Betraktninger Rundt Tallslipp Q4 2019

Randers
REC 12.02.2020 kl 15:20 12438

I en kort kommentar før tallslipp Q3-19, nevnte jeg at "cash kan umulig gå ned". Og det stemte bra.
https://finansavisen.no/forum/thread/39956/view/726419/0

-Jeg er ikke like optimist denne gangen. Det må det være lov å si - og jeg skal forklare hvorfor. Skulle jeg ta feil, så er det bare fint.

-Mine egne beregninger ligger også i bakgrunn her, siden jeg i en kommentar for det Mellomlange Estimat skriver: "Cash/verdier endte på (alarmerende) svake 29,6 MUSD". (utgangspunktet var cashbeholdningen på 46,2 MUSD). Se også kommentar Langsiktig Estimat:
https://finansavisen.no/forum/thread/4282/view/54019/0


-DENNE GANGEN tror jeg cash går ned med et sted mellom 5-10 MUSD.

Årsakene til det er:


¡) Lager FBR er nær tomt. REC oppga det til å være igjen 473 T. De solgte et sted mellom 800-1000 T ila Q3. For dette fikk de dårligere betalt enn i Q2, fordi renheten ikke var av beste sort. Sliten lagervare, kanskje 6N for alt jeg vet.

Og det som er igjen nå er ikke noe bedre, mulig 5N for alt jeg vet. Det er oppsop i et hjørne. Burde kanskje vært overkjørt med en dampveivals og solgt på auksjon til de som ønsker nano-FBR. På den annen side, det er et tankekors - hvorfor skal de ville/måtte betale MER ? Det som er igjen nå får REC trolig max 2-3 MUSD for. Ville LG gitt 8,5 MUSD ?

Jeg prøvde legge inn litt humor her, vet ikke om jeg traff.. : p ..men saken er at det max kan være 2-3 MUSD å hente fra lager nå


¡¡) Butte hadde trøbbel ila Q3, både med høye kraftpriser og annet.

De hadde en feil med produsksjonsutstyr, som førte til full stans - og restart. Dette ga litt mindre produksjon enn normalt. Og dette er et problem de dro med seg inn i Q4. Slik at de guidet noe lavere prod en de ellers ville gjort, fakstisk lave 130T.

Både salg og priser endte lavere enn forventet ila Q3. Salg og priser kan ha gått opp i Q4. De hadde i såfall varer på lager til å dekke evn økt etterspørsel ila Q4. EG er det viktigste her. (salg silan gikk som normalt Q3 - ditto priser. Og forventes å bli bra for Q4 også).

Når det gjelder kraftprisene meldte REC lavere fortjeneste fra Butte pga at prisen økte fra USD 19/MW(Q2) til 37/MW(Q3).
Og jeg mener å se at det har økt til ca USD 50/MW for Q4. Det blir noen MUSD i "svinn", pga kraftprisene


¡¡¡) ML svir av ca 5 MUSD pr Q - på tomgang, (null produksjon)


¡¡¡¡) 6,3 MUSD gikk til renter på Bond-2023


¤KONKLUSJON: Jeg tror ikke REC klarer å hente inn 11,3 MUSD (fra de to (2) siste punktene) slik at de opprettholder cash på 46,2 MUSD. Om det går 5 MUSD ned, er ingen krise. Om det går 10 MUSD ned, det liker vi opplagt ikke

----

-ANNET:

*Nordea leverte krav (indemn loan) på 150 MNOK (ca 17 MUSD) rett før Jul-19.

Jeg har ingen formening om når dette må betales. REC vil uten tvil forsøke å drøye dette så lenge som mulig. Men det kan også ene og alene føre til at REC må hente cash, evn også benytte seg av 10%-fullmakten. Den ville ved aksjekurs 5,3 gitt ca tilsvarende Nordeas krav. Jeg antar vi får høre noe ang dette kravet ved tallslipp

*EMISJON; det diskuteres mye om emisjon. Ofte om en giga-emisjon. Det blir jo gøy. Vil i såfall komme til å skje på lav kurs og med et fryktelig antall nye aksjer.

Personlig tror jeg (om det vil kreves), at det kommer en mindre emi kun for å dekke Nordeas krav + å holde båten flytende i 2020 og kanskje også noe utover i 2021. 15 MUSD er grensa for hvor lånebetingelser blir brutt. REC har som mål å ikke gå under 20 MUSD i kassa. Det logisk, for de kan ikke basere seg på å balansere på 15 MUSD - det vil heller ikke bli akseptert i hht lånebetingelser bond-2023.

Giga-emisjon.. ..den har et element i seg (som jeg tidligere har forklart grundig om ikke bare èn gang - men 2 ganger). Nemlig at det ikke blir noen emi for å tilegne seg de resterende 34% av JV. Jeg har hittil hatt rett i akkurat dèt. Og mener jeg kommer til å fortsette å få rett på det punktet.

Den korte versjon angående dette er rett og slett at man ikke investerer i noe som ikke gir "umiddelbar" avkastning. Hadde vi f.eks tatt en emi for å få i gang Rx 25/26 - hvor da etterspørsel og priser var gode - så ville vi fått cash rett i kassa til REC Silicon. DÈT vil ikke skje ved å putte penger i 34%-andelen. For her er det en formidabel byggegjeld som skal betjenes over driften fra fabrikken. Slik at det vil ta VELDIG lang tid før styret i JV`et kan avgjøre å hente noe utbytte som tilslutt omsider ender i kassa til REC Silicon


*MULIG SALG AV BUTTE; mtp hva jeg just nevnte ovenfor, ser jeg på planene REC har lagt ved å vurdere salg av Butte - som svært seriøst og hensiktsmessig. I hvertfall hvis de ønsker å anskaffe en total 49%-andel i JV.

Og i følge planene ønsker de (ved et salg av Butte), å kunne ferdigstille Rx 25/26 (3000T FBR-B ML). Samt bli gjeldsfrie - kvitte seg med bond-2023 (110 MUSD). Og de vil også da gå mer AKTIVT inn i anode-historien. Samt erverve seg de resterende 34% av JV-andelen.


REC har (kan det virke som) 3 valg:

1) Sitte med 15% av JV + Butte + bond-2023 på 110 MUSD og 12,6 MUSD i renter årlig + at Nordea og CTO slenger med videre. Det ser bare ikke lystig ut, noe som dog er avhengig av hva de (hvis de valgte den retningen) evn vil kunne klare å få for et salg av ML

2) Selge Butte, som betyr; bli gjeldsfrie + 49% JV + fullt oppgradert og ferdigstilt ML + kunne gå AKTIVT inn i utvikling/virkeliggjøring av nano silicon til anode-historien, enten det blir silane eller FBR eller begge deler. Meningen er også å sitte igjen med nok cash til at båten flyter LENGE. Hvilket ser mye greiere ut når bond+renter er et saga blott. En buffer mot Nordea og CTO skulle da også være på plass

3) En mindre emi (evn også benytte seg av 10%-fullmakten), kun for å dekke Nordeas krav + å holde båten flytende i 2020 og kanskje også noe utover i 2021.

Men da vil det bare skure og gå halvhjertet videre.. ..mens VI ønsker ACTION NÅ. Noe må bare skje. Trolig er valget mellom pkt 1 og 2 !

----

-Dette blir fanden så spennende !

Og vi har nå tre (3) utskremte medarbeidere som stiller på første rad når TT mumler i vei. Disse gutta har resten av oss som moralsk backing i ryggen. Og de kommer til å spørre om de sakene som vanligvis knapt noengang blir tatt opp og besvart. Det er ikke ofte TT bruker tid på web-spørsmål.

TT kommer til å ta opp anode-saken. Men det kan bli mye om Butte, hvis de skal redegjøre for et salg. Det KAN.. ..bli et stort tema. Mens Kina er de fleste av oss lei av, tror jeg. Og Kina vil ikke betale hva-som-helst for FBR. De vil betale markedspris. Og prisene er for skrale til å kunne fyre opp ML nå, slik jeg ser det. Men dette får vi sikkert høre om.

Så gutta våres i front får spørre om det som måtte mangle fra seansen. Gjøre noen notater, så kan de evn stille noen spørsmål hver.

Jeg for min del vil gjerne høre om REC vil klare å omstille til produksjon av nano silicon. Og/eller om ML vil bli en base for å levere ønsket mengde av både silane og "små biter silicon".

OG - det hadde vært fint med ny info om ståa vedrørende CTO-Norge. Er det fortsatt NOK 2,2 Mrd (250 MUSD) som er WORST CASE. Eller har de på de snart 3 årene siden vi hørte noe sist forhandlet seg i retning mot de 30 MUSD REC håper på ?

Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
12.02.2020 kl 15:48 9397

Greit nok,

Jeg mener du er litt for negativ til q4, men det meste stemmer jo. De opplyste på q3 at noen av problemene som oppstod i Butte i q3 ville få 'følgeskader' i q4. Jeg tror i snitt at strømprisene i q4 ligger litt under det du konkluderer i, men høyere enn i q3.

Jeg er usikker på hva de har på lager av semi og siliane. Ut ifra regnskapstallene tyder det på at de har en del semi/siliane på lager, i tillegg til litt poly (jeg vet ikke hvilken kvalitet polyen er, men jeg tipper den er midt på treet, den blir ihvertfall ikke dårligere). Godt mulig de har spist av semi/siliane lageret. Men også mulig at trøkket i dette segmentet først våknet skikkelig opp nå i q1.

Helt greit at de havner på minus 5 mill usd (pga låneforfall på 6, 3 mill usd). Mer også. Alt kommer an på guidingen fremover. Den tror jeg blir bra. Ser for øvrig at semi-indexene i USA hår til ALH. Nok engang. Det lover bra.

Når det gjelder emi tror jeg ikke det skjer før eventuelt det blir bestemt at ML skal starte opp igjen. Og det skjer ikke før de har sikre kontrakter i hånda fra handelsavtalen i hånda. Da blir ikke emien satt lavt. En annen løsning er at de får forskuddsbetalt som en del av handelsdealen. Og dropper emi helt. Jeg tror de ikke trenger emi så lenge ML ikke startes opp igjen. James May sa at de var godt i rute iforhold til cash på q3 (selv om man kan få en dupp i q4). Indemnity loan tror jeg blir lenge til eventuelt blir betalt.

Når det gjelder skatrwkravet så antar jeg du mener at REC håper (et riktigere ord er mener) at 30 mill usd er worst case. De håper (mener) jo at kravet skal frafalles helt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
halvpris
12.02.2020 kl 16:13 9216

Skiter i talla de slipper, her dreier det seg om nyhetene de slipper...
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
sologmåne
12.02.2020 kl 16:38 9062

Bra tråd Randers. Håper en spennende fredag hvor både tall og guiding overrasker på plussiden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
fersk1
12.02.2020 kl 19:19 8668

Spent på hvor negativ omtalen i finansavisen blir.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
12.02.2020 kl 21:14 8438

Bra oppsummering. Jeg tror at cash beholdningen kommer til å bli redusert med mer enn 5 MUSD, og det er ikke positivt. Du nevner tre valg, og ingen av de vil resultere i noen dramatisk endring av dagens situasjon (noe du jo også er inne på). Ørkenvandringen vil fortsette, og trykket nedover vil vedvare dersom dette blir fasit (er min spådom).

Spørsmål fra forumdeltagerne - interessant og spennende. Vi får se om de får og/eller tør ta litt taletid. Ønsker disse uansett lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Celsius
12.02.2020 kl 21:18 8405

Takk Sa2ri.

Og kursmålet ditt/Meyers - på kronestøkket (den med hull i) - står urokkelig fast, naturligvis....

I en slik symbiose blir man jo fastlåst, for all evighet.

Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
12.02.2020 kl 21:57 8263

Ørkenvandring? Butte kommer til å gå kanonbra fremover. Og ML nærmer seg nok en løsning raskere enn du aner. Blir spennende å høre hvordan det går med Kinaforhandlingene (det er flere bransjer som er i forhandlinger i disse dager). Det vil uansett bli presentert en strategi og fremdriftsplan. Mulig batterier er i enden av denne planen (også det raskere enn de fleste tror).

Å påstå at 5 millioner nedgang i cash er negativt uten hensynta dagens kurs eller hva som ble guidet ved q3 er bare latterlig. Men så kommer du jo svært sjeldent med noen innspill av særlig verdi. Hvis aksjekursen var 20 kroner så hadde jeg vært enig med deg, men ikke når den er 4-5. Alt kommer da an på guidingen videre fremover. Og igjen, den tror jeg blir mye bedre enn presentert på q3.

Edit: når det gjelder spørsmål så spør mer runde spørsmål. TT kommer ikke til å være superspesfikk å svare ja/nei etc. Følg med på hva som blir presentert og trekk ut enkelte ting som dere mener bør forklares bedre og spør om han kan utdype litt om ditt og datt.

Dere kan for eksempel spørre; In the presentations you mentioned that it is still a high probability that siliane gas will be used to manufacture batteries from xxxx. Can you put som more collor on ML investments demands, when these investments will be done and how it will be financed? And what are the expexted/acceptable ebitda margins for this new segment?


And also, some analysts are specculating that it will cost millions of usd to close ML permanently if worst comes to worst. Can you put some more collor on that as well?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 23:21 8001

Henger meg på: Bra tråd! Jeg er drita spent på hva fredagen har å by på!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Origo
13.02.2020 kl 00:03 7874

Jeg har begynt å lese litt kinesiske solnyheter, og kom over en interessant nå i dag. Det spekuleres nå i kinesiske miljøer om at visse amerikanske sol-tariffer mot Kina kan bli opphevet i lys av en pågående amerikansk evaluering av disse.

Min spekulasjon i så måte: Kan dette bli løsningen som enkelte her inne i forumet har pekt på tidligere, at det for eksempel blir tollfritt med import av kinesiske solceller til USA hvis disse baserer seg på amerikansk polysilisium?

Iallefall - her er lenka til nettsiden:http://guangfu.bjx.com.cn/news/20200212/1042238.shtml
Og google oversetting til engelsk blir slik:

U.S. photovoltaic double anti-decree is expected to end
Photovoltaic modules Source: cable network 2020/2/12 10:42:29 I want to contribute
Keywords: Photovoltaic dual anti- US dual anti- trade barriers
Polaris solar PV Reuters : US China PV double reverse is entering a five-year review. It is reported that the dual anti-law against Chinese photovoltaic products will hopefully end.

The United States ’dual countermeasures against photovoltaics have plagued our country ’s photovoltaic industry for eight years. As early as November 2011, the US Department of Commerce announced that it would launch an anti-dumping and countervailing investigation on solar cells exported to the United States. The anti-China photovoltaic double curtain.

In October 2012, the US Department of Commerce announced the first round of anti-dumping and countervailing duties (AD / CVD) on photovoltaic modules imported from China, with a tax rate of 34% to 47%.

In January 2014, the US Department of Commerce decided to initiate a combined anti-dumping and countervailing investigation on crystalline silicon photovoltaic cells imported from China.

In December 2014, the United States conducted a second double-reaction against Chinese manufacturers and imposed new tariffs on Taiwanese photovoltaic cell manufacturers.

In January 2018, Article 201 was launched to impose a 30% tariff on solar panels imported from China for a period of four years.

In September 2018, Section 301 was launched to impose a 10% tariff on US $ 325 billion of Chinese imports, including photovoltaic modules, inverters, junction boxes and backplanes.

In May 2019, the tariff level for Section 301 will be increased from 10% to 25%.

In January 2020, the US Department of Commerce initiated the first anti-dumping and anti-subsidy sunset review investigation of crystalline silicon photovoltaic products imported from mainland China, and initiated the first anti-dumping sunset review investigation of imported products from Taiwan.

However, according to a notice issued by the United States International Trade Commission (USTR) on January 2, 2020, USTR has conducted a review under the revised 1930 Tariff Act to determine "the withdrawal of anti-subsidy and anti-dumping duties on certain crystalline silicon photovoltaic products in China Whether the order and the anti-dumping tariff order on certain crystalline silicon photovoltaic products in Taiwan, China may cause the continuation or recurrence of substantial damage.

It is reported that if the reassessment result is "less likely to cause the continuation or recurrence of substantial damage", then the double anti-law against Chinese photovoltaic products will hopefully be terminated.


Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Randers
13.02.2020 kl 00:05 7853

Punkt 2 begynner å se veldig interessant ut. Hvis REC ønsker å tilegne seg de resterende 34% av JV.

Men jeg har litt problemer med å "regne det hjem". REC må få en god pris på Butte for at de skal kunne oppfylle
alt de ønsker vha salget. (Det kan se ut som de er avhengig av at anode-historien må slå rot og begynne spire snarlig.
Siden ML risikerer å fortsatt svi 5 MUSD pr Q på tomgang).

Og etter å ha brukt masse cash, hvor stor buffer kan det bli igjen til Indemn og CTO (?)

Det hjelper på regnestykket hvis JV-delen blir langt lavere enn 169 MUSD. Hvilket er mulig markedsforhold tatt i betraktning.
Men det er en ukjent faktor. Ukjent faktor nr 2 er hvor mye byggegjelden er på nå - og hvor mye av dette JV-partner har betalt.
Tenker på 34-andelen, som riktignok betales av inntjening fra fabrikk - men REC må da betale dette tilbake til partner.
Hvordan det løses aner jeg ikke
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Origo
13.02.2020 kl 00:06 7834

Og nyheten over kan kanskje også sees i sammenhengen med denne som har kommet i dag:
https://pv-magazine-usa.com/2020/02/12/government-report-says-trumps-solar-tariff-has-accomplished-little/

Altså: Government report says Trump’s solar tariff has accomplished little
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 07:34 7524

Det kan også ligge i kortene at Kina og USA kansellerer hverandres straffetoll Si mot PV altogether. Spørsmålet er nå hvor raskt dette kan gå.

Siste børsdag i dag før en virkelig spennende Q-rapport!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
13.02.2020 kl 09:04 7228

Bra Origo,

Ja, jeg tror en slik løsning er nærmere enn vi aner. Vi får kanskje høre litt om det i morgen. Svært spennende samtidig som nedsiden er svært liten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 09:31 7063

Jeg synes det har vært mer regelen enn unntaket i det siste at kvartalsrapportene har blitt overskygget av eksterne nyhetssaker. Corona denne gang. Skulle handlet mer i dag om jeg hadde penger, lykke til medsammensvorne!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
13.02.2020 kl 09:31 7051

Noterer meg at det fortsatt er mulig å komme seg ut på 4 tallet om man ikke har for mange aksjer, men ingentng varer evig - tic/tac ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
13.02.2020 kl 09:55 6918

Husk Røkke som omgikk Amerikanske myndigheters krav om at Amerikanske fiskefartøy skulle bygges på Amerikanske kjøler... Kjøpte da gamle skrog, slepte de over Atlanteren og bygget hypermoderne båter i Norge på de gamle kjølene. Mange muligheter om man bare utnytter smutthullene... :) Og mulig REC har posisjonert seg slik at de kan sammenlignes med smørøyet i grøten…?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
tran5
13.02.2020 kl 10:00 7081

tic/tac er gode drops ,,,,,,
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 10:14 6999

Skal ligge på 4 nå, da er det enkelt å gå begge veier med tanke på fredagens sirkus!
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 11:32 6795

Får vi et kjøpsrush i 12 tiden idag før morgendagen??
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 12:47 6625

Noen som har resultatet for q1,2 og 3 ca i millioner?
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
MorganKane
13.02.2020 kl 13:07 6537

Gå inn på recsilicon og sjekk selv. Latsabb!

Og legg gjerne ut når du har oppsummert tallene👍😁
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 13:08 6526

Ok, ca 800.000.000 totalt 3 kvartaler..så vi kan forvente oss stort oppslag i FA i morgen: REC tapte 1 milliard i 2019! Får håpe på god guiding og gode nyheter fremover!
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.02.2020 kl 15:26 6213

Nervøse aksjonærer før tallslipp gir mulighet til en pen inngang. Jo mer den faller i dag, jo mer skal det til for å skuffe i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 16:09 6042

Ja, dette er småaksjonærene som er nervøse, de store plukker opp:)
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 16:09 6041

Ja, dette er småaksjonærene som er nervøse, de store plukker opp:)
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
13.02.2020 kl 16:11 6022

Da er jeg en av de STORE ;) ;) ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
nemi's
13.02.2020 kl 18:16 5789

Statskapitalismen har vunnet. Står her. Det er for øvrig 5% tariffer på polysil fra Sør-Korea til Kina, jevnt over. Likevel, altså.

https://www.pv-magazine.com/2020/02/13/is-this-the-end-for-korean-polysilicon/
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
tran5
13.02.2020 kl 18:26 5739

Statskapitalismen vinner ikke over Trump og USA .........Det burde du lært no nemi’s
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Celsius
13.02.2020 kl 18:42 5661


Du har jo gjennom alle år konsekvent kommet med baisserinnlegg nemesis.

Hyggelig nå å se du skifter ham.

Konkurransen for REC blir mindre (og mindre) som du her er inne på.

Det er virkelig godt for REC å være uttrykkelig del av handelsavtalen mellom USA og Kina, artikkel 54.
ROW er uttafor som vel også du forstår 😉

I mellomtiden, fra nå, "takket være" Corona, vil nok Xi se sitt snitt til også å kvitte seg med landets skitne kulldrevne polysilfabrikker som samtidig suger Kina for kapital gjennom avmagrende statssubsidier.

For selv du har vel fått med deg at Xi ikke ønsker enda mere SOTTESYK KULLVERKSDRIFT, OG HELLER IKKE MERE SUGERØRTAPPING AV DEN STADIG MER SLUNKNE KINESISKE STATSKASSEN.

Dette går svært bra nemesis.

REC I 40 KRONER FØR 2024.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 18:55 5595

Rimelig sikker på et solid minus resultat, får bare håpe at det ikke blir det eneste fokuset i morgen! Etter alt som har blitt gravd frem om batterier i det siste, så bør vel TT kunne svare på litt angående det! Å slutte å jalle om kina tilgang, og hvordan det hadde reddet alt!! Er lei av de same gamle "nyhetene" og antakelsene om hvis hvor hva når!
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 19:10 5531

Det kan være verdt å få med seg Nvidias tallslipp i natt også, det kan gi en indikasjon for veien videre for semi-markedet.

« Unlike previous quarters, during which the U.S.-China trade war posed a headwind, expectations are high.

Three straight earnings beats have gotten investors more optimistic about the market for graphics cards used not only in video games, but also due to the company’s exposure to multiple secular growth markets such as the datacenter, autonomous driving, artificial intelligence, among others. Nvidia shares have responded impressively, surging more than 60% in six month, while rising 7% year to date, compared to a 3% rise in the S&P 500 index.»

https://www.google.com/amp/s/www.nasdaq.com/articles/nvidia-nvda-4th-quarter-earnings%253A-what-to-expect-2020-02-13%3Famp
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Celsius
13.02.2020 kl 19:15 5512

Javisst grabein.

Også REC kan stå på mange bein.

👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
MorganKane
13.02.2020 kl 19:34 5436

Vi bør ikke henge oss opp i enkeltresultater. Husk at Nvidias allerede har økt med x antall prosent og forventningene er skyhøye. Det er det brede spekteret av resultater i semi-spekteret som er viktig. Og alt viser her kraftig vekst, og nesten alle slår forventningene.

Jeg er rimelig sikker på at Butte merker oppturen allerede nå (kanskje også allerede helt på slutten av q4). Og ikke i 2H 2020 som Kurt nevnte på q3. Om mindre enn 12 timer vet vi svaret.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Pippen
13.02.2020 kl 20:23 5282

Er ikke veldig optimistisk med tanke på at det skal komme store nyheter om batterier i morra, men herregud som jeg håper jeg tar feil! De som forventer at Røkke skal åpenbare sine planer for REC kommer nok til å bli skuffet. Inntil videre er han kun en ordinær aksjeeier som alle oss andre. Her tror jeg ikke det kommer noe mer spennende nyheter før årets generalforsamling i mai. Har et håp om at Butte kan levere et brukbart resultat. Dette var mine små betraktninger rundt morgendagen. Gleder meg som bare pokker og kommer ikke til å selge en eneste aksje uansett hvor skuffet resten av markedet måtte bli.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 20:36 5220

I morgen tror jeg det fort blir enten eller. Uten nyheter og 8-10 mill cash burn så er det strake veien ned mot 2 kr. Kommer det positive nyheter om fremtiden beveger vi oss mot emi-kurs og forlater dette nivået for godt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
dno corelli
13.02.2020 kl 20:46 5168

Er det positivt så går det straka vegen mot himmelen:) men har mine mistanker om samme gamle.... spennende blir det hvertfall, men burde kanskje ha halvert innsatsen på en slik dag :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Ta invest
13.02.2020 kl 21:22 5000

Noe er spennende i morgen tidlig. Tallene er viktige men det er klart guidingen som er viktigst mener jeg . Og gleder meg svært !
Har siste par dager ligget på kjøpern , men rart med psykologien , vi vil alltid ha det billigst mulig . Har lagt ut kjøpsordre bare noen få ører under kurs og da går den bare opp... men kjøper gjerne for 50 øre dyrere senere bare det er litt under kurs :-) , merkelige greier.
Blir gjerne med på en emisjon for å videreutvikle Rec også jeg !

Ønsker alle andre Rec investorer lykke til i morgen, vi er i startgropa på noe stort ! Tror jeg da..
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
JohnnyBGood
13.02.2020 kl 22:22 4769

Takker Randers for hans mange grundige analytiske betraktninger! Tipp Topp!

Personlig mener jeg ML har intet mer i PV-industrien å gjøre, kanskje utenom det å fullføre med Rx25 & Rx26 men da rette mot Semi i stedet kanskje. Det ville eventuelt kreve dyre nyinvesteringer i FBR-B eller FBR-C med US-priser.

Priskonkurransen blir for stor for FBR-A Prime Grade, slik at marginene eventuelt blir for små.

Gå 100 % inn for å bli anodebatteriunderleverandør, enten kun med Silane III og/eller Silane IV, eller hele anlegget.
Redigert 20.01.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare