NEL - Hydrogen (ikke få panikk)

profit1
NEL 29.07.2018 kl 16:04 6969

Nel har hatt en fin opptur i det siste.
Viktig nå å ikke få panikk om den faller noe tilbake i dag.
Langsiktig sparing i denne bør bli bra, selv om noen antakelig vil ta ut gevinst i dag "igjen" :(

Redigert 19.01.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Beliver
29.07.2018 kl 16:30 6866

Det e vel mest for at du e nervøs for en liten nedgang!
1234
29.07.2018 kl 17:12 6727

Kjøp og slapp av.
Slettet bruker
29.07.2018 kl 17:58 6522

Hvorfor skal den få en nedgang i morgen...? Den har kun steget litt i overkant av 6 % siste uken på et betydelig volum de siste dagene, hvor jeg tror mange av de som har ønsket å sikre gevinst gjorde det i forrige, bl.a. var det mye kjøp/salg til kurs 3.388 - samtidig som at sluttkursen endte på 3.39 (dagens høyeste kurs). I tillegg et det verdt å nevne at den uken før falt nesten tilsvarende på et veldig lavt volum. Mange av de som nå har gått inn i NEL tror jeg har et lengre perspektiv, hvilket bl.a. kan underbygges med at de 20 største aksjonærene totalt sett har økt sine eierandeler. Aksjen er teknisk sterk, ref Investtech sin kjøpsanbefaling på fredag (neste hinder er kr 3.70), steg med nesten 4 % i Tyskland (tradegate) fredag kvekd til 3.51. Det fundamentale taler også etter mitt syn for at kursen bør ligge høyere - og det blir veldig spennende å høre hva som blir presentert/sagt på Q2 23 .august. Jeg tror vi vil se en fortsatt stigning til uken (flere som har fått øynene opp for NEL, ref økt volum) - og det kan heller ikke utelukkes at det kommer flere positiv nyheter frem til Q2. Jeg tror vi allerede vil nærme oss 3.50 i morgen...:)

Ha en fortsatt fin helg:)
profit1
29.07.2018 kl 18:26 6375

Vi får håpe du har rett. Synes alltid etter et løft noen dager så faller den tilbake!
Slettet bruker
29.07.2018 kl 18:42 6301

Det har vært en jevn stigning over flere dager forrige uke (med økt volum) - hvor de som har ønsket har kunnet ta gevinst underveis (tror som nevnt i forrige innlegg at mange gjorde det på fredag). Det har dermed ikke vært et "rykk" med en kraftig stigning i løpet av en kort periode. Jeg ser derfor ingen grunn til at det skal bli en stor gevinst sikring på mandag - jeg tror kanskje heller tvert i mot, at flere av de som har kjøpt de siste dagene har et lengre perspektiv og at det dermed kan være færre som ønsker å selge... Utviklingen som har vært i NEL (teknisk og fundamentalt) den siste tiden har gjort meg enda mer overbevist om ikke å selge (kanskje i stedet øke eierandelen). Vi får se hva som skjer i morgen:)

Lykke til!
oppvigår
29.07.2018 kl 20:56 5865

Tror at den vil stige til motstanden på 3,75 og der kommer en nedtur. Så blir det spennende å se hva Nikola kommer med. Vi går mot høst og da bør vi få noen hyggelige meldinger.
magnuus
30.07.2018 kl 00:37 5182

Hvilke tanker har dere om hydrogen som teknologi fremfor strøm?
Jeg synes disse filmene var interessante:
https://www.youtube.com/watch?v=iPheEg-K2qc
https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY&t=
JosefK
30.07.2018 kl 01:40 5080

Det vil ikke erstatte strøm, bare gjøre det effektivt å lagre/transportere den.
cover
30.07.2018 kl 08:00 4699

Endelig er det børsdag igjen :)
Løkke te!
Slettet bruker
30.07.2018 kl 08:50 4358

Norne med ny Nel-anbefaling
27 minutter siden · Sindre Hopland
At flere industrikonkurrenter fokuserer på hydrogen tjener Nels sak, mener Norne-analytiker Karl Johan Molnes som har hatt stor tro på selskapet over en lang periode.
Denne gangen skriver Molnes at tyske Thyssen Krupp øker satsingen på hydrogen, men at selskapet trolig ikke vil satse på dette utenfor Tyskland.
Dette mener analytikeren er gode nyheter - at store aktører satser på hydrogen, men holder den lokal gjør at Nel kan fortsette å ta internasjonale kontrakter i fred og ro.
Meglerhuset holder kjøpsanbefalingen og kursmålet på seks kroner som ble hevet fra fem kroner i begynnelsen av juli.

Norne tror Nel-aksjen kan doble seg i verdi