PHO- Mens vi venter på ny CEO.

focuss
PHO 28.07.2018 kl 10:07 12966

Jan H. Egberts er mannen med ansvar for å skaffe oss ny CEO. Synes det er grunn til å merke seg at Ikke Hestdal satt i stolen til etterfølger var identifisert. Kan ha hatt med samarbeidsforholdet mellom Egberts og Hestdal å gjøre. Hestdal syntes å leve og ånde for pasientene. Så får vi håpe at den nye CEO i større grad også vil ha aksjonærenes beste i hodet sitt. Egberts synes svært kvalifisert som styreformann. Det rareste jeg kan tenke meg når det gjelder Photocure er at ikke Veritas Investments kommer inn som betydelig aksjonær. Selskapet trenger mer eierstyring og mindre administrasjonsstyring. Og selskap mer midt i blinken for Veritas Investments sitt satsingsområde enn Photocure tror jeg egentlig ikke eksisterer.


Jan H. Egberts
Chairperson of the Board
Dr. Egberts has over 25 years of experience in the pharmaceutical and medical devices sector. Currently, dr. Egberts serves as the Managing Partner of Veritas Investments, a private investment company focused on minority and controlling investments in healthcare companies.

Dr. Egberts gained his medical degree from Erasmus University Medical School in the Netherlands and pursued the clinical part of his medical training at Harvard Medical School. Dr. Egberts also obtained an MBA from Stanford University.

After Stanford, he joined McKinsey & Co. as a strategic consultant in New York. Dr. Egberts subsequently held various business development and general management positions of increasing responsibility in the USA at Merck & Co. and Johnson & Johnson. Thereafter, he served as Senior Advisor, Healthcare Investments for 3i, the private equity firm. Dr. Egberts then became CEO of OctoPlus, a publicly traded specialty pharmaceutical company in the Netherlands. OctoPlus was subsequently acquired by dr. Reddy Laboratories. After this, dr Egberts joined Agendia, a molecular diagnostics company, initially as board member and subsequently full time as interim CEO. Dr Egberts also has held over 15 executive and non-executive supervisory board positions in the U.S.A. and various European countries.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
28.07.2018 kl 10:43 7884

focuss, bra du skriver Egberts SYNES kvalifisert til jobben som styreformann. All erfaring viser at flotte CVer kan brukes til dasspapir hvis de ikke får til resultater.

Hvorvidt Egberts tenker på aksjonærenes beste fremfor seg selv og Veritas Investment er ikke godt å si, men klart dette ligner på å slippe reven inn i hønsegården. Har heller ikke lagt merke til at Egberts har vært særlig ivrig i sin kommunikasjon med aksjonærene, snarere tvert imot. Det tok også over ett år før han kjøpte egne aksjer, det tror jeg han ble pushet av HS til å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
28.07.2018 kl 10:51 7871

Bravi, du er ikke helt på nett.....Du serverer tåpeligheter kontinuerlig. Egberts har vist seg å være den beste styrelederen til nå Photocure.

Egberts, har over flere år vist til gode resultater. På meg så virker han som en klok mann. Det første han gjør, og det kjapt, er å få inn Jeremy Bahr i en ledende posisjon. Bahr blir en del av ledergruppa og etter et års tid så velger Egberts å kvitte seg med Hestdal og Bahr er forsvunnet fra oversikten over ledelsen i selskapet. Egberts har brukt et år på å vurdere hva som bør gjøres og nå setter han i gang.

