv ikke liker. ( f.eks kritikk på finansverden, meglerhus, enkeltselskaper eller dets ledelse eller fremgangsmåte). Da nærmer vi oss sensur og det er alvorlig. Det ser ut til at det er nettopp det som skjer: Det lages «regler» som gjør at alt som er kritikk mot finans i prinsippet kan lukes vekk...og da snakker vi om sensur. Sensur er skremmende
pasoc
12.02.2020 kl 03:22 2340

Den siste Sovjetstat, ikke uten grunn!

Bra admin. Det er noen gjengangere her som kommer til å forsvinne. Det er bra. Jug og onskap og drittpakker klarer vi oss uten. Hilsen OZZY som har et nich som ikke virker mer(jeg er ikke utestengt)
oivindl
12.02.2020 kl 08:37 2234

"Det lages «regler» som gjør at alt som er kritikk mot finans i prinsippet kan lukes vekk...og da snakker vi om sensur. Sensur er skremmende"

Hvilke regler tenker du på da? Kan du være mer konkret?

Det er åpenbart en fordel for alle som er interessert i en fornuftig diskusjon, at forumets regler innskjerpes.
Hammers
12.02.2020 kl 19:56 2017

Kjempefint, Admin!
Jeg har i hvert fall fått opplevd mye av det dere nå skal slå hardere ned på.
Drittinnlegg som jeg enkelte ganger synes det kan bli FOR mange av.
Mitt eneste "problem"; Hvem skal man NÅ krangle med.......🤭🤭🤭

Hilsen Hammers
huffa
13.02.2020 kl 10:18 1810

Er vel mulig og opprette egen "krangletråd"
Savner egen tråd for de som har flere nikk, slik at de får snakke med seg selv lovlig.

Huff,huff.

Veldig bra! Og på tide , sjølv om det har kommet seg i det siste .

Bra.
Håper admin får vekk agentene også. Politiske agenter, PST, E-tj, Stay Behind, NKOM? - noe Lillesandgreier..... you name it.
Agentene (finansiert av våre skattepenger) er ikke annet enn aids her.
ksandal
13.02.2020 kl 23:12 1547

helt magisk bra. dette har jeg savnet. en rydding. Har vært her på forumet med samme kallenavn i 20år, men bruker det mindre og mindre pga spam og drittslenging.
når en vet at de fleste her, taper penger, så forstår en jo at spamfilter må man bruke, og mange her er jo proffe brukere fra Etoro, saxobank, nordnett og andre banker. så selv bruker jeg endel andre forum for tiden, men følger litt med her også
Elwaro
14.02.2020 kl 23:26 1358

Merkelig at denne Stiv Pikk får lov å holde på. År etter år. Det viser jo seriøsiteten her inne.

Utvilsomt behov for innstramning

Det må vurderes strengere på negative innlegg en posetive, da negativitet er lettere å handle etter (unødvendig tapssalg) en kjøp, da kjøp trenger mere kapital, men salg gir noe kapital/mere.

mer kapital å bruke.

Ser det skal ryddes opp. Det er på tide at det gjøre siden at det kan virke som admin har vært fraværende. Nå er det på tide at det ikke bare er prat. Skal admin gjøre dette, forumet til et bedre og troverdig diskusjons forum så må man også rydde skikkelig opp. Det kan ikke lengre være tillat å ha flere enn et nick, hvis admin skal bli tatt på alvor.
Vi er i dag kommet til den 16. februar, og allikevel lar admin InvestorXYZ få holde på med sine løgner og usannheter om Nel, og til tider er de injurierende. Hvordan skal dette forumet bli tatt seriøst, når admin ikke gjør alvor av det som admin varsler om?

Mener du Admin skal bare la slike som du få skrive , eller mener du de skal være Norges svar på Nord Korea
Kan ikke se han skriver annet enn det han mener.
Har du fasiten i NEL ?
Ro ned et par hakk og se deg i speilet om at det du poster selv er riktig

Det som sannsynligvis er mye farligere og ødeleggende for forumet er at det er journalister fra andre nettsteder og mediehus som lager seg profiler her og komme med sin propaganda som de får lov til å gjøre i eks NRK og TV2
Ingen kan pille de ut, men alle med litt oppe i skallen kan se de er her og poster sine meninger og hat
Hvis man ser deres propaganda så meld fra til Adm. De klarer ikke fange opp alt slikt som skrives uten at vi hjelper de
Redigert i går kl 16:03 Du må logge inn for å svare

"Enig" med oppvigår?
ALLE som skriver negativt om NEL bør stenges ute fra forumet!
NEL skal hylles som det lukrative industriselskapet det nå en gang er.
Selskapet som skal redde verden fra den visse undergang.
Leve det siste diktaturet!

Hilsen Hammers.......som synes "Investor" har en rekke gode og REALISTISKE innlegg om NEL.
Dette i motsetning til de fleste NEL-aksjonærene her inne. Kanskje det heller er DE som bør utestenges?

Jeg har ikke sagt at det ikke skal være tillat å skrive negativt om Nel. Har selv skrevet negativt noen ganger. Men det må ikke være løgn. At jeg og mange med meg både her i Norge og internasjonalt har stor tro på Nel, må vi få lov til. Fasiten kommer nå en eller annen gang.
En ting går jeg utfra at du er enig med meg i, og det er bare et nick???????????

Fasiten til Nel har jeg ikke dessverre. Skulle gjerne hatt den. Ellers har jeg et avslappet til aksjer, og hopper ikke av lasset når panikken tar andre. Har vært i et yrke der man måtte bevare roen hvis man skulle redde liv. Kritikk tar jeg som viktig lærdom, for å bli et bedre menneske. Har som motto å ikke fare med løgn.
Reagerer litt på folk som lar seg lure av Trump. Vi ser tendenser, som virker noe likt Hitler Tyskland. For dem som så ham i reality serien der han forgudet uttrykket " du er oppsagt", så er vel de fleste enig med meg at han passet best i den rollen. President rollen kler ham ikke.

Før dette blir et forum med full identitet vil man aldri kunne få et seriøst og godt forum.
Og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det ikke kan la seg gjøre.
I tillegg er det slik at selv om man har de beste intensjoner er det helt umulig av og til å ikke la seg provosere av enkelte skribenter hvis oppgave her på forum kun er å oppføre seg ubehøvlet, fare med usannheter og spre dritt.
Selv klarer jeg å svare ordentlig svært lenge, men det er opplagt at det går en grense et sted. Man kan blokkere, men jeg synes hele blokkeringsalternativet er et bomskudd.
Når man blokkerer en bruker er min erfaring at dette gjør man fordi det kommer så mye løgn og usannheter fra vedkommende at man orker ikke lese det lenger. Hadde admin ryddet bort trollene underveis ville denne blokk knappen vært overføldig.

Selvsagt kan man IKKE ha full identitet på et forum som dette. Hvor tøvete kan man være for å foreslå noe slikt?

Husker de årene da NSG raste fra et kraftig teknisk bruddsted på kr 80 - og ca 10 år senere var de konk!
Ca 6 mnd senere var det REC sin tur å rase etter et tilsvarende teknisk brudd.
Den gang fra like under 300 (i dag 1500 inkl spleis 5:1). I dag står vel REC rundt kr 5.

Skribenter med aksjer i disse selskapene var så forbanna på MEG ila alle disse årene at jeg nærmest trodde at de skulle komme ut av skjermen!
JEG som kun hadde advart dem mot hva som mest trolig ville skje i tiden framover! Alt saklig ut fra TA!

Hvordan skulle det gått hvis jeg sto fram med fullt "nr og navn" knyttet til mine synspunkter? Måtte vel hatt politibeskyttelse?
Alt for mange tullinger som går løs der ute - samtidig som enkeltpersoner trolig ruinerte seg selv pga fallene.

Hilsen Hammers

Har du fått for store tanker om deg selv ;-) ?

Med fullt navn og nummer hadde man jo sluppet nettroll som deg...

Ser du nevner aksjer du har "truffet" på, men hva med alle du har bommet på? En aning litt for høy på seg selv kanskje...

Mine hovedinnlegg ligger under ticker HAMMER.
Ta en titt - så ser du hvordan det går med aksjene jeg uttaler meg om!

Kikk spes på min salgsportefølje https://finansavisen.no/forum/thread/13789/view/895796 - som jeg vedlikeholdte fram til i fjor sommer.
Da hadde 9-10 utvalgte aksjer et samlet fall på enorme 37% - og da var jeg svært moderat i utregningen av NAS og REC!

Aksjer jeg hadde plukket ut høsten 2018.
At jeg ble varm om hjertet i SSHIP/VOW da kursen lå på 8-tallet hører også med til historien! Fjorårets børsvinner!

Hilsen Hammers.....absolutt ikke høy på seg selv - og absolutt IKKE noe NETTROLL selv om man saklig advarer mot skumle papirer!
Ref salgsporteføljen!

Redigert i går kl 20:40 Du må logge inn for å svare

Har du plukket ut en eneste aksje som har gått opp Hammers ?

Det holder med EN aksje - når det er ÅRETS BØRSVINNER det er snakk om!

Men dere; dette er en tråd fra Admin om regelverket på forumet.
Ikke om meg som person - noe som enkelte har lagt sin elsk i å skrive om! For min del avsluttes denne tråden!

Hilsen Hammers

Du er vel den som burde vert stengt ute og ikke han du henvender deg til i 1. omgang
Så skriver du at du har vert i et yrke du må bevare roen LOL . Det er vel derfor du vil hive ut meningsmotstandere fra forumet.
Igjen ser jeg hetsing av USA sin president
Hvor var du og disse Trump haterne da Obama og Clinton drepte 250.000 på en uke i Libya i 2011
Trump gjør det han har lovet sine velgere
På 3 år har USA ledede tropper stått for under 1000 drepte rundt om i verden og heller ikke startet en eneste krig
Du er enda et bevis på at hjernevaskingen NRK og Norsk media driver med er meget vellykket
Folket i USA har fått mye sterkere kjøpekraft etter han kom til makta , akkurat slik han lovet å forsøke gjøre . USA har nå klatret fra 20 plass til 3. plass på verdens liste over kjøpekraft siden han fikk hånd om økonomien
Norge har gått helt motsatt vei
Norge lå i 30 år som det landet med 2. best kjøpekraft i verden , bare slått av Sveits . Sveits har denne plassen enda .
For 3 år siden begynte Norges kjøpekraft å gå nedover og vi er nå nede på 18. plass i verden
Spetalen har spådd € i 15 kr med fortsatt Erna Solberg styre og med 18 til 20 kr med Støre og Vedum
Så det er bare å velge hvor fort dere vil miste enda mer kjøpekraft ved å ha penger i Norge

Nå opptrer du som en furten fjortis. Ser du er hjernevasket av å lese twitrene til Trump, så stakkars deg.

Rart med angrep på Hammers. Han er den beste på TA på forumet. Det er forbausende hvor ofte han treffer med sine analyser.

Bertelli

Jeg bare forsøker å opplyse deg og slike som deg om virkeligheten
Men det er vanskelig når man har sin lærdom fra norsk media
Jeg jobbet i Libya da Obama, Clinton og Stoltenberg sin dødsskvadroner dundret inn over landet og spredte død og fordervelse. De bombet Afrikas beste land tilbake til steinalderen
Hvor var du?
Du vil ha kastet ut meningsmotstandere fra forumet og så viser du en mangel på kunnskap som mangler sidestykke
Les deg opp på hvordan verden er , kom så tilbake å belær andre
Du har en svært lang vei å gå før du kan si slikt du gjør mot andre folk her inne
Meget store hull i din kunnskapsbase

Har ikke Twitter og leser aldri hva Trump poster noen steder , men jeg kan litt økonomi og historie
Det kan ikke du har jeg sett
Redigert i går kl 22:58 Du må logge inn for å svare

Uansett hvor tøvete du mener at undertegnede må være står jeg for det.
Kan man ikke stå fram med identitet og stå for hva man mener vil det aldri bli et troverdig forum.
Og anonymiteten er selvsagt hovedårsaken til at uhyggelig mange her inne tør boltre seg som drittunger.

Ser at vi blir ikke enige. Det jeg ville ha frem var at man ikke skulle fare med løgn. Virkeligheten trenger du ikke fortelle meg om. Har levd såpass lenge og sett nok av dritt. Derfor tar jeg ingen politiker i forsvar.

Poenget er at din postering lenger oppe er løgn
Så forlanger du at en annen du er uenig med skal fjernes og får så gar støtte fra Hammers (det sjokkerer meg, for jeg trodde han var seriøs)
Du er ikke seriøs, det ser jeg på flere posteringer du gjør .
Du kan heller ikke mye , noe jeg og ser på dine posteringer på andre strenger
Til slutt påstår du at jeg leser Twitter til Trump
Hvor lite smart er du egentlig , det tror jeg de fleste nå ser
Mulig du har levd lenge, men du har fått med deg svært lite av virkeligheten og er tydelig fanget av det du leser eller hører i Norsk media (den er ikke veldig virkelig)

Hvorfor så opptatt av andres løgner og ikke dine egne, Alf K?

Er du så blindet av hat at du ikke skjønner at Hammers er på din side? Det er jo fint at vi har slike besser vitere som deg. Det er bare synd at verden blir ikke bedre av den grunn.