PHO - Kursutvikling i etterkant av Q2 (8de august)

Scoopfinder
PHO 28.07.2018 kl 19:34 27078

Pho er min 3dje største investering, men jeg ønsker mer. Betydelig mengde mer.
Jeg håper på skuffelse med røde tall i august, og kurs godt under 30.

Ka dokke tru ?
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Merlin
07.08.2018 kl 00:13 5782

Jeg har tro på Photocure i 3q19... Men vær klar over at Photocure må ha en svært kraftig salgsøkning for å imøtekomme 40-70% markedsandel i US-markedet.

God grunn til ikke selge seg ut og vekk. Litt lotto får vi være med på! Noe spenning her i livet behøver vi vel å tåle?

Men tror nok ikke de leverer nå. Et negativt skuffelsesalg - kan komme! Det kan gi en gedigen kjøpsanledning der focuss med flere får brudt sine enorme forventninger!

Og blir ekspansjonen neste år stor nok?

Kursen har jo ikke akkurat tatt av. Markedet har lave forventninger. Jeg kjøper på evt. dipp. God natt!
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Computum
07.08.2018 kl 00:15 5780

Det høres enkelt ut. Tenk om det var så lett at man bare kunne tenke på et passende tall... Men 2021? Var ikke det litt lenge å vente?
Når man først skal drømme, mener jeg :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2018 kl 07:14 5631

Merlin
Hvorvidt Hestdal hadde blitt sittende ved økende slag i Q2 er nok diskutabelt. Jeg får da håpe at styret sin avgjørelse om å skifte ut Hestdal som CEO er basert på en dypere analyse enn hvorvidt salget tok seg opp i Q2. Hadde dette vært eneste kriterie for hvorvidt selskapet skulle beholde den sittende CEO så burde vel i realiteten hele styret vært skiftet ut.

Nei, jeg har tillit til at styret har sett fremover og hvilke far Ann selskapet var i ferd med å bevege seg og at Hestdal ikke var den rette personen til å lede selskapet i en periode der de så for seg en kraftig vekst i eksponering og salg. For en ting er å styre et selskap i en utvikelingsfase, noe annet vil det være å styre et selskap som primært skal markedsføre, selge produktet og ekspandere det globale nedslagsfeltet for produktet.

Personlig vil jeg ikke utelukke at styret har sett hva som kommer og at disse tegnene kan komme til å vise seg igjen i tallene som presenteres i morgen. Men som jeg tidligere har påpekt, så tror jeg ikke de historiske tallene fra Q2 vil være avgjørende, men snarere oppdateringen på antall klinikker og guidingen om hvordan ledelsen ser situasjonen an i tiden fremover.

Som vi ser i flere av innleggene her så er det i ferd med å skje noe rundt BLC Cysview, spesielt i det amerikanske markedet. Og sant og si er jeg ikke overrasket over at et slikt produkt får økende oppmerksomhet og omtale, og at salgsveksten er i ferd med å ta av. For det er jo ikke akkurat noe dårlig alternativ PHO kan tilby legene i USA. Og at BLC Cysview er blitt en snakkes i dette miljøet bør ikke overraske noen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2018 kl 07:29 5612

At kursen ikke har tatt av og at markedet har lave forventinger er jeg helt enig i. Hva angår markedet, så tror jeg forventningene styres av hovedsakelig to faktorer; for det første så er aktørene på OSE hovedsakelig fokusert på olje, fisk, shipping og IT og svært lite på farmasiaksjer. For det andre har PHO skuffet investorene gang på gang på gang opp gjennom historien. Fokus har vel i for stor grad lagt på å utvikle produkter og i langt mindre grad å kommersialisere produktene.

Der vi nå ser er at selskapet fokuserer innsatsen på å kommersialisere Cysview i USA. Og ser man an tall klinikker som tar i bruk BLC Cysview er det økende.

Nei, jeg tror ikke markedet har fått dette med seg og det er ikke bare Merlin som er desillusjonert og som forventer dårlige tall fra selskapet for Q2. Men Merlin, som den oppegående personen han er, skjønner at regnskapstallene som blir presentert i morgen er historie. Det viktigste for utviklingen av aksjekursen vil være hva som skjer med antall klinikker som tar i bruk BLC Cysview og hva ledelsen, samt head of operations i USA, sier om hvordan man forventer utviklingen å være i tiden fremover. Det er nemlig det som vil være avgjørende for PHO fremtid og det er fremtiden som teller for investorer i markedet. Historien får man gjort svært så lite med.