Jeg regner med ny CEO er klar i løpet av kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 10:53 7857

Bravi
Har du noe spesiell info som ligger til grunn din tro at han ble pushet av HS? Ellers så er jeg selvfølgelig enig i at det er grunnlag for interessekonflikt her. Derfor ønsker jeg meg Veritas Investment inn på eiersiden slik at interessene blir samordnet. Dersom Veritas Investment overtar aksjene til HH blir det jubel i Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 11:04 7798

Med tidligere meritter, nåværende styreverv i USA og Europa, 25 års erfaring innenfor pharma-sektoren etc., så burde Egberts være godt kvalifisert til å finne en CEO som er mer interessert i verdiskapning for aksjonærene enn hva Hestdal synes å være.
Vi må også regne med at Egberts gjennom sine styreverv i USA har et godt kontaktnett der borte.
Skal Photocure erobre USA med Cysview, så bør nok neste CEO være en Nord-amerikaner bosatt i USA selv om det ikke er et must.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 11:05 7784

MM
Synes som om Bravi har påtatt seg en rolle som djevelens advokat. Det er ok for meg. Foreløpig har han ikke lykkes med å skape en eneste bekymring.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 11:13 7728

Oppgang
En CEO bosatt i USA vil jeg motsette meg med alt jeg har. Kan til og med komme til å selge meg ut og jeg blir ikke den eneste. Argumentasjonen for noe slikt må være helt annerledes enn hva jeg har sett så langt. En CEO må jobbe der hvor hovedkontoret er. Skal PHO bli ledet fra USA så får noen amerikanere kjøpe det opp først. Avstanden mellom aksjonærer og styre og ledelse bør ikke bli større. Den bør bli mindre. Modellen nå hvor vi har en President i USA for PHO Inc er ok. Funker ikke det godt nok så bør Belletes posisjon vurderes.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 11:25 7685

Oppgang skrev

"så bør nok neste CEO være en Nord-amerikaner bosatt i USA selv om det ikke er et must. " Apropos "must". Erik Must, selskapets edderkopp?

Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
28.07.2018 kl 11:41 7612

focuss, rollen som djevelens advokat gjør han dårlig. Det er en total mangle på gode argument og dokumentasjon. Det Bravi serverer er en rekke barnslige påstander og det er ikke spesielt meningsfullt. Skulle gjerne hatt noen med innsikt som satte skapet på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 12:06 7572

MM
Å være djevelens advokat i Photocure er en utfordrende oppgave. Må nesten legge til grunn at amerikanere synes det er ok å få blæren fjernet eller dø av blærekreft. p<0,0001 er ikke enkelt å komme forbi. Derfor synes jeg Bravi like godt kan gi opp først som sist.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
28.07.2018 kl 12:13 7513

MM, du må akseptere at det finnes motargumenter i dette caset også, ellers hadde kursen vært en helt annen, det er helt klart. At du kan være så skråsikker på Egberts forundrer meg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 12:27 7488

Nå er jo Photocure i en på flere måter unik situasjon på OSE. Selskapene Nano, TRVX og PCIB har alle satset på å få frem produkter der det ikke finnes annen behandling. Nano eksempelvis mot tredje linje behandling der andre behandlinger har sluttet å virke. Det gir regulatoriske fordeler og markedsadgang basert på pivotale fase 2 studier med færre pasienter.

Photocure satser imidlertid annerledes og skulle de oppnå markedsadgang, slik de har gjort, så måtte de satse på et stort fase 3 studie med mange pasienter og ambisjonen måtte være å bli best i markedet. Ellers ville det ikke blitt godkjent av FDA. Så Photocure satte i gang med ambisjon om å bli best i markedet. Det ble de uten det minste lille fnugg av tvil. p<0,0001. Videre så er det slik at når FDA godkjente så betyr det at FDA mener at Photocure er best i markedet. Ikke dårlig det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 12:42 7468

Bravi
Det virker vel slik at ignorance kan være mye mer utbredt enn hva man skulle tro. PHO har jo ikke akkurat vært så populær og blitt vist så mye interesse tidligere. Det er akkurat hva som skal til for å oppleve absurd kursutvikling når tiden er inne.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
28.07.2018 kl 12:43 7449

focuss, helt enig i det. Problemet er salg og lave inntekter. I Eu er det Ipsen avtalen som er for dårlig, lite igjen til Pho per enhet salg av Hexvix, volumet kunne også vært større.

MM, har skylappene på og skriver at nå er det bare Usa som gjelder, det er bare å glemme Eu og Ipsen. Det blir for lettvint for meg. At det er mulig å få til noe i Usa er ingen unnskyldning for at det ikke kan gjøres forbedringer ì de gamle markedene. På dette området har vi ikke hørt noe fra Egberts.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 12:52 7436

MM
Vet du om det er mulig for godkjennelse av medisinske produkter mistes fordi det kommer udiskutabelt bedre produkter på markedet? For meg synes jeg det ville vært god logikk i at behandling uten å bruke BLC Cysview ble forbudt. Skjønner liksom ikke hvorfor myndigheter kan akseptere bruk av annet basert på den risikoen pasienter utsettes for.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 13:25 7380

Bravi.... Nær ibsen overtog salgsrettigheterne så guide de ett salg på 100 mil euro i året . Der PHO
får prosentuelt mer betalt per dose jo mer ibsen selger. Vilket er en bra avtale før båda om
produktet selger seg selv. Men nu gjør det jo ikke det, og ibsen anstrenger seg ikke så mye om
PHO tar brorparten av det de selger ekstra. Avtalen skulle vart 50/50 fra første krone, men ibsen ville
vel få tilbake det de betalte for rettigheterne først.

Men med de nye Flexiscopen blir Hexvix snart meget enkel att selge. Og Ibsen nekter nok ingen att
kjøpe. Og Karl Storz tar seg av salget av Flexiscopen. Så prøv att se lyst på det BRAVI.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 15:22 7263

JEG ER HELT ENIG MED BRAVI. I FLERE ÅR LUKTER DET NOE DÅRLIG HAR!!!!

HELT TAFATT SELSKAP OG LEDELSE!! SKIKKELIG DÅRLIG LUKT!
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 15:24 7256

Smartinvest.
Lukta her var fin den før du kom.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 15:35 7239

Det lukter meget dyr og dampende het parfyme av Photocure for tiden.
Nevn et selskap på OSE som har større potensiale enn PHO på 1 år, -2 år og 3 års sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
28.07.2018 kl 15:38 7239

Bravo, hvilken motargumenter? Du serverer ingen gode motargumenter.

Jeg har gitt opp Ipsen og ser ikke noe potensiale i UK, Frankrike eller andre land. Kan man være mer kritisk enn dette? Jeg skal være glad om Ipsen klarer å opprettholde dagens nivå på salget.

Canada og Oceania: Svært lavt potensial.

Dvs: muligheten ligger i USA.

Når du henger deg opp i Franrike så viser det hvor lite oppegående du er.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 16:49 7175

MM
PHO selger selv i Norden. Norge Sverige og Danmark. Hva med Finland?
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 17:05 7140

MM
Slik jeg har forstått det så kommer det meste av Ipsen salget fra Tyskland fordi Ipsen ikke har satset i andre markeder, kanskje noe i Frankrike. Synes det må være relevant å vurdere avtalen med Ipsen dersom de ikke satser i resten av Europa. Kan Ipsen være i brudd med avtalen?
Har forståelse for at PHO kan ha gått stille i dørene så langt da det kunne vært dramatisk å miste 60 mill i året fra Ipsen i den fasen de er i nå. Når salget i USA tar seg opp slik vi tror så blir PHO sterkere til å sette hardt mot hardt og derved sørge for at de riktige grepene gjøres i Europa. Med resultatene fra fase 3 studiet i minne så er det jo meningsløst at det ikke er bedre tilbud i Europa utenfor Tyskland og Norden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
28.07.2018 kl 17:08 7134

Mm, hjelper dessverre ikke på kursen hvor mye oppegående jeg er. Du har gitt opp både Ipsen, Frankrike og UK samtidig som du genierklærer Egberts og vil ha amerikansk Ceo som holder til i Usa. Da skal vi beste fall være godt fornøyd med å få ut halve potensialet i dette selskapet.

Mange tenker slik at Pho fikk det ikke til med Hexvix i Eu etter mange år på markedet. Hvorfor skal vi da tro at det går så mye bedre med satsningen i Usa?
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 17:43 7099

Må si jeg synes strategien PHO har lagt for å bygge et betydelig selskap innen blærekreft har vært god, men selvfølgelig alt for langdryg for de fleste aksjonærer. Det koster å bygge egen organisasjon, det ser vi i USA nå. Ut lisensering i Europa ville sikre inntekter uten betydelige utgifter. Nå var det GE som PHO inngikk avtale med, ikke Ipsen. Men var avtalen med GE slik den burde være? Krevde videresalg fra GE samtykke fra PHO?
Det burde jo vært slik at avtalen kun burde omfatte Tyskland.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
focuss
28.07.2018 kl 17:51 7081

Bravi skrev:

"Mange tenker slik at Pho fikk det ikke til med Hexvix i Eu etter mange år på markedet. Hvorfor skal vi da tro at det går så mye bedre med satsningen i Usa? "

Jeg tror det kommer av at mange ikke har fått med seg at Fase 3 studiet er en "company maker" Interessen for PHO var minimal på det tidspunkt fase 3 studiet ble meldt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
liang
28.07.2018 kl 18:20 7037

Må innrømme at jeg begriper ikke spørsmålstillingen i PHO.
Er det kanhende HO som oppkonstruerer et fiktivt problem?

Hvordan er det mulig at det lages en diskusjon på om Blålys teknologien klares å selges inn i markedet?

Hvordan i heiteste er det mulig at der oppstår diskusjoner om teknologien LAR SEG SELGE inn i markedet?

Forstår simpelthen ikke en dritt av dette herrane så er der noen som kan forklare meg grunnlaget for Hvorfor dette diskuteres som et problem med variabelt utfall.

Sett problemstillingen på hodet og si tenkt at det er blålysteknologien som råder markedet og at en er i gang med å implementere hvitlysteknologien som ikke er så god men god nok???
Det blir jo samme resultat i realiteten.
Forstår?
Vel , ikke jeg.
Hvordan skulle verden se ut dersom et selgerkops innen en hvilken som helst fagområde klarer i kraft av sin dyktighet selge utrangert søppel til full pris og holde på avstand nyere og bedre løsninger?
(er klar over at hvitlys også har sitt bruksområde og at det er kombinasjonen en må ha)

Fase 3 resultater som setter alle konkurenter på plass med signifikante verdier , godkjenning og anbefalinger fra selveste FDA mm.Refusjon i boks....

Hvorledes virker dette systemet , egentlig?

Er det hele et "mafia" opplegg hvor legene sitter med inntekter fra de som leverer utstyr og velger det som gir best avkastning for legene , dette til tross for hva myndighetene anbefaler brukt , ( og som betaler regningene).
Er det hele en "molboer-historie"

Takker for opplysende svar.

Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 18:48 7014

liang

Må virkelig si at jeg liker fremstillingen din av et ikke problem.

Jeg har fulgt PHO fra sidelinjen en 10 års tid, men det PHO vi har i dag med BLC med Cysview med godkjenninger og refusjoner i boks i USA og verdens desidert beste medium innenfor avdekking og oppdagelse av blærekreft er et helt annet PHO enn noen gang tidligere.

Når jeg sier jeg har vært på sidelinjen i mange år, så er det en sannhet med en liten modifikasjon:
Jeg var inne i PHO i noen dager etter at selskapet annonserte vellykket fase II av Cevira, men som sagt ute igjen etter få dager med et marginalt tap.
Alt det positive som har skjedd det siste året, og spesielt de siste månedene, gjør at jeg er 100% komfortabel med å sitte med foreløpig 81.500 aksjer så langt, og kommer sannsynligvis ikke til å selge en aksje de nærmeste 3 årene.
Blir det mer handel på meg, så blir det sannsynligvis akkumulering i nærmeste fremtid før aksjen etter min forståelse av caset forlater det stadiet vi har sett i mang år for godt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2018 kl 04:51 6823

Liang...Vet ikke om eg er den rette att svare, men efter mange om og men har eg gjort opp en mening. Så sent
som høsten 2017 kunde du lese artikler som beskrev studier fra 2016 og tidligare. Der de kom fram til att de ikke
kunde se bevislig skillnad på resultaten av hvit eller blålysbehandling. Men fase 3 studien som blev gjort med
flexiscope som hade blått og hvitt lys, gav klar besked. Skall du finne og destruere kreft så er blålys klart best.

Men skall du se skillnad på infeksjoner og kreft så må du ha hvitt lys. Og alle eksperter er vel enige om att de
kan ikke slute med hvitt lys. Det er vel derfor de har både og i de nye scopen, og de blev jo først tilgjenglig før
salg i USA i midten av mai. Men det er vel fortfarande en kamp om du skall ha enbart hvitt eller blått lys.
Så løsningen må jo vare blå/hvitt lys, og vad eg førstår så er de nye i Europa og. Det flexiscopet de hadde på
Oslo universitets sykehus var nytt høsten 2017, og Dr Øtker skrøt jo uhemmet av det.

Så min mening er att det er først nu de har løst konkurranse problemet. Det blir i alle fall vanskelig att argumentere
før eller imot da du får all behandling i en og samme. Og som sagt sykehusen får betalt for ekstrakostnaden til
Hexvix/cysview. Myndigheter, forsikringer eller pasienter betaler, og vet de att det er en bedre behandling så
betaler de gjerne.

Og eg kan ikke se någen annen anledning til att de har både blått og hvitt lys. En att både behøvs.
Men nu må det jo vare en perfekt behandling, da du kan stille en diagnose på alt som kan ses i blæra.
Og behandle det efter behov.
Så får vi se om urologer mener det samme, de vet vel lite mer og det er trost alt de som bestemmer.
Og akselerende vekst må jo ligge i det nye som kommet frem i år..
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
29.07.2018 kl 08:27 6896

Liang, svaret er refusjon, refusjon, refusjon.

Mafia? Kanskje? Photocre/ GE hadde refusjon i USA, men fra FDA godkjenningen var i boks til lansering så tok det flere år. Kort tid etter lansering då mistet man refusjonen. Hvorfor gi refusjon på noe man ikke bruker tenkte vel Medicare.

En av flere store Hestdal brølere....
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
liang
29.07.2018 kl 08:51 6860

Takker for gode svar.
Det får en til å tenke.....enten satser en eller så satser en ikke.
Noen mellomting fører kanskje bare til noe rot?

Kanskje derfor Hestdal er historie.

Uenighet i intensiteten i satsingen?
Hestdal var vel en "forsiktig" person.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2018 kl 09:39 6804

Jeg er ikke enig, før var cysview en del av en godkjend behandling som Medicare betalte 50% av
cysview da. De 4000 kr som pasienten betalte ekstra var ikke avgjørande, det er urologernes tro
på att de gjorde en like god jobb med hvitt lys. Som var helt avgjørande, før de får sin betalning
vilken behandling de en bruker. Men nu har Medicare gitt beskjed, det er blålys som gjeller fra i år.
Og det finnes ikke en urolog som kan vise til att det er feil.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
29.07.2018 kl 09:44 6800

Jeg vet ikke hva Hestdal var. Han gjorde ekstremt mye rart, men ingenting 100%. Han satset litt på alt. Litt på Cevira, litt på Visonac og litt på Allumeta og litt på Hexvix. Etterhvert så ble hm presset til å satse på det som gav penger i kassa og jeg tror man har opplevd Hestdal som en bremse som var i veien.

Hvis man ser på resultatene til Cysview og hva ekspertene skriver om teknologien så burde det være en 'no brainer' (populært Snøffelwn uttrykk). Til tross for dette så har salget vært tregt.

Det tok flere år før Hestdal forstod at Ipsen gjorde minst mulig for å satse på Hexvix. Ipsen brukte kalkulatoren og forstod at man kunne tjene svært godt, ut en risiko og nevneverdige investeringer, på Hexvix i Tyskland. En bedre konsernsjef ville ikke latt dette skje.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
29.07.2018 kl 13:19 6644

Har fostått det slik at Photocure bare får 35% royalty for salget til Ipsen, det er lite tatt i betraktning fase 3 osv. Er det noen som kjenner til avtalen med Ipsen i hvilke land den gjelder og hva som skal til for å komme seg ut av den?

Avdelingen i Danmark er de som har fått mest fart på salget. Hvorfor kan ikke de bygge seg opp og ta over salget i hele Eu event. i de landene som ikke er dekket av Ipsen avtalen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
29.07.2018 kl 14:35 6581

Ipsen har en avtale.som dekker hele EU. De er ikke interessert å gi fra seg det svært lukrative tyske markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
29.07.2018 kl 14:57 6549

Javel, da får Photcure bare ta til takke med det de får, hverken mer eller mindre. Synd at det er slik.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2018 kl 15:14 6524

bravi

Det sier du ikke når Photocure sannsynligvis erobrer 6-10% av USA-markedet innen utgangen av 2019, og muligens 15-20% i løpet av 2020.
Da spiller en økning i Europa gjennom Ipsen liten rolle i den store sammenhengen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
29.07.2018 kl 16:00 6477

Bravi, dette er ikke komplekst. Photocure har solgt en rettighet og så lenge Ipsen gjør som avtalt så kan ikke Photocure gjøre noe. Ipsen har full kontroll.

Tror du det er så enkelt at photocure kan kreve markedsføringstillatelse tilbake fordi salget ikke er godt nok?
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
29.07.2018 kl 16:13 6455

Oppgang kommer, hvis Usa slår til så har du sikkert rett i det. Men allikevel så liker jeg ikke at Photocure ikke får ut potensialet i Eu og bare lar det markedet skure og gå uten å ta noen grep. Bruken i Tyskland bekrefter at det er et kjempepotensiale innen Eu, det er et stort og kjøpesterkt marked. Med Brexit kanskje Ipsen mister Uk, da er det muligheter for en egen satsning iallefall der.

Uansett hvis mere av potensialet i Eu har blitt tatt ut ville det ha ført til høyere aksjekurs, høyere utbytte og event. høyere oppkjøpspris på selskapet uansett resultater i Usa.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
bravi
29.07.2018 kl 16:19 6612

MM, er avtalen med Ipsen evigvarende? I slike avtaler er det normalt regulert hvordan avtalen kan sies opp. Likeså regulering av royalty sats.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
focuss
29.07.2018 kl 17:20 6557

MM skrev:
"Bravi, dette er ikke komplekst. Photocure har solgt en rettighet og så lenge Ipsen gjør som avtalt så kan ikke Photocure gjøre noe. Ipsen har full kontroll. "

Spørsmålet er hva som er avtalt. Slike avtaler vil normalt ha egne hele kapitler som beskriver hendelser som vil medføre avtalebrudd. Syne det ville være underlig om avtalen er slik at uansett om det ikke satses i Italia Spania sveits Nederland og resten av Europa så gir det ingen konsekvenser for GE eller nå Ipsen. I så fall har PHO gått inn på en uhyre dårlig avtale. men så dårlig har jeg vondt for å tro.

På den annen side skulle man tro at Ipsen ville satset dersom det var kommersielt forsvarlig. Det kan være at de ikke har nødvendig org i disse
landene men at andre kunne vært bedre partnere for PHO i landene hvor det ikke blir satset. Mulig fase 3 studiet kan få Ipsen på andre tanker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
29.07.2018 kl 18:02 6524

Ipsen var smart og Photocure (les Hestdal) tok en ufattlig dårlig beslutning. Salget i Tyskland ville alene forsvare at photocure tok over hele salget i Europa. Dette ville også finansiert USA satsingen og gitt en svært robust organisasjon.

Dette er en av mange svært dårlige beslutninger photocure har tatt under Hestdal sin ledelse.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare