KORONA - En skummel "djevel"!

Hammers
HAMMER 11.02.2020 kl 21:32 77409

"Koselige" ord for kvelden:

Jeg har lenge vært av den oppfatningen at "Menneskearten har SIN begrensede tid på jorden"!
Det som til slutt vil overvinne oss alle er virus, bakterier og ulike typer sopp!

Virus har ulike egenskaper.
Sars hadde f.eks lav smitterate, men relativt høy dødelighet blant de smittede.
Korona har litt mer motsatte egenskaper; Høyere smitterate, men lavere dødelighet.
Altså; viruset har funnet en nøkkel for rask spredning!

Hva skjer når det samme viruset videreutvikler seg for også å finne nøkkelen for høy dødelighet?
Det trenger ikke å skje ved DETTE utbruddet, men KANSKJE ved det neste - eller det deretter.

Virus utvikler seg konstant. Feiler, treffer - og hele tiden LÆRER de. Til slutt er det hele et spørsmål om tid.
Slik er det trolig også med Korona. NÅR blir det høy smitteevne og høy dødeligeht? Kun et spørsmål om tid!

Dagens SKREKKMELDING fra cruiseindustrien:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/02/11/195648588/ansatt-om-bord-pa-cruiseskipet-veldig-snart-vil-vi-alle-vaere-smittet

Hilsen Hammers......som tror han skal gå og legge seg under dyna nå - og VENTE........😤😨🥶!
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:11 3040

Det er jo hakk i plata Sector. Du har ikke mye macro peiling, og peiling på dette som skjer nå, om du tror denne provinsen i Hubei skal styre børsene her i fortsettelsen.

Folk vet nå at halvparten av dine sparepenger (jeg tror nesten alle sparepengene dine) er på børs, og du prøver febrilsk å snakke opp børsene.

Sannheten er at folk klarer å skjønne at med det vi har vente, neppe blir børsdrivende opp, men ned. Mulig en stimuli rekyl, helt til Fox News sender stygge biler om stater i usa uten respiratorer, og umulige valg.

Ser på Flightradar24 at det ikke mangler på fly og smittespredning world wide nett no. Fortsatt gult lappeteppe med fly fra hele verden i lufta mens jeg skriver.


SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:16 3029

Hehe, det håper jeg selv Sector forstår :-)

Jeg kan legge til, at vi for hver dag som går, også er en dag nærmere bunnen - det kan du slå stort opp Sector........

SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Bertelli
22.03.2020 kl 13:18 3018

Det skal legges til at det er allerede diskontert i kursene at Kina har kontroll på viruset. Det er progresjonen i antall smittede i Europa med Italia og Spania i spissen som styrer det hele nå, og selvfølgelig USA.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:30 2997

SS - jeg legger bla ut relevant info fra toppmeglere her i landet. I tillegg bør du studere børs kurver ved tidligere pandemier, samt lese deg opp på når børsene da snudde.

Det er du som har hakk i shorter plata di, og som poster artikler fra 2004, der markedet da var på topp og Sissener da mente at når alt lå på topp, burde man inne høre på taxi sjåfører som anbefalte å kjøpe mer.

Den artikkelen har 0 relevans og sammenligning vs situasjonen vi nå opplever, her vi står midt i tidenes krakk. Taxi sjåfører er mye mer reelle og oppegående en det du fremstår som, mange taxi sjøfarer er nå uten jobb, jeg har ikke hørt en som i den situasjonen de/vi nå er i sier kjøp aksjer, men du SS lever jo i en egen verden, kjører sikkert mye taxi fortsatt og sitter nok på en helt annen info enn alle andre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:33 2998

Årsaken til det er vel at de har endret testmetode og hvem de tester. De tester jo ikke folk i karantene lenger...
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
trodlet
22.03.2020 kl 13:34 2998

Dert er en grunn til at prisen på en aksje er det den er. Det er fordi det er likevekt av krefter som tror den skal opp som ned. Det er bra begge leirer er representert i diskusjonen.
Lykke til til alle.
Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:55 2981

tullball, forstår du enda ikke poenget med linken fra 2004?

Innholdet er totalt irellevant mtp børs, men poenget er at man alltid skal selge og gjøre motsatt av det en taxisjåfør sier.
Det har alltid vert slik at når selv Taxisjåfører anbefaler aksjer, da skal de proffe av oss selge. Det har vist seg å være tilfelle.

Nå er det slik at Hammers sier han er taxi sjåfør, og begrunner sine sene innlegg med at han må få komme hjem fra kveldsvaktene sine. Når han nå snur, kun som følge av VOW kjøp, så er det på tide å minne om det alle vet om taxisjåførers råd. .......Ikke noe vondt i det, men dette var kanskje nytt for deg. 2004 linken viser jo hvor dette stammer fra.

Du Sector må gjerne linke så mye du vil, men for hver bullish link du finner (for det slår deg ikke at meglerne, analytikere og alt annet gjerne sier en ting, for å skaffe kjøpere til egne aksjer som skal ut, eller gode kunder som skal ut), så kan jeg finne 3 nye negative på de samme forsidene.

Du vet vel at ingen råd er gratis fra analytikere og banker, de har en agenda.
Når en kliner opp på finansavisen at man "NÅ MÅ HAMSTRE EQNR", hvem tror du da allerede har kjøpt, og skal benytte oppgangen smågutan lager, til å skaffe gevinst og exit ? Dette har jeg sett SÅ mange ganger på aksjelister, om bull oppslag, og 2 uker etter er samme aktør største netto selger.
Dette har jeg sett i mange år, har ikke du ? Er du litt naiv, Sector ?

SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.03.2020 kl 13:55 2981

Enig med flere her inne!
- SS skriver som han gjør pga av at han er ute av markedet - og kanskje har shortet.
- De fleste her inne er drita lei alle disse dommedagsinnlegene som stadig pøses ut.
- Akkurat som om det ikke skal finnes noen bunn i elendighetene.
- Er det slik at de tiltakene som er satt inn ikke har innvirkning på spredningen?
- Er det ikke rundt disse tider tiltakene BEGYNNER å virke - hvis de virker.

Noen aksjer får selvsagt en ekstra trykk pga dette, mens andre ikke er så påvirket. Det kalles for NYANSER, SS.
Du eier ikke nyanser i dine innlegg. 30-50 stk daglig om ensidig dommedag.

Hilsen Hammers.......som selvsagt ikke er noen "drosjesjåfør" selv om jeg skrev det som svar til et flåsete innlegg for noen uker siden.
Da var det i følge "hakkespetten" galt av meg å skrive kl 0200 en natt til lørdag mens jeg lyttet til musikk.
Makan til lettlurte fjo.. her inne - og denne SS klarer fortsatt ikke å gi slipp på det yrkesvalget mitt - en sen nattetime!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 13:57 2978

Nå sier WHO at lock down kan virke mot sin hensikt ( skaper nye infeksjonsbølger) og at det gjøres for lite til å finne smittede og de de har vært i kontakt med..Er vi ikke forbi det stadiet så å si overalt?
For 10 minutter siden hadde jeg et lite håp om at vi i Norge kanskje skulle slippe billig unna, men vi følger ikke rådet her heller. WHO er jo på en annen planet: Det er bare i garasjen til Trump det ligger et lager på test sets ( 9,5 millioner). Visste du at det ble sendt ut 11000 sets første dagen de sendte ut i USA. Korea tester 100000 per dag...
Det må bli veldig alvorlig i USA. La oss håpe jeg tar feil.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 14:03 2959

Hammers;

Haha, for noe vas. Det er da ingen som betviler at bunnen finnes, men om den har vert er vel de fleste enig om at den neppe har vert. Du selv skrev om Dow 15.000 nylig, og OSE 400 tallet.....Men så fikk du plutselig VOW på VPS, og pipa bråsnudde.
Det kan være solid nedside enda.

Ingen har brukt mer tid, og harde ord på elendigheten så langt enn drosjekusken Hammers.
Derfor må det opp og frem at Hammers nå har entret aksjemarkedet, og da bør folk lese hans innlegg i lys av DET.

Hammers bør ikke lure inn andre her fordi har selv har gått inn i markedet, når ekspertene er entydig om at bunn ikke er her enda.


SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 14:23 2922

For å si noe fornuftig om hvordan nytt testregime slår ut på resultatet, bør man nok ha mer informasjon om både det gamle og det nye regimet. Antall tester er jo også et vesentlig moment.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.03.2020 kl 14:29 2901

"Det har alltid vert slik at når selv Taxisjåfører anbefaler aksjer, da skal de proffe av oss selge. Det har vist seg å være tilfelle."

Og nå sier alle, i følge deg, at børsen skal lengre ned, inklusive taxi-sjåfører regner jeg med. Betyr det at de proffe nå kjøper, eller tror du ikke på dine egne barneregler?
Kanskje du ikke engang ser dine egne selvmotsigelser, ikke vet jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 14:39 2884

Jeg kjøper ikke selv om taxisjåførene mener tiden er inne. Så får vi se hvem som får rett.
En liten rekyl kan komme, og de med vett og forstand bruker den til å komme seg ut, og så skal nye lavere bunner jaktes.

Hammers har jo nevnt OSE 400 tallet, og Dow 15.000 tallet. Han har sagt at går DOW under 15k (som han da heller ikke utelukker) så er det "god natt".


SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 15:06 2847

Er det manglende gjenvalg av Trump som blir katalysatoren for å fortsette børskrasjet når DOW når 15-16.000 poeng?


SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.03.2020 kl 15:18 2828

Når man diskuterer ulike retninger er det litt leit at enkelte i ett sett vrir og vrenger på egnes uttalelser.
Kommer med direkte usannheter. Her er hva jeg skrev om dine "påståtte 400":

"I 2008 varte fallet i ca 9 mnd - og OSEBX falt med ca 58%.
Hvis det faller like mye denne gang snakker man om OSEBX til ca 390.
Så får man etter hvert vurdere om det denne gang blir bedre eller verre. Umulig å si i dag".

Jeg hadde mao ikke peiling, men kom med et NYANSERT innlegg på hva som i worst case kunne komme til å skje.
Jeg vet selvsagt ikke noe sikkert i dag heller, men HER er en teknisk bevegelse som gir det FØRSTE tegnet til at det KAN gå mot lysere tider: https://www.tradingview.com/x/p9CXIlSr/

Det vi ser;
For første gang under fallet har OSEBX brutt over det fallende 9 dg snitt - OG at snittet er i FERD MED å vende positivt igjen!
Dette er en nøytral indikator som viser hva investorer og "eksperter" gjør med EGNE midler.
Denne indikatoren er fullstendig skjermet av selektive skriverier i ulike medier. Investorene er i ferd med å bli positive igjen.

Det er i SLIKE tilfeller det er mulig å gjøre noe gode kupp, men da må man velge aksjer som har falt MYE og det av uforståelige grunner! Nei, ingen garanti, men de første indikasjonene har kommet!

Hilsen "oss i Drosjelauget".........vi som hører hva det snakkes om i baksetet......🤭🤭🤭!

Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 15:25 2820

Verdt å nevne Haugens 525 som er dagsfersk også da:

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/03/22/7510001/teknisk-analyse-sondagens-aksjetips

SS
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 15:34 2801

Tyskland og Merkel er (som Erna og Norge, Trumph m.fl!) villig til å gjøre det som må til for å redde Tysk næringsliv og folks arbeidsplasser! :-) Slike dugnadspakker som vi ser rundt omkring har vi aldri tidligere sett, herlig i disse tider og viser at myndighetene verden over vil lose oss trygt igjennom dette, der det er 2 fokus: 1 redde liv via hindre smitte, 2 deretter få folk i jobb igjen👍👏
.........
ANNONSE
Vil bruke over 350 milliarder euro på å redde tysk næringsliv
Angela Merkel bretter ut om krisepakke for å redde det tyske næringslivet. Kostnaden er trolig over 350 milliarder euro.


