KORONA - En skummel "djevel"!

Hammers
HAMMER 11.02.2020 kl 21:32 77399

"Koselige" ord for kvelden:

Jeg har lenge vært av den oppfatningen at "Menneskearten har SIN begrensede tid på jorden"!
Det som til slutt vil overvinne oss alle er virus, bakterier og ulike typer sopp!

Virus har ulike egenskaper.
Sars hadde f.eks lav smitterate, men relativt høy dødelighet blant de smittede.
Korona har litt mer motsatte egenskaper; Høyere smitterate, men lavere dødelighet.
Altså; viruset har funnet en nøkkel for rask spredning!

Hva skjer når det samme viruset videreutvikler seg for også å finne nøkkelen for høy dødelighet?
Det trenger ikke å skje ved DETTE utbruddet, men KANSKJE ved det neste - eller det deretter.

Virus utvikler seg konstant. Feiler, treffer - og hele tiden LÆRER de. Til slutt er det hele et spørsmål om tid.
Slik er det trolig også med Korona. NÅR blir det høy smitteevne og høy dødeligeht? Kun et spørsmål om tid!

Dagens SKREKKMELDING fra cruiseindustrien:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/11/195648588/ansatt-om-bord-pa-cruiseskipet-veldig-snart-vil-vi-alle-vaere-smittet

Hilsen Hammers......som tror han skal gå og legge seg under dyna nå - og VENTE........😤😨🥶!
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 04:20 3635

Jeg la merke til at antall nye smittede i Kina doblet seg. Fortsatt kun nesten 80 men det må ikke øke de kommende dager, for da tyder jo det på at en ny runde, denne gangen utenfor episenteret er på trappene. Skjer det er det over and out for verdens børser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 02:54 3661

Haha, ja du tenker, altså er du. Mine venner som jeg mater med konkrete ting rund enkeltaksjer har fått en pause. Med vilje... man kommer over så mye dritt når man graver i dette. Og så er det som mange sier: hvert år dør millioner sykdom fordervelse og dritt, men det er aldri noe tema.
Det er ikke en god grunn til la være noe her, fordi om man hadde gjort det ville mange millioner dø, men faktisk er de asiatiske land med Kina i spissen de som har angrepet dette korrekt og vitenskapelig. Et europeisk par med barn som bor der i en storby med 12 millioner innbyggere i en provins med 36 millioner innbyggere, gjorde dramatisk inngrep med en gang, og i grunn stengte av alt, men en måned senere er virus borte, livet er normalt og skolene starter opp om en uke. Virus er borte og totalen på smittede endte på 450.
Men her i Europa og USA, så er det kapital og kjøpt og betalt politikere, som sammen skal «løse» dette her, og nå kan vi i verste fall måtte slite i 2 år, med noe vi kunne blitt ferdig med på 2 måneder. Og nå er det for sent fordi viruset vant. Taperne er enkeltpersoner og småbedrifter, og mange av de kommer seg aldri på beina noe mer. Og imens slåss alle om de gode boller som står i ovna og godgjøre seg, men de holder på så lenge at bollene har blitt små kullbiter.

Jaja, jeg får ikke gjort noe med det. Jeg er sikker på at det er noe mer enn boller som er i spill her.
Det foregår en hard kamp om eksistensberettigelse her. Når dette er over så vil det bli stilt store spørsmål ved de ulike aktørenes rolle i dette spillet.
Det være politikere, byråkrater, finanstopper, kapitaleiere og hele « modellen» vi gjør tingene våre. Velferdsstaten er også i spill, og det vil bli økte konflikter overalt og på alle nivåer. Oppvasken som kommer vil bli tøff, men til slutt blir det nok ikke noe særlig med strukturelle endringer.

Vi vil fortsatt ha elendige politikere som er kjøpt og betalt, gutteklubben grei, grådige banker, og Circle K som de blodsugere de er.
Det er kjøpmannen på hjørnet, den ffamiliedrevete favorittrestauranten og de få butikker som klarte å stå imot de store kjedene som forsvinner.
Det er pensjonen din som blir mindre, mens forsikringspremium øker, skatter og avgifter for vanlig folk skyter til himmels, og prisen på alt har plutselig økt med 25%
Staten og de store gutta skal jo ha tilbake penga sine, og da fortsetter man som før: den ribbete høne uten fjær skal det plukkes flere fjær ifra....Hvordan skal det gå da?
Om vi som samfunn skal overleve må gigantene og the 1% begynne å betale skatt. Det er ikke Røkke og gjengen som har bygd Norge, det er de små bedrifter og de slitere som prøver til å få det til å gå rund som har gjort det. Sterkere: Røkke har kjøpt politikere til å berike seg selv og har ruinert og ødelagt nærsamfunn. Den skaden han påfører Norge kan ikke reparereres. Det samme gjelder Fredriksen og flere av disse superrike. Til og med trauste Thon krever nå at Staten skal betale for manglende leieinntekter. Han betaler i alke fall skatt.

Dette er ikke politikk en gang: dette er rettferdighetssansen som popper opp. Jeg har ikke politisk tilhørlighet: Det finnes ikke et eneste politiske parti og ikke en eneste politikker som er troverdig og la samfunnets interesser komme først. Den generasjonen døde ved Reagan.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 01:14 3692

Skal jeg konkludere noe rund virus, så er det at konsekvensene er enorme og vil bli større enn noe annet vi har opplevd. At det fører til ytterligere aksjefall er opplagt. Da er det neste spm. man må stille seg: hvor langt ned skal vi egentlig? Og vil vi etter det se en V U eller L utvikling på børsene.

Jeg tror 15000 på DOW skal testes innen midten av mai senest. Jeg er usikker om denne støtten holder. Flere meninger?

PS jeg ser nå på Spania/ Italia under ett mht. dødsrate og antall døde som idag er op i 1140, som en slags temperaturutvikling
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.03.2020 kl 01:06 3687

Jeg har selv tenkt noen av de samme tankene.
Er innsatsen virkelig verdt dette.

Er det ikke i all hovedsak eldre og sykelige (med relativt få unntak) som ryker med?
Stenge en hel verden pga noe som i en normal livssyklus uansett vil inntreffe.

Er det som Alistair MacLean i sin tid skrev; Frykten er mitt våpen?
En frykt som "noen" håver inn vanvittige summer på!

Hilsen Hammers......som selvsagt ikke vet noe som helst - men jeg tenker!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2020 kl 00:56 3689

https://www.nytimes.com/2020/03/22/health/coronavirus-restrictions-us.html
Dette skjer ikke noe sted, utenom deler av Asia, så dermed så dummer vi oss ut her.
Her hører politikere IKKE på viten, med på finansverden osv. Og så er spillet som følgende:
Gi oss mere penger slik at vi kan redde oss fra KONSEKVENSENE av virus..
Børsene går ned og de skriker enda høyre. Så gir de penger og børsen roer seg såvid. Så faller den videre og hylekoret skriker: Vi har ikke fått nok penger, vi må ha mye mer om vi vil redde verden! Politikere diskuterer og børsen faller igjen. Så kommer det en ny sekk med oenger... Alt for lite skriker koret og børsen faller igjen...Tonen blir hardere og hardere: Til slutt før vi artikler som: « politikere skjønner ikke alvoret» « politikere må ta ansvar ( les mer penger fra kassa), og når det går galt er det politikernes feil....


Og i grunn har de rett: Det var politikernes feil å IKKE høre på vitenskapen og politikernes feil at de isteden beriket en gjeng hvitsnippforbrytere som har tappet samfunnet for alt de har, for så å kjefte på politikere at alt de gjør er feil: Å ta ANSVAR og sin del av kaka er helt uaktuell.
Jeg husker at et av de amerikanske flyselskaper egentlig var konkurs og måtte tigge om penger hos Obama. Da tok tullingen som selvfølgelig i mange år fikk feite bonusser, og som fortsatt på sin gigantlønn PRIVATFLY for å tigge om penger. Akkurat slik er det med alke disse medier hva dom dkrives, hvirdan det djrives, og hvem som får uttale seg : det er eliten, som under en liten lunch med champagne og kaviar diskuterer om de tjener mer ved å kaste 6000 på gaten på dagen, og hvordan de kan loppe statskassa maksimal.... og det må vinfor ENHVER pris unngå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Fevang
23.03.2020 kl 23:23 3747

Ja - hvem driter ikke i SSs backtrading?? Men det spiller visst ikke noe rolle om han går på et tap EQNR for han har visst tjent på noe annet. Håpløst og absolutt totalt uten interesse.
Men han har vel behov for å vise hvor flink han er - for de som tviler på at han er så innmari flink...

Ellers futter og olje litt opp nå - så da får vi vel en pustepause i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Single Malt
23.03.2020 kl 23:03 3788

SS. la dette være en tråd om viruset og ikke bunner og topper, blir rett og slett drittlei av å lese om hva du gjør, det er jo helt uinteressant at DU gjør det bra når dette viruset handler om annet en at netto DU gjør det bra. La det handle om virus og det store bildet isteden for hva du gjør i equinor, Makro, ikke mikro
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 23:00 3786

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/22/7510038/mislykkes-politikerne-skal-vi-ned-20-30-prosent-til
Håpløst innlegg. « Det innebærer at virusutbruddet når toppen i 2. eller 3. kvartal 2020, at totalt smittede ender på 300.000 og at pengepolitisk stimulans utgjør 1,5 prosent av BNP.».

Det er ikke her slaget står: Det står i USA og EU. Og hvor henter han sine beregninger ifra? Typisk for slike analister: Vi trenger 1,5% av BNP, vi altså, og så kommer alt til å ordne seg. Denne gangen hjelper det ikke med alle pakker er min spådom. Det er jo det han prøver seg på.
Jeg håper for all del ikke at vi skal ha virus,oljepriskrig,kronekollaps, rentekollaps,bolikollaps ffinanskollaps, industrikollaps og aksjekollaps samtidig, men slike amputerte nær fake news artikler er jeg drittlei av.
Og så påstå at OM. Ikke politikere gjør det han sier så er det DE som har ansvaret.
Hva med å titte litt på DERES funksjon, og måten å operere på.
En ting er sikkert: Det trenges en skikkelig opprydning i hele finansbransjen, og i de ukulturer som meglerbransjen er en del av.

De store giganter greier seg fint i noen måneder; problemet der er alle de bonuser, gavepakker til seg selv og gigantiske utbytter, som overgår verdier i selskapet, som nå krever fra felleskassens midler . De få først bruke alle de pengene de har loppet selskapet for; De har jo en stor andel av all kapital grafset til seg.

De som ikke klarer, er alle de små som lever av sin virksomhet, både som jobb eller innfor andre sektorer. DE må reddes. IKKE grådige meglerhus og finanstopper osv. Fortsatt snakker INGEN om hva du må bidra med...Ikke lengre bør...aldri vørt tystere fra den siden, utenom p kreve penger fra fellesskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:54 3809

Har no papirgevinst i AXA short på 250.000 så om jeg brenner fingrene i EQNR short, så skal jeg stå i det. Den skal no åpne opp mange kroner over dagens close før jeg isolert sett taper i EQNR shorten.

Men nå har Hammers sagt at vi ikke skal diskutere mine posisjoner i denne tråden, og da bør ikke alle mase så mye om dette heller.

Jeg håper jeg våkner til svar fra "noen" om dagens tall fra Hausseindexen til disse rakettforskerne som Hammers tidligere har hatt svært lite til overs for, i Investtech. Ett kjapt søk viser meg at det stort sett bare er disse som leverer denslags her på bjerget.

Tirsdag i morgen, og de siste foregående tirsdagene har gitt grønne børser, etter tre mandager på rad med knallrøde børser.

Da velger SS å logge av denne tråden for i kveld, og overlater scenen til det faste inventaret, som pleier å bli aktiv på denne tiden og utover til 02 tiden.

Hilsen SS.......som sover godt i natt også........😤😨🥶!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:48 3820

SS - de kommer, det vet jo alle, har blitt nedstemt 2 ganger av demokratene fordi de mener 2 milliarder er for lite. USA oppgang derfor utsatt til i morgen
:-)
Kommer kanskje i natt, så da må du få dekt deg kjapt inn i Equonor i morgen. Spes. også siden oljeprisen er på vei opp, kanskje det snur også i Asia i natt, Wuhan uten nye Korona tilfeller på 5 døgnet nå :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:42 3835

Sector - hvor blir Trump milliardene av ?


SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:26 3869

Ny FHI-teori: Tror smittetoppen kan komme i april

Kan smittetoppen for corona-epidemien være nådd allerede i løpet av april? Det tror fagdirektør Frode Forland i Folkehelseinstituttet.

ÅDNE HUSBY SANDNESBJØRN HAUGAN
Oppdatert for mindre enn 1 time siden

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3A33X/ny-fhi-teori-tror-smittetoppen-kan-komme-i-april
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:22 3881

Hammers - ikke bry deg om SS, største lystløgneren på HO, skifter ofte kappe med vinden opp til flere ganger daglig, trader som han er og avhengig av sin posisjon.

Ting snur like fort som det gikk ned folkens! Vi kommer oss igjennom dette, koste hva det koste vil som Erna Solberg har sagt.
......
Koronaviruset
Nye studier: Disse medisinene kan hjelpe mot koronaviruset

NYE MEDISINER: Etter flere land har satt i gang nye forsøk med enkelte typer malariamedisin, har det vist positive effekter på pasientene. (Illustrasjonsbilde) Foto: (NTB scanpix)
ALT OM KORONA:
NYHETSSTUDIO
TEMASIDE
TALL OG FAKTA
TIPS OSS

Gode nyheter fra fronten i kampen mot koronaviruset.

Åpne deleknapper for artikkelenLukk deleknapper for artikkelen
23.03.20 22:07
Profilbilde Espen Teigen
Send tips
Foreløpig er det ingen godkjente medisiner mot koronaviruset. Selv om det er store ressurser som settes inn for både studier og produksjon av en vaksine, sier de fleste eksperter at dette kan ta over et år.


Men to amerikanske leger har gått gjennom en rekke rykende ferske studier fra fronten i kampen mot koronaviruset. Studiene viser overraskende resultater.

Både leger i Frankrike, Sør-Korea og USA bruker malariamedisinen ved navnet Plaquenil (klorokin) med stor suksess. Det er få bivirkninger ved medisinen, og legene påpeker at det i stor grad er irritasjon på magen som er den vanlige bivirkningen av medisinen.

Les mer: Høie: - Dette kan tyde på at tiltakene virker

– Bremser viruset
– I 2005 viste en studie fra CDC (amerikanske FHI, journ. anm.) at klorokin, kan blokkere et virus fra å gå inn i en celle hvis du får medisinen før du blir eksponert for viruset. Hvis du allerede hadde fått viruset i kroppen, ville medisinen bremse viruset, skriver de to legene i en kronikk i Wall Street Journal.

– LANGT FLERE VIL DØ AV TILTAKENE ENN AV KORONA
Brand logo
Medisinen brukes i dag både som malariamedisin men også mot blant annet leddgikt.

Først ute var kinesiske forskere, som hadde simulert medisinen i et laboratorium. Men i koronakrisen er veien fra laboratorium til pasienter veldig kort. Det jobbes på spreng for å finne nye verktøy i kampen mot viruset.

I USA har også president Donald Trump gitt hastegodkjennelse av bruken av medisinen gjennom det amerikanske legemiddelverket (FDA). Allerede har enkelte pasienter gått ut og sagt at medisinen har reddet livet deres.


En fersk studie fra Frankrike hvor medisinen er brukt på pasienter viser at et lite antall som ble behandlet av både klorokin sammen med medisinen Azitromax viste overraskende gode effekter.

Les mer: Holder tilbake tall for norsk økonomi - skjuler dramatisk fall

Norge tester samme stoff
Fra og med tirsdag setter forskere ved Akershus Universitetssykehus i gang test med klorokin. Ifølge deres teori skal medisinen kunne dempe utskillelsen av koronaviruset hos pasienter som er innlagt. Det er 51 pasienter som skal være med i studien.

Det er foreløpig ingen planer om å teste bruken av klorokin sammen med azitromax, slik de franske legene har gjort.

Halvparten av pasientene skal få klorokin, mens den andre halvparten får ingenting. Det hele skal bestemmes ved loddtrekning.

Professor i infeksjonsmedisin ved Universitetet i Oslo og Akershus, Olav Dalgaard er skeptisk til om klorokin vil virke.

– Jeg er slettes ikke overbevist om at klorokin vil virke, men det er et visst håp og vi må undersøke muligheten på godt vitenskapelig vis. Vi har siden 1970-tallet visst at virus i cellekulturer påvirkes av klorokin. Men det har vært brukt på mennesker blant annet med influensa uten at det har hatt noen effekt, sier Dalgaard til VG.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 22:18 3886

Et gjeldsmareritt under oppseiling. Bankene vil også slite pga dette. Gjeld kan bli vanskelig å selge videre. Spent på om det vil komme konkurser i banker som ene og alene selger forbrukslån.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
23.03.2020 kl 22:12 3891

Fyren er løgnaktig. Lite troverdig og har overhodet ikke forstått hva denne tråden handler om.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:57 3921

Jeg snakket idag med venner i Tyskland og Nederland og det er tildels uvirkelige tilstander, selvom muligens 60% går som vanlig. Beskjeden om at man nå har forlenget og strammet inn ytterligere sjokkerer. De sosiale konsekvenser er også enorme. Det er en eneste person som ikke blir skadelidende. Barna flytter hjem igjen fordi de ikke kan betale husleia, og man frykter også totalkollaps i boligmarked. Så godt som alke studenter må ha jobb ved siden av studiene, og nå har de utgifter, ingen inntekter, ingen undervisning, men studielånet øker. Flere utesteder er allerede konkurs, fordi de ikke fikk hjelp slik lovet, eller for sent, eller ikke i det hele tatt, Bankene has stoppet krana for mange småbedrifter som hadde det vanskelig nok fra før og bankene bruker anledningen til å stoppe drift.
Så de regler som er vedtatt fungerer ikke, og ingenting fungerer lengre. Operasjoner er utsatt, eller rett og slett avlyst, og slik kan jeg fortsette....
Dette har mye større konsekvenser enn det noen forestilte seg, og de aner ikke om de klarer seg helt til 6.6.

Bare trist alt sammen, og så snakker vi om småtterier ifht. Italia og Spania.


Garantert at alt det flotte vi hører om at alle skal hjelpes gjennom denne krisen, ikke kommer til å skje. Banker kommer til å bruke anledningen til sine formål
Forøvrig dykker det opp flere nyheter fra flere steder ( USA Kina EU) om at boligmarkedet er nør kollaps.
Varer dette lenge nok vil krisene stå i kø på mange områder.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:52 3935

Hammers, jeg får ikke svar om HAUSSE indexen, forstår hvorfor.

Tråden handler om Corrona, og da nyheter relatert det. Jeg ser litt tilbake, og 7-10 innlegg, fra deg, stiller deg spørrende til "HVORDAN SKAL DETTE ENDE" stort sett for børser, aksjemarkeder osv.

Ergo er det relevant å ta fatt i denne bunnformasjonen som du siden torsdag hevder å ha sett.


Et av MANGE eksempler:


Hammers
07.03.2020 kl 23:37 1600
And here we go again;
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/07/195654766/virusrammede-new-york-erklaerer-unntakstilstand

Hilsen Hammers......som lurer på hvordan børsene i USA etter hvert vil oppføre seg etter hvert som by etter by setter inn tiltak.
Da blir vel også DE like oppskaket som resten av verden! Landet kan jo være sprengferdig av Korona - siden nesten ingen er testet!
Redigert 07.03.2020 kl 23:51
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.03.2020 kl 21:48 3934

Dette er en tråd om KORONA.
Ikke om deg, dine handler og om dine charts.
Kom deg for F.. over på en annen tråd hvis du ikke har noe å bidra med - om TEMAET!

Hilsen Hammers......drita lei hele SS!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:47 3939

SS, det virker som du er manisk og psykisk syk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:43 3953

La oss diskutere hvor bunnen på OSE og NY børsene er da, som følge av viruset.

Mens jeg skriver nå siste 30 min, får jeg 3 pushvarsel via VG på telefonen, om Corona shit.
Er det en ting jeg er sikker på, så er det at denne "bunnen" som ble påstått var nær, ikke er der.

Lurer enda på hva status på HAUSSE indexen er etter dagens "nedtur" - den har jeg ikke i min Infront, så vidt jeg vet om.
Kanskje Hammers vil opplyse oss her i plenum, så garanterer jeg å legge ned pennen i denne tråden for kvelden.

Hilsen SS.........som lurer grådig på tallet i HAUSSE indexen i kveld......!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:39 3961

Enig med Hammers. Man kan være Uenig med at man er Uenig, selv om det kan gå ei kule varm enkelte ganger...men man trenger ikke å "messe" om dette dag ut og dag inn...SKJERPINGS SS!

Du setter deg bare selv i et dårlig lys, samt bare kvalme på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:32 3991

Hammers, my man - min VPS er nå 25k EQNR, og 20.000 SVEG, kjøpt i dag. Enda er jeg langt fra belåning. Satt da tross alt med 40k EQNR 230 også.
Dette har ikke noe med denne tråd å gjøre, men vi diskuterer dine skriverier siste dagene som viser seg å ikke stemme.

Du nevner bunnformasjoner, lite minnet meg om dette på OSE i dag, ei heller på NY børsene, og europa for øvrig. Hvorfor oppdaterer du ikke på det, og denne HAUSSE indexen ?

Jeg synes bare at du skal følge litt opp, om du kartet forandrer seg. Jeg bruker MANGE flere variabler enn du på TA, og jeg har alt inkl i min Infront terminal.

Merkelig så hårsår du er når vi diskuterer det du har skrevet, opp mot Covid19. I dag faller det javnt over, utenom oljen. Da bør vi ha fokus på dette, og fortsettelsen.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.03.2020 kl 21:26 3952

Dette er en tråd om KORONA - og IKKE en tråd om dine handler på børsen eller ANNET PISS som du klarer å lire fra deg!
Er det virkelig ikke mulig for deg å vise et snev av oppførsel her inne?

Hilsen Hammers.......som regner med at en som har råd til å shorte 20k Equinor også har råd til å skaffe sine egne charts - med alt som du savner i mine!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 21:18 3990

Ting går fort nå Hammers......


E24: Tre år med Trump-oppgang

borte på 34 dager
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 20:54 4034

Ein ting er i allefall sikkert, pennen min får ikke Hammers.....
Det skal skrives hver dag, masse, slik han selv har gjort fra OSE 946.....

Hilsen SS..........som håper på bedre kart å manøvrere i, slike med MACD som krysser, gyldne kryss, brudd på 200dma, og RSI som viser topper og bunner, og trender, for å nevne noe......., for nå ser man hvordan det går med mangelfulle HAMMERS kart om HAUSSEINDEXER, falske bunnformasjoner........DOW er ned 4-5% rett før close, langt under Hammers sine optiske synsbedrag sist uke.............🎈🎈🎈🎈
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.03.2020 kl 20:29 4085

Ja, skrekkelige tider det her.

Nesten slik at man går fullstendig i metning av alt som har med Korona å gjøre.
Slik at man mister all lyst til å skrive om noe som helst.
Hva er poenget med denne skrivingen når alt bare ser bekmørkt ut for stadig flere?

Greit nok å skrive om ulike aksjer og slikt man bør vokte seg for i normale tider - og i oppgangstider.
Advare mot enkeltpapirer når ALLE hyler og skriker KJØP, KJØP, KJØP.
Men, når så godt som ALT dundrer i bakken - ja, da blir det hele bare trist og meningsløst!

Jeg tenker stadig tilbake på hvor UTROLIG raskt dette har gått.
Fra de første forsiktige ordene på denne tråden for 1 mnd og 12 dager siden.
I dag er en hel verden snudd fullstendig på hodet - og en kar som Christian Ringnes snakker om "Den store depresjonen". Den på 1930-tallet!
Og det kun 1 mnd og et PAR UKER etter at VI ALLE ante fred og ingen fare.

Hilsen Hammers.........som begynner å lure på hvordan den enkeltes hverdag og verden vil se ut - når det hele går mot slutten!
Jeg tror ikke det er mange som klarer å tenke helt klart rundt akkurat det!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 19:33 4139

Ja, dødsraten har falt i 2 dager i Italia, muligens som en konsekvens av lock down,Nå er det ikke slik at slike statistikker oppfører seg som aksjer, men det er i alle fall positivt. 651 døde igår og 601 idag. Lock down er ikke anbefalt av WHO
I Spania hvor militære skulle ha tilsyn med instituasjonaliserte eldre, så er flere av de funnet døde i sine senger, fordi de ikke gjorde jobben sin ( rett og slett forlatt).
Dødsraten i Spania er nå dobbel så høy enn i Italia. Raten øker mange steder i EU

Der er innført møteforbud til 1.6 i Nederland....Ja du leste riktig. 1.juni
Utelivsbransjen er stengt til 6.6.
Kortversjon er at de har inført en begrenset lock down til 6.6.
Grupsforbud for mer enn tre personer, bøter for å ikke respektere 1,5 meters regelen osv.osv.

Det er helt tydelig at det som foregår nå ikke koster oss to kvartaler....når tiltakene trappes opp og forlenges i første omgang til 1.6, så blir det bare pga. det dobbelt så dyrt. Tid er en veldig viktig faktor, og i praksis så er vel hele utelivet rasert i hele Europa. Og det er bare EN sektor.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 19:25 4154

Sosiopaten i USA, som etter min mening burde fengsles umiddelbar for folkemord på sin egen befolkning skal nå bruke en lov fra 1950 ( Defence Production Act), til å stanse eksport av fabrikker som leverer utstyr til bl. annet Europa, med beliggenhet i USA; de får da kun lov å selge til USA; det dreier seg respiratorer og medisinsk utstyr og mye mer. Det må vi huske på: En god del ting de nå bruker kommer fra andre land enn USA.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 19:16 4177

Færre døde og færre nye smittede
Antallet nye coronasmittede i Italia falt markert mandag. Også dødstallene var lavere for andre dag på rad.


FOTO: FOTO: DREAMSTIME
SAMFUNN
STEINAR GRINI
Publ. 18:23 - 16.03.20 | Oppd. 18:48 - 23.03.20
MICHAEL GROTH
Publ. 18:23 - 16.03.20 | Oppd. 18:48 - 23.03.20

ANNONSE
(Live oversikt over alle lands coronatall nederst i artikkelen. Tabellene er live. Diagrammene oppdateres daglig - sist oppdatert med tall fra Italia).
Det har vært få positive tegn fra episenteret for coronasmitte i Europa. Coronatallene i Italia har fosset i været, men mandag er det færre nye smittede og færre dødsfall enn de to seneste dagene.
Antallet coronatilfeller i Italia økte med nye 4.789 personer til 63.927 mandag. Økningen i antall smittede er 800 færre enn søndag, og det laveste på fem dager. Antallet dødsfall økte mandag til 6.077, hvilket betyr at det var nye 601 dødsfall siden søndag. Antallet døde er likevel det fjerde høyeste i epidemien så langt.
Antallet friskmeldte økte i Italia til 7.432. Antallet nye friskmeldte utgjorde 408 personer. Det var imidlertid også en markert nedgang fra søndag, hvilket ikke er like positivt som at dødstallene endelig begynner å falle.
Det samlede antallet smittede økte til 50.418 i Italia - opp fra 46.638 søndag.
Italia har 3.204 personer på intensivavdeling. Antallet innlagte med symptomer utgjør 20.692, mens 26.522 nå er i hjemmeisolasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 19:09 4189

Jeg skal kun handle en gang i skuffeaskjer ( finnes de haha). Det er garantert ikke den strategien som gir best avkastning, den dagen det snur.
Fra 80- tallet og utover var jeg aktiv i lengre perioder. De aksjene jeg for øyeblikket prioriterer faller ikke så mye.selvfølgelig fordi flere har samme strategi.
Falker de ikke nok, så kan man jo øke risk/ reward noe, ved å velge fra subtoppen.
Jeg forventer at vi skal fortsatt betydelig ned, og satser på det. Har anbefalt noen venner å kjøpe i porsjoner, men ikke ennå.
Mange vet at vi er i et bearmarkedet, men har aldri opplevd det selv, og handler slik de har gjort i 10 år.
å kjøpe på vei ned i porsjoner kan være en grei strategi, men selv gjør jeg ikke det....Jeg har satt noen veiledende kursmål, og børsen er ikke nær det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Norwege
23.03.2020 kl 18:32 4230

Bifalles. Hører også gjerne på de som har et annet syn enn meg eller har en annen strategi.
Føler ikke at vi er ferdig med korreksjonen, men ligger fortsatt long med tanke på et lettelsesrally.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 18:30 4234

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/03/23/7510529/redusert-prosjeksanksjonering.
Dette betyr kroken på døra for en del av oljeservicenæeringen, og alle konsekvenser det har for underleverandører.

Så var det denne, som jeg også mener er reel.
https://finance.yahoo.com/m/2082fe0b-b73b-33b5-9827-fd8cc7122c73/wall-street-money-manager.html?.tsrc=rss

Til slutt:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Her er jeg nå bare opptatt av dødsrateøkninger i Europa, deler av Asia, USA ++), også den kan manipuleres tilsiktet eller ikke.
Jeg vet at dødstallene i Italia er mye høyre, fordi de som dør hjemme ikke fremkommer i statistikken. Det samme kan skje andre steder.
Den er selvsagt ikke uinteressant især ifht.utviklingstendenser, men man må fylle på fakta rund virus ( som vi ikke vet veldig mye om) og sannsynlige scenarioer, som er det mest sentrale ifht. hvor dyrt det blir, og hvor dypt krisen blir.
Oljeprisen spiller selvsagt også inn, og den er jo skadet både pga. priskrigen, og den krisen vi ser nå.
Fortsatt over 1000 døde i Spania/ Italia daglig.
Det akselerer i resten av Europa, og først om en uke vet vi hva alle tiltakene har av effekt, om de har noen effekt.

Det mest skremmende er at WHO mener at shut down kan medføre « ulmebrann», og flere europeiske helsetopper sier nå rett ut at dette er noe vi må leve med i minst ett år til, inntil en effektiv vaksine foreligger. Om det virkelig er slik at den muterer, som det kommer av og til meldinger om, da vil vi ha det rind oss i enda lengre tid. Det eneste positive er at store deler av befolkningen etterhvert er ferdig smittet, slik at konsekvensene blir mindre etterhvert.
Jeg klarer ikke å fatte alle konsekvenser dette vil ha for verdensssmfunnet, om de fakta jeg har gjort meg kjent med er riktige.
Det vil uansett slå ut økonomi etter økonomi, og jeg holder fortsatt døren åpen for at det muligens ikke er over i Kina.





Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 18:15 4263

SS - ikke sikker du kan sove så godt med shorten din når senatet i USA snart godkjenner ny støttepakke på 2-3.000 nye milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 18:07 4276

Enig. Ja, det har økt på hele forum...Startet til og med en tråd på det. Unødvendig. Saklig kritikk liker jeg godt, da lærer jeg noe. Skryt er enda bedre...Jeg skryter nok for lite selv. Veldig stor kvalitetsforskjell på innleggene.
Allikevel et flott sted. Mange seriøse og dyktige folk også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 16:44 4338

Hammers


Du verden ka peng eg skuffer inn om dagen, hovedsaklig i short trader. Holdt på å brenne fingrene skikkelig i dag etter 4-6 trader i EQNR, da jeg satt short med 25.000 aksjer fra 107 mener eg det var, til nesten 113. Da er første gang må mange år jeg har svetta i hendene av aksjer, for short har jeg respekt for.

Heldigvis gikk det meg vel, og jeg fikk dekka meg, og satt en long 107 til 108, og nå satt eg en short fra 107,80 på 25k aksjer som jeg overnatter i. Lå på dekning 103, men det gikk ikke.

Poenget er, bunnformasjonene til Hammers sine særs mangelfulle chart, som jeg sammenligner med Sjøkart uten dybder, løkter og staker.
Ingenting minner om noen bunnformasjon i dag.
Hva sier så HAUSSE indexen Hammers?


Hilsen SS som bare ser videre nedgang........🎈🎈🎈🎈
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Norwege
23.03.2020 kl 12:42 4384

Personangrep og ordkløyving er ikke spesiellt sjarmerende og lite givende i enhver diskusjon....
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Stickafork_init
23.03.2020 kl 12:02 2358

Skal dere kjøpe en aksje så anbefaler jeg Inovio Pharmaceuticals, Inc. (INO). Starter med pasienter i april. USA er desperat etter en vaksine og denne er kommet lengst: Inovio’s DNA Vaccine is a Game Changer. Refrigeration not required to store or ship within long timeframe. In addition, Inovio's DNA medicines are stable at room temperature for over a year and at 2 to 8 degrees for more than 3 years. When you contrast that to other vaccine approaches like recombinant proteins, viral vectors and the messenger RNA after the LNP formulation step, these must be kept at minus 80 degrees. Perhaps more importantly, our DNA medicines have demonstrated an acceptable safety profile in over 2,000 patients.
Redigert 21.01.2021 kl 03:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 10:04 2406

Hammers minnet oss på at 2008 krakket pågikk 7 mnd før bunnen var satt.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:25 Du må logge inn for å svare
jakt
23.03.2020 kl 09:37 2419

Lure på om de har hent nogen gong att eit krakk har vore øve itt ett par måneder .Kjøpe aksjer nå meine eg e høøøge risiko sport ,lure på litt koffor me ikke ska se 300 ca 66% som sist krakk når de så sjer nå e itte min meining møje vere en finans krisa
Redigert 21.01.2021 kl 03:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2020 kl 08:53 2460

Kakk i skallen med andre ord, iht kartet til Hammers uten nevneverdige detaljer.........


Hilsen SS........som liker kart med flere detaljer....og som koser seg på tribunen i dag også, men denne gang uten Hammers.....😤😨🥶!
Redigert 21.01.2021 kl 03:25 Du må logge inn for å svare