SAS har fjernet reklamefilmen fra sin Facebook - og YouTube

brahman
12.02.2020 kl 09:47 1152


Det melder blat annet Dagbladet.

Etter slakt pÄ sosiale medier. Noe annetr kunne de vel ikke gjÞre, etter et av de mest mislykkede reklamestunt ever.
Slettet bruker
12.02.2020 kl 10:45 1137

Dukker vel snart opp igjen...

https://www.dagbladet.no/nyheter/sas-mistenker-koordinert-angrep/72131358


...deretter kommer en massiv stĂžtte fra venste og vipps er den tilbake.
Nuka
12.02.2020 kl 11:21 1121

Hva var egentlig feil med filmen ?
Sotah
12.02.2020 kl 12:15 1095

TrÄden min her ble ogsÄ fjerna. Litt snodig, men det er vel den nye tid pÄ forumet da.
brahman
12.02.2020 kl 12:21 1086


Det kan bli sÄ lav takhÞyde at folk forsvinner.
Slettet bruker
12.02.2020 kl 12:42 1075

Vi er vel trygge siden gammel media nÄ dekker saken
I stedet for Ă„ konspirere om angrep fra skumle nettverk burde SAS erkjenne at reklamen som hevder skandinavisk kultur ikke eksisterer var lite gjennomtenkt, skriver Espen Goffeng.
(
Men SAS, da


https://www.minervanett.no/reklame-sas-spaltist/men-sas-da/352919
bĂžrst
12.02.2020 kl 12:51 1063

Med den videoen sier SAS at de vurderer Ä ta bort den fÞrste S-en og legge den til pÄ slutten i stedet.
brahman
12.02.2020 kl 12:59 1053



- Every time we go beyond the borders - we are coloured, immigration, progress.

Redigert 12.02.2020 kl 12:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 13:23 1032

SAS har uforvarende trÄkket inn i en debatt som er mye stÞrre enn denne reklamefilmen.

Feilen slik jeg ser det, er at de bommet pÄ hvordan mange skandinaver oppfatter seg selv. AltsÄ identitet. Det er lett Ä fÄ inntrykk av, at det ikke er noe spesielt Ä vÊre stolt av som skandinav. Setter jeg meg pÄ flyet i retning det stor utland, blir det en bismak nÄr de som stÄr for transporten forteller meg at jeg er en simpel kulturtyv. Blir jeg inspirert av noe der ute bÞr jeg nÊrmest skamme meg for Ä ta det med hjem og lage min vri. Det er fremdeles et "tyveri". Alt vÄrt er egentlig deres. Satt helt pÄ spissen, SAS stripper meg for min identitet fÞr jeg skal treffe andre kulturer. Hva skal jeg svare hvis noen spÞr? Det er kanskje Ä vÊre litt fintfÞlende for ressurssterke nordmenn. Men dette mÄ sees i sammenheng med den tiden vi lever i ogsÄ. Identitet, verdier, innvandring, integrering, assimilering ect er tema som bare blir viktigere Ä hÄndtere klokt i nÊr fremtid. Det vekker store verdi- og identitetsspÞrsmÄl.

Norge er et lite land med smÄ tette samfunn. Ikke som i sin tid, den amerikanske endelÞse prÊrien med "uendelig" plass til bla innvandrere fra hele Skandinavia, der man ogsÄ delte den samme kristne tro, eller varianter av denne.

Alt blir veldig synlig og nÊrt i smÄ land, som Skandinavia bestÄr av.
Redigert 12.02.2020 kl 13:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Nuka
12.02.2020 kl 14:03 1018

Vi har jo brunosten og lutefisken.
kokkohill
12.02.2020 kl 14:55 999

Pisse pÄ sine kunder et ikke sÊrlig smart av SAS
Slettet bruker
12.02.2020 kl 15:13 993

Norsk kultur er den kulturen som til enhver tid er fremherskende i Norge (ifÞlge den idéhistoriske definisjonen).
Hvor kulturen er plukket opp av nordmenn, har ingen betydning.
Kommer SÊlbu-rosa opprinnelig fra Norge eller Tyrkia? Ingen vet; det vi vet er at mÞnsteret finnes i tekstiltradisjonen i begge land og vi vet at vikingene besÞkte Miklagard; denne rosa finnes altsÄ i begge kulturer, med hvert sitt preg.

Det er her SAS bommer sÄ tragisk med sin fremstilling. Idéen om demokrati kom kanskje fra Hellas, men den greske antikkens demokrati sÄ ganske annerledes ut enn det gjÞr i vestlige land i dag; og vestlige demokratier er heller ikke utformet likt i vestlige land. USA er fx en republikk og ikke et demokrati i den forstand vi har i Europeiske land. Svenske kjÞttboller fikk kanskje idéen fra Tyrkia, men svenske kjÞttboller smaker helt annerledes enn tyrkiske. Hvert lands kultur er sÊregen og tilpasset forholdene i det landet den er kultivert i.

Dessverre er SAS sÄ opptatt av all fremmedimporten at de faktisk glemmer det de som flyselskap kunne bygget videre pÄ, nemlig at Skandinavias vikinger reiste i viking helt til Miklagard og landene rundt Middelhavet, til Vinland/USA til GrÞnland, Island, og langt inn i Russland. Der utvekslet de kultur med handel eller plyndring. Men ASS er sÄ opptatt av Ä bÞye kne for fremmede kulturer at de kaster dritt vÄr egen urgamle reisevirksomhet med egen skipskultur i verdensklasse.

Tenk om ASS hadde gjort oss og vÄre nye landsmenn stolte over Skandinavia og vÄr viking-fortid, i stedet for Ä tilintetgjÞre en verdi SAS selv er en viderefÞrt tradisjon av. Jeg kommer til Ä velge bort SAS heretter til tross for at de alltid har vÊrt mitt foretrukne flyselskap!
oddone
12.02.2020 kl 15:56 977

Rart at et selskap som i alle Är la vekt pÄ det skandinaviske, hadde livery design med dragehode som viser til vikinger og langskip (og fremdeles flyr et Airbus med retro-livery) gjÞr noe sÄ dumt...
Slettet bruker
12.02.2020 kl 16:10 970

Din uvitenhet viser hvorfor filmen skapte reaksjoner. Hos SAS har de flere som deg.
Slettet bruker
12.02.2020 kl 16:15 968

I alle land ligger par sammen og gjĂžr det man gjĂžr i alle land, men produktet som kommer ut ser forskjellig ut, verre er det ikke. I Norge kom de ut som hvite nordmenn, i Afrika kom de ut som svarte afrikanere, vi ser forskjellige ut, akkurat som alt annet som kommer fra forskjellige land, forskjellig smak, forskjellig styreform osv.
Slettet bruker
12.02.2020 kl 16:52 953

Ingenting er skandinavisk. Hva med oppfinneren Jens William Ægidius Elling som oppfant gassturbinen og regnes som selve jetmotorens far ?
SAS vet kanskje ikke hva den tingen er altsÄ det som henger under vingene.
brahman
12.02.2020 kl 17:40 931

Nada.
Nothing.

Ansiktet til guttepjoiken i begynnelsen av filmen: Er det noen der ?..
Et preg av dystopi , nedbrutthet, nada....

de to blonde jentene lkort tid etterpÄ: - there is no such thing.

brahman
12.02.2020 kl 17:51 924

"We are now continuing the planned campaign by publishing a shorter version", skriver SAS i en pressemelding nÄ.

Bare 44 sekunder nÄ.
Redigert 12.02.2020 kl 18:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 18:31 906

Tydelig at SAS er en svensk ting.
Fjordgubben
12.02.2020 kl 18:35 903

Denne reklamefilmen beviser at PK-geriljaen er i ferd med Ă„ dekonstruere de nordiske landene til noe annet, hva det blir vet vi ikke da de ikke har forklart seg mht dette lite viktige punktet.
brahman
12.02.2020 kl 18:37 898

HÞyrepopulister fÄr skylden:

"Hevder hĂžyre-populistiske nettverk kapret SAS-reklamen

En svensk faktasjekker hevder overfor Aftonbladet at de voldsomme reaksjonene pÄ SAS-reklamefilmen spredte seg fra svenske hÞyrevriddde nettsteder vis russiske Sputnik og videre ut i verden." (-VG)

Redigert 12.02.2020 kl 18:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hr.Suhr
12.02.2020 kl 19:47 868

NÄr SAS's fÞrste reaksjon var " Dette er et koordinert angrep", sÄ sier det seg selv at selskapets hensikt
var ment Ă„ fremheve globalt samkvem, men samtidig provosere 'teite hĂžyrepopulister og rasister'.
Problemet var bare at i likhet med forskrudde PK-politikere er SAS-ledelsen like skakkjĂžrt, og de undervurderte
kort og godt sitt publikum.
Ikke organisert sier NrK, og protestene har haglet inn fra begge politiske leire.
De er jo tullerusk, for hvem fanden godtar Ă„ bli fratatt sin nasjonale identitet?
Dette stuntet tenker jeg SAS skal merke i lang tid fremover.

sus1
12.02.2020 kl 23:10 831

SÄ du syns det er snodig? Hva med reklame for ny shampo, er det greit? Kan vi alle putte pÄ med reklamevideoer?
Riot
12.02.2020 kl 23:22 822


Dax för admin att kolla ip adress.
Eller Àr det sÄ Àckligt att man gÄr i takt.

Nuka
12.02.2020 kl 23:25 815

Hva er det med disse frepperne ? De blir jo fornÊrma for alt mulig. Vi har jo lutefisken, brunosten og ostehÞvelen Ä slÄ bordet med.
Slettet bruker
12.02.2020 kl 23:53 803

Et lite utdrag:
"PĂ„ “Monumentum Acyranum”, Augustus egne beskrivelser av sine ”guddommelige gjerninger”, blir det fortalt at han i Ă„r 5 e.Kr sendte Tiberius pĂ„ en stĂžrre ryddekspedisjon til de nordligste delene av Germania. Med en flĂ„te fra Rhinen og en stĂžttende landhĂŠr avanserte han til Cimbrian Peninsula, og gjorde fredsavtaler med de lokale stammene her.
Denne fĂžrste offisielle kontakten med danskene *, siden migrasjonen fra Kimbrien og Teuton i det andre Ă„rhundre f.Kr. viser, at det tilsynelatende var en aktiv interesse i Roma i annektering av de sĂžrlige delene av Skandinavia til Romerriket.
Men denne interessen ble brutalt stoppet i Är 9 e.Kr., da den romerske general Quintillius Publius Varus ble slÄtt i et germansk bakhold i Teutoburgerwald ved Kalkriese i Tyskland hvor tre romerske legioner ble utslettet; Ca. 30.000 mann.
Oppdraget for Varus var Ă„ sikre fremrykket av den keiserlige grensen til elven Elb. Men etter dette store tapet trakk romerne seg og ga fra seg ytterligere offensiver utenfor Rhinen, og den nordlige grensen til imperiet ble vĂŠrende ved Rhinen.
* (Navnene "Danes" og "Denmark" dukket fĂžrst opp i Ă„r 800 e.Kr. FĂžr det ble et mangfold av stammenavn brukt for innbyggerne pĂ„ den Cimbrian halvĂžya og de danske Ăžyer SjĂŠlland, Fyn og mer. Blant disse stammene var Teutoner og Cimbrians , navn som fremdeles finnes pĂ„ dagens steder som “Thy” (Teuto) og “Himmerland” (Cimberland), begge steder pĂ„ Jylland, men pĂ„ et kart over Germania, basert pĂ„ skriftene til den romerske geografen Claudius Ptolemy, en stamme av DANDUTI er bemerket, plassert i omrĂ„det til senere Sachsen i Tyskland)."
http://legionord.org/index.php/artikler/denmark-and-the-roman-empire

Mesteparten av Europa ble altsÄ kolonialisert av romerne som Frankrike, 4/5-del av Tyskland og England. Skottland holdt stand med nÞd og neppe og samme med de Þstligeste slaviske folkestammene.
Skandinavia beholdt kulturen sin og ble kun pÄvirket fredsommelig gjennom handel og faktisk turisme.

Den skandinaviske kulturen i Europa er tilnĂŠrmet unik fordi den fikk vĂŠre i fred for romerne.

Dette er barnelĂŠrdom.
Redigert 12.02.2020 kl 23:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
sus1
13.02.2020 kl 00:02 797

SĂ„ du mener det ikke gjĂžres? Vil du de skal kolla min eller din IP?
wave
13.02.2020 kl 13:05 706

Det mest mislykkede med denne reise-reklamen er at den underminerer sin egen virksomhet. Hvorfor skal man reise dersom kulturforskjellene i en globalisert verden allerede er utvisket? Om da ikke SAS mener at kulturelle sÊregenheter finnes alle andre steder enn i Skandinavia. Men hvorfor skal i sÄ fall folk fra Asia eller USA fly SAS TIL Skandinavia, der landene er helt uten sÊregenheter? Alt vi har her, har de jo hjemme.

Det er ikke lett Ă„ finne det sĂŠregne norske eller svenske, det som ingen andre har. Derimot er den norske kulturelle gryta littegrann forskjellig fra den svenske, litt annerledes sammensatt enn den tyske, spanske og italienske, enda mer forskjellig fra den indiske og med en del andre ingredienser enn den japanske. Smaken blir i sum ganske forskjellig og er det som gjĂžr reising interessant.

SĂ„ er det selvfĂžlgelig litt spesielt at et skandinavisk reiseselskap benytter selvpisking som strategi.
Redigert 13.02.2020 kl 13:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 13:11 698

Jeg er litt enig med Wave her.

Jeg skjÞnner heller ikke at folk som misliker kulturimport til daglig blir sÄ oppbrakt nÄr SAS pÄpeker denne kulturimporten.
NĂ„ er de plutselig stolt over kulturimporten og regner den som sin egen.
Fjordgubben
13.02.2020 kl 13:27 692

Flere paradokser og snodige sider ved denne reklamefilmen.

1. Man Äpner med Ä spÞrre hva som «er skandinavisk», og man konkludere med at det er «ingenting», fordi alt er kopiert fra andre steder/andre land. Dette er selvsagt helt korrekt teknisk sett. Men dette er jo noe man kan si om nesten alt, at f.eks Mercedes ikke har noe spesielt ved seg fordi alt man finner pÄ bilene de produserer kan man ogsÄ finne pÄ andre biler, og selvsagt har Mercedes kopiert fra andre bilmerker og andre produkter. Man kan si dette om alle land, alle merkevarer og til og med om personer, forfattere som er blitt inspirert og lÊrt av andre.

2. Videre kan man peke pÄ at de trakk filmen «fordi de ble utsatt for en organisert hatkampanje», noe som er absurd. Filmen fikk raskt 50 ganger flere negative kommentarer enn positive, noe som er en katastrofe for en reklamefilm og det var DERFOR den ble trukket. At dette var «organisert» fra hÞyreekstreme er bare pissprat. Dette var en spontan reaksjon fra VANLIGE mennesker som ikke liker at SAS karakteriserer deres kultur som «ingenting», som om de ikke eksisterer. Videre blir det pÄstÄtt at denne «hatkampanjen» fra hÞyreekstreme ble satt igang med hjelp fra «russisk propagandakjempe», what?? Hva i alle dager har Russland Ä gjÞre med dette? Bryr russerne seg om at SAS pÄstÄr at de ikke vet hva skandinavisk er for noe? Selvsagt ikke, de syns sikkert det er patetisk, men de ville selvsagt aldri satt i gang noen kampanje mot dette.

3. Etter at reklamefilmen ble trukket har SAS gÄtt ut og sagt bl.a «at de er stolte over deres skandinaviske opphav»?!? Mao de er stolte av noe de ikke vet hva er?!


Hele greia er en glitrende eksempel pÄ galskapen som rÄder blant globalistene som har gjennomsyret ikke bare politikken, men ogsÄ media og nÄ ogsÄ SAS. Ikke noe rart da ledelsen i SAS er sterkt pÄvirket av kaffelatte drikkende damer som kappes om Ä vÊre mest PK.


Lurer pÄ hva andre land skal gjÞre dersom det ikke lenger er lov Ä si at noe er «typisk britisk» eller «typisk amerikansk». Amerikanerne sier jo «as american as apple pie», noe som selvsagt ifÞlge denne reklamefilmen er bare tull da eplekake ble lagt i Europa og sikkert andre steder lenge fÞr noen visste at Amerika var oppdaget.

Man kan godt konkludere med at dette er storm i et vannglass, men det er ikke det, for denne reklamefilmen og andre lignende saker angriper hele vÄr kultur, man forsÞker Ä Þdelegge vÄr identitet, og erstatte den, og vÄre nasjonal stater med global verden der alle kan fritt bevege seg overalt, bo hvor man vil og gjÞre hva man vil. At dette selvsagt vil fÞre til en katastrofe for menneskeheten blir ignorert, man jobber mot dette, uten tanke pÄ at det vil bli mer katastrofalt enn det man sÄ i kommunistland i forrige Ärhundre.
Redigert 13.02.2020 kl 13:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 13:28 689

👍