Ultimo: Investorene har oppfattet meldingen feil- Ø. Arnesen CEO

Ultimovax
ULTIMO 10.02.2020 kl 11:44 3225

ULTIMO: OM INVESTORER LESER NYHETEN SOM NEGATIV OPPFATTES DEN FEIL -ARNESEN
Oslo (TDN Direkt): Dersom investorer tolker nyheten om de siste resultatene fra Ultimovacs sin UV1-studie som et negativt resultat, så oppfatter de den feil.

Det sier konsernsjef Øyvind Kongstun Arnesen i Ultimovacs til TDN Direkt fredag.

Ultimovacs-aksjen falt umiddelbart kraftig etter meldingen fra selskapet fredag ettermiddag, men hentet seg senere noe inn og sluttet ned 13,8 prosent på Oslo Børs fredag.

Vi oppfatter det ikke som negativt. Dette resultatet er en del av beslutningsgrunnlaget for å gjøre de nye studiene våre som vi har finansiert og er i ferd med å starte opp, sier Øyvind Kongstun Arnesen i Ultimovacs til TDN Direkt fredag.
I den kliniske studien der UV1 ble kombinert med ipilimumab, var total overlevelse 50 prosent etter fire år. Til sammenligning hadde en tilsvarende IV-studie (IPI4) med ipilimumab alene, en helthetlig overlevelse på 27,5 prosent over tilsvarende periode.

Min konklusjon er at dette er et godt signal på at denne vaksinen virker. Det var dette vi var på jakt etter. Formålet var å se om pasientene får en tilleggseffekt av UV1. Det ser vi, men det er få forsøkspasienter, så tallene er beheftet med usikkerhet. Det kan være tilfeldigheter som spiller inn, sier Øyvind Kongstun Arnesen.
Ultimovacs-sjefen sier han har registrert selskapets seneste kursoppgang i fravær av nyheter fra selskapet.

Det er sånn livet er for sånne selskaper som oss. Hva som påvirker kursen opp eller ned er ofte vanskelig å si. Det er stor forskjell hvordan resultatene leses, og det er på godt og vondt, sier Arnesen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2020 kl 11:55 3196

Det er aldri helt bra hvis et selskap må rykke ut rett etter en melding og fortelle hva man egentlig mente, og at opprinnelig melding ble feiltolket.
Men ULTIMO er ikke alene om å få noe sånt i fjeset, flere andre farmaselskaper har opplevd det samme de siste årene.
Nå får vi satse på at de kommende meldinger blir formulert ut fra sånne forsiktighetshensyn. Vi ønsker ingen reprise på Costas meldinger i NANO i sin tid, som til slutt førte til hans avgang.

PS: Forøvrig benyttet jeg anledningen til å øke min "halve" post med 25% tidligere i dag. Bl.a. med basis i CEOs melding i morges, som neppe kunne bidra til en sur nedtur til :-)
Underforstått: Tror aksjen kan karre seg over 60 etterhvert, i alle fall i det korte bildet denne uken.
Ultimovax
10.02.2020 kl 12:26 3084

For meg er i hvert fall meldingen helt klar, tydeligvis ikke for alle, men greit nok - i det store bildet betyr det ingenting. Blir spennende med raskforsk sending på Onsdag, jeg tror også vi får melding denne uken om at den USA baserte fase 1 studien i malignant melanoma er full inkludert. Toget går videre, potensialet er enormt.
Ultimovax
10.02.2020 kl 12:39 3024

Det er først og fremst trist for de som har investert i Ultimovacs og i klart å lese meldingen. Det som skjedde etter meldingen kom var nok at flere stop loss, slo inn og folk fikk panikk og solgte uten å lese hva som faktisk står i meldingen. Veldig synd, meldingen burde sett aksjekursen rett opp, da den bekreftet potensialet og tar ned risikoen.

Slettet bruker
10.02.2020 kl 12:55 2961

Timingen for meldingen var hovedproblemet, tror jeg. De burde forutsett situasjonen, og slik unngått at de måtte sende denne ut midt i åpningstiden, som ofte medfører uønsket krøll og overilte reaksjoner.
Vi satser på at man med dette har lært til en annen gang.