HOLDER ØKONOMIEN I LIVE: Tysklands regjeringssjef Angela Merkel tar Tysklands økonomi på alvor. Nå vil myndighetene gi ut en redningspakke tilsvarende 10 prosent av landets bruttonasjonalprodukt for å redde Europas største økonomi.
FOTO: JOHN MACDOUGALL
NÆRINGSLIV
STIG PEDERSEN
Publ. 15:26 - 22.03.20 | Oppd. 15:28

ANNONSE
Tyskland er klare til å sette i gang tiltak som krever rundt 156 milliarder euro i netto nyopplåning, samt gi ytterligere gjeldstillatelse på opptil 200 milliarder euro for å bekjempe den økonomiske effekten av koronavirusutbruddet, skriver CNBC.
Samlet sett tilsvarer beløpene omtrent 4.386 milliarder norske kroner, eller nesten et halvt Oljefond, om du vil.
Pakken vil først og fremst inneholde et tilleggsbudsjett på 156 milliarder euro. Videre vil 100 milliarder euro gå til et økonomisk stabilitetsfond som kan ta direkte eierandeler i selskaper, og ytterligere 100 milliarder euro vil gis i kreditt til det tyske finansieringsselskpaet KfW som vil kunne bevilge lån til spesielt utsatte virksomheter, skriver det amerikanske nyhetsbyrået.
Det samlede beløpet på 356 milliarder euro utgjør omtrent 10 prosent av Tysklands bruttonasjonalprodukt, hevdes det.
Paul Harper: Velg kvalitetsaksjer med solid balanse

Gjør «hva enn det måtte være»
De endelige detaljene rundt tiltakene vil bli diskutert av ministre i løpet av helgen, hevdes det. Det har ikke kommet noen offisielle uttalelser ennå.
Tysklands regjeringssjef Angela Merkel har lovet å gjøre «hva enn det måtte være» for å motvirke epidemiens økonomiske innvirkning. Regjeringen har derfor også lovet en halv milliard euro i likviditetsgarantier til berørte virksomheter gjennom det statlige finansieringsselskapet KfW.
Merkels regjering er planlagt til å initiere pakken med skattemessige tiltak allerede mandag.
En regjeringskilde hadde fortalt Reuters fredag ​​at et tilleggsbudsjett på 150 milliarder euro allerede var i gang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
deltaker
22.03.2020 kl 15:42 2789

Tja. Jeg tror vi allerede kan si at dette er mye verre enn finanskrisen i 2008, som kun var en finansiell krise. Nå har vi en fundamental krise og et sjokk på global BNP som vi aldri har sett. Det betyr at krisen blir lengre og dypere. Bare tull å snakke om bunn nå. Dette skal mye lengre ned. Noen snakker om at SP skal ned ytterligere 10% før det snur. Bare i løpet av helgen viser weekend-tradingen at vi er 6% ned fra close fredag. Vi skal i alle fall til 1800 på SP500, men trolig betydelig under det. Kanskje helt ned på 1200, som er 70% nedgang fra toppen. Why not? Hele verden stenger jo nå. Det finnes ingen quick fix. Antar dette nå raser til 2100-nivået før vi får en ny bounce og deretter en pinefull ferd nedover ettersom enorme bank-tap vil komme når vi ser den enorme konkursbølgen som er uunngåelig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 15:43 2785

Se spesielt dette!:
.....
Tysklands regjeringssjef Angela Merkel har lovet å gjøre «hva enn det måtte være» for å motvirke epidemiens økonomiske innvirkning. Regjeringen har derfor også lovet en halv milliard euro i likviditetsgarantier til berørte virksomheter gjennom det statlige finansieringsselskapet KfW.
Merkels regjering er planlagt til å initiere pakken med skattemessige tiltak allerede mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 15:59 2764

Grunntanken må være: hvor lenge skal viruset herje og hva slags skade påfører den primært i de store økonomier, og selvsagt Norge.
Da må man heller hente informasjon som er tilgjengelig rund virus, og sile det, og se på de scenario som er mulige, samt de som er mest sannsynlige.
Jeg kjøper hverken svartedaudsspådommer, eller dette er snart over spådommer.
Det er vanskelig nok, når man i utgangspunktet er skeptisk til f.eks. WHO, og i alle fall politikere. Anerkjente virologer og mikrobiologer stoler jeg mere på, men også noen av de kan ha sin agenda. Sånn er det jo over hele linja: Kåre Willoch og Hanne Kvanmo kan man stole mere på ( selvom man ikke behøver å være enig) enn Trump.
Så jeg stoler på at de som styrer IC kapasiteten i Nederland, sier at neste uke så når vi kapasitetsgrensen, og da tilsier fakta at dødstallene stiger. Det å sile informasjon utfra troverdighet og tyngde prøver jeg meg på, og det er selvsagt ikke noe lett i all den strømmen av informasjon som popper opp.

Foreløpig står jeg der at testing av så mange som mulig, og få kontakt med nettverkene rund de er noen av de viktigste tiltakene utover det flere land allerede gjør.
I den andre enden er IC kapasitet.
Når jeg da idag leser at WHO tror at lock down kan medføre flere nye utbrudd og at testing testing og testing er helt sentralt ( Slik Korea gjør), så er vi jo egentlig ut på viddene i hele Europa og især i USA. Enda verre: Jeg spør meg selv om det betyr at Kina ikke er ferdig, og at det kan komme en ny bølge der. Ikke at jeg tror at det garantert skjer, men det kan ikke utelukkes heller.
Disse vurderinger er fullstendig overordnet analyser av enkeltaksjer ( selvom du jo ikke må slutte med det, tvertom).
Og det finnes veldig mye der, som den som ble lagt ut her igår:

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/21/doblingstiden-har-doblet-seg--er-det-grunn-til-optimisme/
Flott at vi fortsatt ser ut til å klare oss en stund til....Ikke så flott at vi ikke tester nok.

I en annen artikkel leser jeg at der er usikker om vær, temperatur, luftfuktighet osv. påvirker atferden til virus; det kan være vår egen atferd som påvirke hvor aktiv viruset er. Da ble jeg usikker på om vi får en time out på ett eller annet tidspunkt, slik andre steder melder om.

Jeg holder fast ved at Trump personlig er hovedårsaken til at de tryner langt verre i USA enn om man han hadde tatt dette alvorlig fra første stund.
Så må vi huske på at andre store økonomier også kommer til å falle, slik som Russland, Brasil, SA og India, med mindre klimatiske forhold allikevel viser seg å påvirke virus i større grad enn det man tror ( ingen vet).

Ingen sitter på en spåkule, men det er sannsynlig at ting blir betydelig verre i USA og Europa, før det blir bedre. Det er å håpe at mange bedrifter og foretak ikke opphører å eksistere fordi varigheten av denne krigssituasjonen ble lengre enn vi håpet på.

Tilbake til dagens virkelighet: Lille Nederland gikk fra 136 døde ialt igår til 179. Det er en ganske så bratt dødsrateøkning, og det før de har nådd sin IC kapasitet.
Også i Spania akselerer det nå. Ellers ingen trendendringer der jeg følger med.
Dødsrateøkning varierer enormt i Europa. Imponerende med Tyskland 24000 registrerte smittede men få døde.
Legg også merke til Kina, som de siste dagene har registrert rund 40 nye smittede hver dag, angivelig folk som har reist hjem og som havner rett i karantene.

Om min vurdering av virus er rett, så kommer det flere det jeg feilaktig kaller gavepakker, og som alle vet; de er ikke gratis, og ment til at flest mulig virksomhet skal kunne fortsette det gode arbeidet etter at dette er over. Og fordi hver krone må tilbake til felleskassa er det VELDIG viktig at disse ikke havner i lommene på Røkke og gjengen.. Hver krone til de betyr en krone mindre til kjøpmannen på hjørnet, som er en kjempekar. Familiebedrift, som er helt avhengig av at sjappa står der også etter krisa.



Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 16:20 2742

Hammers minnet oss om at sist nedtur tok 7 mnd fra starten, i mange innlegg.

La meg igjen minne Hammers om Hammers sine innlegg, 7 mnd. Minner og om at mange mener dette vi nå står i er MYE verre enn 2008 og disse 7 mnd.

Hilsen SS.....som tror Hammers var litt for snar på avtrekkeren sist uke.......😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Haltopen
22.03.2020 kl 16:27 2730

Meget bra og reflektert innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.03.2020 kl 16:39 2713

Haugen sier ikke 525 - uten noen nyanser.
Akkurat som heller ikke jeg sier 390 - uten noen nyanser.
Vi snakker om worst case - for oss begge - mens du skal ha det til å lyde som det er dette vi konkluderer med.

For ordens skyld vil jeg si til deg at det nå er like før jeg rapporterer deg fpr disse forvrengningene du STADIG kommer med.
Du gir deg ikke - og da faller du vel lett inn under det innstrammingstiltaket som Forumet har annonsert!
DU høres FULLSTENDIG DESPERAT ut med denne svartmalingen din!

Et interessant og saklig bilde - et bilde som er helt blottet for all mulig støy fra bevisste løgnhalser......;
https://www.tradingview.com/x/p9CXIlSr/

HVIS retningen fortsetter i neste uke kommer trolig børsen til å fosse oppover igjen!
I så fall er det lite penger å hente på å røre rundt i det samme malingsspannet som du nå har brukt hele helga på!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Stickafork_init
22.03.2020 kl 16:39 2715

Hammers blir kun tåpelig når han har investert i en drittaksje og dermed ikke kan si hva han virkelig ser i det generelle markedet: At det ikke er støtte i noen charts i denne situasjonen! Sorry pal.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 16:44 2696

Du Hammers må gjerne rapportere meg, for jeg sier ikke at Haugen sier 525 heller, men at han NEVNER det, og som du i hele helger sier, så nevner du HAUSSE indexen til Haugen, men når vi leser, så er det et SVAKT signal som nevnes.

Du er da ikke mer nyansert du enn meg, men maler din egen kake.

Jeg leser ALT du skriver Hammers, absolutt alt, hvert ord og innlegg, utenom fotball, det er for meg som maling tørker.
Og jeg ser at fra torsdag gikk du fra krisemaksimering, til å bli bullish, bare pga ditt VOW kjøp.

Du ser nå plutselig bort fra alt du selv har skrevet, om 7 mnd nedturer, støtter, og hvor stygg djevel denne corona er, og om 14 dagers delay til USA.
Nå er dette plutselig ikke lenger viktig, og da må man kunne diskutere dette. Så du må rapportere så mye du vil, men jeg gjentar bare det du selv har skrevet.


Hilsen SS.........som har tru på at Haugens worst case slår til, men at nytt worst case ligger nede på 400 tallet, det får vi vel lese om når det har gått litt flere søndager. For det er ikke mange søndager siden 770 var worst case fra Haugen.......😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.03.2020 kl 16:50 2681

Hva med deg selv skipssjefen, du krisemaksimerer ikke for å plukke opp billige aksjer? Er du nyansert og sannferdig i alt du skriver? Overhodet ikke.

En løgner av rang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 17:04 2663

Objektiv som alltid....


Hilsen SS........som har lommene, eller VPS stinn i cash, men som har våte drømmer om EQNR 97, DNB 97, SBANK 35, og AKERBP 88! Vow vurderes ikke....😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 17:21 2645

Hammers - vedr. SS - spot on!
Funhoyse - ja, SS er største løgner på forumet, uten tvil!😡
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Fevang
22.03.2020 kl 17:51 2609

Hammers startet denne tråden 11. februar - så det ble kjempetreff!

Hammers har hatt svært mange treff opp gjennom årene og har hatt en sjelden evne til å se hvem aksjer som går rett vest.

Selv har jeg null peil på VOW, men mulig han har en stop loss hvis det går feil - ikke vet jeg.

Akkurat nå tror jeg det blir SS som treffer på markedsretningen. Jeg er redd bunnen blir lavere enn mange tror. Dessverre. Er selv stort sett i cash.

Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 17:56 2601

Nå har jeg lagt en liten time på sofaen, og gløtta på NRK1. Dekning av Covid19.
Når man hører hva ANDERS MAGNUS forteller fra USA, Live, er det for meg ubegripelig at noen kan tro, eller håpe at dette har bunnet ut. Aldri, aldri om det har det.

Hilsen SS.......som ikke har trua på noen snarlig bunn enda......😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:05 2584

Tsjekkia stenger grensene helt i 6 mnd. Hvis andre land følger på, så er det vel ikke akkurat et bull signal.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:14 2571

Tyskland innfører kontaktforbud ( kun 2 eller med sine barn) brudd gir 25000 Euro i bot.
Nederland: IC patienter forrige uke 96. Idag 354. Kapasitet 600 men blir snart 1000

UN advarer mot matvarekrise om de store innkjøpere fortsetter med sin hamstring.

Boris sier at NHS kan kollapse innen 2 uler

Positivt: færre døde i Italia siden igår. Mange land vil kunne måle i de to ukene som kommer om alle inngrep har effekt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:17 2567

Bare vent til 330 mill mennesker i USA skal være med på drastiske tiltak, mange uten forsikringer eller andre dekninger for lønn og trygd.
Trump blir neppe gjenvalgt! Redd dominobrikkene faller mens andre kjøper aksjer på OSE og tror lyset i tunnelen er lyset, og ikke et godstog i full fart imot......

I ettermiddag tok New York den stygge 3 plassen i Corona uhygge, meldte NRK.

Hilsen SS..........som vet forskjellen på dagslys, og lokomotiv lys i tunnelen........😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:30 2536

12 tusen nye tilfeller bare idag i USA og noen mener vi skal opp neste uke...
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:33 2526

Men du satt høye kursmål for de aksjene du nevnte. Greit å ha en ledetråd ( har jo det selv). Av de ialt 21 aksjer på de jeg prøver å følge med på er det ikke en eneste som har falt under sin laveste notering. Snittoppgangen har vært 11,55% fra bunn... Må da være kronen som har sørget for det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.03.2020 kl 18:36 2531

Trump driver med business. Han har ingen interesse av å se børsene falle. Tvert i mot
Skipssjefen nå prater du kun ditt eget ærend. Ikke bra. Ei hore i kvadraturen er mere sannferdig en deg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 18:39 2575

monitor1 - jeg har satt noen mål, men de er ikke ufravikelige.
Men jeg er innforstått med at jeg ikke treffer den ultimate bunn, fordi man fort kan glippe på en plutselig oppgang. Heller ta de lavt nede, men gjerne ikke i bunn, leve med litt minus, for så å se at det raskt snur oppover igjen.

Går neppe ALL inn på disse områdene, men betydelig kan du si. Har alltid noe i bakhånd, og kan spe på om man ser bunnformasjon.

Men jeg er 200% sikker på at dette ikke har bunna, se bare til USA, verdens motor, og alle vet at det er USA som er lokomotivet i aksjemarkedet.
Får vi Trump tvil om valg, er jeg redd jeg har kjøpt dyrt på disse nivåene som nevnt.


Hilsen SS......som neppe treffer bunn, men som vet at vi ikke har sett noen bunn enda........😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 19:26 2516

Ja, det er vel slik jeg også gjør det; man må ha noe mer håndfast når det er kaotisk. Man bør ikke låse seg..
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.03.2020 kl 20:40 2443

I mine yngre dager var jeg en lesehest. Alistair MacLean var en favoritt - og filmen "Frykten er mitt våpen" ble sett!
FRYKTEN ER MITT VÅPEN!

Jeg har inntrykk av at mye at det som lires av seg av ulike skribenter er preget av dette. FRYKTEN for det ukjente.
Det nevnes om nye stengte grenseoverganger, hvor mye verre det blir i USA (som ligger et par uker etter oss) + diverse andre land.
Snart at Andrea Merkel er satt i karantene? Fryktelige saker!

Javel, hva så? Hva har dette å si for alle de norske børsnoterte selskapene?
Noen blir nok knallhardt straffet (alt etter type virksomhet) mens andre stort sett går fri.
FRI selv om også DE kursene stuper! Også i disse er det FRYKTEN - og ikke realitetene som driver dem!

Det gjelder å være selektiv mtp hva man eventuelt plukker. Solide selskaper med god inntjening og liten gjeld.
Plukke noen som har fått ALT for mye juling i forhold til hvilken resultatmessig påvirkning de egentlig har av Korona.

Personlig tror jeg ikke at dette er "Verdens ende"! Italia viser i kveld en %-vis NEDGANG i antall nye smittede.
Er viruset sakte men sikkert på retur i Europa - ettersom tiltakene begynner å virke i sin bekjempelse av det?
Joda, USA ligger fortsatt disse to ukene etter oss - og det vil stige dramatisk.
Trolig det samme i England, men også på disse stedene settes det stadig inn strengere tiltak. Viruset blir bekjempet!

SS skriver kl 18.39: "Har alltid noe i bakhånd, og kan spe på om man ser bunnformasjon".
Tidligere i kveld har jeg VIST et tegn på nettopp det; En MULIG BUNNFORMASJON er observert på OSEBX!

For første gang siden fallet startet har nå OSEBX gått relativt klart over det fallene glidende 9-dg snitt.
Stigningen har kommet på 2 dager der omsetningen har vært stadig stigende fra et bunnpunkt.
Om DET er den endelige bunnen vet ingen - så langt.
Det raske snittet - det som FØRST reagerer - er selvsagt ikke 100% pålitelig, men tegnet er nå der!
Så får vi se hva som skjer i neste uke.

Hilsen Hammers........som viser LYSPUNKTET for 3. gang i kveld.
https://www.tradingview.com/x/p9CXIlSr/

Et lite lyspunkt - i alt det mørke veldig mange synes å være omgitt av!
91 % her inne synes å være omgitt av mørke, mens lyspunktene begynner å poppe opp.
Hva hvis hausseindexen KANSKJE stiger over 10 i neste uke - og med det gir et kjøpssignal?
Vil det da bli en VILL jakt etter bunnfisk? Den som overlever får se!

Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2020 kl 20:49 2432

Hammers:

Du skal vite det at SS frykter ingenting, ingen verdens ting.
Jeg vet at dette vil snu og at verden går videre, men jeg vet og at bunnen så absolutt ikke er her. Som andre eminente analytikere har sagt denne helgen, ting faller ikke hver dag, loddrett strek. Det kommer dager med optimisme, og høye NON volumer, som de påfølgende dagene igjen hamres ned med enda mer volum.

Jeg har vert i gamet så lenge at jeg med den info jeg nå absorberer her og der, med sikkerhet kan si at panikken vil dukke opp igjen, og at det skal settes nye bunner i aksjemarkedet pga Covid19.

Heilt ok å starte så smått no, men da må man ikke snu 180 grader mot bedre vitende, når man i 1 mnd på inn og utpust snakker om "14 dager etter", 7 mnd fall 2008, 15000 poeng, 400 poeng, det ukjente, og you name it.
Du har vert fremste budbringer av HO hysteriet med dine mange innlegg.

Så da må jo vi som merker at du plutselig ble mye mer positiv bemerke hva som nylig er skrevet, og postet, og at man trolig er litt farget av å ta en fot inn i aksjemarkedet. Da sitter man selvsagt ikke på HO og snakker ned børsene, dødsrike og alt annet pjatt.

Det skal bli en stor glede å løfte opp disse trådene når tiden er inne for det, og si "hva sa SS"......

Hilsen SS som tar ting med knusende ro, og som tar en børsdag om gangen........😤😨🥶!
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare