PCIB - Tar vi tre Genmaber?

gepard1
PCIB 28.07.2018 kl 11:27 40853

PCIB kan i prinsippet skape tre GenMaber.

-fimaChem - ved gode resultater kan en kjoeper se frem imot minst 10++ nye medisiner som fungerer

Og siden Walday har meldt om sterk respons baade for fimaVacc og fimaNac, kan det samme skje der.

Skulle alle tre innfri fullt ut, og skape en GenMab hver, kan forretningsomraadene tilsammen innbringe rundt regnet 260 milliarder kr. i salgssum/
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Otard
05.08.2018 kl 12:42 15841

Scoop
Nano er verd over dobbelt så mye som pcib, så hvorfor ikke?
Scoopfinder
05.08.2018 kl 12:27 15906

Jeg ser absolutt potensialet, men jeg tør ikke ta helt av....
Verdien av PCIB er i dette øyeblikk 1,35 mrd. Hvordan er det mulig ????
Er det virkelig ingen der ute i verden som ser muligheten ?
Noen FimaNac-partnere må da se verdiene her.

Det kommer flere meldinger i 2018.
Er det urimelig å tenke seg en dobling på melding om dobbel.-behandling og nye 50 kr på Fimavacc ?
Altså ca 150 kr ved nyttår ?
Redigert 05.08.2018 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
liang
05.08.2018 kl 12:03 15969


https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2018.00650/full

https://blog.medisin.ntnu.no/can-light-help-to-develop-effective-anti-cancer-vaccination/

" We found that PCI-mediated vaccine delivery to immune cells made vaccines 30-100-fold more effective in activating CTL responses compared to vaccine-delivery without PCI technology. In addition, it was found that the PCI vaccination treatment in itself had an enhancing (“adjuvant”) effect by stimulating immune cells, probably due to the low-grade cell damage generated by the treatment. We could confirm these findings in mice by demonstrating that PCI vaccination was able to effectively induce specific CTL responses to two cancer antigens. We thus show new and compelling evidence that PCI technology may provide a feasible strategy to improve the outcome of vaccines that aim at inducing CTL responses that can fight cancer cells."

Otard
05.08.2018 kl 11:15 16047

Da håper jeg de ikke spør Smitt og nevøen om hjelp. Det var ikke no spesielt godt sjakktrekk i Biotec pharmacon i hvertfall.
stifinner
05.08.2018 kl 10:55 16098

Mye å tenke på vedr fimavacc, ja, og det er vel derfor de har bedt om råd fra internasjonale eksperter. Spennende tider foran oss.
liang
05.08.2018 kl 10:40 16156

fimaVACC.
En adjuant innen vaksinasjon.

http://pcibiotech.no/the-potential-of-pci/
" fimaVacc applies a unique mode of action to enhance the essential cytotoxic effect of therapeutic cancer vaccines, which works in synergy with several other state-of-the-art vaccination technologies."

" fimaVacc (T-cell induction technology for therapeutic vaccination)"

http://pcibiotech.no/vaccination/
"Indications: potentially all cancers"

-----------------------------------------------------
Ja , hva skal man si?
PCIB diskusjonene på HO er til tider mere spennende enn en god film :)
Nå har jo PCIB en samarbeidspartner inne VACC'n , Ultimovacs.

Hva med Vaccibody?
Kunne et samarbeide mellom PCIB og Vaccibody vært til fordel for Vaccibody's vaksine eller er det et totalt bomskudd?
Disse norske kreftselskapene er jo verdensledende innen sitt område om jeg har oppfattet dette riktig.

Generell vaksinasjon forbereder vel immunsystemet på å takle en kommende sykdom og fimaVACC øker disse vaksinenes immuneffekt ytterliggere , særlig i den delen av imunsystemet som er mest effektivt mot bekjemping av kreft.
En annen stor fordel er at en trenger ikke å belyse tumorer direkte.
En belyser området hvor en injiserte med lavenergi laser (blått lys).

Har fimaVACC det potensialet guidet av PCIB så er vel dette sprengstoff.
Dersom fimaVACC holder hva det lover så kan det bli et spørsmål om det har noen hensikt å utprøve en ny vaksine uten å tilsette "adjuanten" fimaVACC?

I tillegg til nye vaksiner så har en jo også de som er på markedet i dag og de som er ferdige men ikke nådde opp.
Mange av disse er jo også gått ut på dato (patent) og kan vha fimaVACC få nytt liv/ny patent.

PCIB har noe å tenke på hvorledes en skal videreutvikle dette området.
Mange muligheter.

fabian2
05.08.2018 kl 09:03 16296

Hvis A virker , så virker nok B også - du har helt rett Mr.gepard - ingen antydning til dårlige tegn i år. Tvert om .Og menigheten sitter limt fast på stolene sine.
gepard1
05.08.2018 kl 06:40 16426

Hva nitt spoersmaal handler om, er hva som kan skje hvis alle tre forretningsomraadene lykkes.

Naar det gjelder fimaChem, vil ett godt resultat vaere overfoerbart til ett tosiffret antall kreftsykdommer. Og spoerre om hva verdien av dette kan bli, er en fornuftig og ikke en kriminell handling;-) Uansett, er handlingene og meldingen som har kommet fra PCIB saalangt, bare vaert positive. Maatte de fortsette og vaere det;-)
Redigert 05.08.2018 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
nextmove
05.08.2018 kl 02:09 16408


Med oppdateringer mener jeg hva som helst av nyheter - børsmeldte eller ikke. Slike kommer det flere av utover sommeren og høsten.
fabian2
05.08.2018 kl 02:02 16464

Oppdateringer får vi neppe - regnestykker får vi neppe …... Akkurat derfor er potensialet så vanvittig. Bare Geparden maser om fantasillioner - vi må nok vente...…... "Kjøtt på beina " vil kunne gi kursexplosjon……... Vi får ikke noe "kjøtt på beina" før det smeller.
nextmove
05.08.2018 kl 01:41 16494

Ja, la oss få oppdateringer som gir oss noe å regne på. Med det mener jeg tall - enten på inntektssida eller kostnadssida, og helst på begge - slik at vi som aksjonærer endelig kan etablere noe mer handfast med hensyn til nåværende og framtidige verdier.

Spydspissproduktet, Amphinex og rød laser, for behandling av inoperabel perihilar gallegangskreft, bør så snart selskapet melder om oppstart av sluttetappen i den kliniske utprøving, kunne gi oss noe kjøtt på beinet når det gjelder verdikalkyler.

Så snart oppstart blir meldt, venter jeg at neste trinn i utvikling av fimaCHEM-plattformen blir kunngjort. Behandlingskonseptet har uten tvil flere mulige kreftformer det med stor fordel kan anvendes på. De fleste tror jeg de siste par - tre årene er nevnt her på forumet. Vi snakker om den optimale styring av produktets livssyklus (jf. begrepet Life Cycle Management slik en kjenner det fra foretaks-/bedriftslitteraturen når det gjelder et selskaps helhetlige strategiutvikling). Dette handler, blant mye annet, om spisskompetanse innenfor onkologi, konkurranseforhold, relative fortrinn og, potensiell pris (Orhan Drug).

Godt mulig at hva vi utover høsten får vite fra fimaVACC - og seinere fra fimaNAc - vil stille alt fra fimaCHEM- plattformen i skyggen. Men aller nærmest vil vi - og må vi - få noe substansielt om det økonomiske potensialet i behandlingsløsninga for de gallegangspasientene som i dag ikke har noe som helst godkjent behandling å knytte håp til.
Redigert 05.08.2018 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.08.2018 kl 23:59 16584

Er bittelitt stolt over at Susanne Stuffers i Artic apet etter meg og kom med tallet 78 ….en måned etter meg. Gjett om hun leser både Techinvest og HO
fabian2
04.08.2018 kl 23:33 16624

Geparden er Geparden. Men det holder for de fleste av oss med en Genmab. :) Svaret kommer inne i dette halvåret. Gjentar at jeg ( på gamle HO ) har tippet aksjekurs til jul på 152 kr. Sjansen for tre Genmaber er selvsagt tilstede , og det har jeg beregnet til 51 % ……….for å være forsiktig :)
Andor
28.07.2018 kl 11:39 17155

Har du blitt pessimist ? Vi snakker om tre Novo.