Slettet bruker
10.02.2020 kl 13:09 2893

Aksjen er p.t. svært volatil og nå ble den plutselig kjørt i været på nytt volum.
Nå: 62-tallet og pen oppgang :-)
Aksjen kommer nok til å drive skvetne aksjonærer til neglebiting flere ganger...men akkurat nå spørs det om aksjen vil prøve å gjenoppta og forlenge det premature rallyet, som det absolutt er teknisk grunnlag for.
For fremdels er det et godt stykke igjen (nesten 20%) opp til nivået der den toppet ut sist (76).
Ultimovax
10.02.2020 kl 13:12 2867

Kanskje de som ikke forsto melding har solgt, og de som forstår kjøper? I det store bildet spiller det for meg liten eller ingen rolle, men syns det er leite for alle som har solgt. Får vi oppgang som egentlig skulle kommet på fredag?
illuminati
10.02.2020 kl 13:25 2802

Som Korsar skriver er det aldri bra om en må rykke ut å forklare meldingen i etterkant. De som følger godt med har kombinasjonen Ipilimumab + nivolumab i bakhodet når de leser resultatet. De refererer til studien, men unnlater å nevne resultatet for kombinasjonen Ipilimumab + nivolumab hvor OS er 52% etter 5 år. Kombinasjonen UV-1 + Ipilimumab ga en OS på 50% etter 4 år, hva blir 5 års OS? Jeg skjønner selvfølgelig hva Arnesen prøver å forklare til TDN, men en oppklaring i bakkant av en melding er det ingen som leser.
De fleste aksjonærene vil lese resultatet som følger; Nivolumab gir bedre effekt enn UV-1 i kombinasjon med Ipilimumab.
focuss
10.02.2020 kl 13:35 2745

Ultimovacs
Vet du om det foreligger noe informasjon om når vi skal få info om resultater fra fase 1 studiet i USA? Det interessante for oss i første omgang er jo ikke 4 års overlevelse, men efficacy sammenliknet med fase 1 studiet som er avsluttet. Vil jo bli spennende å se om kombinasjonen med Keytruda PD-1 blir like god eller bedre enn kombinasjonen med Yervoy CDLA-4. Merck vs BMS
Slettet bruker
10.02.2020 kl 13:45 2695

Gode poenger dere spiller inn her nå, jeg har nå endelig kommet meg på reisefot og kommer bare til å følge flyktig med på debatten de neste par dager.
Men vi noterer at aksjen fremdeles forsvarer sitt pene kurshopp. Hyggelig!
focuss
10.02.2020 kl 13:47 2684

illuminata
Som Arnesen sier så var jo poenget å få bekreftet at UV-1 er bedre enn Yervoy alene. Det ble vist til de grader og man kan undres om resultatet er overførbart til andre indikasjoner. Så skal fase 2 studiet vise om Upvido+ Keytruda + UV-1 er bedre enn de to CPI`ene kombinert. Det blir veldig spennende. Det vi har fått er nok en bekreftelse på at UV-1 faktisk virker. Det er ikke en bagatell for en vaksine som skal virke mot nesten alle krefttyper.
focuss
10.02.2020 kl 13:51 2657

Nå har vi jo også 4 års overlevelsedata for lunge og prostata som virker veldig gode, men har ikke sett fra Ultimo hvordan de virker sammenliknet med Yervoy alene. Vet vel egentlig heller ikke om det er det som skal sammenliknes.
SomSa
10.02.2020 kl 14:02 2608

Aksjonærene misforstod også markedsverdien av denne studien og pumpet opp aksjekursen over 70. Ok, Øyvind Kongstun Arnesen en fair aksjekurs er kanskje på 30 tallet og under. Ingen vet om UV1 + Nivolumab kan gi like gode resultater som Ipilimumab + nivolumab. Om 6 - 6,5 år kan vi lese hva 5 års overlevelsen av denne studien blir!

Tardyferon
10.02.2020 kl 14:25 2537

hva med analysen din idag tidlig.........da traff du jo plutselig helt perfekt og solgte halve beholdningen din...fordi du viste fra før at fallet ville komme.....

skal vi kalle det "black swan",eller har du kjøpt tilbake halve beholdningen før meldingen kom idag.........det var ikke lett korsi
Slettet bruker
10.02.2020 kl 14:40 2488

Jeg har egentlig ikke tid til dette, men denne Tardyferon er blitt en forumplager på NANO-trådene, og har dessverre fulgt etter meg til ULTIMO-trådene nå, ser jeg. Nå prøver han på at jeg solgte idag, men igjen bare bløff, siden jeg faktisk advarte om et kommende fall i forrige uke, og solgte halve porteføljen allerede på onsdagen da aksjen toppet ut (det vet jo dere som har fulgt med på ULTIMO-trådene her), jfr. melding på denne tråden:

Korsar
06.02.2020 kl 14:22 968
loket skrev
mye sant i det du skriver korsar, men jeg tror vi skal en god del til opp før den skal ned
loket,
takk for det, loket.
Jeg kan godt informere at jeg stusset såpass over den ufunderte oppgangen i går da den passerte 15%, at jeg da skrev at dette begynte å ligne på et klassisk prematurt rally, og da vi passerte 20% opp kommenterte jeg at dette normalt ville korrigere tilbake til ca 15% opp, hvilket det også gjorde.
Jeg begynte derfor å selge da vi toppet 20% opp i går, og var ute med halvparten av posten da vi var kommet ned igjen til 15% opp.
-----------------------------------------------

Nå når jeg tar denne bitre Tardyferon i nok en løgn og usaklig personangrep, håper jeg bare at han ikke begynner å personangripe videre også på ULTIMO-trådene, det håper jeg at dere skal slippe. Hvis han imidlertid ikke gir seg, får jeg bare trekke meg bort fra ULTIMO-trådene slik at ikke dere andre blir plaget også.
NANO-trådene har han totalt herpet allerede, så det er ikke noe å gjøre med.
God børshandel videre!

illuminati
10.02.2020 kl 15:16 2379

Det resultatet har bekreftet er at UV-1 virker tilnærmet like godt som nivolumab i kombinasjon med ipilimumab, og sannsynlig er prisen en brøkdel av kostnaden sammenlignet med nivolumab, bare det er meget positivt. Sannsynligvis burde de ha valgt å kjøre studien i kombinasjon med nivolumab som sikkert hadde overgått kombinasjonen Ipilimumab + nivolumab. Beviset på at OV-1 virker har de helt klart oppnådd, bare synd de kludra det til litt med meldingen, men den feilen er de ikke alene om. Nå blir det nye studiet 2 x CPI og OV-1, det er jo topp for BMS, kanskje ikke like greit for helsemyndighetene som skal betale for dette og det åpner opp for kombinasjonen Keytruda og OV-1.
Tardyferon
10.02.2020 kl 15:39 2324

helt riktig.........fordi du fortsetter med dine løgn her også.......du må bare fortelle det til alle.......at du er en stor Løgner

da kan du også fortelle til alle hvorfor du ikke klarer å svare på ett enkelt spørsmål......fordi det var løgn også

det store forskjell mellom deg og meg er at dine løgn kan dokumenteres,kan du det med meg.......helt riktig NEI,fordi det finnes ingen løgn fra min side......og dette plager deg ikke sant
Tardyferon
10.02.2020 kl 15:52 2269

og ja.........det er litt morsomt at du kunne spare deg for alt dette her med ett enkelt svar.......hvem har gjort det.....
men det gjør du ikke....er ikke det litt merkelig?????

du veit veldig godt hvorfor du ikke svarer på det
til dere her på HO...jeg spurte han om det i flere uker nå........men han nekter å svare..........jajaja
illuminati
10.02.2020 kl 16:41 2185

focuss skrev illuminati UV-1
Er det et spørsmål her?