Derfor synes jeg det er synd at ikke flere ser at det nå skje et taktskifte i PHO, men velger å fokusere på historien og det som var. Vel, jeg skjønner at mange er blitt desillusjonert og ikke tror før de ser at endringen virkelig skjer. La oss se i morgen hvorvidt historien gjentar seg. Jeg skal ikke garantere for at det ikke skjer, men der vil overraske meg om vi ikke ser konturene av hva som nå kommer.

Det blir en spennende onsdag! Himmel eller helvete?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2018 kl 08:51 5497

Jeg tror nok det er mer relevant å vektlegge uttalelser som limt inn under mer på alvor en våre synsinger rundt Q2.
Fra Dymas link ovenfor

"These new indications greatly increase the treatment possibilities of this therapy, which has rapidly become the standard of care for bladder cancer treatment at major medical institutions across the U.S. "
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 08:56 5478

Om under 1 døgn får vi en del svar.
Jeg synes PHO er svært spennende for tiden, og gleder meg til tallslippene og guidingen i morgen.

Igjen, PHO ser ut til å være et klassisk eksempel på de 3 U`ene som Skagen-fondene og andre aktører har gjort kuler på opp gjennom årene på børs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 09:28 5425

Deler Focuss' link:

"These new indications greatly increase the treatment possibilities of this therapy, which has rapidly become the standard of care for bladder cancer treatment at major medical institutions across the U.S. "

Slike vink tyder på at en positiv utvikling allerede er i gang. Q2 fanger opp en del av den aktuelle salgsveksten. Vi har noenlunde kontroll på antall scop i markedet, men vi vet lite eller ingen ting opp eventuell økt bruk av de som allerede er innkjøpt. Min gjetning er at det her kommer en positiv overraskelse med omsetning på over 50mill. 55 for å være med på leken. Det vil i så fall umiddelbart løfte oss over 40, og kanskje kan vi bli kvitt HH samtidig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.08.2018 kl 09:50 5375

Jeg vet hva dere prater om, for jeg er selv en av dem som ga opp PHO for mange år siden, etter begredelig utvikling.
Terskelen for å vurdere PHO igjen var derfor meget høy.
Nå er jeg bare sjeleglad for at jeg kom meg inn igjen i tide.

PHO er Underanalysert og Upopulær
Det kan fort snu når salget tar av.
Bare vent til førstesiden i VG.......

He he, ser at jeg kjøpte PHO på 51 kr i 2004 og solgte på 51,25 i 2006 før jeg ga opp.
12 år senere kom jeg altså inn på under halve kursen, og nå ser det langt bedre ut :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
SørenE
07.08.2018 kl 10:43 5298

Hej Norge

Focus: prøver dig nu -- jeg forstår ikke hvad linket handler om "https://govtribe.com/project/65-blue-light-cystoscopy-system/activity"
Kan se regeringen søger Contrakt !!!! -- hvad går det ud på -- og man skal have mindst 400 operations timer !!! -- kan godt være at jeg spørger dumt og naivt, men gør det alligevel. ??

Dagen før dagen !! - i morgen er vi noget klogere :-)

Dansken
Super optimist
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2018 kl 11:09 5261

Søren E
Det ser ut for meg til å være ett offentlig anbuds dokument hvor de ber om tilbud på kjøp av utstyr for å tilby BLC Cysview.. Jeg slet med å forstå detaljer i dette. Skal se nærmere på det i kveld. En del uklarheter i dokumentet, men antagelig klart nok for de det gjelder.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Dyma
07.08.2018 kl 11:44 5205

Focuss er inne på det. Standardiserte kontrakts / innkjøpsformularer
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
SørenE
07.08.2018 kl 11:59 5123

Hej Norge
Focus, Dyma: ok -- hvis det er tilfældet så har US da set lyset og vil have den bedste behandling
Hæfter mit link ind igen som er fra den 10. juli "https://govtribe.com/project/65-storz-blue-light-cystoscopy-system/activity" ( Northport VA Medical Center, Northport NY (632) -- da har de set lyset :-) og det er Blue Light -- smiler -- der er virkelig nogle i US der er ved at få øjerne op for dette produkt og den suveræne behandling
Sikker på at Urologen Allan får ret om ganske kort tid :-) -- da må Focus revideret kursmålet sit kraftigt !!!! :-)

Dansken
Super optimist
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Computum
07.08.2018 kl 12:17 5090

Svært lave forventninger til morgendagen. Aksjen står stille på en ellers god børsdag. DNB NOR Markets, Aksjehandel/Analyse som kom inn på topp50 for ett par uker siden selger en fjerdedel av aksjene i forkannt av presentasjonen.
Men det er bra. Når forventningene er på lavmål så kan vel ikke skuffelsen bli stor. Eller?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
07.08.2018 kl 12:40 5047

Om de har fått utplassert 10 nye rigide skop i Q2, så har vi et gjennomsnitt på 118 skop i q2.
Med en gjennomsnittsbruk på 15 per skop i kvartalet, så havner vi på et unitsalg på 1770, en økning på ca 29 %.
Med refusjon, utvidet rigid godkjenning og et lite bidrag fra flexskop blir ivertfall jeg skuffet om ikke unitsalget har økt med 50%. Altså rundt 2000 solgte units.

Min gjetting blir da:
partner 16 mill
norden 13 mill
Usa 16 mill
45 mill totalt

har vi et salg på 45 mnok er jeg fornøyd.
Er det over 50, så er det bare å lene seg tilbake å nyte oppgangen med et glass champis som Snøffelen skriver :)

Tror egentlig ikke de oppdaterer guidingen sin før Q3, siden surveillance markedet er relativt nytt enda.

Blir veldig spennende å se hvor mange flex skop de har fått utplassert...Der kan det komme en positiv overraskelse.

Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2018 kl 12:40 5044

Velger å tro at aksjonærer som følger med på hva Pho driver med neppe har kjøpt grunnet store forventninger til Q2. Men markedet er mangfoldig og ikke alle tenker likt. Fasiten får vi om noen timer. Spennende blir det. Det er jo potensiale for at morgendagen starter en re-prising av selskapet og det kan også skje at noen utålmodige blir skuffet og selger.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
SørenE
07.08.2018 kl 13:04 4992

Hej Norge

Bente: tak for aktionær liste !! og inspill, men 15 gange brug pr. scope i kvartalet ????
med 20 arbejdsdage pr. måned = med 60 arbejdsdage pr kvartal så bliver brug af Scope (15 i kvartalet) så er regnestykket kun 25% af arbejdsdagene Scpoe bliver udnyttet ??

ER der nogle fra forum der deltager på præsentationen i morgen tidlig og stiller alle de frække spørgsmål som vi sliter med på forum ??
1 udplacering af scope Juli og 7 dage aug.
2 Udplacering af flexscope siden 15. maj 2018
3. Brugsfrekvens -- og forventet brugsfrekvens fremover (trend)
4. Nyt om Canada, New. Zealand og Australien
Bare nogle af de spørgsmål som trænger på -- glæder mig til at høre nærmere fra deltagere :-)

Dansken
Super optimist
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
07.08.2018 kl 13:17 4966

Skopene har tidligere blir brukt mellom 15-16 ganger i kvartalet. Jeg brukte 15 bare for å se hva som minimum bør forventes?

Jeg tror brukshyppigheten øker en god del nå etter refusjon og den utvidede rigide godkjenningen, så den er forhåpentligvis høyere enn 15 nå i Q2. Dette er også det første kvartalet vi kan forvente effekt av den utvidede rigide godkjenningen.

Det ligger tross alt et stort potensiale bare på økt brukshyppighet hos eksisterende klinikker.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2018 kl 15:29 4823

BB
Du skriver "Tror egentlig ikke de oppdaterer guidingen sin før Q3, siden surveillance markedet er relativt nytt enda."

Mulig det, men jeg tror ikke de trekker inn head of US operations til Q2 presentasjonen for at han skal være veggpryd. Og jeg tror heller ikke at de hadde fraktet ham over dammen for å delta på Q2, dersom de ikke hadde noe hyggelig å fortelle oss aksjonærer om hvordan satsingen i USA går.

Så om det ikke blir en formell guiding, så tror jeg nok at det vil komme frem interessant info, og høyst sannsynlig positive nyheter mhp det som nå skjer i USA. Mendet vil i så fall kun understøtte og bekrefte alt det positive som skribenter her på HO har klar å grave frem via Internet. Alt tyder på at vi befinner oss i et taktskifte. Spørsmålet er bare når markedsaktørene på OSE vil evne å få det med seg. Men da må de nok løfte nesetippen opp fra olje/fisk/IT/shipping aksjene sine.

Jeg føler meg meget komfortabel og ser med sitrende spenning frem til hva som blir levert oss av info i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2018 kl 15:36 4806

Tror heller ikke på ny guiding i morgen men kan jo ikke kategorisk utelukkes. Når Bellete kommer så tenker jeg at det forventes mye fokus på USA og Dahl ville antagelig ikke følt seg veldig komfortabel med å stå der alene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
trigger1
07.08.2018 kl 15:53 4772

Hestdal&co leverte vel ikke akkurat noen rå guiding for 2018 (and beyond..). Så om salget skulle vise seg å være dårlig i morgen burde ikke det komme som noen stor overraskelse. Hestdals avgang var langt på overtid - men timingen var egentlig ganske logisk. Når pho nå står på terskelen av en mulig kommersiell suksess og alle regulatoriske forhold er i boks må det en kommersiell råtass til på topppen. Og jeg antar at en etterfølger er på plass i løpet av relativt kort tid. Tilbake til salgsforventingene: Mange investorers evne/vilje til å sette seg inn i de enkelte selskap overrasker aldri. Så du kan kanskje få en kjøpsanledning, Merlin. Btw - din holdning til pho endret seg tilsynelatende brått medio juni. Korrelert med nedsalg?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
07.08.2018 kl 15:55 6265

Neida, han blir nok ikke veggpryd?
Det var spesielt det 2020 salgsestimatet jeg tenkte på. Jeg tror ikke de justerer det opp nå, for så å justere det på nytt på Q3.

Det blir nok mye fokus på usa i morgen, så det blir spennende?

Tror det er mange som står på sidelinjen som vil inn fremover om vi ser antydninger til akselerende vekst i morgen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
liang
07.08.2018 kl 16:03 6548

hvor mye kursøkning forenter dere ved positive meldinger fra U.S.?
tradisjonelt så har jo aksjen knapt rørt på seg ved positive meldinger.
Er dette historie?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2018 kl 16:25 6495

Liang
Det er vel grenser for hvor mye positivt som kan komme til markedet før aktørene evner å få det med seg. Hvis ikke frykter jeg at investormassen i PHO vil bestå mer og mer av utlendinger.
Nå tror ikke jeg at investorene på OSE nødvendigvis våkner med et smell i morgen. I så tilfelle skal der komme særdeles mye god info, men det skjer ikke på en Q presentasjon. Men presentasjonen i morgen kan bidra til at enda noen flere får øynene opp for det taktskifter som nå er i ferd med å skje i PHO. Da går det ihvertfall rett vei. Så kan det godt hende at det vi trekke ut enda et kvartal eller to før det virkelig smeller opp. Utfordringen er å vite når det skjer. Det evner ikke jeg å forutse, så derfor velger jeg å ta plass og smøre meg meg tålmodighet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
liang
07.08.2018 kl 17:50 6375

LM
Jeg er positiv til PHO på sikt men det er en merkelig aksje hvor logikken ikke kommer helt frem.
Husker vagt tilbake at jeg ble helt "forskrekket" over kursutviklingen etter positiv melding for fase 2 studie over et produkt.
Kursen stod på stedet hvil og etteer en stund så falt den.
Helt makallaust.
Her satser en på høyeste risiko på børsen og ved fulltreffer så får en ingen uttelling.

Når en opplever slikt drama , være dypt eksponert med fare for miste all kapital , treffer spot on og forlater scenen tomhendt,,,,,,,ja da er det tid for ettertanke.
Hva skjedde , egentlig , tenkte jeg og til dags dato er det fortsatt et mysterium.
Klart at en må holde stor avstand til slik galskap.

Men det er jo ikke på historie en skal investere men på fremtiden.
Og der er mange lyspunkter og selskapet står vel frem som noe helt annet i dag.

Personlig har jeg valgt veien om gevinstsikring før Q2 denne gangen og fått med meg litt gevinst.......riktig,gevinst i PHO , det var nye takter , :)
Grunnen til å stå på sidelinjen er at de fleste tror på moderate tall så hvorfor være med?
At en heller ikke har fått den egentlige grunnen til at hestdal er historie uroer også litt.

Så får vi se det ann.
Blir det positive tall (noe som jo er godt mulig) og aksjen skyter fart så kan jeg leve med det.
Og ærlig talt , det ville dere alle fortjene.

Lykke til
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2018 kl 18:19 6333

Liang
Med den erfaringen så skjønner jeg godt at du velger som du gjør. Stiller du deg på sidelinjen vil du gå klar ethvert tilbakeslag ut fra hva som presenteres i morgen. Og såvidt jeg har skjønt har det vært regelen mer enn unntaket at PHO kursen får et tilbakeslag ved Q- presentasjoner.

Men jeg tror også at denne begredelige historien som du og andre forteller, er en sterkt medvirkende årsak til at markedet generelt viser såpass laber interesse for PHO, det til tross for at jeg aner en del positive vibber rundt PHO for tiden.
Når vi er i en situasjon der oljerelaterte aksjer såvel som lakse-aksjer gjør det bra, så trekker det ytterligere fokus bort fra aksjer som PHO. Så jeg er ikke overrasket over at forventningene til PHO sin presentasjon mildt sagt er lunken fra flertallet.

Personlig har jeg ikke vært involveret i PHO før i juni 2018. Men i løpet av disse ukene så synes jeg å ane at det for tiden er noe som skjer, spesielt i det amerikanske markedet. Oppmerksomheten rundt BLC Cysview er økende, og det er sjelden et dårlig tegn.
Antall klinikker som har anskaffet BLC Cysview er økende. Spørsmålet er om tallet øker så raskt at det overbeviser markedet. Det får vi svar på i løpet av noen timer.
At det kommer på plass en forbedret refusjonsordning pr 1 jan 2019 burde også tale til fordel for PHO. I tillegg tror jeg skifte av CEO kan bidra til å få PHO ut av den bakevjen selskapet har befunnet seg i de siste årene. Og i den grad markedet i USA fatter interesse for BLC Cysview, så tror jeg ting kan utvikle seg raskere enn de fleste av oss forventer.

Morgendagen blir unektelig spennende og kursen kan nok komme til å slå begge veier. Time will show!

Lykke til liang!
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
07.08.2018 kl 18:25 6322

Venter moderate tall i morgen.
Sitter med mine aksjer da jeg mener guidingen for US er det som er det store spenningsmomentet for morgendagen.
Hva om vi får beskjed om akseleremde utplassering av nye skop, samt at frekvensen for bruk av di allerede utplasserte er i ferd med å gå dramatisk opp.
Da skal man være både heldig og tidlig ute for å få aksjen under 50 kr.
Tror ikke Q2 er dagen for denne beskjeden,
men det er ikke en sjanse jeg er villig til å ta.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 18:39 6276

Det er mange som har lurt på den besynderlig negative dynamikken i PHO-kursen. Jeg var innom i 2000 da PHO raskt nådde ATH og tjente faktisk noen kroner innen jeg gikk ut. I årene som har fulgt, har styret tilsynelatende manglet kompetanse innen markedsføring. De har imidlertid hatt en stø hånd med produktutvikling og godkjenninger.

De siste årene har HH alene kunnet hindre en normal kursutvikling ved å ta en betydelig post ut via børs. Dette halverte kursen, skapte usikkerhet og utgjør en klam hånd som kan forbli der i ytterligere et halvår om ingen går inn og kjøper opp restpotten som nå utgjør ca 400t.

Jeg er ingen dreven investor men har fulgt litt med på Oslo-noterte aksjer i en del år. Det fremstår som helt ubegripelig at en betydelig aktør som HH tar et slikt grep med betydelige egne tap og med langvarig ødeleggende virkning på kursutviklingen. Ytterligere forunderlige virker det hele når vi ila de neste 2-3 årene sannsynligvis vil oppleve en eksepsjonelt bratt stigning. For oss småfisker har dette gitt en lav inngang og en god mulighet for gearing i ro og mak innen det hele utvikler seg i riktig retning. Jeg håper på en gjennomtenkt kommentar fra HH når de er ute vi etter hvert befinner oss høyt på stigen. Hva ble det relativt beskjedne beløpet de fikk ut av PHO-salget anvendt til og til hvilken sammenlignbar avkastning ?

Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 19:02 6232

liang
I dag kl 17:50

Du sikter sikkert til vellykket fase II for Cevira som det ikke ble noen penger av, bare en masse ekstraordinære utgifter til konsulenter og advokater.
Cevira føyer seg inn i rekken av uheldig omgang med økonomiske saker som Hestdal var innblandet i.
Kommersialisering har vist seg som en håpløs oppgave for Photocure i nesten alt de har foretatt seg tidligere.
Derfor den massive skepsisen og fravær av interesse.
At selskapet i tillegg har hatt en aksjonær (Hunter Hall) som til de grader leker butikk med andres penger har vært et svært uheldig sammentreff i tillegg.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2012/12/Dette-kan-bli-en-skikkelig-blockbuster

http://www.aksjeforumet.no/forum/topic/3838-cevira-cevira-fase-iib-er-en-suksess/
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
liang
07.08.2018 kl 19:09 6205

lykke til til deg også LM
Ved positive tall i US så er jeg nok PHO aksjonær igjen :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2018 kl 20:31 6090

Har tenkt litt på hva som skal være kriteriet for at jeg skal selge i morgen. Har kommet frem til dette.

Dahl presenterer: « I Q 2 har vi dessverre ikke solgt noe Cysview. Det er ikke så lett som dere tror. Dessuten er det så jævlig varmt om dagen»
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Panis
07.08.2018 kl 21:29 5993

På mandag ble jeg også PHO aksjonær, og har gjort som TS fikk råd om (å kjøpe havlvparten før Q2 presentasjonen), og kjøpe resten etterpå.
Håper på gode salgstall fra USA, og ønsker alle lykke til i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
juliusj
07.08.2018 kl 21:35 5975

Lykke til i morgen. Uansett kommer dette til å bli en fantastisk investering. Ser fram til Snøff sine innspill. Ha en god kveld, drøm $$$$$
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 22:43 5857

focuss skrev Innlegget er slettet
Lykke til i morgen.

Det kommer forhåpentligvis til å bli en interessant dag i Photocure sin lange vandring i ørkenen hitttil.
Starten på det kommersielle Photocure etter 18 år på børs starter kanskje i morgen.

Undrer meg på om Sorlendingen er inne igjen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Merlin
07.08.2018 kl 23:01 5815

>15 gange brug pr. scope i kvartalet ???? - kun 25% af arbejdsdagene Scope bliver udnyttet ??

Skopene ligger uvirksomme mesteparten av tiden, samtidig som folk ikke får beste behandling!

Det bør kunne forventes økt brukshyppighet! Fordi man har fått anledning til gjentatt bruk av BLC ved TURBT.
Fordi 90 dagers begrensningen ved BLC er fjernet. Og refusjon, (om enn litt omstendelig, uten egen koding) er innført for TURBT.

Det var det allerede også i 1Q18.

Skulle jo tro at dette var veldig virksomme begrensninger og at salget skulle gjøre et byks i 1Q18 når disse begrensningen var fjernet. Men det ble ikke det bykset mange forventet.

Og det er det som undrer så mye. HVORFOR kom ikke en stor salgsoppgang i 1Q18? Betyr det at det heller ikke kommer i 2Q18?

Snart vet vi svaret. Photocure var ikke i nærheten av å kunne forklare hvorfor det ikke var et byks i salget i 1Q18. De klarte dermed heller ikke forklare hva de burde gjøre, bortsett fra å øke salgsinnsatsen/salgskostnadene. Ikke et ord om å finne bedre salgsmetoder. Ikke en plan om salgsutvikling. Ikke rart Hestdal måtte gå.

Men har Photocure klart å rette på noe av dette? Et bra tilfang av nye klinikker i seneste tid kan tyde på en viss bedring i hvert fall. Men treigt ser det ut til å gå. Og ny sjef med gode, fungerende gjennombruddsideer lar vente på seg?
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
bravi
07.08.2018 kl 23:36 5732

Jeg har gjort feil ved alle tidligere Q presentasjoner, burde ha solgt før presentasjonene og kjøpt igjen like etterpå til betydelig lavere kurs. Har ikke solgt denne gangen heller, har ikke lært av tidligere erfaringer.

Er veldig usikker på hvordan kursen kommer til å reagere i morgen, nå får vi bare vente å se.
Merlin peker på noen svake punkter i dette caset, bla. hvorfor økte ikke brukshyppigheten i Q1 med refusjon? Hver skop ble brukt bare 1 gang i uke, det er alt for lite når all omtale og anbefalinger skulle tilsi at skopene ble brukt 100% av tiden da det skulle ha vært ventelister for å bli undersøkt med BLC. Et annet punkt er hvorfor Hestdal måtte gå, her har vi enda ikke fått hele historien.

Hvis noen skal møte på Q2 kan de gjerne spørre om Ipsen avtalen og om selskapet har planer om å gjøre noe med den saken og de lave inntektene den gir.

Lykke til
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
tunktee
08.08.2018 kl 02:36 5636

Utrolig mye synsinger her siste ukene! Noen begrunnet og reflekterte, andre er magefølelser på tom mage.
Syns Benteb sier mye lurt! Ikke minst setter jeg pris på en jente i det jeg oppfatter som et mannsdominert forum; Hvorav enkelte er nedlatende og høy på sin egen tro, og tilsynelatende er betraktelig smartere enn alle andre.
Ønsker dere lykke til i morgen Bravi og Merlin! (Var ikkje dere jeg siktet til asså) Har selv hatt en porsjon aksjer i Photocure noen år. Kjøpte opprinnelig på like over 20, men kjøpte meg opp på 30 og 40 tallet. Snittet er et par kroner under dagens kurs. Det var befriende når den nylig vippet 34 :)

For øvrig har jeg ingen meninger eller tro om det som skjer om noen timer. Bare håp! ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
SørenE
08.08.2018 kl 07:35 5485

God morgen Norge

Skuffende salg 42,4 mill
Total salg 45,7 Mill

Noget skuffende

Dansken
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.08.2018 kl 08:08 5396

Salget i Q2 kom totalt sett inn noe svakere enn det en del hadde håpet på. Men ser man nærmere på tallene så var det Norden som skuffet. Årsaken redegjøres for i rapporten.
Men tallene fra USA er meget oppløftende og viser at PHO er kommet inn på rett spor.

Så må vi ikke glemme at tallene som blir presentert er historiske. Retter vi blikket derimot fremover, noe som anbefales enhver investor, så tyder det på at selskapet får en akselererende vekst i salget. De har aldri hatt flere skop ute og vi vet at enda flere klinikker er kommet til så langt i Q3. Selskapet varsler også økt innsats mhp kommersialiseringen i USA.

Det er derfor god grunn til å se lyst på fremtiden. Men jeg blir ikke overrasket om en del investorer velger å fokusere på historiske data istedet for på hvordan den akselererende veksten vil påvirke fremtidige Q tall, og at kursen kan få seg en dipp i løpet av dagen. I så fall blir det en gylden anledning til å handle PHO aksjer på tilbud.

Gleder meg til å høre hva som blir sagt på presentasjonen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
stockwalker
08.08.2018 kl 08:43 5276

DNInvestor melder dette:

Svakere fra Photocure

Photocure, som utvikler medisiner og utstyr for blærekreft, omsatte for 45,7 millioner kroner i årets andre kvartal, opp fra 39,3 millioner kroner i fjorårets andre kvartal.

Resultatet før skatt endte på minus 15,6 millioner kroner, ned fra minus 5,6 millioner kroner i samme periode i fjor.

Selskapet melder samtidig om salgsvekst i USA i andre kvartal.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare