Trenger råd

Slettet bruker
IDEX 28.07.2018 kl 11:37 3227

Denne tråden hører egentlig ikke hjemme her på IDEX, men jeg har fulgt IDEX siden 2013. Jeg har tjent penger og tapt penger på IDEX. Den gangen sto det mellom IDEX og FPC, og dessverre gikk jeg all inn på IDEX. Dette på grunn av samtale med IDEX tidligere leder, hvor han mente at FPC var uprofesjonelle. Jeg kjøpte den! Med noen jublende mnd etterfulgt med rivende hår mnd, leste jeg mye om IDEX, fingerprint, framtiden, påvirkning av aksjepriser, kurs, osv osv. Jeg holder ikke på med aksjer, men jeg har fulgt og holdt på med IDEX de siste 5 årene. Dette på grunn av et produkt jeg hadde tro på, jeg mente IDEX hadde stor potensiale i framtiden. Jeg begynte med aksjer, ikke på grunn av aksjer i seg selv, men selve troen på produktet ført meg til aksjeverden. Hvis denne fyker opp, så kommer jeg endelig til å ta ut gevinst på et tidspunkt, og dermed vil jeg selvfølgelig prøve å bruke gevinsten til å få mer gevinst i andre aksjer. Jeg sitter nå med et beskjedent stort antall aksjer i IDEX.

Her kommer spørsmålet om hjelp. Jeg har lest mye forskjellig om aksjer. Det er veldig mye jeg ikke kan angående aksjer, jeg har fokusert mer på selve IDEX enn aksjeregnestykke osv. Men nå er jeg kommet dit hvor jeg trenger råd om nettsider/abn som kan hjelpe meg til å bli godt kjent med diverse aksjer/firma. Som også kan hjelpe meg til å få kunnskap om hvordan aksjeverdien fungerer, bunner, topper, hvordan ser framtiden ut. osv. Jeg kommer til IDEX aksje folk, for det er kun dere jeg kjenner til innenfor aksjeverden. Dere har et visst grunnlag av profesjonalitet, jeg ønsker ikke å ligge ut en slik link som dette på VG chat. Hvem kan jeg stole på når det gjelder nettsider som gir råd, hvem bør jeg holde meg unna. Anbefalinger om handelsprogrammvare? Hvilket program bør jeg bruke? I dag bruker jeg banken min.

Har dere noen gode råd/tips?



Takker for alt dere har delt de siste 5 årene, og takker på forhånd for hjelpen og framtidige gode råd.

Mvh
..................
Redigert 20.01.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:30 3132

IDEX är inte marknadsledare på någonting.

Du får gärna kalla dem det om de bevisar detta via försäljningssiffror i ett antal q rapporter i rad, vilket aldrig kommer att ske.

B.la. har ju VISA dubbellt så många kort som MC och vilka har de valt, jo FPC

Det finns 3,4 miljarder V mot 1,7 M

IDEX kommer dessutom att få oerhörda problem när de inte kan leverera fungerande kontaktlösa sensorer/kort och vem har sådana... FPC

IDEX förnekar självklart detta nu inför kommande NE vilken de behöver för överlevnad de närmaste 2 åren... man måste berätta hela sanningen... eller hur?!

FPC kommer att minst plocka hem 60-70% av marknaden.
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:36 3119

Hildur, slik jeg har forstått det har også IDEX et slikt kort ute på pilot test nå. Ref Q1 rapport.
FPC kjørte ut sin første pilot for ca 2 uker siden, også her er FPC bak IDEX. Med tanke på at IDEX også har fått sertifiseringen for det kontaktbaserte kortet vil det med all sannsynlighet ta mindre tid å få det for det kontaktløse kortet også. I praksis tok det 1 år og 3 måneder å få denne sertifiseringen fraogmed pilot testing. Dette var også noe IR poengterte.
Det hele blir såklart et veddemål, og det er et rotte race uten like, men ingen kan benekte at IDEX pr tid ligger fremst.
Redigert 28.07.2018 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:41 3111

Ingen har sett eller ännu mindre testat en fungerande Idex-sensor till kontaktlösa kort.

Kom nu inte och påstå att någon accepterar sensor med batteri, för det är ännu en lögn.

Idex måste sänka sin strömförbrukning med 90% för att kunna bygga en sensor som klarar kontaktlös laddning och identifiering och till detta behöver de en nydesignad pixel och det tar tid... minst 2-3 år!

Dessutom kommer en sådan lösning att inkräkta på en mängd FPC patent...

Idex kommer att få det oerhört tufft.

Kanske därför folk bönade och bad om att FPC skulle köpa Idex...?
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:43 3104

Hildur, dette er jo ren løgn fra din side. IDEX har så absolutt et kort som fungerer trådløst også.

Fra selskapet: "....har integrert vår sensor i sine dual-interface biometriske kort, dvs kort som kan brukes både trådløst/ kontaktløst og kontaktbasert.

Vi sa på Q1 presentasjonen vår at vi forventet piloter i Q2 i år. "

Jeg sier uansett ikke at ikke FPC vil lykkes, for det vil de mest sannsynlig gjøre i samarbeid med VISA.
Redigert 28.07.2018 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:46 3099

Vi har ikke sett kortet och patenten blir dyrbara
Tacosaus
28.07.2018 kl 14:47 3096

Vet ikke hvor mye du følger med i timen her, men kanskje lurt å gjøre leksene sine før du skriver her igjen!

"n addition to ongoing trials of Mastercard’s biometric card programme, IDEX recently launched an industry-leading touch sensor for ready for contactless cards to further capitalize on this sizable market opportunity. The solution has specifically been designed to function without an extra battery or supercapacitor, while still delivering excellent quick-match accuracy and performance. The contactless card sensor is enabled by IDEX’s new generation ASIC, which significantly lowers the power consumption. Additionally, the ASIC’s on-board MCU increases the processing power and lowers the cost point, resulting in an ideal sensor for contactless cards. Once introduced, the solution is anticipated to further increase IDEX’s leadership position in both the payment and ID card markets."
Redigert 28.07.2018 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
Tacosaus
28.07.2018 kl 14:53 3079

OG hvis du ikke har sett kontaktløse kortet til idex enda, som ikke har batteri. kan du se på introduksjonen her, hvor han også viser innvendig uten batteri

https://vimeo.com/259672268

Redigert 28.07.2018 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:54 3077

Once introduced ja. Jag säger att de inte kommer klara av det.
Slettet bruker
28.07.2018 kl 14:56 3071

Det hjälper inte att vara först med en dålig lösning.
Tacosaus
28.07.2018 kl 14:57 3063

Har du ikke sett video linken, hehe. Du er morsom!
Tacosaus
28.07.2018 kl 14:58 3055

Er vel ikke en gang her at det har vært noe hold i det du har sagt, i og med jeg har motbevist det hele veien her. Så da tror jeg folk forstår seriøsiteten i det du sier nå:)
Slettet bruker
28.07.2018 kl 15:00 3048

Til spm til Ts,

Jeg hadde åpnet 2 kontoer. En hos Nordney og ett meglerhus feks pareto/ arctic.

Det fordi nettmeglerne er billigere. Så tar du ek din fordelt på begge kontoer.

Fa får du analyser, som du kan lære av og billig handler gjennom nettmegleren.
Tacosaus
28.07.2018 kl 15:04 3028

Ts? Hvis du mener meg, så har ikke jeg stilt noen spørsmål:)
Nano Rekyl
28.07.2018 kl 15:06 3021

Trådstarter?
Tacosaus
28.07.2018 kl 15:08 3014

haha, tenkte han mente TacoSaus..
Slettet bruker
28.07.2018 kl 15:10 3002

Den videon bevisar ingenting. Omsättning är fortsatt obefintlig og det måste till många emisjoner. Next och idex är samma sak, bara en massa snack.
Nano Rekyl
28.07.2018 kl 15:16 2984

Hildur:

Jeg skjønner at du vil beskytte din investering i FPC og i den sammenheng prøve å skape usikkerhet i det konkurrerende selskapet IDEX. Prøv nå å utvid din horisont med å lytt til taco og fjellreven med sine innlegg som er saklige!

Jeg personlig tror det IDEX kommer med vil ta markedet med storm ihht PC, telefoner og ikke minst betalingskort!

Ha ellers en fin helg alle sammen?!
Tacosaus
28.07.2018 kl 15:17 2981

Den beviser ingen ting? den beviser nettopp tingene du sa, at ingen har sett et sånt kort fra idex og at idex har kun med batteri.
Så der motbeviste jeg deg med to fluer i en smekk. CIAO
Slettet bruker
28.07.2018 kl 17:06 2825

Edit, det første kortet fra Cathay var bare et vanlig kort.
Kortet fra Jinco hadde sensor i seg.
- og ja, dette var IDEX/MC sitt trådløse kort in action.
Redigert 28.07.2018 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Tacosaus
28.07.2018 kl 17:10 2815

Ikke bland dette med Cathaybank. Han prøver først Cathaybank kort, så jinco kortet som er ferdig med idex sensor. Men det har ikke noe med Cathay Bank å gjøre, etter det jeg har skjønt.
Redigert 28.07.2018 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Storlien
28.07.2018 kl 19:10 2721

Sats noen kr på Zwipe....