Novartis om radioimmunoterapi på Oslo Lifescience

mlande
NANO 12.02.2020 kl 20:13 1766

Jeg antar alle var på hovedarrangementet til Oslo Lifesciense konferansen:

https://www.uio.no/english/research/strategic-research-areas/life-science/oslo-life-science-conference/main-event/

Det mest interessante for Nano var vel at Dr. Mark Toms, Chief Scientific Officer hos Novartis UK, listet opp radioimmunterapi blant det mest spennende framover. Illustrasjonen var nesten lik logoen til Nano. Novartis er antatt og være blant de mest sannsynlige til å kjøpe Nano.

Ellers var det mye AI-hype fordi inhibitor-konkurrentene til Betalutin fungerer for dårlig over tid. Mange håper kunstig intelligens kan finne individuelt tilpassede kombinasjoner som redder de over 1000 godkjente inhibitor-medisinene, men forskerne sliter med å vise praktiske resultater. Målrettet radioaktivitet som dreper kreftceller er trolig mer effektivt enn blokkeringer av kompliserte signaleringsveier i cellene.

(Langsiktig, trader ikke.)
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 21:52 1590

Takk for link Mlande. veldig interessant!

Ja, Lukter litt svidd av det der. Mark Toms nevner også viktigheten av å samarbeide og vokse sammen med andre. Derfor flyttet de også til London der alt er nære inkl manufacturing, annen innovasjon, pasienter osv. (Og reisen til Oslo vil også ta kortere tid når de skal få alt det formelle på plass:) Etter å ha hørt om strategien til Novartis så ser man jo hvor høyt de prioriterer samarbeide og da er jeg ganske sikker på at vi er på radaren deres.

Kan ikke forstå noe annet enn at Novartis er høyaktuell for Nano i tillegg til Roche og muligens Bayer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
focuss
12.02.2020 kl 22:11 1527

Lisa kommer fra Novartis. Utlånt?
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 22:16 1498

Og Marco Renoldi er fra Novartis.

Det nye tilskuddet Lars Nieba kommer fra Bayer men har en fortid i Roche :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
12.02.2020 kl 23:11 1357

👍 Spændende
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
13.02.2020 kl 00:12 1251

Tenkte jeg skulle holde kjeft men det meste sies jo på forumet og jeg deler derfor noe:-)Har en nær bekjent investor som har ringt selveste RL i det siste, han ble litt forfjamset, for han hadde ikke trodd at RL skulle ringe han opp sia han først måtte legge igjen beskjed på svareren og da ringer de jo skjelden opp. R kunne ikke si noe mer enn det som var meldt fra selskapet.. Men han syns stemningen var veldig god og ba han holde på aksjene sine:-) det kommer jo flere nyheter å resultatene er spennende.. han nevnte litt ang trading og short, da sa han klart at langsiktighet var viktig i medisin. Samtalen varte vist 8-10 minutter, han var tydelig storfornøyd å ha fått snakket med Kongen i medisin som sitter på nermere 600 k aksjer i Nano.
Selv tror jeg 2020 kan bli fortsettelsen på 2016, mine betraktninger. Samtidig tror jeg ikke de seriøse langsiktige investorene med tyngde benytter dette forumet det har en grunn.

Bullinvestor:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Sydney
13.02.2020 kl 00:15 1245

Mrhifi skrev 👍 Spændende
nano blir solgt eller partnerskap er på trappene. De får ikke bygge opp en så sterk konkurrent i nhl markedet. Det kommer de store ikke til å godt. Å tro at nieba og rødkjaer ikke snakker med sine gamle sjefer tror ingen på. Jeg tipper på bayer. De tjente gress på algeta. Det ble en mega Blockbuster. De kjenner til larsen og Bruland. De har algeta ansatte og fabrikken i norge. Alt passer. får vi 20 milliarder for halvparten av selskapet? da snakker vi en kurs ca 750
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare