NEL VERDT 15 MILLIARDER KRONER.


Nel med tap kvartal etter kvartal prises Til 15 milliarder kroner på OSE og Tradegate.de

Hvordan kan ett luftslott (enn så lenge) og i år fremover, prises høyere enn NAS, AKSO, REC, QEC, til sammen?? Faktisk prises NEL som 2X NAS selskaper+ 2XAKSO + REC OG QEC, da nærmer verdisettingen seg hverandre.
Har aldri sett noe lignende, løkka te videre.
Enten skjer ett under, ellers tryner dette en vakker dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
seth
12.02.2020 kl 22:02 11832

Hvor mye er Tesla verdt? Hva med Uber?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Opticom ble verdsatt til 36 mrd i 2001.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Wisecoboy
12.02.2020 kl 22:13 11679

Vi får se, er litt utrolig at selskapet spettet (Spetalen) kjøpte for 1 kr av Hydro for noen år siden, nå prises så hinsides all fornuft. Håper for aksjonærene at dette lykkes, ellers blir det blodbad fremover i tid
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
seth
12.02.2020 kl 22:14 11646

Og forresten. Hvorfor bruker du tid på en aksje du ikke eier? Burde ikke du bruke mer tid på de aksjene du har trua på? :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Wisecoboy
12.02.2020 kl 22:17 11573

Shorter NEL,,, får se hva som kommer , en korreksjon ned mot emisjon på 9,5 bør kunne komme neste uker
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
seth
12.02.2020 kl 22:20 11529

Ok. Vi får se. Tradegate endte opp 1,85% ikveld.

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
TEG
13.02.2020 kl 00:07 11099

NEL er i vekst og jobber med å etablere seg som en global aktør innen hydrogen. Jeg tror hydrogen markedet kommer til å eksplodere allerede i år. Vi ser store prosjekter er godt i gang allerede, hvor NEL er involvert. Da tenker jeg spesielt på stålindustrien i Sverige, hydrogen stasjonene i Korea og Nikola stasjonene i USA og Canada. I tillegg til dette er NEL involvert i flere mindre prosjekter, som har potensiale til å gi store inntekter i fremtiden. Det er ingen som bygger noe ut av ingenting, vekst krever kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Keirax
13.02.2020 kl 05:36 10835

Ikke glem Yara-samarbeidet 😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
13.02.2020 kl 05:52 10790

Lykke til med shorten din .vil tro å shorte denne er nok helt rett strategi.
Overpriset delux
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
13.02.2020 kl 05:57 10766

Og hele bilindustrien som anses å være det største markedet . Går for El drift. Og det vil fortsette
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
JosefK
13.02.2020 kl 05:58 10744


Det har vært helt feil strategi i tre år nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
13.02.2020 kl 06:32 10666

Har mer tro på biler som Teslas nye Bensin-elektrisk enn Hydrogen-elektrisk og ren El.

0,2 på mila, laang rekkevidde og infrastruktur allerede tilgjengelig, Lettere biler enn ren El, mer effektivt enn Hydrogen og ren El, minde bruk av batterier og mindre risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Wisecoboy
13.02.2020 kl 07:09 10651

Risikoen med hydrogenen til NEL er Enorm, og undervurdert av markedet. Har tatt tid med eksplosjonen på UNO X Stasjonen i Sandvika som var så kraftig at Air bager i biler i området rundt utløste seg og skadet mennesker. Flaks ingen ble drept, neste gang blir det nok verre, kan føre til forbud av NEL sine stasjoner?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
seth
13.02.2020 kl 07:31 10526

Men Nel er jo ikke verdsatt til 15mrd per nå, så du mener vi skal opp egentlig? :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
13.02.2020 kl 07:37 10485

Det du sier er jo at hydrogen i motsetning til feks. bensin ikke har tatt liv av noen?
For bensin er jo forbudt? Selv om tusenvis er drept av dette?
Airbags løses ut hver dag.
Det er liksom meningen om det smeller.
Og de ble ikke skadet ut over at det er ubehagelig å få en airbag i fanget.

Jeg tror du bare er ett troll som snart må innløse shorten din.
Lykke til.
Men ett tips:
Du har ikke peiling på hva du snakker om!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.02.2020 kl 07:43 10415

Det trenger ikke skje under, men vi må få de forventmingene som er bak prisingen til å bli virkelighet. Det vil være det store undret vi venter på.
Hvis ikke, er jeg ening med deg og resten av verden, da er det rett på trynet. Dette er jo en selvfølge.
Denne prisingen er ho ikke satt pga standarden på frokosten til Løkke.

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Bilfylling blir vel det minste markedet om alle bruksområder til Hydrogen (rent Hydrogen) slår til..
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
TEG
13.02.2020 kl 08:06 10222

Det er en risiko med all ny teknologi, NEL har sikkerhet som høyeste prioritet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

I marine og Bill Gates yatch blir det flytende hydrogen, ikke NEL sin farligere type høyeksplosive hydrogen som må lagres under 700 bars trykk,,
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
13.02.2020 kl 10:45 9715


Godt poeng
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
13.02.2020 kl 11:31 9537


Menneskelige feil er ungåelige. Og slippe dette ut i allmennheten tror jeg ikke blir forsvarlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Forforny
13.02.2020 kl 11:45 9470

HeHe. Det må vel være noen som ser et enormt potensiale. Og det blir flere og flere som ser dette bildet. Etter hvert blir det nok bedre og bedre resultat år etter år og vi snakker om 15 mrd dollar, - dog med noen flere aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Nei aksjen straffas hårt idag fordi ledelsen ikke tenker sikerhet.

Det er en ukultur i nel att de ikke går med på myndigheter sine krav. Finner opp egna regler og pluggstandards. Men så blev det også många explosioner runt deras utstyr under 2019.

Under 2020 har inget skett ännu men det er fordi det mesta utstyret er stoppat det er pollitiutredning i norge, ikke ofta man hör det om utstyr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Vi får legge inn krav om en teknisk IQ test på førerkortet. De som ikke består testen med poeng over 120 får ikke tilgang til pumpene :-)
Kollektivt er alternativet.
da eliminerer man bort en del menneskelige feil kilder.

Etter hva jeg til stadighet leser her inne på forumet så er det noen individer som vi stort sett hadde sett ventende på bussen..... for toget har også gått ifra de.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
spaggio
13.02.2020 kl 13:31 9149

Ja 15 millioner dollar som du sier er riktig prising !
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
oophus
13.02.2020 kl 13:36 9108

Tesla's nye "bensin-elektrisk"? Trur du blander drops her, for Tesla har aldri og vil aldri planlegge å tilby en REX på bensin.

Det firmaet som kastet ut 2/3 av batteriet og puttet inn ei bensin-generator er en perfekt analogi til hvorfor FCEV blir viktige, og vil ha et markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Det var vel svært får som hadde villet sitte på frivillig når Wright brødrene testet ut flyvning i desember 1903. Det var sikkert mange skeptikere den gang som sa at det var galskap. I dag vet vi hvordan dette er. Blir nok slik med Hydrogen også - flytende eller komprimert. Vi takler utfordringene så lenge miljøet vinner. Se bare på batteribranner - det finnes nå slukkemidler mot dette. Tilsettes vannet - no problem sies det. https://www.youtube.com/watch?v=CKpiWWWg9Fg
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
oophus
13.02.2020 kl 13:46 9054

Hvis du leser noen sikkerhetsanalyser for hydrogen i bruk ved høyt trykk så vil du se at man har funnet ut at det ikke er særlig mye mer farlig enn bruken av bensin og diesel. Ulempen og det farlige med hydrogen, er hvis man får til å lage ansamlinger av gassen til over 18% - for da kan det forårsake en eksplosjon ala Kjørbo.

Men normalt sett så er det tryggere å slippe ut hydrogen-gassen ved kontrollerte former etter kollisjoner, enn å slippe ut store mengder bensin og diesel. Grunnen er fordi man da må måle ansamlingen fra 0%. Ved 4% så tar hydrogenet fyr om radiant varme er over 500 grader som i en brann. Til sammenligning tar metan og naturgass fyr ved 5%. Forskjellen er at mengden energi på hydrogen ved 4% er flere ganger mindre enn metan/naturgass ved 5%. Dette gjør kontrollert-utslipp mye tryggere. Gassen stiger så kjapt som 60km/t og sprer seg enormt kjapt., samt en kontrollert forbrenning av gassen er kontrollerbart i en retning, og det vil være over på minutter.

En batteri-elektrisk bil som har fått fart på batteripakken, kan du kaste i sjøen. Allikevel vil batteriene brenne. Reaksjonen der produserer sitt eget hydrogen og oksygen, som er hele grunnen til at brannvesenet frykter bil-branner hvor elbiler er involvert. De er ekstremt vanskelige å slukke om batteriene i seg selv er åpnet fra pakken. .
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Ja det kan jo være lurt å rute vår solide offshore kompetanse over på Hydrogen. Noe må en uansett finne på når oljen fases ut, og det tror jeg vil skje raskere enn hva man aner i dag. Kurven og stemningen til olje er nedadgående og jo lenger ned vi kommer - jo raskere går det. Hydrogen here we come😀🤠
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
kaliber
14.02.2020 kl 21:11 7974

Om 4 år er nel verdt 100 milliarder, er mitt tips!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Keirax
14.02.2020 kl 21:16 7948

Minst! Eller kjøpt opp 😏
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
TOM2150
14.02.2020 kl 21:28 7891

Mange betraktninger rundt Hydrogen, men skjønner ikke de som begrenser dette til bilindustrien at Hydrogen nå er på vei til å bli en energikilde som en del av en nødvendig Global omlegging mht å sørge for at menneskeheten overlever? For den som følger med det større bildet er Hydrogen, sammen med andre energikilder, en del av den globale løsningen. "Det grønne skiftet" er også en industriell revolusjon med politiske føringer - og kapitalen vet dette og det vi nå ser er SÅ MYE STØRRE en en vanlig kalkulator til siv.øken har programmer for å beregne. Noen sa at internett kom til å bli en "flopp"...
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Myrtroll
15.02.2020 kl 13:26 7541

Potensialet innenfor utfasing i maritim sektor, hvor det er ekstreme utslipp har ett enormt potensiale.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Myrtroll
15.02.2020 kl 13:26 7536

Potensialet innenfor utfasing i maritim sektor, hvor det er ekstreme utslipp er enormt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Maritim sektor satser på flytende hydrogen , ikke NEL sin teknologi desverre, flytende Hydrogen har 3-4 ganger høyere utnyttelse grad/volum, mindre eksplosivt?
NEL taper der også.

The vessel is powered by two 28-ton vacuum-sealed tanks cooled to minus-423 degrees Fahrenheit and filled with liquid hydrogen

https://www.google.no/amp/s/nypost.com/2020/02/10/bill-gates-orders-644-million-hydrogen-powered-superyacht-with-gym-helipad-infinity-pool/amp/

https://sysla.no/gronn/a/RRXAeJ/bkk-og-equinor-gar-sammen-for-a-lage-flytende-hydrogen

14. november 2019 kl. 12:48 Skal lage flytende hydrogen BKK og Equinor går sammen for å lage flytende hydrogen, skriver Sysla. Den nye industrigruppen vil kunne levere mellom 20 og 30 tonn daglig fra 2024. Fordelen med flytende hydrogen er at den har tre-fire ganger så høy energitetthet enn i gassform.

PILOT-E midler for å utvikle en forsyningskjede for flytende hydrogen til skip

https://www.bkk.no/vannkraft/utvikler-forsyningskjede-for-flytende-hydrogen

Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Wanker
16.02.2020 kl 00:11 7127

tullebukk skrev: "ikke NEL sin teknologi desverre"

Drit og dra med ditt latterlige pissprat. NEL er i hydrogenproduksjonsbransjen. For de fleste strekninger i Norge er hydrogen under trykk det beste. Om noen har røyka nok stoffer til å ønske å bruke 20% ekstra energi til å flytendegjøre hydrogenet fra elektrolysøren, så la dem gjøre det.

For lange strekninger og tung last er det ikke noe alternativ til flytende hydrogen eller ammoniakk, men det vet jo alle som følger med litt. Slutt for f..n med disse ubegrunnede skremslene beregnet på de alt for mange inkompetente investorene som trekkes til denne volatile aksjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
oophus
16.02.2020 kl 00:44 7077

NEL's utstyr produserer hydrogen. Hva du gjør med hydrogenet etterpå spiller jo ingen rolle for salget av elektrolysører.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare